15/4 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Var det ikke rimelig tydeligt, at vi var læst som en af de faktorer, der gjorde at holdet sank i niveau? Når hold pakkede sig foran stopperne, og skærmede specielt Messi af ud mod en af kanterne, så tog de brodden af vores angreb, og vi kunne ikke finde løsninger udover indlæg, som vi aldrig kunne producere noget ud fra. Det var ikke det eneste, men jeg fornemmer da en rimelig bred enighed om, at det var et ret stort problem.

Hvorfor egentlig ansætte Lucho, hvis man i Barcelona ikke selv havde indset det? Han var jo bragt ind for netop at komme med noget nyt. Hvorfor finde noget nyt, hvis det gamle virkede?

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af puyol83 »

Til diskussionen om Tata, Pep, Lucho og spillestilen:

Hvis både Tata og Lucho er blevet kritiseret for spillet på banen, må det vel også ses som en styrke at Lucho, modsat Tata, har kunnet modstå kritikken fra medierne, og har holdt fast i sit system (hvad det end præcist går ud på).
Desuden ser det ud til at han har fået spillerne med sig, for på trods af rygterne om spliden i januar og Neymars vredesudbrud ved udskiftninger, kæmper dette hold i den grad for hinanden og for sejren. Det var for mig den største smerte sidste år: den manglende gejst og vilje til at vinde, især eksemplificeret ved de to Cl-opgør og den afgørende ligakamp mod Atletico. Jeg tror, og det er ren spekulation, at Lucho har vundet respekt og offervilje fra sine spillere ved at være kompromisløs og benhårdt insisterende på at det er ham der bestemmer og at det er hans taktiske oplæg der skal følges, hvorimod jeg tror at Tata tabte omklædningsrummet ved at opgive sine egne ideer og falde tilbage til "det gamle fundament".

Når alt dette er sagt, kan jeg sagtens forstå de fans som har det svært ved spillet på banen. Jeg drømmer mig også selv tit tilbage til Peps velmagtstid og den måde vi kunne kontrollere en kamp med possession! Det er næsten ikke til at holde ud at tænke på at Real har en mere "sexet" midtbane end os når de stiller i stærkeste, men på den anden side synes jeg at Lucho har ret i at forsøge noget nyt. Ikke fordi tiki taka er læst, men fordi vores hold bare trængte til et los i røven. Så må vi se hvor langt det bærer os i denne sæson og om ikke det er Luchos plan at inkorporere en mere boldbesiddende midtbane på sigt som Piquenbauer tror/håber..? Jeg mener i hvert fald at huske at et af Luchos nøgleord ift. spillestil er "dynamisk" og dermed at holdet også formår at holde på bolden og trække tempoet ud af kampene når det er nødvendigt; det synes jeg faktisk at der var tendenser til i går.

Jeg synes også man skal huske at stilen under Pep var helt unik og dermed en undtagelse i Barcas lange historie. Ikke fordi man ikke skal stræbe efter det sublime, men så længe træneren ikke afviger fuldstændig fra totalfodbolden (som jo endda kun er fra 70'erne i Barca) så tror jeg man bliver nødt til at acceptere at holdets spillestil vil fokusere på nogle andre aspekter end de Pepske, indtil Xavi en dag dukker op som træner (7-9-13).

Beklager det lange indlæg, men måtte bare ud med dette:-)
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så må vi se hvor langt det bærer os i denne sæson og om ikke det er Luchos plan at inkorporere en mere boldbesiddende midtbane på sigt som Piquenbauer tror/håber..?
Jeg håber helt sikkert at den bliver mere dominerende. Her tænker jeg både fysisk men også med hensyn til boldbesiddelse. Vi har bare imo ikke en særlig god central midt mere. Det er fine spillere men de er ikke længere i verdenstoppen og derfor kan jeg godt forstå at der ikke bliver lagt så meget fokus på dem som tidligere.

Og lige for at knytte et ord til det du siger om reals midtbane så ville jeg være rasende hvis vi havde de spillere i truppen og spillede som vi gør nu. De har lige præcis de spillere der kræves og her kan vores ledelse i høj grad få en del af skylden for at de ikke er hos os nu.

Men et rigtig godt indlæg!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Suarez85
Indlæg: 54
Tilmeldt: ons feb 18, 2015 5:33 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Suarez85 »

puyol83 nailer den imho.

Ja det er en anden stil og ja, der er plads til forbedringer specielt på midtbanen men det er præcist det faktum at de står sammen som hold, har gejst og kæmper for hinanden jeg hæfter mig ved ved dette Barca modsat Tata/Tito æraen hvor man nærmest kørte på autopilot og så snart man røg ind i toptændte mandskaber i CL så blev man spillet ud af brættet (Bayern og Atletico).

Man kan så diskutere om det er de rette indkøb der er blevet lavet (udover keeppositionerne der bare gør det fantastisk begge to) til at spille denne form for bold, vi har transferkarantænen hængende i over et halvt år endnu og selvom Marlboro gør det godt og Rakitic ligeså for det meste så havde det været bedre med en permanent løsning ala Hummels til centerforsvaret og ligeså noget mere til midten. Omvendt så underpræsterer Iniesta også gang på gang på gang og synes kraftigt man bør overveje et salg da han virker færdig (imo) og bærer helt afgjort en del af skylden for midtbanen ikke er så solid som tidligere (system eller ej...)

Suarez - klasseindkøb og først de kommende 2-3+ sæsoner folk virkelig for at se hvorfor han er hentet istedet for Alexis. Han gør det fremragende nu. Synes det er HELT rigtigt set at man har hentet ham for at kunne rykke en Messi ned hvor han kan komme fra kanten med fart / spille den mere fordelende rolle på midten af banen da han ikke har samme gennembrudskraft/fart som tidligere men i den grad er blevet endnu mere fodboldintelligent (Michael Laudrup bare i faktor 1000)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er en anden stil og ja, der er plads til forbedringer specielt på midtbanen men det er præcist det faktum at de står sammen som hold, har gejst og kæmper for hinanden jeg hæfter mig ved ved dette Barca modsat Tata/Tito æraen hvor man nærmest kørte på autopilot og så snart man røg ind i toptændte mandskaber i CL så blev man spillet ud af brættet (Bayern og Atletico).
Præcis! Og det viser den stat som A$AP lige smækkede op også:
Balls won back:
This season: Messi 132, Neymar 117 (9 to 12 games left!!!)
Last season: Messi 62, Neymar 82
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har kigget på Guardiola i 08/09, Tito i 12/13, Tata i 13/14 og Lucho i 14/15 og set på hvordan statistikkerne så ud den 16. april i de respektive sæsoner. Resultaterne:

Pep Guardiola - 50 kampe spillet - 37 vundet, 8 uafgjort, 5 tabt (74% vundet) - 133 mål scoret (2,660 per kamp), 42 lukket ind (0,840 per kamp) - målforskel på +1,820 per kamp.

Tito Vilanova - 51 kampe spillet - 37 vundet, 8 uafgjort, 6 tabt (73% vundet) - 141 mål scoret (2,765 per kamp), 56 lukket ind (1,098 per kamp) - målforskel på +1,667 per kamp.

Tata Martino - 54 kampe spillet - 38 vundet, 8 uafgjort, 8 tabt (70% vundet) - 140 mål scoret (2,593 per kamp), 42 lukket ind (0,778 per kamp) - målforskel på +1,815 per kamp.

Luis Enrique - 48 kampe spillet - 40 vundet, 3 uafgjort, 5 tabt (83% vundet) - 139 mål scoret (2,896 per kamp), 31 lukket ind (0,646 per kamp) - målforskel på +2,250 per kamp.

Noget bemærkelsesværdigt at vi på dette tidspunkt for et år siden, havde spillet hele 6 kampe mere i sæsonen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Scorer flere, lukker færre ind og vinder mere. Det er ok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Det var spændende at se en midtbanekonstellation med Busquets, Xavi og Mascherano! Bestemt ikke en sprudlende midtbane som man/jeg ønsker sig i Barcelona, men som niveauet på vores midtbane er i år, så er det måske den taktisk klogeste midtbane vi kan stille med - i hvert fald når vi møder de bedste. En langt klogere og stærkere defensiv midtbane, som også kan holde langt bedre i bolden end fx Busquets, Iniesta og Rakitic. Det vil selvfølgelig koste lidt fremad, men Rakitic og Iniesta bringer alligevel ikke specielt meget for tiden og spillet er alligevel for det meste lagt an på vores 3 angribere. Og er så er det bare dejligt at 2 høje forsvarsspillere til dødbolde mod hold som Real Madrid - Mascherano skal naturligvis spille.
Ser det bestemt ikke som en langvarig løsning (+Xavi's alder), men ser det klart som en mulig løsning lige pt med de midtbaneproblemer vi har.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg må indrømme at det er helt vildt hvordan folks holdninger herinde afhænger af resultaterne. Jeg har været herinde i mange år efterhånden og er vant til det, men i år er tingene vendt så meget på hovedet, at nu kan man for alvor se det udstillet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at havde vi tabt igår, så havde 99% af alle som er glade for LE idag være klar til at kaste deres kritik ned over ham. Principperne sidder meget løst på folk. Så længe det går godt resultatsmæssigt, er man klar til at tolerere rigtig meget. Og det er ikke Barca. Som nærmest den eneste klub i verden er spillestilen vigtigere end resultaterne. Jeg er da heller ikke nogen helgen i det her overhovedet. Jeg er glad for resultaterne, glad for holdet bevæger sig fremad og synes LE skal have en sæson mere for at få noget kontinuitet. Men omvendt, så savner jeg da tiderne, hvor vi gik bolden i mål efter at have spillet den rundt i fem minutter. Det er jeg langtfra ene om, og det er vel grunden til at folks holdninger herinde er så betinget af resultaterne.

Med hensyn til kampen, så synes jeg vi spillede godt det meste af tiden:
- Ter Stegen stod en fremragende kamp. Fejlfri præstation
- Montoya gjorde en rigtig god figur. Han var dejlig uortodoks igår, idet han til tider nærmest glemte sin plads som HB. Han spillede solidt synes jeg.
- Busquets = Bossquets
- Fremragende kamp af Suarez. Han scorer ihvertfald to fantastiske mål efter soloaktioner.

Resultatet er et lovende udgangspunkt forud for returen. Vi er i usædvanlig god position til at nå kvartfinalen.

PS: No jinx, men lidt sjovt hvis det ender med at Porto, Atletico, Juventus og os selv går videre. Hvor fedt ville det ikke være? Jeg frygter dog at RM smider Atletico ud.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig spiller resultater en rolle. En stor rolle endda! Men Lucho har bragt andet end resultater. Især efter årsskiftet har vi rykket os og spillet gode kampe mod store hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Der hvor jeg vil give lucho ros er at suarez ligger på sin yndlingsposition og at messi deraf har fået en såkaldt fri rolle.

Men når man spiller sådan så kræver det meget arbejde med især midtbanen da de, hvis messi ikke er med nede skal være meget omstillingsparate- samtidig kræver det enorm kommunikation.
Denne taktik tvivler jeg på at lucho har integreret fuldt ud i truppen og tvivler også lidt på om han har evnerne.
Om spillerne har evnerne er jeg slet ikke i tvivl om- men de virker rådvilde og desorienterede, den eneste der kan den er bussi, men han har dog heller ikke en ligeså offensiv rolle som rak og ini og derved ligger han tættere på forsvarskæden.

Ini og rak er alt for langt fra hinanden til at de kan fungere som kreative drivkræfter, og være reele trusler ofte er de blot spilstationer og dette tror jeg influere på iniestas spil.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af abx »

drømmefodbold skrev:
emo skrev:Hahaha... selvf. skulle den komme, Skyde!
Antonella er seriøst en af de allermest sexede kvinder på jorden. Dammit hvor er hun nice.

Bang it!!!
Det stikker dog lidt af med hendes underbid
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af puyol83 »

Piquénbauer skrev: Jeg håber helt sikkert at den bliver mere dominerende. Her tænker jeg både fysisk men også med hensyn til boldbesiddelse. Vi har bare imo ikke en særlig god central midt mere. Det er fine spillere men de er ikke længere i verdenstoppen og derfor kan jeg godt forstå at der ikke bliver lagt så meget fokus på dem som tidligere.
Hørt! Derfor håber jeg også at Verratti kommer til klubben, for jeg synes der er nogle Xavi-agtige kvaliteter i hans spil og han kan også godt lave herretacklinger selvom han langt fra er et fysisk monster. Hvordan ser du på Pogba? Jeg har stort set ikke set ham spille, er han en Yaya-agtig type eller hvordan, og hvem af ham og Verratti ville du foretrække?

@Bager:
Kan godt følge dig i at folks reaktioner tit er meget afhængige af resultaterne, men for mig personligt må jeg indrømme at jeg i de her år har skruet mine forventninger til selve spillestilen en del ned, så længe vi vil frem af banen og angribe. Jeg hæfter mig som sagt mest ved at spillerne går ind til alle kampene med gest og viljen til at kæmpe for hinanden, og det mener jeg har været kendetegnende for Luchos hold, især efter krisen i januar.

Ift. spillestilen prøver jeg at huske mig selv på at Peps æra var noget helt specielt, og at man også kan glædes ved at ens hold spiller offensivt og aggressivt som f.eks. under Rijkaard, uden at de nødvendigvis dominerer midtbanen og kampene som under Pep. At sidstnævntes periode var noget helt særligt synes jeg også bliver tydeligt når man ser på de øvrige hold som dominerer i øjeblikket: selvom Real og Bayern har vundet CL de sidste 2 år, er der jo ingen af dem der har formået at være så altdominerende og imponerende at se på i en årrække som Peps Barca var (selv neutrale fans og folk der sjældent så fodbold kunne tabe underkæben).

Jeg håber selvfølgelig at de tider (eller noget der minder om det) kommer tilbage, men jeg føler ikke at jeg kan stille det som et krav, og jeg tror heller ikke at det er sundt at være FOR rigid i sine krav til spillestilen hvis klubben skal kunne komme videre.
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Pogba er en boks til boks spiller! Men med en fremragende teknik... Vi kommer dog ikke til at dominere boldbesiddelsen med ham. Og derfor vil jeg også helst have verratti selvom pogba imo er et større talent! Og måske ville passe bedre til Luchos måde at spille på...

Og til resten du skriver. Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg har det på præcis den samme måde! Jeg elskede måden vi spillede på under pep men for at det kunne lade sig gøre så var der så mange ting som skulle passe sammen (system, spillere, alder, form, sult osv). Derfor har jeg også skruet forventningerne ned og kan nu leve med offensiv fodbold med en god gejst (især dette da det virkelig har manglet).

For mig at se er det vigtigt at vi rykker os nu. Også selvom det måtte betyde at vi skulle vende lidt af peps principper ryggen. Og barcas filosofi er forresten offensiv fodbold og ikke nødvendigvis tiki taka. Og offensiv fodbold har lucho trods alt givet os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Det sjove er, at jeg også selv ønsker mere kontrol på midten, men hvis vi ønsker mere boldbesiddelse, så har vi faktisk aldrig haft mere boldbesiddelse end under Lucho, ihvertfald, hvis man skal tro whoscored.com:

I 14/15 sæsonen har vi indtilvidere haft et gennemsnit på 69,2 % i boldbesiddelse i den spanske liga.
I 13/14 sæsonen: 63,7 %.
I 12/13 sæsonen: 64,9 %.
I 11/12 sæsonen: 65,4 %.
I 10/11 sæsonen: 67,4 %.
I 09/10 sæsonen: 63,8 %.

Kilde: http://www.whoscored.com/Regions/206/To ... -2014-2015

I CL ligger vi på en delt førsteplads med Bayern mht. boldbesiddelse, da begge har et gennemsnit på 63 % i år.
I 13/14 lå den på 62 %.
I 12/13 lå den på 66 %.
I 11/12 lå den på 68 %.
I 10/11 lå den på 68 %. - her vinder vi CL
I 09/10 lå den på 67 %.
I 08/09 lå den på 61 % - guardiolas første sæson, hvor vi vandt CL.

Kilde: http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... index.html

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster