15/4 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Visca El Barca skrev:Hvad er det lige præcis, som jeg negligerer ved hans arbejde? Er det fordi, jeg personligt synes at han ikke er den rette træner for Barca eller?
Kan du uddybe, hvorfor han ikke er den rette træner? I min verden har han netop den profil, vi har brug for nu. Jeg er forresten kæmpe fan af, at han er gået væk fra den klassiske tiki taka, for den var læst. At der har været konflikter, er vidst utvivlsomt - spørgsmålet er så, om samarbejdet har taget skade.

Hans profil passer vel også perfekt. Barca-dreng. Det plejer jo at være et altafgørende aspekt her i klubben.

I min optik er der stadig mangler på midtbanen, og holdet er ikke lige så dynamisk, som vi har set det før i opspillet. Det mangler han at justere, synes jeg. Han havde en hård start - spillemæssigt - men er kommet efter det.
Visca El Barca skrev: Udefra virker det som, at truppen ikke har et særlig godt forhold til træneren. At han har gang i nogle magtkampe, er der ingen der rigtig har lagt skjul på. Senest er det Bartomeu der ser sig nødsaget til at pointere, at det er Lucho der bestemmer. At han er træneren. Dani har for ikke så længe sagt, at ja der har været gnidninger (mellem træneren og spillerne går jeg ud fra), og så var der al den ballade efter nytår. Noget man har på fornemmelse kan eksplodere når som helst.
Er det ikke et problem med spillertruppen og ikke træneren? Der kan da ikke være tvivl om, at træneren har magten. Spillerne skal jo adlyde i sidste ende. Jeg synes, der altid bliver givet for meget skyld til træneren i de situationer. Det er trods alt træneren, der har sidste ord i taktiske sammenhænge, og der må spillerne gøre, hvad trænerne siger.
Senest rettet af Jesni tors apr 16, 2015 3:13 pm, rettet i alt 2 gange.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:Visca har immervæk en glimrende pointe i sin sidste sætning, hvor han nævner Tata. Havde det været under Tata, at vi havde spillet fodbold som vi har gjort det i denne sæson, så var Tata ganske enkelt blevet slagtet. Både af fans og medier. Som jeg beviste for lidt over et år siden, så havde Tata faktisk også en bedre statistisk end Guardiola i sin første sæson, da vi var i starten af marts 2014. Tata have vundet flere kampe, tabt færre, scoret flere mål og lukket færre ind. Jeg finder det ganske mærkværdigt at Tatas resultater ikke blev tillagt samme betydning som Luchos gør; at spillet på banen var vigtigere under Tata end det tilsyneladende er under Lucho. Dengang mente jeg at Tata blev uretfærdigt behandlet. Det er en mening der kun er blevet forstærket, af nu at se hvordan Lucho nu bliver behandlet helt og aldeles anderledes.
Men tata spillede lige netop ikke som vi gør nu. Eller jo det gjorde han i starten men da han gik tilbage til tiki taka og kontrol faldt det hele fra hinanden.
Og hvorfor var det nu lige at Tata ændrede spillestil og taktisk oplæg? Mig bekendt blev han kritiseret fra dag 1, for at have ændret vores 'DNA' og vores 'filosofi', både af fans og medier. I starten rystede han kritikken af sig, men til sidst blev presset for meget og Tata krøllede sit eget Barcelona-projekt sammen og gik tilbage til en Tito-esque måde at spille på. Min pointe er netop at Tata ikke fik lov at praktisere sin egen spillestil, uden at skulle høre umådeligt meget for det fra fans og medier. Resultaterne var tæt ved at være ligegyldige. Selvom man vandt 0-4 på Rayo Vallecano's egen banehalvdel, så var verden nærmest gået halvt under, fordi Rayo havde mere boldbesiddelse end vi havde. Min pointe er at vi behandler Lucho meget, meget pænere og giver ham meget, meget, meget længere snor, end det var tilfældet med Tata. Det synes jeg er en forfærdlig skam og ganske unfair overfor Tata.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Hans profil passer vel også perfekt. Barca-dreng. Det plejer jo at være et altafgørende aspekt her i klubben.
Luis Enrique er lige netop ikke Barça-dreng. Det har han aldrig været og det bliver han aldrig. Det er netop derfor at han var interessant for os. Han er anderledes end de pæne La Masia-uddannede drenge. Lucho var anderledes som spiller og han er anderledes som træner. Han er ikke i nærheden af at ligne Pep Guardiola, hverken som spiller, som person eller som træner. Han har fortid i klubben og har et stort navn, det er korrekt. Han kender klubben og måden hvorpå tingene bliver gjort i klubben, det er korrekt. Men Barça-dreng, i den der klassiske Pep Guardiola eller Xavi-forstand, er han altså ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:Visca har immervæk en glimrende pointe i sin sidste sætning, hvor han nævner Tata. Havde det været under Tata, at vi havde spillet fodbold som vi har gjort det i denne sæson, så var Tata ganske enkelt blevet slagtet. Både af fans og medier. Som jeg beviste for lidt over et år siden, så havde Tata faktisk også en bedre statistisk end Guardiola i sin første sæson, da vi var i starten af marts 2014. Tata have vundet flere kampe, tabt færre, scoret flere mål og lukket færre ind. Jeg finder det ganske mærkværdigt at Tatas resultater ikke blev tillagt samme betydning som Luchos gør; at spillet på banen var vigtigere under Tata end det tilsyneladende er under Lucho. Dengang mente jeg at Tata blev uretfærdigt behandlet. Det er en mening der kun er blevet forstærket, af nu at se hvordan Lucho nu bliver behandlet helt og aldeles anderledes.
Men tata spillede lige netop ikke som vi gør nu. Eller jo det gjorde han i starten men da han gik tilbage til tiki taka og kontrol faldt det hele fra hinanden.
Og hvorfor var det nu lige at Tata ændrede spillestil og taktisk oplæg? Mig bekendt blev han kritiseret fra dag 1, for at have ændret vores 'DNA' og vores 'filosofi', både af fans og medier. I starten rystede han kritikken af sig, men til sidst blev presset for meget og Tata krøllede sit eget Barcelona-projekt sammen og gik tilbage til en Tito-esque måde at spille på. Min pointe er netop at Tata ikke fik lov at praktisere sin egen spillestil, uden at skulle høre umådeligt meget for det fra fans og medier. Resultaterne var tæt ved at være ligegyldige. Selvom man vandt 0-4 på Rayo Vallecano's egen banehalvdel, så var verden nærmest gået halvt under, fordi Rayo havde mere boldbesiddelse end vi havde. Min pointe er at vi behandler Lucho meget, meget pænere og giver ham meget, meget, meget længere snor, end det var tilfældet med Tata. Det synes jeg er en forfærdlig skam og ganske unfair overfor Tata.
Det er kun positivt at folk har forstået at klubben må rykke sig. Det var selvfølgelig synd for tata at man ikke så det dengang men heldigvis er folk blevet klogere nu og har indset at det er på tide at udvikle spillet.

Det hjælper ikke at skifte trænere konstant og lucho skal have tiden til at udvikle sit projekt. Desværre er der stadig mange der ikke helt har forstået dette endnu.
Senest rettet af Piquénbauer tors apr 16, 2015 3:23 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
Jesni skrev:Hans profil passer vel også perfekt. Barca-dreng. Det plejer jo at være et altafgørende aspekt her i klubben.
Luis Enrique er lige netop ikke Barça-dreng. Det har han aldrig været og det bliver han aldrig. Det er netop derfor at han var interessant for os. Han er anderledes end de pæne La Masia-uddannede drenge. Lucho var anderledes som spiller og han er anderledes som træner. Han er ikke i nærheden af at ligne Pep Guardiola, hverken som spiller, som person eller som træner. Han har fortid i klubben og har et stort navn, det er korrekt. Han kender klubben og måden hvorpå tingene bliver gjort i klubben, det er korrekt. Men Barça-dreng, i den der klassiske Pep Guardiola eller Xavi-forstand, er han altså ikke.
Nej, korrekt. Hvis du antager at Pep er lig med Barca-dreng så helt enig. Men han kender klubben indgående, kender stilen - selvom han ikke praktiserer den helt - og har spillet på holdet. Det var mere min definition af Barca-dreng i forhold til andre trænere, der ikke har så dybdegående en relation til klubben.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
rummenigge skrev:
Barcelona have won a club record 40 of the first 48 games of the season #fcblive Previous record: 37/48 wins in 2010/2011
- Hvad har Lucho gang i?!
Det han har gang i, er et projekt hvor det hele virker forvirrende. Jeg tror endda at han selv er forvirret. Han har efter sigende mistet omklædningsrum, næsten på ugentlig basis er der sådan set små magtkampe på åben skærm, senest med Neymar, og dertilhørende kampe på pressemøder.

Ja det er egentlig det, han har gang i. Men det er en flot statistik, ligesom nogle af de utrolig flotte statistikker Tata diskede op med sidste sæson.[/quote]

Der vil altid være negativ presse især når vi er efter RM pointmæssigt og tabt en clasico.

Jeg skrev det også og vil skrive det igen, hvis Tatas Barca havde bibeholdt momentum i foråret og vundet titler så ville kritikken fra min side være minimal.

I virkeligheden har Barcas styrke med Pep, Tito, Tata og LE ved roret ikke været SÅ forskellig som nogen vil gøre det til. Tito (må han hvile i fred) med god grund og Tata formåede ikke at udvikle Barcas svagheder som LE har formået det. Vi inkasserer langt færre mål ved dødbolde end da Tata var ved roret og det er i mine øjne den helt store forskel sammen med at vi er langt farligere på kontra. Presspillet og possesionspillet skal udvikles og forbedres.

Underholdningsværdien for nogle fans er måske faldet lidt fordi vores modstander siden Peps sidste år har været ultradefensive og fundet opskriften på hvordan man spiller os. LE har formået at rette op på noget af det, men han er slet ikke i mål med hans vision tror jeg og jeg tror at spillerne skal udvikle yderligere fysisk for virkelig at vise hvad LE gerne vil med dette hold: Totalfodbold a la Barca med top top presspil og farlighed ved kontra og dødbolde og det kræver at alle er i topform hele sæsonen igennem og udvikler sig konstant.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:
Der vil altid være negativ presse især når vi er efter RM pointmæssigt og tabt en clasico.

Jeg skrev det også og vil skrive det igen, hvis Tatas Barca havde bibeholdt momentum i foråret og vundet titler så ville kritikken fra min side være minimal.

I virkeligheden har Barcas styrke med Pep, Tito, Tata og LE ved roret ikke været SÅ forskellig som nogen vil gøre det til. Tito (må han hvile i fred) med god grund og Tata formåede ikke at udvikle Barcas svagheder som LE har formået det. Vi inkasserer langt færre mål ved dødbolde end da Tata var ved roret og det er i mine øjne den helt store forskel sammen med at vi er langt farligere på kontra. Presspillet og possesionspillet skal udvikles og forbedres.

Underholdningsværdien for nogle fans er måske faldet lidt fordi vores modstander siden Peps sidste år har været ultradefensive og fundet opskriften på hvordan man spiller os. LE har formået at rette op på noget af det, men han er slet ikke i mål med hans vision tror jeg og jeg tror at spillerne skal udvikle yderligere fysisk for virkelig at vise hvad LE gerne vil med dette hold: Totalfodbold a la Barca med top top presspil og farlighed ved kontra og dødbolde og det kræver at alle er i topform hele sæsonen igennem og udvikler sig konstant.
Det skyldes ikke kun nederlaget i El Clasico, faktisk kom den største kritik noget tid efter. Kritikken skyldes Luchos metoder (Det bliver rigtig kedeligt, hvis det hele skal opremses igen, men jeg tror alle dem der læser på dette forum godt er klar over det. Der har så sandelig været nok artikler om det), samt spillet. Det skal lige siges, at det ikke kun fra Madrid presse eller anti-Barca folk, som har kritiseret Lucho, flere medier som oftest roser Barca til skyerne, har været fremme med markant kritik.

Der er blevet skrevet side op og ned om, hvorfor Lucho ikke er den rette mand, på trods af de meget flotte reusltater ellers. Men, det hører nu også med, at resultaterne alene ikke gør det i Barca, der skal mere til.

Det er så her, vi er nok uenige. Ligesom jeg skrev sidste sæson, for mig er resultaterne ikke alt afgørende, jeg vil gå så langt og sige at det flotte Barca spil er ligeså afgørende for mig personligt. Det er derfor at jeg skrev ret tidligt i sidste sæson, at Tata ikke var løsning for Barca ligesom jeg mener Lucho heller ikke er det.

Jeg har på fornemmelsen, at de flotte resultater gør, at man netop ikke ser det problematiske i at have Lucho som træner. Spørgsmålet er så, hvordan folk vil reagerer, hvis det hele glipper i sidste ende. Hvis vi ikke vinder et trofæ, eller vinder kun CdR? Er han stadig den rette?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

[iI’ve read pretty much all that is out there on Luis Enrique’s Barça, and my conclusion is that nobody really knows what exactly this Barça is – and thereby everybody seems to know

Read more: http://www.totalbarca.com/2015/opinion- ... z3XToDmms7
][/i]

Denne her er en fin lille artikel, omend jeg ikke er enig i alle hans punkter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også vil folk bare gerne se et hold der udvikler sig. Det er lidt sjovt at de folk der er efter lucho ikke rigtig vil tage stilling til at vores spil virker læst. Og har gjort det i et par sæsoner efterhånden. Under lucho har vi fået styr på forsvaret og dødbolde. Desuden er vi blevet meget mere gennembruds stærke.

Jeg kan sagtens se at der stadig er svagheder ved lucho og systemet. Men samtidig er det hans første år i klubben. Han kan udvikle det til meget mere hvis han får tiden og de rigtige spillere. Vi ved f.eks. ikke hvad en verratti kunne gøre ved midtbanen. Eller en pogba/koke.

Og lige som en sidenote visca. Vil du ikke nok smide nogle links op på de ting du nævner om diverse medier? Jeg er fint klar over at lucho har fået meget kritik. Jeg har dog ikke set ret meget i den sidste tid.

Edit: tak ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Eller også vil folk bare gerne se et hold der udvikler sig. Det er lidt sjovt at de folk der er efter lucho ikke rigtig vil tage stilling til at vores spil virker læst. Og har gjort det i et par sæsoner efterhånden. Under lucho har vi fået styr på forsvaret og dødbolde. Desuden er vi blevet meget mere gennembruds stærke.

Jeg kan sagtens se at der stadig er svagheder ved lucho og systemet. Men samtidig er det hans første år i klubben. Han kan udvikle det til meget mere hvis han får tiden og de rigtige spillere. Vi ved f.eks. ikke hvad en verratti kunne gøre ved midtbanen. Eller en pogba/koke.

Og lige som en sidenote visca. Vil du ikke nok smide nogle links op på de ting du nævner om diverse medier? Jeg er fint klar over at lucho har fået meget kritik. Jeg har dog ikke set ret meget i den sidste tid.

Edit: tak ;-)

Det sjove ved at folk ikke rigtig tager stilling til de sjove i den sjove sætning "vi er blevet læst" er sjovt nok at folk for sjovs skyld og i ramme alvor har argumenteret for, hvorfor det ikke passer. Det er jo ikke ligefrem en ny debat, men tudsgammel. Den går helt tilbage til Pep Guardiola tiden.

Det er mega sjovt at du af alle, har glemt alt om det. For vi to har netop diskuteret dette emne i uendeligheder. Jeg tror også vi af flere omgange er kommet frem til, at vi nok er uenige, fordi vi opfatter spillet forskelligt. At vi anskuer fodbolden forskelligt. Ellers kan jo læse de gamle diskussioner igen om, hvorfor jeg ikke tror på det her "man er blevet læst". Jeg synes det bliver enormt kedeligt, hvis jeg skal gentage mig selv.

En ting mere. Det er jo lige netop min pointe, jeg synes denne her gode periode har gjort, at nogle af kritikerne har glemt om alle de problemer, der fandtes dengang og gør det stadig. Nogle punkter, som folk herinde gentager efter næsten hver kamp. Spørgsmålet er så, om man lade sig "narre" af resultatet og ser bort fra et helheds billede. Og endnu mere vigtigt, hvordan vil man reagere, hvis man taber det hele på gulvet?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er vitterligt ingen grund til den flabede måde at svare på.

Og ja jeg er fint klar over at vi ser forskelligt på spillet. Men ja lad os da bare lukke den.

Og jeg gentager: Jeg ser fremskridt i spillet. Så nej det er ikke kun resultaterne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Der er vitterligt ingen grund til den flabede måde at svare på.

Og ja jeg er fint klar over at vi ser forskelligt på spillet. Men ja lad os da bare lukke den.

Og jeg gentager: Jeg ser fremskridt i spillet. Så nej det er ikke kun resultaterne.
Men helt ærligt Piquen, af alle mennesker burde du vide, hvad mit syn på fodbold er. Det er derfor også flabelt, at du gentagende gange går tilbage til det samme spørgsmål. Det også en lille smule trættende, at du skriver,
Det er lidt sjovt at de folk der er efter lucho ikke rigtig vil tage stilling til at vores spil virker læst.
. Man har jo netop taget stilling til dette, og denne her læst og ikke læst diskussion så mange gange, at det er helt uforståeligt, du af alle bringer det på bane.

Jeg ved f.eks. efterhånden udemærket godt, hvad dit syn på fodbold er. Hvordan du ser og læser spillet. Det er derfor dumt, hvis jeg igen skulle stille dig det samme spørgsmål om lige præcis dette emne, igen og igen. Eller hvis jeg antyder, at du ikke har tilkendegivet det. Det vil være lidt småflabelt af mig.

Vi bliver nok aldrig enige omkring lige netop dette emne, og det skal der heldigvis også være plads til. Ellers er det alt for kedeligt, hvis vi alle havde samme syn og delte de samme meninger.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep og jeg køber så overhovedet ikke argumenterne bag dette udsagn. Jeg mener ikke at pep som træner var læst men vores system (tiki taka) var og det fortsatte i sæsonerne efter (især pga ældre og mætte spillere). Med det sagt så er jeg overbevist om at pep kunne have udviklet det hvilket han har vist at han kan i bayern.

Vi spiller ikke det bedste fodbold under lucho (endnu) men han har vist nok positive tiltag til at han skal have chancen. Og med det mener jeg ikke bare resultaterne. Han har fået styr på vores defensiv hvilket var noget af det som folk var mest trætte af i lang tid. Og mange andre ting.

Du må meget gerne fortælle mig hvordan jeg ser spillet!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Skal jeg nu fortælle dig, hvordan du ser spillet? Ok, tag et kig på vores tidligere diskussioner, især de lange dengang Tata var træner. Der kan du selv læse, hvordan du ser spillet. Hvordan du opfatter fodbold og hvad du mener, der skal gøres. Du vil forhåbentlig også læse, hvorfor jeg er uenig i det meste.

Der er ellers nok diskussioner at tage af, vil jeg mene. Du vil formentlig også læse længere og meget dybdegående indlæg og analyser af, hvorfor jeg ikke køber "vi er blevet læst sætning".
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er fint klar over hvordan jeg selv ser spillet men det kunne være sjovt at få din side af sagen også. Altså nu hvor du har en helt klar ide om det. Du behøver ikke skrive flere sider men et kort resume ville være fint.

Men ja vi kan uden problemer lukke den gamle diskussion om hvem der har ret med hensyn til om vi er blevet læst. Jeg har gennem min måde at se spillet på fint kunne konkludere dette over de sidste tre sæsoner. Og så selvfølgelig med min realistiske sans med hensyn til vores spilleres kunnen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster