23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Når det kommer til sådan en afslutning - ja. IMO er det kun toppen af poppen som tager den og det endda på en god dag. Det helt store problem er at barcafans forventer verdensklasse af MAtS (at han redder sådan et skud) og der er han ikke endnu. Slet ikke selvom dele af hans spil er tæt på. Men samtidig vil man smide ham på bænken nu efter et par "dårlige" kampe. Hvordan det så skulle gøre ham verdensklasse ved jeg ikke. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan en kamp hver anden eller tredje uge skal udvikle ham nok.

Spørgsmålet er som om vi vil "nøjes" med at have en rigtig god målmand i Bravo eller om vi vil give det en skalle med MAtS og gå efter verdensklasse. Og når jeg snakker om skalle så det ment som at man accepterer fejl og lader ham spille og spille. Jeg ved godt hvad jeg ville gøre mens andre foretrækker Bravo. Og det kan jeg godt forstå.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Mats er ikke verdensklasse, stop nu med at hype ham. Han er overvurderet. Han er god med fødderne, og det er også det. Han er skyld i mange af målene, og fordi han er så usikker og stadig (af grunde jeg ikke kan fatte) ikke kan snakke spansk, så bliver forsvaret også automatisk dårligere.

PuyolErGud
Indlæg: 10728
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Brombi skrev:Mats er ikke verdensklasse, stop nu med at hype ham. Han er overvurderet. Han er god med fødderne, og det er også det. Han er skyld i mange af målene, og fordi han er så usikker og stadig (af grunde jeg ikke kan fatte) ikke kan snakke spansk, så bliver forsvaret også automatisk dårligere.

Hvem er det der siger han ikke kan snakke spansk? Jeg har da set interview(s) med ham hvor han snakker spansk. Selvfølgelig ikke verdens største ordforråd, men stadig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Mats er ikke verdensklasse, stop nu med at hype ham. Han er overvurderet. Han er god med fødderne, og det er også det. Han er skyld i mange af målene, og fordi han er så usikker og stadig (af grunde jeg ikke kan fatte) ikke kan snakke spansk, så bliver forsvaret også automatisk dårligere.
Hvis du gad at læse hvad jeg skriver så skriver jeg jo præcist at han IKKE er verdensklasse! Problemet er at barcafans forventer verdensklasse. Det er blandt andet derfor du skriver overvurderet hvert 5 min.

MAtS er en "rå" spiller som stadig har meget at udvikle. Han er på ingen måder et færdigt produkt. Derfor ser han endnu mere usikker ud når forsvaret ikke præsterer. Sidste sæson spillede forsvaret fremragende og det samme gjorde MAtS (selvom du garanteret mener noget andet). Men på nuværende tidspunkt er han bare ikke rutineret nok til at kunne løfte holdet på samme måde som Bravo f.eks. kan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

PuyolErGud skrev:
Brombi skrev:Mats er ikke verdensklasse, stop nu med at hype ham. Han er overvurderet. Han er god med fødderne, og det er også det. Han er skyld i mange af målene, og fordi han er så usikker og stadig (af grunde jeg ikke kan fatte) ikke kan snakke spansk, så bliver forsvaret også automatisk dårligere.

Hvem er det der siger han ikke kan snakke spansk? Jeg har da set interview(s) med ham hvor han snakker spansk. Selvfølgelig ikke verdens største ordforråd, men stadig.
Det vil jeg også gerne vide.
Piquénbauer skrev:...... løfte holdet på samme måde som Bravo f.eks. kan.
Og er det så egentligt hans skyld?
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej. På ingen måder (altså udover når han direkte er skyld i mål som mod ATH og Levante). Forventningerne skal skrues lidt ned. Det vil give ham "plads" til at udvikle sig fremfor at blive angrebet efter hver kamp. Og så må forsvaret også gerne begynde at hjælpe ham lidt. Pt gør de ham ingen tjenester!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Piquénbauer skrev:Nej. På ingen måder. Forventningerne skal skrues lidt ned. Det vil give ham "plads" til at udvikle sig fremfor at blive angrebet efter hver kamp. Og så må forsvaret også gerne begynde at hjælpe ham lidt. Pt gør de ham ingen tjenester!
Det jeg mente var; er det virkelig manglen af Bravo der gør, at vores forsvar sejler?.. Det tror jeg ærlig talt ikke.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

zqa skrev:
Piquénbauer skrev:Nej. På ingen måder. Forventningerne skal skrues lidt ned. Det vil give ham "plads" til at udvikle sig fremfor at blive angrebet efter hver kamp. Og så må forsvaret også gerne begynde at hjælpe ham lidt. Pt gør de ham ingen tjenester!
Det jeg mente var; er det virkelig manglen af Bravo der gør, at vores forsvar sejler?.. Det tror jeg ærlig talt ikke.
Det er svært at sige. Jeg tvivler på at han ville kunne have gjort det helt store i de kampe hvor vi har lukket mange mål ind. Men generelt kommer der lidt mere ro på når Bravo spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Han bliver altså heller ikke angrebet efter hver kamp. Det er en forfærdelig omgang vrøvl at skrive. I sidste sæson var der stort set ikke andet end roser til ter Stegen. Hvem husker ikke udebane-kampen mod Bayern, hvor han praktisk talt sikrer os en billet til finalen, efter noget der mindede om et kollektivt kollaps. Men han bliver angrebet efter så skidt en sæsonstart, som han har haft nu her. Jeg tror ikke der er nogen der angriber ter Stegen for gårsdagens kamp isoleret set, men derimod for hvordan han samlet set har gjort det i sæsonens indledende kampe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Han bliver altså heller ikke angrebet efter hver kamp. Det er en forfærdelig omgang vrøvl at skrive. I sidste sæson var der stort set ikke andet end roser til ter Stegen. Hvem husker ikke udebane-kampen mod Bayern, hvor han praktisk talt sikrer os en billet til finalen, efter noget der mindede om et kollektivt kollaps. Men han bliver angrebet efter så skidt en sæsonstart, som han har haft nu her. Jeg tror ikke der er nogen der angriber ter Stegen for gårsdagens kamp isoleret set, men derimod for hvordan han samlet set har gjort det i sæsonens indledende kampe.
Hans sæson har ikke været så skidt som du fremstiller den. Holdet har været skidt men at han bliver fremhævet er imo forkert.
Senest rettet af Piquénbauer tors sep 24, 2015 10:49 pm, rettet i alt 2 gange.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Blaugrana92 skrev:Han bliver altså heller ikke angrebet efter hver kamp. Det er en forfærdelig omgang vrøvl at skrive. I sidste sæson var der stort set ikke andet end roser til ter Stegen. Hvem husker ikke udebane-kampen mod Bayern, hvor han praktisk talt sikrer os en billet til finalen, efter noget der mindede om et kollektivt kollaps. Men han bliver angrebet efter så skidt en sæsonstart, som han har haft nu her. Jeg tror ikke der er nogen der angriber ter Stegen for gårsdagens kamp isoleret set, men derimod for hvordan han samlet set har gjort det i sæsonens indledende kampe.
Han bliver bare nævnt i flæng. Jeg ville ærlig talt gå hårdere efter Messi, Neymar, Suarez, Iniesta, Mascherano osv. Det er DEM!!!!!! der burde løfte holdet, ikke vores målmand.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

After 9 games this season, Barcelona have scored 16 goals, lowest number since 2003/2004 (15 goals after 9 games) #fcblive [via @fcb_datos]
Nu hvor vi snakker Messi, Neymar og Suarez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jo, jeg synes at ter Stegen har været så skidt som jeg skriver. Jeg synes han har været rigtig dårlig indtil nu. Han har allerede været direkte skyld i et par scoringer og han har stort set ikke disket op med en eneste nævneværdig redning. Jeg ved at det er ret svært, taget chancernes størrelse i eksempelvis kampen i går i betragtning, men alligevel sker det jo jævnligt at de målmænd vi spiller overfor, hiver fremragende redninger ud af ærmet i situationer à la dem Celta scorede på i går. Jeg siger ikke at jeg forventer at han redder 3 100% chancer, men det kunne godt nok være rart med en fantastisk redning eller to. Det er sådan noget der giver momentum og tro på tingene. Dem har han ikke haft en eneste af.

Jeg forstår ikke kritikken af Messi. Kritikken af de andre forstår jeg, men Messi har været den eneste der har været noget værd i opstarten af denne sæson. Han skaber kort sagt alt hvad vi har. Neymar skaber ingenting, men scorer blot, og Suárez kan knapt nok tæmme en bold. Midtbanen har været fuldkommen usynlig rent offensivt. Rakitic og Iniesta bidrager stort set ikke med noget og Busquets har travlt nok med at holde styr på den anden ende af banen, selvom det heller ikke ligefrem går forrygende. Messi er nødt til at gå helt ned til midterlinjen for at modtage bolden, og så bliver det altså svært for ham at være farlig, for så er der lige 10 modspillere mellem ham og målet. Alligevel har han skabt en del chancer, assisteret en del mål og selv scoret over en håndfuld. Messi er vitterlig den eneste jeg ikke vil kritisere efter denne start på sæsonen. Og det handler ikke om at han har spillet fantastisk flot. Han har bare spillet klart, klart, klart bedst og har rent faktisk været i stand til at skabe noget, modsat sådan cirka alle andre.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Jeg har også kritiseret angrebet og midtbanen, og jeg fik sågar kastet stat i hovedet sidst jeg sagde Messi skuffede. Men det ændrer ikke på at MAtS er faldet fuldstændig igennem. 15-6.
Senest rettet af Anonymous tors sep 24, 2015 11:07 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jo, jeg synes at ter Stegen har været så skidt som jeg skriver. Jeg synes han har været rigtig dårlig indtil nu. Han har allerede været direkte skyld i et par scoringer og han har stort set ikke disket op med en eneste nævneværdig redning. Jeg ved at det er ret svært, taget chancernes størrelse i eksempelvis kampen i går i betragtning, men alligevel sker det jo jævnligt at de målmænd vi spiller overfor, hiver fremragende redninger ud af ærmet i situationer à la dem Celta scorede på i går. Jeg siger ikke at jeg forventer at han redder 3 100% chancer, men det kunne godt nok være rart med en fantastisk redning eller to. Det er sådan noget der giver momentum og tro på tingene. Dem har han ikke haft en eneste af.
Du har nogle fine pointer og man kunne sagtens forvente et par redninger fra hans side. Jeg ser dog lidt anderledes på det. Han er blevet solgt gang på gang af sit forsvar for derefter at få bank. Og når man så lige smider et par fejl oveni så er det forståeligt at han ikke er på et sted hvor han kan præstere sit ypperste.

Det ændre dog ikke på at jeg mener at han er gået rigtig fint med i spillet og faktisk har virket ret sikker i flere af sine indgreb. Der har måske ikke været de store redninger men han har gjort rigtig mange af de små ting rigtigt. Hans pasninger mod Levante var f.eks. fremragende men desværre kom der lige en fejl i vejen for at man så dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster