17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ikke de bedste billeder, men pladserne var lækre!

Billede

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af kklaus »

Kamprapport: Piqué ble utvist for å si "me cago en tu puta madre". Rent oversatt betyr det "jeg driter på h*ore-mammaen din" (slang). #cmore
Følger man forrige sesongs straffeutmåling for slikt, blir det fire kampers karantene. Athletic, Málaga, Atlético og Las Palmas. #cmore
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

4 dage for en sviner?! Fuck nu af! Ronaldo har slået samt sparket og er sluppet med 1-2 dage. Reglerne er idiotiske! Det røde kort er dog i orden.

Men hvis det ender med 4 dage så er vi fucked. Det smadre i hvert fald vores chancer ude mod ATH og ATM.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af abx »

Haha chr, vi må have siddet og kigget på hinanden. Vi sad lige modsat og viftede med sort FC Midtjylland-flag
Billede
Próxima Estación.... Parallel!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Skydefinten »

4-12 dages spillepause til Pique. Det er fandme noget rod.

De fire næste kampe er: Athletic, Málaga, Atlético og Las Palmas

Aduriz gjorde det forresten vanvittigt i de to kampe. 4 kasser. Første trofæ til Athletic siden 1984! Tillykke.

Xavi hænger ud med de nye homies og ser Supercuppen :roll:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Storken »

Historien gentager sig. I 1999 fik Kluivert rødt kort for at sige "me cago en tu puta madre" til dommeren i en kamp mod Real Madrid. Han fik fire dages karantæne.

Pique har måske ønsket at hylde Patrick Kluivert ved at gentage ordene, der direkte oversat betyder "jeg skider på din * mor".

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Champione »

Jeg er oven på kampen igår, faldet til ro, selvfølgelig er det "blot" super cuppen, og første kamp endte underligt 0-4, hvilket nok havde slukket troen en smule igår. Bilbao er stærke defensivt og vi er slet ikke i omdrejninger...

Men må altså tilskrive mig de bekymrede sjæle herinde:

Defensiven sejler, vi afgiver kæmpe chancer væk og har lukket nærmest flere mål ind i første kampe, end hele sidste sæson i ligaen.

Bredden er virkeligt truet.. Og karantænen kommer til at ramme os hårdt!
Mathieu, Bartra, Sergi Roberto og Pedro har ikke hvad der skal til - eller jo, men det trækker desværre vildt meget ned..
Samme kan vel nærmest siges om Vermalen, Rafinha, Munir, Sandro - dygtige spillere på de bedste dage - og på hold der shiner.. Men ikke nogle der trækker fra!

Formen er ikke på plads.. Om det skyldes et hårdt pakket kommercielt program i opstarten, mange kampe på få dage, eller hvad det skyldes, så er det problematisk at vi ser spillerne så hårdt presset nu.. Spillestilen kræver form, pres, genpres, løbevillighed og hårdt arbejde bragte os langt sidste år.. Men det er bekymrende at se hvor "dybt" vi falder når et par af parametrene ikke opfyldes..
Synes ikke man på noget tidspunkt i de to kampe havde fornemmelsen af at vi når som helst kunne splitte dem ad.. Der mangler lidt for meget ide, og eksekvering..

Sidste punkt:
Spillere man ville forvente ville vise lederskab svigter! Suarez spillede to kampe til glemmebogen! Simple tekniske fejl, skidt opspilsstation og slet ikke den trussel han var sidste år.

Pique - svigter holdet. Uanset hvor frustreret man er, må det ikke ske!

Masch - rigtig rigtig dårlige kampe.

Pedro - lige ved og næsten konstant, og han beviser at han dårligt kan betragtes som førstevalg af reserverne.. Kun karantænen ville kunne holde ham i truppen, niveauet er der ikke mere.

Dani Alves - forfærdelige to kampe.

Konklusionen er at vi er forbandet afhængige af førstekæden, og den vil vi belaste hårdt i første del af sæsonen - hvilket kan koste os senere i og sidst på sæsonen hvor tingene afgøres.

De her kampe synes jeg ikke blot var et nederlag - fuck titlen, men rejste afgjort en række bekymrende spørgsmål..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


Medel fik tre karantæne-dage for den her opførsel. Der er vist ikke nogen tvivl om, at Medel havde gjort et eller andet mindre rart ved dommeren, hvis der ikke lige havde været holdkammerater omkring. Efterfølgende skal han tvinges af banen og på vejen ud sparker han en plastik-stol i stykker, som endda går udover en politi-betjent der sidder lige bag. Medel var vanvittigt aggressiv og ekstremt truende i sin adfærd. Tre dages karantæne.

phpBB [video]


Det her vanvittige overfald kostede Miranda to dages karantæne. Han smadrer albuen direkte i ansigtet på Abraham, uden overhovedet at forsøge at gå efter bolden. Det er latterligt farligt. Abraham slap heldigvis nogenlunde uskadt fra det, men han kunne have brækket en kæbe, sin næse, fået hjernerystelse eller i værste fald kraniebrud (det sker, se evt. Leonardo ved VM i '94). Han forsøgte endda lige at undslippe straf, ved at lade som om at han selv slog sig. To dages karantæne.

phpBB [video]


Den her saks kostede Tomás Pina to karantæne-dage. Jeg ved ikke om I kan huske kampen, med Tomás Pina var fuldstændig overtændt og begik flere slemme frispark i minutterne op til det røde kort. Det hele kulminerede altså med saksen her, der selvfølgelig kunne have kostet skader i anklerne eller knæene, hvis Neymar havde været uheldig.

Der er noget helt, helt galt med strafudmålingen i fodbold. Relativt ubetydelig forseelser, der ikke umiddelbart har nogen konsekvens for 'ofret', bliver gerne straffet hårdere end rendyrket vold som albuer og bevidste nedsparkninger. Isoleret set er Piqués udvisning og straf i orden. Men jeg har fulgt fodbold længe nok til at have set to milliarder tilfælde, der var langt, langt værre end Piqué i går, og det bliver som regel straffet meget, meget mildere, ganske ofte helt uden en udvisning. Det er det samme argument jeg laver i forhold til Suárez' straf sidste. Den er fin nok og fortjent isoleret set, men den giver ikke nogen mening, når man ser hvad andre spillere slipper afsted med af tilsvarende forseelser.

Det er jo eksempelvis helt sort at Mirandas fuldstændig vanvittige overfald på Abraham, ikke koster ham minimum seks spilledages karantæne. Og, ja. Jeg ved godt at det ikke er sammenligneligt, fordi det her sker indenfor kridtstregerne, men jeg vil alligevel lige påpege, at det er altså er sådan noget man ryger i fængsel for i den rigtige verden. Men der er efterhånden meget der peger på, at man i fodbolden har samme tilgang til strafudmåling som eksempelvis retten herhjemme, hvor økonomisk kriminalitet ofte straffes meget hårdere end skruppelløse lovovertrædelser som rå vold og voldtægt. Det er selvfølgelig helt, helt skævt og det mener jeg absolut også at det er i fodbold, når man straffer 6 ord hårdere end en bevidst albue i ansigtet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Storken »

Morten Bruun på twitter:
I øvrigt helt uantagelig reaktion fra Pique. Udløst af en overset offside, der resulterede i et hjørnespark. Jamen, så mangler man jo ilt.
Det var i hvert fald ikke a proportional response.

gygfo

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af gygfo »

Storken skrev:Morten Bruun på twitter:
I øvrigt helt uantagelig reaktion fra Pique. Udløst af en overset offside, der resulterede i et hjørnespark. Jamen, så mangler man jo ilt.
Det var i hvert fald ikke a proportional response.
Men han glemmer resten af historien. Pedro var kort forinden blevet fejldømt offside og frataget en scoringsmulighed, og dommerne sejlede generelt. Det gør ikke Piques opførsel i orden, men Bruun var meget unuanceret under kampen i går.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Storken »

gygfo skrev:
Storken skrev:Morten Bruun på twitter:
I øvrigt helt uantagelig reaktion fra Pique. Udløst af en overset offside, der resulterede i et hjørnespark. Jamen, så mangler man jo ilt.
Det var i hvert fald ikke a proportional response.
Men han glemmer resten af historien. Pedro var kort forinden blevet fejldømt offside og frataget en scoringsmulighed, og dommerne sejlede generelt. Det gør ikke Piques opførsel i orden, men Bruun var meget unuanceret under kampen i går.
Det var vel til linjedommeren, at Pique smed kommentaren? Denne havde jo ikke gjort noget forkert, ud over at overse en offside.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Skydefinten »

Som du altid kan se det enten sort eller hvidt :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Som du altid kan se det enten sort eller hvidt :lol:
Jeg prøver bare at se det i andre farver end blaugrana :-)

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af A$AP »

4-12 kampe er fuldstændigt latterligt, ja. Det var stadig virkelig dumt af Piqúe, nu overlades forsvaret til fire fjolser og Bravo. Jeg frygter virkelig en øretæve mod Atletico, de ser virkelig skarpe ud.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/8 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Synes sagtens 4 dage kan forsvares hvis man ser på hvad pique sagde. Det kan derimod ikke forsvares hvis man sætter det op mod hvad vi tidligere har set i la liga... Der er ingen rød tråd og derfor føles det som om dommerne lader deres følelser styre showet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster