12/5 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi skrev:Hvis Bayern havde været skarpere, havde vi også trykket på speederen. Easy does it.
Den fornemmelse havde jeg også. Spillerne brugte ikke unødvendige ressourcer på en kamp, som forlængst var afgjort. Idet vi scorer til 1-1, så blev den sat i cruise control.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Jeg synes, der er lidt for meget hvis og hvis... Ja Bayern havde chancerne til at gøre det tæt, ja uden MAtS kunne det ende tæt. Men Bayern udnyttede ikke de chancer, og vi havde altså MAtS. Ligesom Bayern skal være glade for, at vi ikke udnyttede chancerne tidligt i den første kamp, og at de der havde Neuer.

Og den her med at måle kampen op i, hvor mange gode minutter hvert hold havde og konkludere noget derud fra... Okay, vi havde måske ikke meget mere end én god halv time på Camp Nou, men til gengæld var vi så også i den halve time (særligt det sidste kvarter) meget bedre end Bayern, at vi scorede tre mål. Vel at mærke på et tidspunkt hvor opgøret var fuldstændigt åbent!
Det formåede Bayern ikke at være på noget tidspunkt i nogen af opgørene; heller ikke da de manglede at score 5 mål i én halvleg med fuld opbakning på Allianz og et Barca-hold, der var begyndt at spare kræfter og rotere. Min pointe er selvfølgelig at 'gode minutter' dækker over et stort spektre, og at det måske mere afgørende er hvor gode de 'gode minutter' var.

Derudover tror jeg, at vi som Barca-fans var mere nervøse i anden halvleg end, der var grund til at være. De sidste Bayern-kampe ligger friske i erindringen (4-0 nederlaget i 2013 var på min fødselsdag - super!), men som flere påpeger, så tror jeg, Barca havde et ekstra gear eller to de kunne ha' benyttet i de sidste 45 minutter igår, hvis tingene (måltavlen) begyndte at se kritiske ud. Så længe vi faktisk holdte dem fra at komme for tæt på os, så var der ingen grund til at bruge for mange kræfter.

Jeg har egentlig kun én anke, og det er de defensive indskiftninger. Udgangspunktet skal hele tiden være at score mål. At vi så er så priviligerede, at vi i en CL semifinale mod Bayern kan spare kræfter, der (selvfølgelig) medfører, at så dygtigt et hold som BM får et spilovertag, det tager jeg med. Men udgangspunktet (som begynder med de spillere, der er på banen) skal være offensivt orienteret!

Det kunne ha' været lækkert at snuppe sejren på Allianz, men når alt kommer til alt havde Bayern meget mere at kæmpe for i anden halvleg end os, og det skinnede igennem. De har vundet ligaen, de er ude af pokalen og i halvlegen (praktisk talt) også ude af CL. Som jeg ser det, var der for dem én opgave tilbage i sæsonen: At kæmpe røven ud af bukserne for et beundringsværdigt publikum på Allianz Arena. Det gjorde de, det samme var ikke nødvendigt for Barca - derfor udspillede anden halvleg sig, som den gjorde.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Sir Suiram skrev:Jeg synes, der er lidt for meget hvis og hvis...

Derudover tror jeg, at vi som Barca-fans var mere nervøse i anden halvleg end, der var grund til at være. De sidste Bayern-kampe ligger friske i erindringen (4-0 nederlaget i 2013 var på min fødselsdag - super!), men som flere påpeger, så tror jeg, Barca havde et ekstra gear eller to de kunne ha' benyttet i de sidste 45 minutter igår, hvis tingene (måltavlen) begyndte at se kritiske ud. Så længe vi faktisk holdte dem fra at komme for tæt på os, så var der ingen grund til at bruge for mange kræfter.
Jeg synes der er lidt for meget hvis og hvis i det indlæg. Vi viste ikke det ekstra gear, hvilket er det man skal forholde sig til. Bayern udspillede os i returopgøret. Alt det andet er dårlige undskyldninger.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg kan ikke forstå hvordan vi blev udspillet i første halvleg, når vi vinder den 2-1 og har halvdelen af boldbesiddelsen. Anden halvleg er en anden historie.
Visca el Barca

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Bager skrev:Jeg kan ikke forstå hvordan vi blev udspillet i første halvleg, når vi vinder den 2-1 og har halvdelen af boldbesiddelsen. Anden halvleg er en anden historie.
Hvis bare fodboldkampe blev spillet over en halveg...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Storken skrev:
Sir Suiram skrev:Jeg synes, der er lidt for meget hvis og hvis...

Derudover tror jeg, at vi som Barca-fans var mere nervøse i anden halvleg end, der var grund til at være. De sidste Bayern-kampe ligger friske i erindringen (4-0 nederlaget i 2013 var på min fødselsdag - super!), men som flere påpeger, så tror jeg, Barca havde et ekstra gear eller to de kunne ha' benyttet i de sidste 45 minutter igår, hvis tingene (måltavlen) begyndte at se kritiske ud. Så længe vi faktisk holdte dem fra at komme for tæt på os, så var der ingen grund til at bruge for mange kræfter.
Jeg synes der er lidt for meget hvis og hvis i det indlæg. Vi viste ikke det ekstra gear, hvilket er det man skal forholde sig til. Bayern udspillede os i returopgøret. Alt det andet er dårlige undskyldninger.
"Så længe vi faktisk holdte dem fra at komme for tæt på os, så var der ingen grund til at bruge for mange kræfter."
Pointen er jo netop, at der ikke var brug for det ekstra gear (hvad angår resultatet). Realiteten er, at de i 73. minut havde nogenlunde samme udgangspunkt som fra kampens start. Og det var det tætteste de kom på os efter Neymars mål.

Desuden tror jeg ikke, jeg har skrevet, at vi ikke blev udspillet i returopgøret - selvom jeg ikke mener, det passer på første halvleg. Jeg er helt på linie med, at vi blev udspillet i anden halvleg - jeg ligger bare ikke lige så meget i det som andre grundet kampens forløb/stilling og modstanderen. Og det er der, jeg mener der er for meget hvis og hvis: Vi ved faktisk, at Bayern ikke udnyttede deres chancer, men vi ved ikke, hvordan anden halvlegs forløb havde været, hvis stillingen havde været tættere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes der er lidt for meget hvis og hvis i det indlæg. Vi viste ikke det ekstra gear, hvilket er det man skal forholde sig til. Bayern udspillede os i returopgøret. Alt det andet er dårlige undskyldninger.
Bayern udspillede os i en halvleg hvor vi tydeligt gik ned i kadence. Der er ingen der kommer med undskyldninger men de fleste kan vel se at vi ikke spillede os ud i anden halvleg? Vi viste det ekstra gear i første halvleg hvor vi svarede tilbage med det samme efter at bayern havde fået et minimalt håb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Bager skrev:Jeg kan ikke forstå hvordan vi blev udspillet i første halvleg, når vi vinder den 2-1 og har halvdelen af boldbesiddelsen. Anden halvleg er en anden historie.
Nej, det giver ikke megen mening. Vi tager til Bayern og taber 3-2, hvilket ville være et godt resultat selv hvis det var i første kamp. Det er næsten som om, der bare skal findes noget negativt på Luis Enrique, fordi han ikke eksekverer tiki-taka.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Første halvleg var ikke god, selvom man scorede to mål. Jeg vil sige, at man var lidt rystet over starten og deres mål, helt op til, man scorede. Derefter var der lidt stilstand, hvor Bayern igen begyndte at presse, men så scorer man mål nummer to, som rystede Bayern. Anden halvleg tilhørte Bayern og de kørte rundt med Barca, det må man bare erkende. Det var ikke en køn kamp, men man er i finale, så det er vel det vigtigste lige pt.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Heartbreaker skrev: abx, din søn kommer til at blive en ægte hjerteknuser! Kæft, en charmetrold. Lækre krøller!
Haha thanks, mate!
Han skal bare droppe chicks og blive fodboldspiller unlike hans far, som er endt på et trist serie5-hold i sydvestjylland :D
Próxima Estación.... Parallel!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster