11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Fint, Koke glippede, men han er ikke den eneste derude, de hentede vel ikke Raktic fordi Koke glippede, i og med Raktic ikke er i nærheden af den spiller-type som en Koke er.
Allez...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Der er ingen som forventer Pepske resultater og spil, det er utopi (måske) ja. Men for helvede LE har ikke vist lysten til at spille det spil som har givet os så meget kontrol over modstanderen. Det er det som pisser mig af.

Resultat og point mæssigt er det tæt på optimalt, men måden er langtfra god.
Allez...

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Jamen, vi havde jo netop kontrol i 38 min. Emo. Vi har bare ikke holdet til 90 min kontrol. Hvad vil du så have?

For mig at se, så prøver han at løse problemet.
Senest rettet af ladislau man apr 13, 2015 2:10 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Fint, Koke glippede, men han er ikke den eneste derude, de hentede vel ikke Raktic fordi Koke glippede, i og med Raktic ikke er i nærheden af den spiller-type som en Koke er.
Man ville gerne have en udover rak. Men ja rak viser fint hvordan lucho også gerne vil have at midtbanen skal være - dynamisk, fysisk men stadig med skills med bolden. Der er ingen herinde der har sagt at han vil spille tiki taka men at påstå at manden er fuldstændig ligeglad med midtbanen er ukorrekt.
Der er ingen som forventer Pepske resultater og spil, det er utopi (måske) ja. Men for helvede LE har ikke vist lysten til at spille det spil som har givet os så meget kontrol over modstanderen. Det er det som pisser mig af.
Vi har jo ikke spillerne til det. Vi har set i de sidste sæsoner at det ikke virker mere. Grunden til at vi var så gode fordi vi havde verdens absolut bedste midtbane i bussi, ini og xavi da de var i topform. Det har vi ikke mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

ladislau skrev:Jamen, vi havde jo netop kontrol i 38 min. Emo. Vi har bare ikke holdet til 90 min kontrol. Hvad vil du så have?

For mig at se, så prøver han at løse problemet.
Vi har styr på dem i 38 minutter, fordi de er passive som bare fanden. Ligeså snart de kom frem i banen opgave vi alt, og høvlede bolde frem til Lui og de forreste, i stedet for at prøve at presse dem tilbage igen, ved at have bolden og ved at have kontrollen. Det er bare det jeg vil have, det vi har vist vi kunne, det vi også viste at vi kunne under Tata faktisk.
Allez...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Vil det så sige at siden sommeren 2011 har vi ikke haft spillerne til det, for det er vel der nedturen med Pep begyndte og at vores spil "ikke virkede". Så i 3-4 år har vi faktisk ikke haft spillerne til det...?
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
ladislau skrev:Jamen, vi havde jo netop kontrol i 38 min. Emo. Vi har bare ikke holdet til 90 min kontrol. Hvad vil du så have?

For mig at se, så prøver han at løse problemet.
Vi har styr på dem i 38 minutter, fordi de er passive som bare fanden. Ligeså snart de kom frem i banen opgave vi alt, og høvlede bolde frem til Lui og de forreste, i stedet for at prøve at presse dem tilbage igen, ved at have bolden og ved at have kontrollen. Det er bare det jeg vil have, det vi har vist vi kunne, det vi også viste at vi kunne under Tata faktisk.
Hvornår viste vi at vi kunne det under tata? Jeg husker det som om vi var sindssygt nemme at presse. Og det var vi til tider også under tito. Vi blev pressede af et sygt godt hold i lørdags. Lucho så det og prøvede at gøre noget ved det men det virkede ikke. Hvad mere skulle han gøre?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Vil det så sige at siden sommeren 2011 har vi ikke haft spillerne til det, for det er vel der nedturen med Pep begyndte og at vores spil "ikke virkede". Så i 3-4 år har vi faktisk ikke haft spillerne til det...?
Hvem har sagt det? Det er gået ned af bakke de sidste sæsoner med en gammel xavi og en iniesta der ikke har ramt sit niveau i et par sæsoner efterhånden. Spillerne er bare ikke hvor de skal være til at spille som folk gerne vil have dem til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Men vi kunne ikke, når modstanderen havde en vis kvalitet. Hvilket har været en tendens lige siden det sidste Pep år, og nu er det bare meget mere tydeligt.
Måske troede Lucho, at en Rackitic var nok til at løse problemstillingen. Desværre tror jeg at midtbanen helt skal genopfindes i Barca regi.

Hver gang man de foregående tre sæsoner har prøvet nytænkning, så har presset fra fans og medier gjort, at man er gået tilbage til det gamle udgangspunkt.
Resultatet idag er man er kommet bagud i valsen

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:Hver gang man de foregående tre sæsoner har prøvet nytænkning, så har presset fra fans og medier gjort, at man er gået tilbage til det gamle udgangspunkt.
Resultatet idag er man er kommet bagud i valsen
Præcis! Alt bliver sat op overfor peps barca og der er ikke en træner der får muligheden for at "opfinde" noget nyt. Tito førte peps barca videre, tata forsøgte noget nyt men gik tilbage til peps måde efter årsskiftet og nu prøver lucho på noget helt nyt og får tæsk. Hvis vi som fans ikke snart slapper lidt af og ser hvad det kan blive til så kommer vi ingen steder.

Og så er det på tide at folk ser i øjnene at vi bare ikke kan spille den dominerede fodbold på midten som tidligere. Det var noget helt specielt med nogle helt specielle spillere i topform. Og for fanden hvor var det smukt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:
emo skrev:
ladislau skrev:Jamen, vi havde jo netop kontrol i 38 min. Emo. Vi har bare ikke holdet til 90 min kontrol. Hvad vil du så have?

For mig at se, så prøver han at løse problemet.
Vi har styr på dem i 38 minutter, fordi de er passive som bare fanden. Ligeså snart de kom frem i banen opgave vi alt, og høvlede bolde frem til Lui og de forreste, i stedet for at prøve at presse dem tilbage igen, ved at have bolden og ved at have kontrollen. Det er bare det jeg vil have, det vi har vist vi kunne, det vi også viste at vi kunne under Tata faktisk.
Hvornår viste vi at vi kunne det under tata? Jeg husker det som om vi var sindssygt nemme at presse. Og det var vi til tider også under tito. Vi blev pressede af et sygt godt hold i lørdags. Lucho så det og prøvede at gøre noget ved det men det virkede ikke. Hvad mere skulle han gøre?
Han skulle læse kampen- jeg kunne se med det samme at det var en dum disposition.
Vi skulle netop have beholdt neymar inde og måske skiftet iniesta med masch

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg trækker mig snart fra debatten, for som sædvanligt så kører vi sq bare i ring.

Det er svært at se hvad det er som LE prøver på, hvad er det nye, der er ingen rød tråd i det han gør, rent taktisk. Det er pointen fra min side af.

Over and out!
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:
Piquénbauer skrev:
emo skrev:
ladislau skrev:Jamen, vi havde jo netop kontrol i 38 min. Emo. Vi har bare ikke holdet til 90 min kontrol. Hvad vil du så have?

For mig at se, så prøver han at løse problemet.
Vi har styr på dem i 38 minutter, fordi de er passive som bare fanden. Ligeså snart de kom frem i banen opgave vi alt, og høvlede bolde frem til Lui og de forreste, i stedet for at prøve at presse dem tilbage igen, ved at have bolden og ved at have kontrollen. Det er bare det jeg vil have, det vi har vist vi kunne, det vi også viste at vi kunne under Tata faktisk.
Hvornår viste vi at vi kunne det under tata? Jeg husker det som om vi var sindssygt nemme at presse. Og det var vi til tider også under tito. Vi blev pressede af et sygt godt hold i lørdags. Lucho så det og prøvede at gøre noget ved det men det virkede ikke. Hvad mere skulle han gøre?
Han skulle læse kampen- jeg kunne se med det samme at det var en dum disposition.
Vi skulle netop have beholdt neymar inde og måske skiftet iniesta med masch
Det gjorde han jo også. Han kunne se at vi var ved at blive løbet over ende. At det så ikke virkede er hvad det er men han prøvede at genetablere kontrol ved at få xavi ind på midten og få en mere boldsikker spiller ud på kanten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Jeg trækker mig snart fra debatten, for som sædvanligt så kører vi sq bare i ring.

Det er svært at se hvad det er som LE prøver på, hvad er det nye, der er ingen rød tråd i det han gør, rent taktisk. Det er pointen fra min side af.

Over and out!
Måske skulle du læse nogle flere taktiske analyser så. At du ikke kan se hvad han gør er ikke ensbetydende med at der ikke er et system. Eller andre taktiske overvejelser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Måske, kan du linker mig en del af disse?
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster