18/4 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Ja, det er en delt fornemmelse at sidde tilbage med. Sandt at vi møder et yderst formstærkt Valencia-hold, på et tidspunkt hvor vores kampprogram minder om det første kvarter af Saving Private Ryan. På den måde er det virkelig flot at vi formår at redde tre uhyre vigtige point.
En anden positiv ting at tage med fra kampen er 2. halvleg. Vi spillede på ingen måde blændende, men sammenlignet med den katastrofe der var første halvleg, formåede vi alligevel at hæve vores niveau med omtrent 2389%. Vi fik stabiliseret kampen, hvilket jeg egentlig komplet havde opgivet da der blev fløjtet til pause.

Men. Første halvleg. Hvad foregår der? Som jeg skrev herover, er vores kampprogram pakket, men vi lignede jo nogen der kom direkte fra en uges Roskilde Festival. De sørgelige rester af noget, der i forvejen ikke har været voldsomt prangende denne sæson. Men Lui scorer et hurtigt, vigtigt mål. Bravo afværger en udligning på et ekstremt kritisk tidspunkt og Messi demonstrerer hvorfor ham højdespringeren fra Madrid ikke fortjener en reel sammenligning. Men. Hvor ville jeg dog ønske, det havde hængt sammen på kollektivt plan. Vores defensiv faldt helt fra hinanden, midtbanen glimrede atter ved sit fravær - ok, Busquets havde gode aktioner, men igen: individuelle glimt.

De tre brasilianere, vi havde på banen i går, skylder resten af holdet en tur til frisøren.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

phpBB [video]


Bravos reaktion efter han har snuppet Parejos straffespark. Det er sådan, det skal se ud. Han er trådt meget mere i karakter for os, end jeg havde forventet. Pragtfuldt.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:
phpBB [video]


Bravos reaktion efter han har snuppet Parejos straffespark. Det er sådan, det skal se ud. Han er trådt meget mere i karakter for os, end jeg havde forventet. Pragtfuldt.
Det ligner nærmest han bare kyler bolden væk i eufori :smile:

Tjek desuden lige ter Stegen og Luchos reaktion:
phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Det er fedt. Det er sådan det skal se ud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

kklaus skrev:
JonasV skrev:
phpBB [video]


Bravos reaktion efter han har snuppet Parejos straffespark. Det er sådan, det skal se ud. Han er trådt meget mere i karakter for os, end jeg havde forventet. Pragtfuldt.
Det ligner nærmest han bare kyler bolden væk i eufori :smile:

Tjek desuden lige ter Stegen og Luchos reaktion:
phpBB [video]
Hahaha, Ricard Pruna er den bedste i det klip der! Hvad laver han i starten? :lol:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Michman »

Bravo er guld værd.. Han har ene mand reddet point hjem for os i denne sæson..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af miklas1911 »

Jeg bliver formentlig straffet for det her indlæg af en del af de trofaste brugere, men det er godt nok skuffende gang på gang at se folk brokke sig over, hvordan vores spil ikke er så flot som tidligere tiders spil - især når det kommer ovenpå vigtige sejre som igår eller ude mod Celta eller flere gange tidligere på sæsonen, hvor vi har vundet svære kampe, der ligger på svære tidspunkter, ved at arbejde hårdt og ved at kende vores besøgstid frem for at kontrollere kampene og spille modstanderne nedunder græsset. Det er, som om nogle folk lever i fortiden og stadig tror, at vi har samme kvalitet, som vi havde tidligere. Det er ganske enkelt ikke tilfældet.

Næsten halvdelen af vores mere eller mindre faste spillere er kommet denne sæson eller sidste sæson (Bravo, Ter Stegen, Mathieu, Rakitic, Neymar, Suarez) eller er unge og har ikke spillet særligt længe/meget med førsteholdet (Rafinha, Bartra, Roberto og Montoya) og en del af vores bærende kræfter har bare ikke samme niveau som tidligere (Iniesta, Xavi, Alves og Pedro). Derudover kendte alle spillerne fra vores storhedstid hinanden uendeligt godt (Valdes, Alves, Pique, Puyol, Busquets, Iniesta, Xavi, Messi og Pedro), fordi de havde spillet sammen stort set hele karrieren. Det er helt nye forudsætninger, men folk forventer det samme kontrollerende tiki-taka-bold, og de forventninger er ganske enkelt ikke realistiske. Vores nye spillere, herunder især Mathieu, Rakitic og Suarez, men også til dels Neymar, er mange ting, men de er ikke tiki-taka-spillere. De er langt mere direkte og derfor prøver Lucho at gøre dette til en del af vores koncept - og han har indtil videre gjort det med stor succes. Vi har ikke længere verdens bedste midtbane-konstallation (Bussi, Xavi og Iniesta - med Fabregas og Thiago til bredden), der kender hinanden ind og ud, til at diktere kampene, så vi er nødt til at finde løsninger, der passer på vores nuværende profil. Det er lidt mere hektisk og en del mindre kontrolleret, men det er nu engang en funktion af omstændighederne og heldigvis stadig forholdsvis effektivt.

Det er nemt at skyde skylden på Tata eller på Lucho og sige, at de ikke er de rette trænere til vores hold, men sandheden er, at selv Guardiola ikke ville kunne spille tiki-taka-fodbold på samme måde med det her mandskab, for vi har bare ikke mandskabet til det længere - mange af de spillere, der var nøglen til vores tidligere dominerende stil, er enten stoppet, blevet solgt eller ikke på samme niveau længere (Bussi, Messi og Pique er vel de eneste tre, der er tilbage fra vores storhedstid, som stadig er på tidligere tiders niveau), og mange af vores nye spillere har ikke samme kvalitet eller samme kendskab til hinanden (i hvert fald endnu) til, at det kan lade sig gøre. La Masia-Generationen var noget ganske unikt, og jeg tror desværre ikke, at vi nogensinde kommer til at se sådan en generation igen - hverken i Barca eller nogen andre steder. At have så mange spillere af egen avl og med så indgående kendskab til hinanden, der peaker på samme tid, er ganske enkelt enestående og ikke noget, som man på nogen måde kan købe eller træne sig til, uanset hvem man køber eller ansætter.

Er det ærgerligt? Ja, selvfølgelig. Er det fair at være frustreret sig over, at tingene ikke flyder helt så flot som tidligere. Helt klart. Når man har set, hvor flot vi kunne spille, så er det helt naturligt, at man udtrykker sin frustration over, at vores spil ofte virker meget hektisk og febrilsk. Men at blive ved med at brokke sig over det gang på gang, når det efterhånden bør være tydeligt, at det ikke længere er en mulighed, virker bare underligt. Vi har mistet noget smukt og vigtigt i Barcas historie, men tilgengæld har vi fået noget andet, som vi bør vise tillid: Vi har fået et hold, der arbejder virkeligt hårdt for hinanden, når vi ikke har bolden; vi har fået en vanvittigt effektiv angrebstrio; vi har fået et forsvar, der selvom det til tider ser meget vakkelvornt, ikke lukker særligt mange mål ind og er blevet væsentligt bedre til at dæmme op for og score på dødbolde; og vi har fået en ny manager, der på ret kort tid ser ud til at have fundet en måde at få alle de nye ting til at give resultater.

Jeg synes, at Lucho i sin første sæson med en storklub har gjort et fortrinligt stykke arbejde med at køre de nye spillere ind på holdet; at sørge for at holde vores trup fit og skadesfri, så vi har stort set hele vores trup til rådighed, når sæsonen skal afgøres, selvom vi har haft et hårdt program ovenpå en sommer med VM; og at tackle de problemer, der har været internt både i og omkring truppen. Han har ikke haft nemme betingelser i sin første sæson som træner for Barca (og for et storhold i det hele taget), men til trods herfor er vi i CdR-finalen, næsten sikret en CL-semifinale og på førstepladsen i La Liga (og med et pt måske nemmere program tilbage end Real) - og dette endda til trods for, at vores modstandere i ligaen er blevet væsentligt bedre, end de var tidligere (her tænker jeg især på hold som Atletico og Valencia, men selv hold som Real og Sevilla ser stærkere ud, end de gjorde for et par sæsoner siden - alt samme kommer også til udtryk i Spaniens klubbers flotte internationale resultater på det seneste). Ser man på det store billede og ikke på visse dele af enkelte kampe, så er det ganske enkelt et eminent stykke trænerarbejde ud fra de betingelser, og jeg synes helt klart, at det stykke arbejder fortjener at blive hyldet frem for gang på gang at blive kritiseret - og jeg synes også, at det arbejde bør sikre ham minimum en sæson mere til at videreudvikle konceptet.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Spot on!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ammani
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons mar 18, 2015 10:44 pm

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af ammani »

Jeg synes det er tragisk at se at vi er begyndt at spille resultat orinterede bold fremfor det kyniske tiki-taka som var Barca's trademark for 2 sæsoner siden.

Offtopic.. Hvor kan man streame kampene henne ? Jeg plejer at bruge hahasport, men kvaliteten er yderst ringe.

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af miklas1911 »

ammani skrev:Offtopic.. Hvor kan man streame kampene henne ? Jeg plejer at bruge hahasport, men kvaliteten er yderst ringe.
Jeg plejer at bruge http://www.time4tv.com til at stream alt, hvad jeg streamer - de plejer at have stort set alle kampe i fin kvalitet (og så har de også stort set alle kanaler til at se udenlandske serier live o.lign., hvis man er interesseret i det.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Guardiola »

Dejligt indlæg på forrige side Miklas. Er ikke enig i alt, men det var interessant læsning, velformuleret og -argumenteret. Mere af den slags tak :)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Guardiola »

Guardiola skrev:Hvad!? Hvorfor kommer big D ikke ind?
Senest tilmeldte bruger :eek:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Ny kamptråd! Ellers bli'r der balla'e.

Billede

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af rummenigge »

kklaus skrev:
JonasV skrev:
phpBB [video]


Bravos reaktion efter han har snuppet Parejos straffespark. Det er sådan, det skal se ud. Han er trådt meget mere i karakter for os, end jeg havde forventet. Pragtfuldt.
Det ligner nærmest han bare kyler bolden væk i eufori :smile:

Tjek desuden lige ter Stegen og Luchos reaktion:
phpBB [video]
Det er dét jeg elsker ved Lucho. Den der fight til døden mentalitet som han selv besad og som han prøver at få over på holdet.

Det kan godt være at der er flere aspekter som ikke er så velfungerende endnu, men vores hold fighter til sidste blodsdråbe og det er dén mentalitet som også skal til for at vinde titler.e
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster