18/4 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

kklaus skrev:
kklaus skrev:Hvis jeg skal sige noget positivt om det her, så må det være, at mit odds på at begge hold scorer, virker som sikre penge :/
Fint jinx.
Det var så lidt.
Fedt at du tog en for holdet der!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:
kklaus skrev:
kklaus skrev:Hvis jeg skal sige noget positivt om det her, så må det være, at mit odds på at begge hold scorer, virker som sikre penge :/
Fint jinx.
Det var så lidt.
Fedt at du tog en for holdet der!
Jeg tænker de 25 kroner var godt givet ud :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Forhåbentlig blev Luis Enrique en erfaring rigere vedr. den her midtbane-konstellation.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af theKing1988 »

Defensivt er vi virkelig ringe i dag og vi er heldige at vi ikke inkasserer mellem 1-3 mål.

Offensivt bliver det dog en hel del bedre efter pausen.

Et mere retvisende resultat havde jo nok været 3-3 eller 4-3

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af emo »

Jeg ved stadig ikke, hvad det er som sker. Vi spiller en god anden halvleg, men jeg mener at det er fordi Valencia ikke holder samme tempo og vi dermed kan spille som vi gør. Første halvleg var tæt på 45 konstant genpres fra Valencia.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Sweet baby Jesus, en surrealistisk kamp. Men det er godt nok længe siden at jeg har været så opslugt af en kamp. Var helt væk i skærmen her til sidst. Breaker lige kampen op i nogle pointer:

- Første halvleg var forfærdelig. Der var ingen kontrol på midtbanen, begge backs spillede gennemført forfærdeligt, Piqué begik den ene fejl efter den anden, Neymar var usynlig. Messi var i virkeligheden den eneste markspiller der leverede noget i første halvleg. Suárez var naturligvis også vigtig med sin tidlige scoring, men i de resterende 44 minutter var han desværre usynlig, præcis ligesom Neymar.

- Luis Enrique skal have stor ros for de justeringer han foretager i pausen. Det var muligvis åbenlyst for enhver, men det er stadig en stor beslutning at tage, at hive en spiller ud allerede efter 45 minutter. Det var godt at han tog beslutningen, for det havde vi brug for. I anden halvleg får vi nemlig kontrol over kampen. Midtbanen er synlig igen. Valencia mister tydeligvis momentum på grund af pausen og vi er hurtige til at gribe taktstokken og styre slagets gang.

- Messi spiller en af sine mest imponerende kampe i en Barcelona-trøje. Ikke på grund af solo-ture, spektakulære førsteberøringer og flotte mål, men fordi han tager kontrol over kampen. Allerede i første halvleg gør han det i flere situationer. Han går utrolig dybt og skaber overtallet på midtbanen, der gør at vi kan holde lidt i bolden og få pusten. Det er en ufattelig alsidighed Messi viser i dag. Han løber samtidig røven ud af bukserne, og kunne jo nærmest ikke stå op da Neymar sender ham i dybden til sidst. Han er lidt heldig med sin scoring, men det var absolut fortjent, for vi fik hele paletten fra Messi i dag. Det er på grund af kampen som denne, at Messi er verdens bedste fodboldspiller med god afstand.

- Bravo er fantastisk for os. Hans evner på stregen er helt fænomenale. Han har to (måske endda tre, jeg glemmer gerne modstandernes chancer) ekstremt store og vigtige redninger i dag. Han udstråler en enorm selvtillid og udviser enormt stor autoritet dernede. Han er ikke bange for at råbe af sin backkæde og er god til at dirigere dem, ligeså vel som han er god til at fordele bolden. Bravo har været en åbenbaring i denne sæson.

- Mathieu var vanvittigt imponerende på venstrebacken. Han pressede ufatteligt højt på Feghouli og han fik ikke et ben til jorden i anden halvleg. Defensivt stod han solidt - udover en enkelt situation, hvor han oversatser en glidende tackling og lader sin modstander stryge forbi - mens han var utrættelige i sine offensive løb. Det var nærmest som at se en vintage Dani Alves, bare med langt flere centimeter i højden og rødt hår. Han gjorde mine bekymringer omkring løbeduellerne overfor Feghouli til skamme, med sin forudseenhed og sin imponerende fysik.

- Dani Alves spiller en miserable første halvleg og ser også skidt ud i store dele af anden halvleg. Han kommer dog bedre og bedre med i opgøret, nærmest som om at han har det bedst, når han lige har løbet 8-9 kilometer som opvarmning.

- Busquets udviser stor, stor, stor autoritet og en imponerende koldblodighed gennem kampen. Han taber på intet tidspunkt hovedet og sætter nærmest hver en fod rigtigt kampen igennem. Afleveringerne var fuldstændig on point og hans evne til at positionere sig rigtigt, gjorde det markant sværere for Valencia at køre deres kontraangreb effektivt i anden halvleg. Imponerende indsats der med al tydelighed demonstrere, hvorfor han er det klare førstevalg foran Mascherano.

- Stor, stor respekt for den kamp Otamendi spiller. Han stod solidt i forsvaret og uden ham, tror jeg faktisk at vi kunne have scoret adskillige mål i anden halvleg. Derudover forstår jeg godt at han brokkede sig over den manglende advarsel til Dani Alves. Det var ærligt talt forrykt at Alves og Parejo slap fra kampen uden en advarsel. De skulle begge have haft en.

Det blev langt, men det var også en af de mest vanvittige kampe jeg længe har været vidne til.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

emo skrev:Jeg ved stadig ikke, hvad det er som sker. Vi spiller en god anden halvleg, men jeg mener at det er fordi Valencia ikke holder samme tempo og vi dermed kan spille som vi gør. Første halvleg var tæt på 45 konstant genpres fra Valencia.
Jep, en del skyldes også, at Valencia ikke kunne holde det intense tempo i anden halvleg. Hvis man spiller sådan her(altså som første halvleg), så får man tæsk. Man var heldige med, at Valencia ikke var skarpe oppe foran.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Jeg håber virkelig Atletico har opgivet alt når vi møder dem.

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Bløddyret »

Kender I det der med at tage hjem fra fødselsdag fordi man skal se fodbold kl. 18, og så opdager at der var kick-off kl. 16? Det er jævnt træls..

Nogen der kan/vil skrive et kort referat?
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Heartbreaker »

Bløddyret skrev:Kender I det der med at tage hjem fra fødselsdag fordi man skal se fodbold kl. 18, og så opdager at der var kick-off kl. 16? Det er jævnt træls..

Nogen der kan/vil skrive et kort referat?
Vi scorer på en omstilling efter cirka 57 sekunders spil. Piqué begår et klodset straffespark i det 10. minut, som Bravo snupper. Hele første halvleg er vi presset meget i bund. Adriano får ikke et ben til jorden og bliver skiftet ud i halvlegen. I anden halvleg kommer der en lille smule mere styr på det, selvom det stadig ikke er kønt. Valencia satser alt og Messi scorer, ret kikset, sit mål nummer 400.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Bløddyret »

Heartbreaker skrev:
Bløddyret skrev:Kender I det der med at tage hjem fra fødselsdag fordi man skal se fodbold kl. 18, og så opdager at der var kick-off kl. 16? Det er jævnt træls..

Nogen der kan/vil skrive et kort referat?
Vi scorer på en omstilling efter cirka 57 sekunders spil. Piqué begår et klodset straffespark i det 10. minut, som Bravo snupper. Hele første halvleg er vi presset meget i bund. Adriano får ikke et ben til jorden og bliver skiftet ud i halvlegen. I anden halvleg kommer der en lille smule mere styr på det, selvom det stadig ikke er kønt. Valencia satser alt og Messi scorer, ret kikset, sit mål nummer 400.
Super, tak! Var det som det "plejer" med en ikke-eksisterende midtbane?

Jeg så Sergi Roberto få ros på Twitter, berettiget?
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Guardiola »

Heartbreaker skrev:
Bløddyret skrev:Kender I det der med at tage hjem fra fødselsdag fordi man skal se fodbold kl. 18, og så opdager at der var kick-off kl. 16? Det er jævnt træls..

Nogen der kan/vil skrive et kort referat?
Vi scorer på en omstilling efter cirka 57 sekunders spil. Piqué begår et klodset straffespark i det 10. minut, som Bravo snupper. Hele første halvleg er vi presset meget i bund. Adriano får ikke et ben til jorden og bliver skiftet ud i halvlegen. I anden halvleg kommer der en lille smule mere styr på det, selvom det stadig ikke er kønt. Valencia satser alt og Messi scorer, ret kikset, sit mål nummer 400.
Kort og meget præcist beskrevet

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Vi spillede en fin anden halvleg hvor vi havde god kontrol og kørte bolden ok rundt...

Men pulsen er først ved at komme ned. Det var alt for spændende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så er jeg hjemme fra arbejde. Hvordan spillede vi egentlig? 2-0 er jeg fint tilfreds med og mål fra Suárez og Messi.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

FCBarcelonaChr skrev:Så er jeg hjemme fra arbejde. Hvordan spillede vi egentlig? 2-0 er jeg fint tilfreds med og mål fra Suárez og Messi.
Hold fast i den opfattelse og undlad at læse yderligere om kampen.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster