14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Overdrivelse fremmer forståelsen. Måske en underdrivelse med Roberto.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Nej, det gør den ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Synes jeg overhovedet ikke han er. Hvis han var det så ville han sidde og klappe af PL hver eneste weekend. Det gør han ikke. Han beskriver hvad han ser. Man kan kan så blive provokeret over sådan en kommentar som den med bartra og roberto men på baggrund af kampen i går er den helt fair.

Der var så også mange andre som på baggrund af kampen i går kunne spille for de hold han nævner men sådan er der så meget. Jeg synes sgu han er god og en af de eneste kommentatorer i dk som ved hvad han snakker om og som er forholdsvis neutral.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er godt, at du synes det. Så må vi andre synes noget andet. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er du da helt velkommen til ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Kæft det var ringe.

Athletic spillede en fremragende kamp. Vi spillede forfærdeligt. Hvorfor?

Lineuppen. Spillet på banen kommer ikke mega-overraskende når man kigger på vores startopstilling. Masch, Roberto og Rafinha på midtbanen. Helt ærligt. Jeg fatter ikke, at når Lucho endelig vælger at benytte reservespillerne på midten, så vælger han simpelthen begge på én gang. I en finale. Og i stedet for at starte sæsonen med at finde rytmen med stamspillerne, så skifter man så meget ud i startopstillingen, at det forudsætningerne for at skabe et ordenligt spil bliver umuligt. Det skreg til himlen, at vi kunne ikke flytte bolden fra forsvaret til angrebet via midtbanen. Messi var nødt til at trække ned bag midterlinjen og hente bolden. Frygteligt.

PS: Morten Bruun er en af de mest vidende kommentatorer i Danmark. Jeg har hørt kampe, hvor man kunne sværge han var RM-fan og andre hvor han lød som en inkarneret Barca-fan. Men han har en irriterende vane med at køre i samme rille, hvilket han har dræbt adskillige kampe på i tidens løb. Men i de fleste kampe er han en ret god kommentator. There, I said it.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg plejede også at mene at Bruun var rigtig god, men jeg synes simpelthen bare at han er faldet fuldstændig af på den. Jeg synes ikke at han laver andet end at tale rygter, klichéer og sladder i dag. Ofte henfalder han bare til at sige det mest åbenlyse. Og, nej - det var ikke en slet skjult hentydning, til hans famøse kommentar om antallet af sorte på vores bænk. Jeg savner bare de skarpe taktiske observationer, som jeg engang mente at han bidrog med. Dem har jeg ikke hørt fra ham i rigtig lang tid.

Jeg synes faktisk at en mand som Frimann er langt bedre til at få øje på, hvad der rent taktisk sker på banen, samt hvilke dispositioner og tanker trænerne har gjort sig. Desværre må han til gengæld ofte trækkes ned i sølet, ved at skulle kommentere side om side med den velsagtens mest sensationalistiske af alle kommentatorer; Carsten Motherfucking Werge.

I øvrigt synes jeg ikke at kommentaren om Bartra og Roberto er specielt provokerende. Som de spillede mod Sevilla, så var det lige før at de ikke var Getafe værdige. At der så var 8 andre spillere, der var cirka ligeså dårlige, er en anden sag, men kommentaren om Bartra og Roberto, helt specifikt, har jeg ingen kvaler med.

Men i øvrigt er det da helt rigtigt, at Bruun er en af de bedre kommentatorer herhjemme. Det siger desværre bare en hel del om, hvor lavt niveauet generelt set er herhjemme. Det er virkelig bare noget helt, helt andet at sidde og se en kamp på tysk fjernsyn. Nærmest som at se en helt andet sportsgren.

Troels Bech er selvfølgelig stadig den bedste kommentator herhjemme. Han er nok den skarpeste i Danmark for så vidt angår taktiske observationer under en kamp, og når han så krydrer det med sin glimrende humor, så kan det altså kun blive godt. Hvis Bruun kunne holde sig fra sladderen og rygterne, som jeg synes der har været rigtig meget af de sidste to sæsoner fra hans side, så tror jeg også at jeg hurtigt ville blive glad for ham igen.

Kvoller
Indlæg: 5158
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 796 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Blaugrana92 skrev:Jeg synes faktisk at en mand som Frimann er langt bedre til at få øje på, hvad der rent taktisk sker på banen, samt hvilke dispositioner og tanker trænerne har gjort sig. Desværre må han til gengæld ofte trækkes ned i sølet, ved at skulle kommentere side om side med den velsagtens mest sensationalistiske af alle kommentatorer; Carsten Motherfucking Werge.
Helt enig. Lige så snart Frimann - eller sågar en af de andre kommentatorer der sidder sammen med Werge - prøver at komme med nogle observationer ender det ofte med at Werge lige skal spille smart og komme med en eller anden latterlig kommentar. Han skal lige drille lidt, tale lidt ned eller provokere sin medkommentator. Jeg er så træt af det.
NC Frederiksen, Zak Egholm, Jesper Simo, Jonas Schwartz - det er gode kommentatorer. Specielt Schwartz, han ved fandme meget om spansk fodbold. Sætter sig virkelig ind i tingene. Følger ham på twitter, det virker til at han har meget indsigt i tingene.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil gerne bakke op om frimann. Han er fremragende hvilket jeg måske mener fordi han virkelig godt kan lide barca ;-)

Men hvis der er en kommentator som der er faldet af på den så er det NC Frederiksen. For fanden hvor har han været dum at høre på efter han er kommet over på viasat. Den ene kliche efter den anden og røvslikken på PL.

Jeg foretrækker stadig piil og bruun når der skal kommenteres. Mener de har tjek på det meste og kan kommentere alle ligaer. Jeg har ikke lagt mærke til de manglende taktiske observationer fra bruun men det vil jeg da klart holde øje med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster