6/3 Eibar - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Fritte skrev:Valencia vs. Atletico Madrid senere i aften.
Neville fan i aften.
Allez...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Hvis Atletico taber point mod Valencia i aften, så ser det unægteligt rigtig godt ud! Men jeg vil nu stadig rigtig gerne komme godt igennem Villarreal (U) og Real Madrid i løbet af de næste tre runder, før jeg begynder at fejre noget mesterskab. Hvis det til gengæld bliver tilfældet, så er vi der også.

Jeg så kun anden halvleg pga. fødselsdag, men det virkede til vi igen kom igennem kampen uden at bruge ret mange kræfter. Og nu begynder vi at få lidt mere pause i mellem kampene. Perfekt!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kunne ikke se kampen, hvordan spillede vi? Lækkert med 2x Messi og dejligt at Suarez endelig scorede igen. Vi scorede også på straffe?! ;O

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

FCBarcelonaChr skrev:Kunne ikke se kampen, hvordan spillede vi? Lækkert med 2x Messi og dejligt at Suarez endelig scorede igen. Vi scorede også på straffe?! ;O
Vi spillede rigtig fint! God kontrol og synes især midten med Bussi, arda og rak var god. Og ja messi var iskold fra pletten :cool:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Mendilibar (coach Eibar): "Messi makes it impossible. he invents goals from nowhere."

Mendilibar (coach Eibar): "Barça are superior to other teams. Seeing them from closeby is stunning, they sense what the opponent will do."

Mendilibar (coach Eibar): "Barça's defense is amazing. They're so solid at the back that they don't need their three forwards there."
:cool:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Suarez gør præcist det han skal gøre - være farlig i boksen og skabe uro. Desuden var han udslagsgivende ved det første mål.
Det mål var en genialitet fra Messi, hvor Suarez var heldig med at hans aflevering blev rettet af.

Derudover har han ikke bidraget med meget. Messi skaber i hvert fald betydeligt mere uro end Suarez.
Tja Suarez skal vel også tage løbet? Og vi ved trods alt ikke hvad der var sket hvis afleveringen ikke blev snittet.

Du kan ydermere ikke rigtigt sammenligne Messi og Suarez (eller Ney og Suarez for den sags skyld). De har forskellige opgaver og det er derfor ret naturligt at Suarez vil se skidt ud hvis man sætter dem op overfor hinanden. Suarez er ikke en dribler som de to og han har på ingen måder samme overblik så hvis det er de præmisser vi sammenligner på så ser han rigtigt nok skidt ud. Men det gælder også den anden vej - hvis vi ser på hvordan Messi (og Ney) arbejder så ser de dovne ud i forhold til Suarez. Ligeledes kan de ikke levere det hårde fysiske spil.

Så når jeg snakker om uro så er det ikke den form for uro som Messi og Ney skaber gennem afleveringer og driblinger osv. Jeg snakker om den uro Suarez skaber ved konstant at være i bevægelse, løbe dybt, presse, være oppe i fjæset på cb'erne. Det er præcist på grund af disse ting at vi hentede ham. Og vi får ærlig talt ikke en bedre angriber end Suarez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis det var nok bare at lave uro, så kunne vi bare have beholdt Alexis. Det der adskiller Suárez er ikke at han skaber uro, for det er der et hav af spillere der kan gøre. Det er når han viser det som han kan, nemlig at holde fast i bolden, vende spillet, skabe chancerne og score på sine egne. Og når han gør det så ringe som han har gjort de sidste par uger, så er det helt fair at kritisere ham. Det er ikke fordi han overordnet set er ringe, fordi vi ville være bedre med 10 mand eller noget som helst andet i den stil. Det er fordi han har spillet ringe og været langt, langt under sit egentlig niveau. Det er fair at forsvare ham, men at skærme ham for kritik fordi han "skaber uro" er simpelthen for tyndt. Gaizka Toquero ville også skabe uro.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Uenig. Alexis kunne aldrig gøre det som Suarez gør. Han har overhovedet ikke fysikken til at presse på samme måde.

Og selvfølgelig skal Suarez levere det som der forventes af angribere hvilket jeg også mener han har gjort. Men det virker nu stadig til at der ofte bliver set mod de "to andre" når det kommer til forventningerne til Suarez. Og det er imo helt forkert.

Suarez smider bolde væk, brænder chancer, kikser driblinger osv. Det har han altid gjort. Men han arbejder altid røven ud af bukserne og han er ofte udslagsgivende selvom man ikke skulle tro det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:
JonasV skrev:Jeg har søndagsvagt i den ungdomsklub jeg arbejder i. Der er tv. Må bare bede til at der ikke kommer nogen og vil spille musik.
Ad. Jeg er virkelig glad for, at vi gik væk fra søndagsåbent. Det var det værste.
Heldigvis også den sidste jeg har i et halvt år. Dog gør det det tåleligt at kunne drikke kaffe, se bold hele dagen og samtidig tjene lidt penge på det. Afbrudt af en enkelt bordtennismatch.

Og 4-0. Fint fint. Endnu et flueben sat. Lad os så lige få Valencia op i omdrejninger senere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, men så se bort fra Alexis og tag Toquero i stedet. Eller ... Jesper Lange. Pointen er stadig at det der skiller Suárez ud er evnerne med bolden, for der er et hav af angribere der kan løbe, kæmpe og provokere ligeså meget som Suárez.

Set over hele sæsonen har han helt sikkert leveret, og overordnet set tror jeg heller ikke der er nogen der kunne finde på at kritisere hans performance set henover sæsonen. Men de sidste par uger har han gjort sig fortjent til kritikken, for her har han været usædvanligt ringe i sin omgang med bolden.

For godt nok har han altid smidt bolde væk og brændt chancer, men slet, slet, slet ikke i samme omfang på det sidste. Jeg tror ikke der er nogen der ønsker sig en anden angriber end Suárez eller at der er nogen der synes han har været ringe gennem sæsonen. Men han skal, ligesom Neymar og Messi, altså heller ikke være hævet over kritik.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Kunne ikke se kampen, hvordan spillede vi? Lækkert med 2x Messi og dejligt at Suarez endelig scorede igen. Vi scorede også på straffe?! ;O
Vi spillede rigtig fint! God kontrol og synes især midten med Bussi, arda og rak var god. Og ja messi var iskold fra pletten :cool:
Lækkert, tusind tak Piqué!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan sikkert nævne 50 spillere som kan presse men de har så ikke de kvaliteter som Suarez har. Det der adskiller Suarez fra alle andre spillere er så kombinationen af klasse og vildskab. Det får man ikke andre steder. Og det er derfor han spiller for os og var svaret på vores problemer.

Og her mener jeg stadig at vildskab er det vigtigste. Vi kunne have købt mange topangribere som kunne spille smarte afleveringer og lave flotte driblinger men vi købte Suarez fordi han går til den.

Hovedformålet med mit indlæg var forresten også at prikke lidt til storken som har en tendens til generelt at pointere hvor dårlig en spiller suarez er når han ikke scorer. Det var det jeg reagerede på da det er fuldstændig forkert og man derved negligerer det kæmpe arbejde han udfører uden bold.

Det er desuden lidt sjovt at du skriver at ingen er hævet over kritik. Da vi var flere herinde som var efter Messi pga manglende indsats så var du hurtigt ud og sætte os på plads. Ham måtte man åenbart ikke kritisere ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Dissideret markant forskel på de to pass-maps:
Alves og Messi stoler på hinanden og har det godt sammen. (Og så nægter Munir at spille Suarez).
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Pique LIVEEEE



Haha. Pique, den tosse. Live-udsendelse via Periscope fra flyveren. Spillerne gad ikke rigtigt ham mere til sidst :lol: :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 6/3 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Findes der Ray-lights?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster