3/2 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeebus... Vores næste kamp er på udebane kl 12?! Det er voldsomt tidligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af B-Freak »

Hahaha genialt :-D
Gary Neville be like - insert coin between my eyes for another goal

Billede
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Jeebus... Vores næste kamp er på udebane kl 12?! Det er voldsomt tidligt!
Jeg skal tidligt op søndag så..

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

Piquénbauer skrev:
kklaus skrev:
Piquénbauer skrev:
kklaus skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Men Mathieu er i hvert fald totalt en liability
Mht. Mathieu, så er det faktisk lidt den her slags kampe, der irriterer mig. Valencia har nærmest intet haft offensivt, så det er nemt at fremstå god i forsvaret. Mathieu har også haft andre gode defensive præstationer i ny og næ, og har scoret nogle (vigtige) mål, men overordnet set, så sejler Mathieu altså så meget, at jeg ikke kan se noget argument for ikke at bruge et yngre talent i stedet.
Ikke for at starte en længere diskussion men er det ikke præcis det samme man skal høre på når det kommer til bartra? De er begge reserver og vil derfor hovedsageligt spille kampe hvor vi er større favortitter end normalt. Og her synes jeg egentlig de leverer meget ens. Men alligevel er mathieu hamrende elendig og burde smides væk mens bartra er et kæmpe talent som kun sidder på bænken fordi lucho er en idiot?
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener her, men jeg tror da umiddelbart, vi er rimelig enige. Mathieu har været en acceptabel løsning hidtil, men jeg håber han får en reserve rolle næste sæson, hvor enten Bartra eller et nyindkøb (Marquinhos/Laporte f.eks) får en større rolle.
Men han er jo reserve? Det samme er bartra? De er ikke tiltænkt at spille fast og det kommer de heller ikke til.

Men det er egentlig ikke rettet mod dig. Det er mere en henvisning til den generelle holdning herinde til de to spillere. Hvis bartra f.eks. spiller en god kamp mod levante hjemme så er han et kæmpe talent mens mathieu stadig er elendig selvom han spiller som i dag.

Folk glemmer desuden at mathieu er første reserve for alba på vb'en og her skal han også angribes for at spille foran bartra som vel aldrig har spillet en kamp på den position.
+
Guadiola skrev:Mathieu er vel allerede reserve. Kan ikke se ham i Galla-opstillingen, om end han måske er 1. suppleant. Hvordan er Vermaelens niveau, egentlig? Kan huske jeg syntes han var super, i de første kampe efter sin skade. Men han er vel blegnet? Jeg må indrømme, at jeg altså synes Mathieu er et ret stærkt kort at have, som en indskiftningsspiller. Fatter ikke, at han skal klandres konstant.

Mathieu fucker op. Men det gør vores andre forsvarsspillere ved gud også.
Jeg prøver lige at se, hvordan jeg skal samle op på den her (og her vil jeg gerne advare om, at det kan blive et lidt langt indlæg).

Som jeg ser det, så er Mathieu nærmere rotationsspiller, hvorimod Bartra er reserve. Ikke at Bartra nødvendigvis bør foretrækkes foran Mathieu - faktisk synes jeg ikke, han har vist spil denne sæson, som skulle berrettige dette. Jeg synes bare ganske enkelt ikke, at Mathieu er god nok. Bartra har tidligere vist, at han har et højt topniveau (særligt sidste sæson), så det undrer mig, han ikke får flere chancer.
Mathieu har noget rutine, noget hurtighed, er hovedstødsstærk og virker oftest solid nok, når det gælder de defensive indgreb, men når vi er under pres, så er han usikker, laver tåbelige indgreb, sparker bolden væk (i stedet for at spille den væk) og laver generelt en del fejl (fx i forbindelse med at trække offside). Ikke hvad jeg forbinder med en Barca cb.

Jeg siger ikke, Bartra er løsningen, men Mathieu bliver næppe bedre, og Bartra er trods alt stadig forholdsvist ung, så hvorfor ikke give ham lidt flere chancer?

Selvfølgeligt laver alle forsvarsspillere fejl, jeg synes blot, at Pique, Alba, Mascherano og Alves (selv Alves!) generelt har et tilpast højt niveau til, at fejlene er lettere at tilgive. Det har Mathieu ikke.

Det er selvfølgeligt værd at medtage, som Piquénbauer nævner, at Mathieu også vikarierer på venstre back, hvor han ikke ligefrem stjæler spilletid fra en som Bartra. Jeg synes bare ikke, Mathieu har nok at byde på.
Med vores tranferban in mente, giver det selvfølgelig fint mening at satse på en lidt ældre, mere rutineret, spiller som Mathieu, men jeg håber vi finder en bedre løsning til sommer. Ikke nødvendigvis en, der er bedre nu og her, men en med potentialet til at blive fast mand fremover.

Mht. Vermaelen, så synes jeg egentligt, han startede ret godt i August, men har siden været lidt ustabil (eller skadet) og de sidste to kampe har han været hhv. acceptabel og elendig. Umiddelbart har jeg dog mere tiltro til ham som breddespiller i forsvaret, end Mathieu.

Kort sagt, så synes jeg Mathieu er en alibispiller. Når holdet spiller godt, gør han det fint, men når der er mest brug for det, er det ikke ham, man skal regne med (tværtimod). Det er muligt, han er vores bedste løsning pt, men jeg håber vitterligt ikke, at det fortsætter efter sommer.
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

Guardiola skrev:OK, thanks KK. Det havde næsten været for "godt" til at være sandt. Der skal godt nok ske noget med det hold, indstilling, eller hvad det end er. Dengang de havde Mendieta, se det var tider ;)
Umiddelbart lyder det til, at citatet er falsk. Det havde også næsten været for godt til at være sandt - eller dvs, det var det så også :smile:
Giv mig min sko tilbage, røv!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Busquets recoverdr 27 balls against Valencia tonight #fcblive His average per game this season is 9 [via @carles_domenech @latdp]
27? :eek:
qepd

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Busquets recoverdr 27 balls against Valencia tonight #fcblive His average per game this season is 9 [via @carles_domenech @latdp]
27? :eek:
Holy moly..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Kort sagt, så synes jeg Mathieu er en alibispiller. Når holdet spiller godt, gør han det fint, men når der er mest brug for det, er det ikke ham, man skal regne med (tværtimod).
Jeg har det på samme måde men det gælder også bartra. Og det var egentlig det jeg ville frem til eftersom jeg ikke kan forstå hvorfor kampe mod ca de samme hold (kvalitetsmæssigt) kan medføre så forskellig kritik fra fansene. Som jeg var inde på så er mathieu utroligt udskældt mens bartra bliver rost til skyerne og det selvom de gør det meget ens i disse lette kampe.

Omkring resten du skriver så tror jeg vi taler lidt forbi hinanden. Der kan ikke være nogen tvivl om at vi skal ud og købe en cb til sommer og gerne en med noget fremtidsperspektiv. Mathieu og/eller bartra har ikke vist nok til at der kan satses på dem - eller det mener jeg i hvert fald ikke. Jeg tror dog mathieu bliver mens bartra smutter da mathieu kan dække backen. Desuden er det også på tide at bartra kommer ud og prøver sig selv af. Respekt for det store klubhjerte men han er altså 25 år og har ikke spillet regelmæssig bold på højeste plan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Lucho be like: ''This is going to be fun!''
Picture: Luis Enrique with Valencia coach Neville before the game #fcblive [via @forca_fcb]
Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Highlights fra kampen:

phpBB [video]


Er fandeme imponeret af Suárez. Han er dissideret uhyggelig.
Sikkerheden selv foran kassen og med afstand verdens bedste angriber.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Bager »

kklaus skrev:Kort sagt, så synes jeg Mathieu er en alibispiller.
Hvordan kan man være alibi-spiller, når manden var oppe i modstanderens felt adskillige gange for at forsøge at score mål - som CB. Mathieu tager imod mere lort end han fortjener herinde, og det er et fact. Måske fordi han er rødhåret, måske fordi han ikke smiler så meget, måske fordi han ikke er den første til at kaste sig i bunkepul, når vi scorer. Igår gjorde han det godt. Bartra er 25 år. Manden har fået så mange chancer i kampe og til træning. Det har resulteret i at han stadig er bagerst i CB-hierakiet. Da Piqué var på Bartras alder, havde han været i starter i fire år. Det er på tide, at folk ser skriften på væggen, og indser at Bartra har nogle fundamentale mangler i sit spil, siden han benyttes så lidt som det er tilfældet.

Forresten god kamp igår.
Visca el Barca

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af SirJonas »

Bager skrev:
kklaus skrev:Kort sagt, så synes jeg Mathieu er en alibispiller.
Hvordan kan man være alibi-spiller, når manden var oppe i modstanderens felt adskillige gange for at forsøge at score mål - som CB. Mathieu tager imod mere lort end han fortjener herinde, og det er et fact. Måske fordi han er rødhåret, måske fordi han ikke smiler så meget, måske fordi han ikke er den første til at kaste sig i bunkepul, når vi scorer. Igår gjorde han det godt. Bartra er 25 år. Manden har fået så mange chancer i kampe og til træning. Det har resulteret i at han stadig er bagerst i CB-hierakiet. Da Piqué var på Bartras alder, havde han været i starter i fire år. Det er på tide, at folk ser skriften på væggen, og indser at Bartra har nogle fundamentale mangler i sit spil, siden han benyttes så lidt som det er tilfældet.

Forresten god kamp igår.
Billede

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Daluigi »

Bager skrev:
kklaus skrev:Kort sagt, så synes jeg Mathieu er en alibispiller.
Hvordan kan man være alibi-spiller, når manden var oppe i modstanderens felt adskillige gange for at forsøge at score mål - som CB. Mathieu tager imod mere lort end han fortjener herinde, og det er et fact. Måske fordi han er rødhåret, måske fordi han ikke smiler så meget, måske fordi han ikke er den første til at kaste sig i bunkepul, når vi scorer. Igår gjorde han det godt. Bartra er 25 år. Manden har fået så mange chancer i kampe og til træning. Det har resulteret i at han stadig er bagerst i CB-hierakiet. Da Piqué var på Bartras alder, havde han været i starter i fire år. Det er på tide, at folk ser skriften på væggen, og indser at Bartra har nogle fundamentale mangler i sit spil, siden han benyttes så lidt som det er tilfældet.

Forresten god kamp igår.
Fuldstændig enig.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Skydefinten »

Jess Thorup og Bo Nielsen har også begge lavet hattrick i sammen kamp. No big deal Leo & Luis...

Btw, Mattieu fortjener faktisk ros for i går. Måske en lidt billig baggrund, men han spillede faktisk ret godt sammen med Piqqemand bagi.
Han spillede bestemt ikke skod-bold i går. (Badabing).

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Hahahahahaha!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster