16/9 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Hvis der skal udpeges en skurk, så er det vel - og det er givetvis ikke populært at få sagt - Messi? Hvis jeg kan tælle var der 3-4 halvvigtige afleveringer med ingen eller meget dårlig adresse, 3-4 langskud/frispark, hvor stemningen på den lokale, hvor jeg så kampen, var den sædvanlige: Nu har han brændt 1-2, nu sidder den næste der, som sædvanlig. Målet kom ikke. Han savnede fokus.

Jeg frygter, at længslen efter at få Arda Turan spilleberettiget kommer til at trække tænder ud. Det er netop en alsidig mand på midtbanen, der mangler.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Ter Stegen er en fantastisk dygtig målmænd og et af de aller største talenter. At han kan sit håndværk og har målmandsteknikken i orden. Det er hans mangel på udstråling, som går mig mere på og jeg er urolig for. Han må gerne udstråle mere, blive sur på det 'heldige' strike ved målet. Tyre bolden ad helvede til ind i nettet bagefter. Vise noget raseri. Ikke slå lidt opgivende og apatisk ud med armene. Sæt dig i respekt knægt, ved godt du er ung, men... han virker ikke som en, der gør hans forsvar bedre og får modstandeten til lige at tøve et splitsekund. Det kommer måske, måske ikke. Kampen i dag var hverken så meget bedre eller værre end hans andre kampe, men hans udstråling ved målet er illustrativ. Det er sgu lidt utaknemmeligt at være keeper i Barca
Det er jeg enig i!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Men hvis bolden kan sendes i en bue over ham er det jo for langt ude, uanset hvordan man vender og drejer det.

DeanCassady
Indlæg: 1598
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Er MAtS virkelig blevet den store skurk herinde? Hvis man ser på dagens kamp så var der mange der faldt igennem. Især Rak kan fremhæves.

Men sådan er det åbenbart. Vi elsker talenter indtil de laver fejl (det gjorde MAtS ikke i dag) men når de så kommer så skal de bare på bænken med det samme. Lad os håbe at Lucho er lidt mere fornuftig.
Jeg begriber altså ikke helt hvordan det ikke kan være en fejl, når bolden sejler ind, over vores keeper, ind i vores mål - og det i sidste ende er det, der koster os sejren.
Jeg tænker mere, at det var et sweeper-sats (der blev straffet) end en decideret fejl. Havde Florenzi spillet den i dybden, ville ter Stegen have opsnappet bolden før den blev farlig, og derved udfyldt sin rolle til perfektion. I stedet sparkede Florenzi fra 55 meter og scorede et 1/100 mål. Tough luck.

Jeg mindes også et par lignende situationer med Valdés, Bravo og sågar Neuer.
Senest rettet af DeanCassady ons sep 16, 2015 11:06 pm, rettet i alt 2 gange.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:Men hvis bolden kan sendes i en bue over ham er det jo for langt ude, uanset hvordan man vender og drejer det.
Nej? Han skal jo gå frem. Vores målmænd står tit tæt på midten. Hvis man ikke kan lide det så må vi stoppe med at spille med en sweeperkeeper.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har tidligere omtalt mig selv som Roma-sympatisør. Det her Roma-hold er virkelig tusinde kilometer fra det Roma-hold jeg oprindeligt var glad for. Det var et seværdigt og spændende hold, med dejlige offensive typer. Det her Roma-hold er et destruktivt hold, med en defensivt orienteret træner og et par fucking nut-jobs i truppen. Nainggolan er en af dem. En rigtig skiderik. Han minder mig om Nigel de Jong. Jeg tror ikke han bevidst forsøger at gøre folk ondt, men han har bare ikke noget filter. Han fatter ikke hvornår det er for meget. De Rossi er en anden. Man så det ikke i dag, men De Rossi er også skør. Det Roma-hold jeg så i dag, kan jeg overhovedet ikke identificere mig med.

Det her Roma er langt fra de gamle dage med Totti, Montella, Candela, Cafu og lignende typer, at jeg faktisk ønsker dem så forfærdelig en sæson, at de er tvunget til at finde sig en ny træner. Jeg vil fucking se Pjanic, De Rossi, Totti, Keita og Florenzi spille en positiv omgang fodbold. Jeg ved at de alle sammen er i stand til det, i rigelige mængder. Rudi Garcia vil bare hellere stå med 11 mand bag bolden og spille på Salah. Og det er altså ikke kun tilfældet når de møder os i Champions League. Det er nogenlunde samme gameplan når de møder Chievo eller Torino i Serie A.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

DeanCassady skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Er MAtS virkelig blevet den store skurk herinde? Hvis man ser på dagens kamp så var der mange der faldt igennem. Især Rak kan fremhæves.

Men sådan er det åbenbart. Vi elsker talenter indtil de laver fejl (det gjorde MAtS ikke i dag) men når de så kommer så skal de bare på bænken med det samme. Lad os håbe at Lucho er lidt mere fornuftig.
Jeg begriber altså ikke helt hvordan det ikke kan være en fejl, når bolden sejler ind, over vores keeper, ind i vores mål - og det i sidste ende er det, der koster os sejren.
Jeg tænker mere, at det var et sweeper-sats (der blev straffet) end en decideret fejl. Havde Florenzi spillet den i dybden, ville ter Stegen have opsnappet bolden, før den blev farlig og derved udfyldt sin rolle til perfektion. I sparkede Florenzi fra 55 meter og scorede et 1/100 mål. Tough luck.

Jeg mindes også et par lignende situationer med Valdés, Bravo og sågar Neuer.
Jeg synes også ofte, Neuer har lignet en klovn. Måske er jeg bare ikke enig i hvor "ekstremt" sweeperkeeper-fænomenet skal fortolkes. Så længe det koster mål, vil jeg mene, der er en fejl i konstruktionen. Om det så er den enkelte keeper eller de instrukser han har fået, den er gal med.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er en kalkuleret risiko. Der er større chance for at modstanderen spiller en bold gennem feltet som MAtS så kan tage end at der bliver scoret fra midten. Det kræver held og det var der i dag.

Episoden mod ATH var anderledes. Der var det MAtS selv som ikke fik clearet bolden ordentligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men altså, en målmand selvom denne er en såkaldt sweeper-keeper (kæft et grimt ord), så skal denne hele tiden vurdere situationen, og være klar til at kunne agere som en helt almindelig klassisk kedelig målmand. Det er vel førsteprioriteten, at være målmand, at du så er sweeper må komme efter.

Han må ikke lade sådan en bold gå ind, når han faktisk ikke er i ubalance men har overblik over hele situationen.

Enig målet er også heldigt, vildt skud, men en fejl er en fejl!
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Ter Stegen er en fantastisk dygtig målmænd og et af de aller største talenter. At han kan sit håndværk og har målmandsteknikken i orden. Det er hans mangel på udstråling, som går mig mere på og jeg er urolig for. Han må gerne udstråle mere, blive sur på det 'heldige' strike ved målet. Tyre bolden ad helvede til ind i nettet bagefter. Vise noget raseri. Ikke slå lidt opgivende og apatisk ud med armene. Sæt dig i respekt knægt, ved godt du er ung, men... han virker ikke som en, der gør hans forsvar bedre og får modstandeten til lige at tøve et splitsekund. Det kommer måske, måske ikke. Kampen i dag var hverken så meget bedre eller værre end hans andre kampe, men hans udstråling ved målet er illustrativ. Det er sgu lidt utaknemmeligt at være keeper i Barca
Ja, det er præcis det jeg har snakket om før. Han er simpelthen for pæn at se på af en målmand at være. Valdés var virkelig fandenivoldsk, også i starten af karrieren, hvor han ellers begik mange fejl, og var god til at sætte sig i respekt. Bravo er også dygtig til det. Jeg ved ikke om ter Stegen bare mangler det gen i sig, eller om han endnu ikke føler sig sikker nok på sig selv og sin position i truppen, til at han tør sige noget.

I øvrigt må jeg hellere lige påpege, at jeg ikke bare snakker om at han skulle have brokket sig over noget som helst i dag. Det er mere en generel tendens - eller nærmere en generel mangel - hos ter Stegen, som jeg virkelig har lagt mærke til her i begyndelsen på sæsonen. Og jeg savner virkelig, virkelig Bravo lige nu.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:Men hvis bolden kan sendes i en bue over ham er det jo for langt ude, uanset hvordan man vender og drejer det.
Nej? Han skal jo gå frem. Vores målmænd står tit tæt på midten. Hvis man ikke kan lide det så må vi stoppe med at spille med en sweeperkeeper.
Måske skal jeg bare gense målet, for jeg havde en ret klar fornemmelse af at det intet gav os at Ter Stegen stod derude i den situation. Og når modstanderne scorer, så gør vi noget galt. Om det så er personlige fejl eller taktisk disposition.
Som jeg også lige har skrevet i et andet indlæg, er det måske også bare en personlig kæphest for mit vedkommende med sweeperkeeper-rollen. I mine øjne kammer det over fra tid til anden. Ikke mindst hos galionsfiguren Neuer.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

Luis Enrique skrev:Hvis der skal udpeges en skurk, så er det vel - og det er givetvis ikke populært at få sagt - Messi? Hvis jeg kan tælle var der 3-4 halvvigtige afleveringer med ingen eller meget dårlig adresse, 3-4 langskud/frispark, hvor stemningen på den lokale, hvor jeg så kampen, var den sædvanlige: Nu har han brændt 1-2, nu sidder den næste der, som sædvanlig. Målet kom ikke. Han savnede fokus.

Jeg frygter, at længslen efter at få Arda Turan spilleberettiget kommer til at trække tænder ud. Det er netop en alsidig mand på midtbanen, der mangler.
At udpege Messi som skurk er IMO helt forfejlet. Nuvel, han spillede ikke op til sit bedste, men han var muligvis den eneste af vores trekløver, der i dele af kampen (de sidste 25 minutter ca.) leverede en godkendt præstation - Neymar og Suarez så til gengæld godt visne ud i aften.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Tolquhon skrev:
Luis Enrique skrev:Hvis der skal udpeges en skurk, så er det vel - og det er givetvis ikke populært at få sagt - Messi? Hvis jeg kan tælle var der 3-4 halvvigtige afleveringer med ingen eller meget dårlig adresse, 3-4 langskud/frispark, hvor stemningen på den lokale, hvor jeg så kampen, var den sædvanlige: Nu har han brændt 1-2, nu sidder den næste der, som sædvanlig. Målet kom ikke. Han savnede fokus.

Jeg frygter, at længslen efter at få Arda Turan spilleberettiget kommer til at trække tænder ud. Det er netop en alsidig mand på midtbanen, der mangler.
At udpege Messi som skurk er IMO helt forfejlet. Nuvel, han spillede ikke op til sit bedste, men han var muligvis den eneste af vores trekløver, der i dele af kampen (de sidste 25 minutter ca.) leverede en godkendt præstation - Neymar og Suarez så til gengæld godt visne ud i aften.
Enig. Så vidt jeg husker var det stadig Messis bolde over forsvaret (eksempelvis til Alba) der skabte mest ravage. Messi taber kampen mod sin egen skygge i dag, men han får stadig mere til at ske end alle andre. Hvis jeg ikke tager meget fejl.

DeanCassady
Indlæg: 1598
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

JonasV skrev:
DeanCassady skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Er MAtS virkelig blevet den store skurk herinde? Hvis man ser på dagens kamp så var der mange der faldt igennem. Især Rak kan fremhæves.

Men sådan er det åbenbart. Vi elsker talenter indtil de laver fejl (det gjorde MAtS ikke i dag) men når de så kommer så skal de bare på bænken med det samme. Lad os håbe at Lucho er lidt mere fornuftig.
Jeg begriber altså ikke helt hvordan det ikke kan være en fejl, når bolden sejler ind, over vores keeper, ind i vores mål - og det i sidste ende er det, der koster os sejren.
Jeg tænker mere, at det var et sweeper-sats (der blev straffet) end en decideret fejl. Havde Florenzi spillet den i dybden, ville ter Stegen have opsnappet bolden, før den blev farlig og derved udfyldt sin rolle til perfektion. I sparkede Florenzi fra 55 meter og scorede et 1/100 mål. Tough luck.

Jeg mindes også et par lignende situationer med Valdés, Bravo og sågar Neuer.
Jeg synes også ofte, Neuer har lignet en klovn. Måske er jeg bare ikke enig i hvor "ekstremt" sweeperkeeper-fænomenet skal fortolkes. Så længe det koster mål, vil jeg mene, der er en fejl i konstruktionen. Om det så er den enkelte keeper eller de instrukser han har fået, den er gal med.
Nuvel. Jeg betragter det - som Piquenbauer - som en kalkuleret risiko, vi også oplevede under Valdés. Keeperne kommer sandt nok til at ligne klovne fra tid til anden, men der er så meget andet vundet ved positionseksekveringen, at jeg ikke nænner at klage.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Men altså, en målmand selvom denne er en såkaldt sweeper-keeper (kæft et grimt ord), så skal denne hele tiden vurdere situationen, og være klar til at kunne agere som en helt almindelig klassisk kedelig målmand. Det er vel førsteprioriteten, at være målmand, at du så er sweeper må komme efter.

Han må ikke lade sådan en bold gå ind, når han faktisk ikke er i ubalance men har overblik over hele situationen.

Enig målet er også heldigt, vildt skud, men en fejl er en fejl!
Han kan jo ikke gardere sig for at en back rammer bolden som aldrig før? Sådan et mål der bliver ikke scoret ret tit og det er ikke uden grund at det bliver omtalt som et vidundermål.

Jeg er overbevist om at den også var gået ind på bravo. eller valdes. eller neuer. Vores taktik siger at målmanden skal gå frem da det for os er vigtigt at stoppe afleveringer op i banen (hvilket MAtS gjorde fremragende i dag 2 gange). Det efterlader plads og så kan man risikere den slags mål. Men det er altså mere held end forstand.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster