28/4 FC Barcelona - Getafe

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:Puha, jeg havde næsten regnet med, at den der Real-kamp ville komme på tale og sågar Bayern-kampe også, fordi man bliver ved med at hæfte sig ved fortiden.
Jeg vil ikke engang kalde det for fortiden. Det er nærmere bestemt én helt specifik situation og så to forfærdelige kampe - fra hele holdets side vel at mærke - der bliver skrevet om. Som Visca allerede har påpeget, så spillede Bartra aldeles glimrende i Copa del Rey finalen, indtil han blev overspurtet af Bale (og blev skadet). Han havde endda i øvrigt også problemer med bentøjet op mod finalen: "I have spent the whole week screwed because of the hamstrings. I didn’t train at all with the team before the game, not even this morning. In the end I played and I felt good, but I was very tired in the final minutes. I cramped up in the final play." Bartra var faktisk ikke engang ordentligt klar til at spille den kamp. Men han var mere klar end Piqué, der sad udenfor med en hofteskade. Heldigvis for os har vi en anderledes bredde i midterforsvaret nu.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Puha, jeg havde næsten regnet med, at den der Real-kamp ville komme på tale og sågar Bayern-kampe også, fordi man bliver ved med at hæfte sig ved fortiden.
Jeg vil ikke engang kalde det for fortiden. Det er nærmere bestemt én helt specifik situation og så to forfærdelige kampe - fra hele holdets side vel at mærke - der bliver skrevet om. Som Visca allerede har påpeget, så spillede Bartra aldeles glimrende i Copa del Rey finalen, indtil han blev overspurtet af Bale (og blev skadet). Han havde endda i øvrigt også problemer med bentøjet op mod finalen: "I have spent the whole week screwed because of the hamstrings. I didn’t train at all with the team before the game, not even this morning. In the end I played and I felt good, but I was very tired in the final minutes. I cramped up in the final play." Bartra var faktisk ikke engang ordentligt klar til at spille den kamp. Men han var mere klar end Piqué, der sad udenfor med en hofteskade. Heldigvis for os har vi en anderledes bredde i midterforsvaret nu.
Jeg er helt enig med dig, og jeg har samme holdning som dig og Visca vedr. Real-kampen, men når jeg siger fortid og ikke bruger ordet specifik, så prøver jeg bare at referere til, at der er nu gået et stykke tid siden dengang, hvor Bartra har bygget på sit spil, udviklet sine kompetencer og egenskaber. Ellers helt enig som sagt, man kan ikke se på det så isoleret, så specifikt og så konkludere det ene og det andet. Forøvrigt helt uden nuancer vedr. de tre kampe.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:Det er i det hele taget lidt åndssvagt, at insinuere at Mathieu eller Mascherano ville kunne følge med Bale. Ingen centerbacks ville kunne holde trit med Bale i den situation. Meget kan man sige om Bale, men hvis der er én ting han er, så er det lynende hurtig.
Er Mathieu ikke den hurtigste mand i truppen? Det er pænt hurtigt hvis man er hurtigere end Neyo, Masch og Alba!

I øvrigt lå fejlen ved at Bartra lod løbeduellen opstå. Han skulle ha' stoppet episoden ved at begå et prof frispark i stedet for at undervurdere situationen. Det er fair nok at man laver fejl engang i mellem og jeg er sikker på at Bartra ikke ville lade det ske igen, men pointen er at Masch el Mathieu meget vel kunne ha' stoppet situationen - selvom det er en meget hypotetisk diskussion ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster