28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Piquénbauer »

Han er en glimrende balanceskaber på vores hold, men man kunne finde flere til at udfylde den rolle, hvis man gav dem den fornødne indspilningstid.
Hvem? En af verdens bedste DM'er, masche, kan f.eks. på ingen måder gøre det samme som Busi gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:Han er en glimrende balanceskaber på vores hold, men man kunne finde flere til at udfylde den rolle, hvis man gav dem den fornødne indspilningstid. Hvorom alting er, så viser ranglister ganske fint, at han ikke er nær så god, som folk herinde konstant hyper ham til at være. Feel free to go insane once again. Jeg spytter sandheden ;-)
Jeg kan godt lide at du er kritisk og prøver at se tingene fra flere forskellige perspektiver, og syntes da også at du har skrevet nogle fornuftige ting i tidens løb. Men det der forstår jeg ikke en brik af. Balanceskaber? Det er jo total retarderet skrevet :D

Den dag du opdager hvor vigtig og god Busquets egentlig er, er det desværre forsent. Det er ikke bare en rolle "man kunne finde flere til at udfylde", vi har prøvet, fx med en af verdens bedste på den position, Mascherano. Far nok hvis du ikke bryder dig om Busquets, eller at du synes han er overvurderet i forhold til andre defensive midtbanespillere, men INGEN anden kan udfylde vores DM rolle så godt som Busquets.
Daluigi skrev:Busquets er ikke verdens bedste midtbanespiller. Nu stopper galskaben folkens!
Måske ikke verdens absolut bedste, men helt klart i top3, jeg kan måske strække den til top5 hvis alle slags midtbanespillere inkluderes.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Daluigi skrev:Busquets er ikke verdens bedste midtbanespiller. Nu stopper galskaben folkens!

Han er en glimrende balanceskaber på vores hold, men man kunne finde flere til at udfylde den rolle, hvis man gav dem den fornødne indspilningstid. Hvorom alting er, så viser ranglister ganske fint, at han ikke er nær så god, som folk herinde konstant hyper ham til at være. Feel free to go insane once again. Jeg spytter sandheden ;-)
Jeg tror ikke nogen i verden kunne klare det som ham eller 80% så godt.

Har du spillet fodbold selv? Ved godt det lyder som lidt et douchey spørgsmål, men jeg siger bestemt ikke at man behøver at have spillet fodbold for at være klog på det på mange områder.

Jeg har dog tit lagt mærke til en forskel, når jeg har diskuteret Busquets' evner med venner. Samtlige på fodboldholdet, selv de få der ikke er Barca-fans, anerkender fuldt ud hans kvaliteter. På arbejdet eksempelvis er det en anden snak.

Det han laver ser nemt ud med overblikket fra tv-kamera-vinklen, men det kræver vanvittigt sikker boldkontrol, seriøst umenneskeligt overblik samt nogle massive huevos.
qepd

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lular »

phpBB [video]


Glimrende balanceskaber

:mrgreen:

Men du er ikke den eneste Dalugi, der undervurderer hans evner.

cbssports giver ham 6/10-rating efter El Clasico'en, og skriver "His team had most of the ball, so not much dirty work was needed. Hard to recognize him with how little he had to do." Skal man grine eller græde.

http://www.cbssports.com/soccer/eye-on- ... messi-good

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Blaugrana92 »

Hehe, hvis hans statistikker ikke er gode, så er amerikanerne ikke tilfredse med hans præstation.

phpBB [video]


;-)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Daluigi »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Daluigi skrev:Busquets er ikke verdens bedste midtbanespiller. Nu stopper galskaben folkens!

Han er en glimrende balanceskaber på vores hold, men man kunne finde flere til at udfylde den rolle, hvis man gav dem den fornødne indspilningstid. Hvorom alting er, så viser ranglister ganske fint, at han ikke er nær så god, som folk herinde konstant hyper ham til at være. Feel free to go insane once again. Jeg spytter sandheden ;-)
Jeg tror ikke nogen i verden kunne klare det som ham eller 80% så godt.

Har du spillet fodbold selv? Ved godt det lyder som lidt et douchey spørgsmål, men jeg siger bestemt ikke at man behøver at have spillet fodbold for at være klog på det på mange områder.

Jeg har dog tit lagt mærke til en forskel, når jeg har diskuteret Busquets' evner med venner. Samtlige på fodboldholdet, selv de få der ikke er Barca-fans, anerkender fuldt ud hans kvaliteter. På arbejdet eksempelvis er det en anden snak.

Det han laver ser nemt ud med overblikket fra tv-kamera-vinklen, men det kræver vanvittigt sikker boldkontrol, seriøst umenneskeligt overblik samt nogle massive huevos.
Jeg har i dén grad selv spillet fodbold, ja.

@Brombzz
Tak for komplimenten. Tænk at jeg i løbet af 9 år herinde faktisk har skrevet flere fornuftige ting. Sådan en kompliment er jeg umanerlig glad for. Så ænser jeg jo slet ikke, hvorledes jeg kaldes retarderet i næste linje...

Med balance mener jeg ganske enkelt, at han binder kæderne sammen. Han gør det godt, og jeg anerkender, forstår og værdsætter hans rolle på holdet. Jeg er blot ikke af den overbevisning, at hans evner er unikke. Hans rolle er unik, da han er blevet trænet til netop dette. Tag Busquets og sæt ham ind på et hvilket som helst andet hold, udover Bayern, og han vil dale betragteligt i jeres opfattelse af ham. Han ville nemlig ikke kunne fungere på samme måde, som eksempelvis Mascherano. Jeg vil i den forbindelse gerne påpege, at Masch jo på ingen måde har fået nok tid til at spille sig ind på den position og rolle, til at I kan konkludere han ikke fungerer.

Nogen af de skarpe individer herinde vil så spasse ud på øverste etage og påpege, at jeg da heller ikke kan sige den salgs, uden at Busquets har fået muligheden for at bevise andet, ligesom jeg påstår Masch ikke har. Det er korrekt. Men der må man så bare se konkret på spillernes generelle færdigheder, hvor Masch altså unægteligt ligger skarpere overall end Bussi, folkens. Det samme må siges om Matuidi, Vidal, Cazorla og Toure. For bare at nævne de første 4 jeg kan finde frem.
Senest rettet af Daluigi man nov 30, 2015 11:52 pm, rettet i alt 1 gang.
Forumlegende

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 916
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 28/11 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Wennerberg »

I kan jo eventuelt lige fortsætte i tråden om Busquets ;-)
Wennerberg
Forum Admin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster