11/8 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af emo »

FCBSOCI skrev:
Piquénbauer skrev:Joe Hart?!

Nej. Bare nej!

Vi har 2 rigtig fine målmænd som passer godt til holdet. Så er det ligemeget om de er nogle af verdens bedste.
Ja, fine målmænd, men ikke verdensklasse. Kommer de Gea til Real Madrid, er de langt bedre stillet, og jeg tror, at en supermålmand kan give 6-10 points ekstra, hvilket er meget, når man tænker på, hvor tæt det tit er i toppen. Joe Hart? Måske er jeg præget af, at han stod fænomenalt godt mod Barca på Camp Nou (var selv til stede på Campen og så det på nærmeste hold).
Bravo gav os en hel del point i sidste sæson, det kan jeg da huske. Han hev nogle redninger op, i de tætte kampe hvor alt bare så så sort ud...
Allez...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Guardiola »

Det sker også sjældent, at hold stiller op uden en målmand.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Heartbreaker »

Han bliver solgt til Colgate.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

En vildskab som karakteriserer verdensklassemålmænd.
Nogle verdensklassemålmænd. Jeg er helt med på at det ligner at MAtS ikke er den mest råbende (vi har dog ikke kamera på ham hele kampen) men det er altså ikke et must. At det er en præference for nogle er forståeligt men det skal ikke fremstilles som om man ikke kan være klasse fordi man ikke råber.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5174
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kvoller »

Brombi skrev:Jeg væmmes ved synet af Munir juble. Hvad fanden har han lavet, hvad jubler han for? Det er så klasse at se Pique, Bravo og Mascherano med totalt køligt ansigtsudtryk, de ved godt det slet ikke var godt nok.
Det synes jeg er en underlig kommentar. Hvorfor må Munir ikke juble? Fordi man sidder på bænken må man ikke juble, eller?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Brombi »

Kvoller skrev:
Brombi skrev:Jeg væmmes ved synet af Munir juble. Hvad fanden har han lavet, hvad jubler han for? Det er så klasse at se Pique, Bravo og Mascherano med totalt køligt ansigtsudtryk, de ved godt det slet ikke var godt nok.
Det synes jeg er en underlig kommentar. Hvorfor må Munir ikke juble? Fordi man sidder på bænken må man ikke juble, eller?
Jeg var måske lige lidt for grov i den, blev bare lidt irriteret over at se en juble så meget, uden egentlig at have været til nogen gavn, og som ikke har grebet sin chance når gives. Og så også fordi vi spillede så dårligt.. :)

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kubala »

Messi er ikke problemet; altså det er ikke pga. hans træthed etc., at holdet falder i niveau, men pga. systemet(i øvrigt har Messi altid faldet lidt ned, for at lave noget eksplosivt lige pludseligt). Når systemet ikke virker optimalt, så vil man opleve disse kampe.

ter Stegen ser dum ud ved frisparksmål, men ellers synes jeg ikke rigtigt, at han kunne stille noget op. Mathieu til gengæld sejlede rundt. Bartra bliver driblet, men det kan ske, det er ikke så slemt, især fordi der er spillere derinde, der kan clear afleveringen, f.eks. kunne Alves det, men Mathieu har problemer med positionering, som kan skabe total forvirring i bag-kæden. Det er imo væsentlig værre: at man ikke har overblik og flagrer rundt.

I øvrigt mht. ter Stegen: Hvis han ikke kan spansk, så er det måske bedst, at man fortsætter med samme system, som i sidste sæson, hvor han får CL og CdR, mens Bravo får ligaen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Når systemet ikke virker optimalt, så vil man opleve disse kampe.
Altså kampe hvor man fuldstændig udspiller et kvalitets hold for derefter at falde i søvn og tro man kan gå kampen hjem?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Når systemet ikke virker optimalt, så vil man opleve disse kampe.
Altså kampe hvor man fuldstændig udspiller et kvalitets hold for derefter at falde i søvn og tro man kan gå kampen hjem?
Ja.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af A$AP »

Fin artikel om kampen fra Graham Hunter.

http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-unit ... -super-cup

Elsker den her del.
After the match, Suarez danced around the pitch with his fellow winners before seeking out Alba, who was injured and thus stripped of "winner" status, so that the Uruguayan could remove his own medal and drape it around the full-back's neck.

The spirit is strong in this group. All of the Barcelona players and staff knew what victory was threatening to cost: a rough night and even a defeat at the San Mames this Friday, possibly putting the Spanish Super Cup title itself at risk.

Injuries, form, tiredness, international caps if they picked up a strain (the next round of matches is barely three weeks away), aching limbs, disrupted sleep patterns all threatened. But they refused to succumb; they sucked in liquids to compensate for the sweat-drenched shirts that denote dehydration. They chased and ran and clung on until they won a trophy once considered irrelevant.
Bliver en meget hård kamp på fredag.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1697
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Barcaholic »

Sikke da en kamp igår. Havde desværre set resultatet ude på arbejde, da en tosse først spørger mig om jeg havde hørt noget, hvortil jeg svare NEJ (optager altid kampene når jeg er på job, og de fleste ved det godt), tror i så ikke idioten står og fortæller højlydt hvordan kampene er gået. Så jeg var rimlig forberedt på en vild kamp. Ville dog ønske jeg intet viste på forhånd, for det må have været noget af en oplevelse følelsesmæssigt.
Kan klart anbefale alle at se kampene på ZDF når de vises der, en befrielse ikke at skulle høre på Viasats eksperter. Fodbold skal ses ikke høres.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Bager »

Fed kamp!

Jeg synes folk er for hårde ved holdet og enkelte spillere. Vi er jo knap nok i form endnu, og folk forventer vi er ovenpå i 120 minutter. Ting:

- Jeg tror, at Lucho slog det sidste søm i Pedros kiste som barca-spiller med hans opstilling. Selvom Neymar er ude, så blev Pedro fravalgt. Så er det sq også svært. Jeg forstår bare ikke, hvad Pedro har gjort for alle være så langt tilbage i køen - men klubben vil tilsyneladende godt beholde ham? Lucho sagde, at Pedro havde haft nogle fysiske skavanker for et par dage siden, men det kunne man da ikke se, da han endelig kom ind. Det ser ud til at Pedro bliver presset ud af klubben, og det er godt nok synd. Fedt det er ham, der scorer det vindende mål :)
- Enig i at Mathieu og Bartra spillede forfærdeligt. Men vi ved jo at Mathieu kan spille væsentlig bedre end igår. Og Bartra, tja, når han bliver presset, så har han det med at lave fejl. Det er nok derfor han ikke er længere fremme i hierakiet.
- Med hensyn til målmand, så er der, som jeg ser det, ikke én gylden profil til hvordan en målmand skal være. En autoritær målmand som Kahn eller Schmeichel ville gøre mange forsvarsspillere mere nervøs end en målmand, der udstråler rolighed som Ter Stegen.

Fanme dejligt at være igang igen!

PS: Min nye killing er nu døbt Leo ;)
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Tror ikke han bliver presset ud men at han derimod ikke var klar til kampen da han gerne vil videre. Vi har tidligere set hvordan det kan påvirke spillere.

Men ellers er jeg enig med resten af dit indlæg!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

Bager skrev:- Enig i at Mathieu og Bartra spillede forfærdeligt. Men vi ved jo at Mathieu kan spille væsentlig bedre end igår. Og Bartra, tja, når han bliver presset, så har han det med at lave fejl. Det er nok derfor han ikke er længere fremme i hierakiet.
Du mener ikke at man tilsvarende også kan sige, at vi ved at Bartra kan spille væsentligt bedre end igår? Og at det, nu vi allerede er gået i gang med at forsvare samtlige spillere, måske heller ikke er helt fair at skrive at Bartra har det med at lave fejl, når han bliver presset. Hvor mange alvorlige Bartra-fejl kan du nævne, andet end da han blev overløbet af Bale - og blev skadet - og da han missede sit indgreb i går, i en kamp hvor vi allerede havde lukket tre mål ind og var kollapset fuldkommen rent kollektivt? Jeg kan ikke komme i tanker om andre nævneværdige og vigtige fejl.
Bager skrev:- Med hensyn til målmand, så er der, som jeg ser det, ikke én gylden profil til hvordan en målmand skal være. En autoritær målmand som Kahn eller Schmeichel ville gøre mange forsvarsspillere mere nervøs end en målmand, der udstråler rolighed som Ter Stegen.
Jeg kunne heller aldrig finde på at påstå, at der findes en gylden profil eller en gylden formel. Som jeg skrev i mit sidste indlæg i debatten med Piquénbauer, så ser jeg gerne at en målmand har ét skillset, mens Piquénbauer - og efter alt at dømme også dig - gerne ser at en målmand har et andet skillset. Det er vel fair nok.

Derudover så tror jeg heller ikke at forsvarsspillere var nervøse, når de spillede sammen med Kahn eller Schmeichel. Tværtimod, så tror jeg at de vidste at de havde en vanvittig kriger lige bag sig, der ganske vist ville give dem et møgfald hvis de begik alvorlige fald, men som til gengæld også var fantastisk loyale holdkammerater. Målmænd som Kahn og Schmeichel var forsvarernes bedste venner, hvis bare forsvaret gav alt hvad de havde i sig - og brugte hovedet.

I øvrigt må jeg hellere lige fastslå, at jeg stadig ser ter Stegen som fremtidens målmand for os og som en målmand, der kan blive blandt de 3-4-5 bedste i hele verden. På nuværende tidspunkt har jeg bare langt større tiltro til Bravo.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Daluigi »

Bartra kostede direkte et mål, plus han lod Coke løbe fuldstændig fri i de døende minutter til et hovedstød, som burde være udnyttet. Han har samtidig være decideret elendig i preseason... Du må sQ snart se det i øjnene Blau - knægten er bare ikke så god som du ønsker, at han er. Det ved Lucho heldigvis, og derfor får han ikke mere spilletid. Døden har en årsag her - og den er soleklar og simpel. Det så vi (igen) igår
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster