28/4 FC Barcelona - Getafe

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af B-Freak »

Hvis du scorer så skal du efterfølgende lave en assist :-D

Billede
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Kubala »

Det omhandler Bartra, så måske burde jeg skrive dette indlæg i hans tråd, men jeg vælger at gøre det her, så kan man altid tage diskussionen videre i den relevante tråd, hvis man lyster(hvis man selvfølgelig vil diskutere vedrørende dette). I øvrigt skriver jeg her, da mit indlæg om Bartra vedrører også den her kamp og hans indsats i denne.

Jeg har kigget lidt på stats vedr. Bartra, og i den sammenhæng, har jeg benyttet mig af whoscored.com, da jeg finder det lettest, hvis andre herinde bruger nogle andre stats-hjemmesider, der er bedre, må de gerne komme med deres analyser og betragtninger, så man kan sammenligne.

Jeg ved godt, at Bartra har spillet mindre end Mathieu osv., men jeg er imponeret over hans stats, både de defensive og de offensive. Forøvrigt er min intention ikke at udstille nogen eller miskreditere de andres indsats, men jeg vil bare gerne rose Bartra og belyse nogle af de kvaliteter, han besidder.

Hvis man kigger på taklinger pr. kamp, har Bartra i gennemsnit(Total; altså i de tre turneringer sammenlagt): 2.1, interceptions har han 2.2 pr. kamp, fouls har han 0.4 pr. kamp, clearances har han 2.9 pr. kamp, dribbles har han 0.6 pr. kamp og blocks har han 0.6 pr. kamp. Det var de defensive stats.
Så til de offensive: Han har scoret 1 mål og lavede 4 assists, skud pr. kamp har han 0.5, keys passes har han 0.2 pr. kamp, dribbles har han 0.5 pr. kamp, er han blevet fouled 0.5 pr. kamp, han er blevet dispossessed 0.2 pr. kamp og han har haft bad control 0.3 pr. kamp. Så langt så godt. I øvrigt har Bartra en pass success percentage på 89,9 og har den højeste stat af midterforsvarerne, når det kommer an på rating, som ligger på 7.58.

Jeg vil sammenligne hans stats med Mathieu, ikke fordi, jeg har intentioner om at miskreditere Mathieus indsats eller på anden vis har intention om at advokere for Bartras sag; at han burde stå før Mathieu i køen til spilletid, da Mathieu gør det rigtig godt, men alene pga. at Bartra jo sådan egentlig kæmper om startpladsen med netop Mathieu. Det er i hvert tilfælde det indtryk de fleste har herinde.

Så til Mathieu og hans defensive stats: Taklinger pr. kamp er 1.5, interceptions er 2.3 pr. kamp, fouls er 0.5 pr. kamp, clearances er 2.9 pr. kamp, dribbles er 0.5 pr. kamp og blocks er 0.5 pr. kamp.
Så til de offensive: Han har scoret 3 mål, men har ikke lavet nogen assist, skud pr. kamp er 0.4, keys passes er 0.2 pr. kamp, dribbles er 0.3 pr. kamp, er blevet dispossessed 0.2 pr. kamp, er blevet fouled 0.4 pr. kamp og har haft bad control 0.2 pr. kamp. Han har i øvrigt en pass success percentage på 88.7, og angående rating, så ligger den på 7.07.

Jeg havde glemt aerial duels, som for Bartras vedkommende ligger på 2.2 pr. kamp og Mathieus vedkommende ligger på 1.4 pr. kamp.

Summa summarum, så vil jeg bare rose Bartra og belyse, at han har et kæmpe potential, men man skal tro på ham. Ja, han er 24 år, og måske burde han have taget pladsen fra både Mathieu og Masch, men det er ikke sket, dog tror jeg at det nok skal komme. For Bartras vedkommende bliver det måske om en sæson eller to, men jeg tror, at han nok skal tage pladsen, hvis han selvfølgelig arbejder hårdt og viser tålmodighed i en sæson eller to. Man skal selvfølgelig have det i tankerne, at Mathieu har spillet flere kampe og, at Mathieu har gjort det rigtig godt, nogle gange har han leveret en helt fejlfri indsats, så derfor vil jeg ikke sidde her og diskutere, om hvorvidt den ene er mere berettiget til spilletid end den anden, men jeg vil som sagt bare have, at man ser, hvor godt Bartra egentlig gør det. Jeg tror, at Vermaelen forlader Barca til sommer, men Bartra bliver. Det er en fornemmelse, jeg sidder med lige pt.

I øvrigt leverede Bartra en virkelig outstanding præstation mod Getafe. Han var rolig, selvsikker og i fuld kontrol, både offensivt, såvel som defensivt.

Link til Bartras stats: http://www.whoscored.com/Players/83686/Show/Marc-Bartra
Link til Mathieus stats: http://www.whoscored.com/Players/5881/S ... my-Mathieu

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Raman93 »

Husk nu, at statistikker ikke fortæller hele sandheden. Havde Mascherano eller Mathieu spillet i stedet for Bartra i Copa finalen, er jeg ret sikker på, at vi havde vundet det trofæ. Jeg negligerer på ingen måder Bartras kvaliteter, fordi jeg selv er ellevild med ham, men jeg tror, at vi fans nogle gange overvurderer ham(ikke, at du gør det i dit indlæg). Men der må være en grund til, at han ikke spillede meget under Tata og nu Lucho, og dét er selvom Lucho ikke er bleg for at give talenterne chancen. Kan det være, at han ikke præsterer til træning? Måske makkerparret Pique-Bartra bliver for ensidigt og mangler en hård hund? Eller kan det virkeligt passe, at trænerstaben for en af verdens bedste klubber ikke ser det, vi fans ser? Jeg ved det ikke, og jeg har tidligere undret mig meget over, hvorfor Bartra ikke blev brugt, når han præsterede så godt. Dine tale bekræfter blot, hvilken spiller han er, men man bør nok have hele sandheden med.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af PuyolErGud »

Raman93 skrev:Husk nu, at statistikker ikke fortæller hele sandheden. Havde Mascherano eller Mathieu spillet i stedet for Bartra i Copa finalen, er jeg ret sikker på, at vi havde vundet det trofæ. Jeg negligerer på ingen måder Bartras kvaliteter, fordi jeg selv er ellevild med ham, men jeg tror, at vi fans nogle gange overvurderer ham(ikke, at du gør det i dit indlæg). Men der må være en grund til, at han ikke spillede meget under Tata og nu Lucho, og dét er selvom Lucho ikke er bleg for at give talenterne chancen. Kan det være, at han ikke præsterer til træning? Måske makkerparret Pique-Bartra bliver for ensidigt og mangler en hård hund? Eller kan det virkeligt passe, at trænerstaben for en af verdens bedste klubber ikke ser det, vi fans ser? Jeg ved det ikke, og jeg har tidligere undret mig meget over, hvorfor Bartra ikke blev brugt, når han præsterede så godt. Dine tale bekræfter blot, hvilken spiller han er, men man bør nok have hele sandheden med.
Til det markerede: Det postulat er jo bare virkelig... Ved ikke lige hvad jeg vil kalde det. Glemmer du ikke at Bartra udlignede for os? Nu var Mathieu der ikke til den kamp, men måske kunne han score på dødbold, måske ikke. Mascherano har aldrig scoret, så det nok ligemeget. Om Mascherano havde leveret mere stabilitet i stedet for Bartra er svært at sige, men sådan er der så meget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er i det hele taget lidt åndssvagt, at insinuere at Mathieu eller Mascherano ville kunne følge med Bale. Ingen centerbacks ville kunne holde trit med Bale i den situation. Meget kan man sige om Bale, men hvis der er én ting han er, så er det lynende hurtig.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Nu ved jeg ikke, hvad der menes med mange kampe, men under Tata startede han i 17 kampe og fik spilletid i 20. Det er ret meget. Alene i ligaen vel at mærke. Dernæst fik han spilletid i 4 C.L kampe, hvoraf han stertede i 2 af dem. Han fik ydermere spilletid i 6 CdR kampe, deriblandt finalen hvor han udlignede, fik fiber i den løbeduel og kunne ikke følge Bale, Neymar var uheldig at ramme træværket i slutning af kampen, hvor han var helt fri. Han startede i øvrigt 5 ud af 6 kampe i den turnering.

Alt det der hvis og hvis er spekulationer i øvrigt. Man kan vende den om og sige, at vi havde tabt 1-0 uden Bartra i den finale.

I alt fik han altså spilletid i 31 kampe under Tata. Det synes jeg er ret meget, taget i betragtning at han var en ung spiller. Der er en grund til, at han blev rost meget af Tata.

Jeg synes i øvrigt ikke at Lucho er en træner, der giver de unge chancen. I hvert fald ikke hos os indtil videre. Tværtimod ligner han en, der helst satser mere på rutinen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

PuyolErGud skrev:
Raman93 skrev:Husk nu, at statistikker ikke fortæller hele sandheden. Havde Mascherano eller Mathieu spillet i stedet for Bartra i Copa finalen, er jeg ret sikker på, at vi havde vundet det trofæ. Jeg negligerer på ingen måder Bartras kvaliteter, fordi jeg selv er ellevild med ham, men jeg tror, at vi fans nogle gange overvurderer ham(ikke, at du gør det i dit indlæg). Men der må være en grund til, at han ikke spillede meget under Tata og nu Lucho, og dét er selvom Lucho ikke er bleg for at give talenterne chancen. Kan det være, at han ikke præsterer til træning? Måske makkerparret Pique-Bartra bliver for ensidigt og mangler en hård hund? Eller kan det virkeligt passe, at trænerstaben for en af verdens bedste klubber ikke ser det, vi fans ser? Jeg ved det ikke, og jeg har tidligere undret mig meget over, hvorfor Bartra ikke blev brugt, når han præsterede så godt. Dine tale bekræfter blot, hvilken spiller han er, men man bør nok have hele sandheden med.
Til det markerede: Det postulat er jo bare virkelig... Ved ikke lige hvad jeg vil kalde det. Glemmer du ikke at Bartra udlignede for os? Nu var Mathieu der ikke til den kamp, men måske kunne han score på dødbold, måske ikke. Mascherano har aldrig scoret, så det nok ligemeget. Om Mascherano havde leveret mere stabilitet i stedet for Bartra er svært at sige, men sådan er der så meget.

Bartra spillede rigtig godt indtil den duel, hvor han i øvrigt fik fiberskade. Han blev dog rost for sin indsats, også af Tata.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Det er i det hele taget lidt åndssvagt, at insinuere at Mathieu eller Mascherano ville kunne følge med Bale. Ingen centerbacks ville kunne holde trit med Bale i den situation. Meget kan man sige om Bale, men hvis der er én ting han er, så er det lynende hurtig.
Mon ikke der bliver tænkt på at de gennem deres rutine/fysisk ville have lagt ham ned? Bartra var jo på kroppen af ham men tabte duellen. En spiller med mere rutine havde noget lagt bale ned i den situation og så taget den straf der måtte komme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Masch spillede i øvrigt i finalen? Gjorde han ikke det? Jeg mener da, at han også var involveret i det mål og lavede fejl, ligesom Pinto også lavede en kæmpe fejl. Eller husker jeg forkert.

Det er utrolig tyndt at påstå, vi ligefrem havde vundet, hvis en anden havde spillet i stedet for Bartra.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:Det er i det hele taget lidt åndssvagt, at insinuere at Mathieu eller Mascherano ville kunne følge med Bale. Ingen centerbacks ville kunne holde trit med Bale i den situation. Meget kan man sige om Bale, men hvis der er én ting han er, så er det lynende hurtig.
Mon ikke der bliver tænkt på at de gennem deres rutine/fysisk ville have lagt ham ned? Bartra var jo på kroppen af ham men tabte duellen. En spiller med mere rutine havde noget lagt bale ned i den situation og så taget den straf der måtte komme.
Det kan du jo fortælle os? Jeg tror godt du ved, hvad der menes? Eller?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det gør jeg ikke. Derfor jeg skriver det som et spørgsmål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Nej det gør jeg ikke. Derfor jeg skriver det som et spørgsmål.
Jaha.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Har du noget at tilføje eller? For ellers virker det en smule fjollet at du overhovedet skal henvende dig til mig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Har du noget at tilføje eller? For ellers virker det en smule fjollet at du overhovedet skal henvende dig til mig.
Til?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Til det jeg skrev i starten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster