5/12 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

kklaus skrev:
Kubala skrev:Jeg kunne ikke se offside, da de viste det på min stream(de viste linjen og det hele). Der var Suarez på linjen. Jeg kan godt forstå linjedommeren komme i tvivl.
Som jeg ser det, står linjedommeren sådan, at fra hans vinkel, der er Suárez på linjen. Men linjedommeren står ~1 meter længere fremme end Suárez.
Det lignede bestemt en offside synes jeg.
Der var muligvis offside, men kunne godt forstå, hvorfor han ikke dømte det. Virkelig svær at se.

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Fritte skrev:
Raman93 skrev:
Fritte skrev:Lagde I mærke til at Messi hang med hovedet, da vi havde hjørne til allersidst? Kigger han efter tabte mønter??
Ja! Det pissede også mig af. Hvor mange km løb han lige den her kamp?

Rakitic bliver kritiseret, men når Messi ikke løber med tilbage, så skal Rakitic dække hele området mellem Alves og Messi.
Ja, han stod endda med ryggen til målet og gik den anden vej.

Fuldstændig enig med dit indlæg. Rak arbejder sgu for to personer, når Messi ikke gider.
Præcis.
Robert Zimmerman

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:Messi spiller sgu mange kampe, hvor han ikke laver alverden. Vi ignorerer det bare, da han tit er afgørende. Det bliver derimod altid et fokuspunkt, når vi taber.
Det er tilgiveligt hvis han forsøger og fejler, men den opgivende attitude er ikke i orden. Han er sig forhåbentlig sit ansvar bevidst og bør vide at der ikke er råd til at snøvle rundt og være emo (altså ikke dén emo!) på Mestalla. Det er der mere råd til hjemme mod Sociedad - selv om det heller ikke er ok dér.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Fritte skrev:Hvad er Messis ugeløn egentlig?

Don't do it :/

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det var ikke pga. Messi, at man tabte kampen. Som Blau er inde på, så var det pga. taktikken. Desuden er Messi lige kommet tilbage fra skaden, og han skabte en hulens masse chancer for Barca i dag. En af de chancer resulteret i mål. Hvis man skal pille enkelte spillere ud, så var det Masch og Pique, der kogte. Der kommer en bold fra deres banehalvdel og de er to om en, uden at være opmærksomme på fremadstormende spillere. Man spillede bare naivt, og det koster.
Senest rettet af Kubala søn dec 06, 2015 12:05 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe det er sgu lidt sjovt at læse denne tråd igennem. Uafgjort ude mod valencia og så skal der stilles spørgsmålstegn ved alt. Messi var skidt i dag, vi blev stresset af valencia og lucho var for passiv. Men stadig havde vi chance på chance og burde have vundet uden de store problemer.

Det gjorde vi dog ikke men vi er stadig nummer et efter et åndssvagt svært program, vi spiller noget fint fodbold og fremtiden ser lys ude med Turan og vidal. Så egentlig er det sgu ok at være barcafan for tiden ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Det meste er blevet sagt, så det behøver ikke blive gentaget om og om igen. Jeg undrer mig bare over, at vi overhovedet ikke skidter ud. Jeg ved godt vi ikke har alverdens at skyde med, men jeg synes, at det var oplagt, kort tid efter målet at skifte Bartra ind i stedet for Rakitic, skubbe Mascherano op på midten, og dermed prøve at få mere kontrol derinde. Det andet virkede håbløst, når vi gang på gang smed dumme bolde væk.

Og så er det fandme bare ærgerligt, og det kan virkelig irritere mig, at vi ikke får scoret på et hav af de chancer vi har i 1. halvleg...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor skal det forresten være enten eller? Messi var skidt i dag og lucho var for passiv fra bænken men der er ikke en af dem der kan få hele skylden. Det var en kombination af flere ting.

Vi spillede en lidt fjollet anden halvleg og sådan er det. Nu ved holdet at de ikke er uovervindelige (uh 3+ nu) og så giver de den et spark i røven i de næste kampe. Videre.
Senest rettet af Piquénbauer søn dec 06, 2015 12:08 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Fritte skrev:Hvad kunne Luis Enrique have gjort i løbet af kampen? Tænker du indskiftninger? Motivere spillerne?
Taktikken var forkert. Måske rette lidt på den under halvlegen. Desuden skulle han have skiftet ud, da man havde spillet i så højt intens tempo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Taktikken gav os 10 store chancer og holdte valencia fra fadet i stort set hele kampen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis Messi var skidt, så var flere af spillerne skidt. Det kan jo ikke stå og falde på Messi(troede at Suarez og Neymar ville tage byrden, når Messi spillede "skidt"). Han er lige kommet tilbage fra skaden og laver en assist og har fod med i de fleste farlige chancer.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Taktikken gav os 10 store chancer og holdte valencia fra fadet i stort set hele kampen.
Yes, og den var også med til at udkøre spillerne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det er helt fint. Det største problem var at han havde en skidt attitude i dag og var med til at svigte i vores højreside da han lagde for meget arbejdsbyrde overpå rak og alves.

Det ændre dog ikke på at det på ingen måder var hans skyld at vi ikke vandt. Ligesom det heller ikke var luchos. Det var holdet der fejlede i dag og sådan kan det gå.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Taktikken gav os 10 store chancer og holdte valencia fra fadet i stort set hele kampen.
Yes, og den var også med til at udkøre spillerne.
Så kunne de bare have scoret på deres chancer og så kunne vi trille den rundt i anden halvleg med en føring på 3-4 mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Hvorfor skal det forresten være enten eller? Messi var skidt i dag og lucho var for passiv fra bænken men der er ikke en af dem der kan få hele skylden. Det var en kombination af flere ting.

Vi spillede en lidt fjollet anden halvleg og sådan er det. Nu ved holdet at de ikke er uovervindelige (uh 3+ nu) og så giver de den et spark i røven i de næste kampe. Videre.
Fordi den altoverskyggende tendens kampen igennem, var at vi manglede kontrol over kampen og - måske endnu vigtigere - midtbanen. Det var helt grundlæggende den tendens, der betød at Valencia fik så meget plads at operere på. Og det faktum at vi ikke ændrede noget, betød ganske enkelt at Valencia fik en helt håndfuld, hvis da ikke to håndfulde, chancer til at omsætte denne plads til noget konstruktivt. Det konstruktive endte så med at være en udligning fem minutter før tid. Havde vi spillet med mere kontrol, præcis som vi gjorde i de sidste 5 minutter af første halvleg, så havde vi haft mulighed for at køre Valencia trætte, derefter skabe chancer og i sidste ende holde bolden i egne rækker, indtil dommeren ikke gad at løbe rundt derinde længere.

Som jeg skrev før så spillede vi så godt mod Real, fordi vi på den ene side kvalte dem med vores dominans på midtbanen, men på den anden side også valgte en god håndfuld muligheder at køre omstillingerne på. Det gjorde vores spil mere uforudsigeligt, så når Real troede at de kunne presse os, så spillede vi blot bolden rundt i egne rækker, og når de troede at de kunne slappe lidt af, så eksploderede vi i de højintense løb og vertikale afleveringer. Jeg synes virkelig at de taktiske dispositioner var en kæmpe blunder fra Luchos side.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster