30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


Prøv nu og tænk hvor slemt det faktisk kunne være blevet, hold nu kæft. Fatter ikke hvorfor alle hold bliver ved med at sparke os ned på den måde, det virker jo ikke.

Selv Ray H var klar til at løbe ned og joine Lucho. Hold lige øje med Lucho btw, var også oppe at toppes med Atleti bænken :lol:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af A$AP »

Apropros Ray H, en lille video med målene.

phpBB [video]

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af kklaus »

phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af rummenigge »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg har sjældent været så sur som jeg har været over den anden halvleg. Elendigt og der er ingen tvivl om at vi er i en spilmæssig krise. Vi vinder i dag fordi ATM er nogle tosser og fordi Bravo laver en fuldstændig mirakuløs redning.

Pinligt.
Enig. Vi hænger ikke sammen som hold i øjeblikket. Vi lever på momentvise genialiteter fra de tre forreste. Der mangler fuldstændig sammenhæng i spillet. Vi har problemer med at spille os ud af presset mod et 10-mands Atlético og har virkelig svært ved at fastholde bolden i egne rækker. Jeg ved godt at det er hans trademark og en af grundene til at vi vandt alt i sidste sæson, men lige nu synes jeg simpelthen at vi spiller for vertikalt og direkte. Vi overlader for meget spil til modstanderne og jo mere modstanderen har bolden, jo flere muligheder får de for at score på os. Vi skal tilbage og have mere kontrol over kampene og det skal ikke først ske når vi er to mand i overtal.
Vi kan ikke få bolden op til midtbanen. Jeg ved egentlig ikke hvorfor for når man ser kampen så bevæger vores midtbane sig som den plejer. Men ja det betyder at vi slår bolden frem når vi ikke kan få midten med. Og så skal Messi tilbage på kanten. Han er alt for centralt mens Suarez tager kanten og det fungerer ikke. Suarez kan ikke udfordre på samme måde og Messi bliver overmandet fuldstændig centralt.

Jeg er lidt bange for at vores midtbane begynder at være træt. Under Lucho skal de løbe mere og for tiden ser det ikke ud til at de kan dette.
Der er ingen grund til at bekymre sig så meget synes jeg af følgende årsager:

1. Holdet skal helst ikke toppe nu. De peakede i det sene efterår og skal peake igen i foråret. Ligesom sidste år
2. Barca spillede ikke godt i starten men kom stærkt tilbage og jeg følte at de havde et ekstra gear i 2. halvleg, skulle der blive brug for det...
3. Atletico enormt effektive i deres presspil. Jeg håber at de slår RM når holdene mødes og jeg er glad hvis vi ikke møder dem i CHL
4. Barca har en sindsyg svær og vigtig kamp imod Valencia i midtugen. Atletico kunne gå all in. Det ville ha' været dumt af Barca at gå amok i 2. halvleg. Udover dette bliver Februar sindsyg med både Copa og ChL, derfor skal der disponeres rigtigt og vi skal undgå skader
5. Vores midtbane er stærkere end sidste i år (selvom Rafinhas skade har kostet resourcer i efteråret især) og der roteres godt. Holdet er bare ikke helt på toppen for tiden, hvilket er okay i januar måned, så længe at man kan vinde kampene

Kampens højdepunkter var selvfølgelig målene og så Messi euforiske jubel med Neyo og Suarez ved både sit eget mål men især ved Suarez scoring. Den harmony må man lede længe efter i den såkaldte royalistklub :grin:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af OliverDK »

Vi har jo den her snak hvert år. Nej, vi er ikke i krise. Det er jo fuldstændig planlagt, at spillernes form skal toppe i efteråret og i foråret, fordi det ikke er muligt at være i topform konstant. Sådan er det for alle atleter. Derfor træner de også hårdere i januar og februar end i andre måneder. Derudover er kampprogrammet ekstra pakket i disse måneder. At vi har fået så mange point og ikke tabt en kamp siden oktober vidner bare om, hvor godt et hold vi har.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg synes det har være tydeligt længe, at Luis Enrique er fremragende til at liste sejre hjem. Det kan ikke være tilfældigt, at vi vinder så mange af de tætte, uskønne kampe. Luis Enrique ved tilsyneladende, hvad der skal til, og han bruger ofte ikke mere af sine spilleres energi end det.

Sidste sæson kom vi igennem de sidste måneder uden en eneste skade, som jeg husker det. I hvert fald ikke nogen af betydning. Og siden Clasicosejren på Camp Nou så vi os ikke tilbage, der blev holdet bedre og bedre indtil sæsonen sluttede i Berlin.
qepd

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af OliverDK »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg synes det har være tydeligt længe, at Luis Enrique er fremragende til at liste sejre hjem. Det kan ikke være tilfældigt, at vi vinder så mange af de tætte, uskønne kampe. Luis Enrique ved tilsyneladende, hvad der skal til, og han bruger ofte ikke mere af sine spilleres energi end det.

Sidste sæson kom vi igennem de sidste måneder uden en eneste skade, som jeg husker det. I hvert fald ikke nogen af betydning. Og siden Clasicosejren på Camp Nou så vi os ikke tilbage, der blev holdet bedre og bedre indtil sæsonen sluttede i Berlin.
Og det samme sker forhåbentlig i år. En formnedgang midt på sæsonen er helt forventeligt og "planlagt".

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Brombi »

Det kaldes vindermentalitet. VI havde den også under Guardiola, og lidt under Tito, og mistede den af naturlige årsager under Roura og Tata. Det nok mest psykologisk, Enrique går meget op i det.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Bager »

I perioder igår synes jeg vi spillede fantastisk. Men ja, der var også perioder hvor vi ikke var oppe i det gear vi skulle være. Men mod Atletico, så kan jeg tilgive alt. De er et meget stærkt hold. Selv med ni mand.

Jeg er nødt til at sige det her; beklager Éto'o, men Suarez er intet mindre end den bedste angriber jeg har set i vores klub. Ihvertfald i den tid jeg har set Barca. jeg er vild med hans spillestil. Han er perfekt i vores system. Dét jeg er mest imponeret over er ikke hans utrolige måde at bruge sin fysik på eller hans fantastiske teknik som vi så adskillige eksempler på igår eller hans evne til at læse spillet, som gør at han smelter naturligt sammen med Messi og Neymar. Det er hans mentalitet, som imponerer mig mest. Der er mange angribere, som mister fokus når tingene ikke går deres vej. Suarez virker til at have en uafrystelig tiltro til egne evner; han ved, at hvis bare han giver sig 100%, så kommer det til at være frugt. Han er heller ikke bange for at mislykkes, hvilket gør at de fleste angribere ville blive usikre i hans sted. Så har han en spidsangribers ærgerrighed som vi ikke har haft i klubben i mange år. Han er utrolig dygtig.

Hvis denne sæson ender godt, så vil denne periode mest af alt blive husket for trioen med MSN. Jeg priser mig selv lykkelig for som barca-fan at Suarez er i klubben. Han burde være referencen når denne engang om forhåbentlig mange år forlader os.
Visca el Barca

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

OliverDK skrev:Og det samme sker forhåbentlig i år. En formnedgang midt på sæsonen er helt forventeligt og "planlagt".
Forhåbenlig ja! De bedste sæsoner under Pep spillede vi også som en stak hø omkring februar.
Brombi skrev:Det kaldes vindermentalitet. VI havde den også under Guardiola, og lidt under Tito, og mistede den af naturlige årsager under Roura og Tata. Det nok mest psykologisk, Enrique går meget op i det.
Det er en del af det, og det er naturligvis vigtigt. Men hvis vi tager en kamp som denne uges pokalopgør mod Athletic, så var målet helt sikkert at spare de to stamspillere Busquets og Iniesta. Efter Athletic kom foran, kunne de sende sig videre eller i forlænget med et mål selv efter udligningen. Vi spillede ikke solidt, men alligevel holdt Enrique Busi og Ini på bænken længe. Det var ikke før 70. minut Busi kom ind, og det var heller ikke før det tidspunkt, vi fik styr på kampen for alvor. Iniesta spillede som bekendt slet ikke.

Så en ting er at spillerne giver deres bedste, men samtidigt spilder Enrique ikke unødvendige ressourcer, hvilket giver gevinst senere på sæsonen.
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Vi har da styr på de øvrige tophold
https://pbs.twimg.com/media/CaEWzG6WkAEvI61.jpg:large
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:Vi har da styr på de øvrige tophold
https://pbs.twimg.com/media/CaEWzG6WkAEvI61.jpg:large
Billede
Ja det er ikke dumt.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af kklaus »

Offisielt: Filipe Luís ilegges en karantene på tre kamper etter utvisningen han pådro seg mot Barça (soner mot Eibar, Getafe og Villarreal).
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 30/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af kklaus »

kklaus skrev:
Offisielt: Filipe Luís ilegges en karantene på tre kamper etter utvisningen han pådro seg mot Barça (soner mot Eibar, Getafe og Villarreal).
Efter appellen er straffen nedsat til én kamp...
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster