31/10 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep han forsøger næsten altid at skabe et eller andet. Og det selvom han er ekstremt presset.

Og personligt er jeg ligeglad med at han mister den ofte så længe at der kommer mål og assists fra ham. Hvilket der i høj grad gør:
With 36 goals and 22 assists, Luis Suarez has been directly involved in 58 goals in 58 games with Barcelona #fcblive [via mrchip]
Det vigtigste er dog den plads han skaber ved konstant at presse og jagte helt fremme. Han skaber så meget plads til vores andre offensive spillere!
Senest rettet af Piquénbauer man nov 02, 2015 2:03 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Fordi jeg syntes det var en anelse søgt, at påstå dette ovenpå hans nok bedste kamp i sæsonen. Jeg synes, at du lader dig rive med, da han i starten så virkelig skidt ud i en del kampe. Han er defensiv midt, og målene har væltet ind, hvilket han også kan holdes ansvarlig for sammen med de øvrige defensive spillere.

Jeg synes iøvrigt at Suarez med sine mange vigtige mål, har gjort det meget bedre end den generelle opfattelse er herinde.
Det er jeg helt uenig i. Jeg synes ikke at han så virkelig skidt ud i en del kampe, tværtimod synes jeg at han har været en af de få, der har formået at holde niveau og ikke svinge i sine præstationer som et andet pendul.

I øvrigt har vi altså heller ikke scoret ret mange mål - faktisk har vi i snit scoret et helt mål mindre per kamp i forhold til sidste sæson - så det kan Neymar, Suárez og Messi jo passende holdes ansvarlige for, hvis vi absolut skal ud i ansvarsplacering hos individuelle spillere, for overordnede organisatoriske og mekaniske problemer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS fik skam også et clean sheet i sin sidste kamp...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:Fordi jeg syntes det var en anelse søgt, at påstå dette ovenpå hans nok bedste kamp i sæsonen. Jeg synes, at du lader dig rive med, da han i starten så virkelig skidt ud i en del kampe. Han er defensiv midt, og målene har væltet ind, hvilket han også kan holdes ansvarlig for sammen med de øvrige defensive spillere.

Jeg synes iøvrigt at Suarez med sine mange vigtige mål, har gjort det meget bedre end den generelle opfattelse er herinde.
Det er jeg helt uenig i. Jeg synes ikke at han så virkelig skidt ud i en del kampe, tværtimod synes jeg at han har været en af de få, der har formået at holde niveau og ikke svinge i sine præstationer som et andet pendul.

I øvrigt har vi altså heller ikke scoret ret mange mål - faktisk har vi i snit scoret et helt mål mindre per kamp i forhold til sidste sæson - så det kan Neymar, Suárez og Messi jo passende holdes ansvarlige for, hvis vi absolut skal ud i ansvarsplacering hos individuelle spillere, for overordnede organisatoriske og mekaniske problemer.
Sikke en overraskelse, at vi er uenige...

Jeg anerkender dog, at han har været rigtig god på det sidste. Du glemmer bare hurtigt, ligesom de fleste gør i fodboldverdenen. Mig selv inklusiv skal jeg gerne indrømme.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Den blege udglatter Don A
Pedro León: - Andrés Iniesta har ringt og beklaget oppførselen til Barcelona-spillerne i etterkant av kampen på lørdag (via @GetafeCF).
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Den blege udglatter Don A
Pedro León: - Andrés Iniesta har ringt og beklaget oppførselen til Barcelona-spillerne i etterkant av kampen på lørdag (via @GetafeCF).
Hvilke spillere var der egentlig tale om? Jeg har på fornemmelsen, at der var en enkelt eller to brasilianere i blandt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, fuck de brasilianere der altid går rundt og er glade og vil lave lidt ballade en gang i mellem. Tør dit fjogede smil væk, Dani Alves. Den slags vil vi ikke have her i Skandinavien.

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Blaugrana92 skrev:Ja, fuck de brasilianere der altid går rundt og er glade og vil lave lidt ballade en gang i mellem. Tør dit fjogede smil væk, Dani Alves. Den slags vil vi ikke have her i Skandinavien.
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ugh, al den glæde og energi. Sådan ruller man altså ikke i Finland!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Ja, fuck de brasilianere der altid går rundt og er glade og vil lave lidt ballade en gang i mellem. Tør dit fjogede smil væk, Dani Alves. Den slags vil vi ikke have her i Skandinavien.
Ro på, ro på.

Det eneste jeg antydede var, at brasilianerne generelt har det svært med kulturen i Spanien, hvor man udviser modstanderen respekt efter en sejr. Vi har set det en del gange efterhånden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved godt hvad du antydede og jeg ved hvor du står, for så vidt angår brasilianere, i særdeleshed Neymar og Dani Alves. Så vidt jeg lige kan huske, så deltog Bartra, Alba og Piqué alle i den fejlslagne prank. De er alle spaniere, hvis du nu skulle være i tvivl.

En fucking storm i et shot-glas vand, er hvad denne her "historie" er.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Apropos kulturen i Spanien, hvor man udviser respekt overfor modstanderen, kan du så huske det her: https://youtu.be/Q0V70sVe9pY

Det er en værre omgang vrøvl, alt det her med at Neymar og Dani Alves mangler respekt overfor sine modstandere. Det handler udelukkende om at visse medier har en helt klar agenda overfor spillere som dem.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Det er en værre omgang vrøvl, alt det her med at Neymar og Dani Alves mangler respekt overfor sine modstandere. Det handler udelukkende om at visse medier har en helt klar agenda overfor spillere som dem.
Jeg kan huske, at Puyol på et tidspunkt stoppede Thiago og Alves i en jubelscene, hvor de dansede. Jeg kan huske, at Lucho fortæller Neymar, at man ikke ydmyger modstanderen med smarte finter, når man fører stort i slutningen af kampen. Og nu er Iniesta ude at undskylde. Det er så Puyol, Iniesta og Lucho, der prøver at fortælle, at man skal udvise modstanderen respekt.

Jeg citerer endda lige Lucho:
"If I were an Athletic player I would have reacted the same, or perhaps worse. In Spain it is badly looked upon, in Brazil there is another context, and it is more normal. But it’s easy to understand why they reacted as they did given that they were losing."

Det var efter denne episode:
phpBB [video]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis standarden sættes af Puyol og Iniesta, så kan vi ligeså godt give op på forhånd. Os alle sammen. Også Messi. At Puyol som den anfører og leder han var, holder sin medspillere i ekstremt kort snor - hvilket han i øvrigt også alle dage gjorde med sine spanske holdkammerater, heriblandt Piqué - er velsagtens en af de mindste overraskelser i klubbens historie. At Iniesta, som den anfører og leder på holdet han i dag er, går ud og undskylder for seancen og agere "fredsmægler" - jeg har stadig ikke hørt noget om at Getafe-spillerne var forargede, men kun de spanske medier - er også det allermest forventelige. Der er jo ingen grund til at brænde broer.

Jeg har aldrig forstået Luchos standpunkt i sagen med Neymar. Jeg er slet ikke enig, selvom jeg selvfølgelig kan citere mig selv fra lige før og sige at der ikke er nogen grund til at brænde broer. Men derudover kan jeg slet ikke se hvorfor det er mangel på respekt. Der blev ikke løftet et øjenbryn, dengang da det var Ronaldinho der løb rundt og lavede lignende finter, der ligesåvel kunne beskrives som værende 'disrespectful'. Hvad med når Cristiano Ronaldo træder over bolden hundrede gang og laver hæl og tå? Hvad med når Joaquín hev sine modspillere rundt i manegen i La Liga for flere år tilbage? Hvad med når en spiller som Isco gør det i dag?

Det var udelukkende fordi det at var Neymar, at der blev set ned på det trick han lavede mod Athletic. Athletic-spillernes reaktion var barnlig og hvis man reelt kan hidse sig sådan op over, at en modspiller forsøger noget ekstremt svært, så er man for mig både smålig og bitter. Athletic-spillerne skulle i stedet bare være glade for at det ikke lykkedes Neymar.

Hvis jeg slet ikke havde lyst til at se tekniske finurligheder og ekstremt svære tricks, så ville jeg sætte mig ned og se kampe fra røven af den skotske 6. division. Foruden spillere som Neymar, Ronaldinho, Robinho og hvem der nu ellers forsøger det ekstremt svære, så ville fodbolden ærligt talt være en markant kedeligere sportsgren.

I øvrigt så var der en situation i weekenden, hvor Zlatko Junuzovic lavede tunnel 3 gange på 5 sekunder på Dortmunds Sokratis. Sokratis begik et frispark og så var det ellers det. At lave tunnel 3 gange på 5 sekunder, burde i mine øjne være betragteligt mere 'disrespectul' end at forsøge et såkaldt 'rainbow flick'. Men Sokratis har, modsat Athletic-spillerne, fattet at den slags også er en del af fodbolden og det er der noget der kunne tyde på at de tyske medier også har. Medier som Marca og AS er omvendt næppe specielt interesserede i at køre nogen positiv dagsorden overfor en spiller som Neymar.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Hvis standarden sættes af Puyol og Iniesta, så kan vi ligeså godt give op på forhånd. Os alle sammen. Også Messi. At Puyol som den anfører og leder han var, holder sin medspillere i ekstremt kort snor - hvilket han i øvrigt også alle dage gjorde med sine spanske holdkammerater, heriblandt Piqué - er velsagtens en af de mindste overraskelser i klubbens historie. At Iniesta, som den anfører og leder på holdet han i dag er, går ud og undskylder for seancen og agere "fredsmægler" - jeg har stadig ikke hørt noget om at Getafe-spillerne var forargede, men kun de spanske medier - er også det allermest forventelige. Der er jo ingen grund til at brænde broer.

Jeg har aldrig forstået Luchos standpunkt i sagen med Neymar. Jeg er slet ikke enig, selvom jeg selvfølgelig kan citere mig selv fra lige før og sige at der ikke er nogen grund til at brænde broer. Men derudover kan jeg slet ikke se hvorfor det er mangel på respekt. Der blev ikke løftet et øjenbryn, dengang da det var Ronaldinho der løb rundt og lavede lignende finter, der ligesåvel kunne beskrives som værende 'disrespectful'. Hvad med når Cristiano Ronaldo træder over bolden hundrede gang og laver hæl og tå? Hvad med når Joaquín hev sine modspillere rundt i manegen i La Liga for flere år tilbage? Hvad med når en spiller som Isco gør det i dag?

Det var udelukkende fordi det at var Neymar, at der blev set ned på det trick han lavede mod Athletic. Athletic-spillernes reaktion var barnlig og hvis man reelt kan hidse sig sådan op over, at en modspiller forsøger noget ekstremt svært, så er man for mig både smålig og bitter. Athletic-spillerne skulle i stedet bare være glade for at det ikke lykkedes Neymar.

Hvis jeg slet ikke havde lyst til at se tekniske finurligheder og ekstremt svære tricks, så ville jeg sætte mig ned og se kampe fra røven af den skotske 6. division. Foruden spillere som Neymar, Ronaldinho, Robinho og hvem der nu ellers forsøger det ekstremt svære, så ville fodbolden ærligt talt være en markant kedeligere sportsgren.

I øvrigt så var der en situation i weekenden, hvor Zlatko Junuzovic lavede tunnel 3 gange på 5 sekunder på Dortmunds Sokratis. Sokratis begik et frispark og så var det ellers det. At lave tunnel 3 gange på 5 sekunder, burde i mine øjne være betragteligt mere 'disrespectul' end at forsøge et såkaldt 'rainbow flick'. Men Sokratis har, modsat Athletic-spillerne, fattet at den slags også er en del af fodbolden og det er der noget der kunne tyde på at de tyske medier også har. Medier som Marca og AS er omvendt næppe specielt interesserede i at køre nogen positiv dagsorden overfor en spiller som Neymar.
Der er jo tale om kulturforskelle. Dit skandinaviske syn adskiller sig fra det man har i Spanien. Du synes det er latterligt, men i Spanien er det manglende respekt for modstanderen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 63 gæster