11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Wennerberg.







Eeej, jeg fjoller.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Fritte skrev:
Piquénbauer skrev:Hvem? Nogle navne ville være godt.
Vi er Barca. Vi kan cherry picke fra toppen.

Vælg selv et navn. Jeg er sikker på at du har en holdning, uanset om det er Wenger, Pellegrini, Allegri, Blanc, Mancini, Loew, Simeone, Pep eller Mou ( :cool: ).
Nej det kan vi ikke. Vi kan f.eks. ikke få pep og loew. Simeone og Mou passer på ingen måder ind og dem kan vi heller ikke få. Og hvad skulle Wenger, Pellegrini, Allegri, Blanc og Mancini kunne forbedre?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er da ikke sikker på at Jogi L. er en umulighed. Han har jo tidligere indikeret en ambition om at træne et klubhold. Det ville selvfølgelig først kunne blive fra sommeren 2016, men jeg tror absolut at han kunne være interesseret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Jeg er da ikke sikker på at Jogi L. er en umulighed. Han har jo tidligere indikeret en ambition om at træne et klubhold. Det ville selvfølgelig først kunne blive fra sommeren 2016, men jeg tror absolut at han kunne være interesseret.
http://www.espnfc.com/germany/story/234 ... until-2018

Ikke at det udelukker ham helt men det bliver meget svært. Han vil have vm med i 2018.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:IMO kan vi ikke bedømme midtbanen helt før vi får hentet en cm som lucho vil have. Han har tydeligvis ikke de spillere han vil have centralt i øjeblikket. Og derfor bliver den overset. Jeg ser ham dog ikke spille samme kontrollerende spil som under pep men mindre kan også gøre det.

Lucho har imo fået tilført flere gode ting en dårlige efter årsskiftet. Vi er blevet farlige på nye måder og hvis vi kan få mere power centralt så kan det blive rigtig godt.

Desuden har jeg ingen ide om hvem som skulle tage over hvis lucho blev fyret?
Kunne det måske have noget at gøre med at vi stiller med en, på papiret sindssyg trio?

In real life er historien bare en ganske anden- suarez er ofte tandløs og neymar samt selveste messi har ligeledes store problemer.

udover det er midtbanen ikke eksisterende og har været det i en lang periode.
normalt plejer man at kunne antyde begyndelsen til en taktik i løbet af 3 mdr- det er bare ikke tilfældet under lucho.

I min optik virker spillerne desorienterede, men løser tingene selv i de virkeligt vigtige kampe

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Suarez tandløs? Neymar og messi i problemer? Du snakker om en trio som har lavet 62 mål og 29 assists. De har været aldeles fremragende i store dele af 2015.

Jeg kan sagtens se en taktik. Det er faktisk ikke så svært. Prøv at gense kampene igen. Du kan jo se at der ikke bliver fokuseret så meget på midtbanen så hvis du kigger lidt bedre efter så er jeg sikker på at der nok er andre taktiske dele som vil springe i øjnene på dig.

Og at feje det hele til siden som om lucho bare giver dem lov til at gøre hvad der passer dem for at messi eller en anden skal redde os er altså ikke korrekt. Det vinder man ikke 20 ud af 23 kampe på.

Jeg er helt med på at spillet ikke er det højeste niveau endnu. Men at bagatellisere luchos arbejde på den facon er fjollet. Fint du ikke kan lide måden vi spiller på men come on.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Man vinder 20 ud af 23 ved at have vores tre forreste. Det tror jeg de fleste ville formå.
#jesuisSheep

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:Suarez tandløs? Neymar og messi i problemer? Du snakker om en trio som har lavet 62 mål og 29 assists. De har været aldeles fremragende i store dele af 2015.

Jeg kan sagtens se en taktik. Det er faktisk ikke så svært. Prøv at gense kampene igen. Du kan jo se at der ikke bliver fokuseret så meget på midtbanen så hvis du kigger lidt bedre efter så er jeg sikker på at der nok er andre taktiske dele som vil springe i øjnene på dig.

Og at feje det hele til siden som om lucho bare giver dem lov til at gøre hvad der passer dem for at messi eller en anden skal redde os er altså ikke korrekt. Det vinder man ikke 20 ud af 23 kampe på.

Jeg er helt med på at spillet ikke er det højeste niveau endnu. Men at bagatellisere luchos arbejde på den facon er fjollet. Fint du ikke kan lide måden vi spiller på men come on.
Neymar har været dårlig i en lang periode, suarez er ofte blevet beskyldt for ikke at score nok på de utallige chancer han har.

Nej netop- der bliver ikke fokuseret på midten, men når vi spiller godt, så er den med.
Det er det jeg mener med en utydelig taktik.

Og med de spillere vi har til rådighed- så har jeg en forventning om at vi vinder mere end hvad vi har gjort, eller ihvertfald præstere bedre

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

zqa skrev:Man vinder 20 ud af 23 ved at have vores tre forreste. Det tror jeg de fleste ville formå.
Jeg bryder mig virkelig ikke om at negligere trænerens arbejde på den måde. Der var mange som mente at det ikke ville kunne fungere. Desuden svarer det lidt til at sige at de fleste ville formå at vinde med Messi, iniesta og xavi på deres hold som pep gjorde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Jeg vil bare lige bakke Piqenbauer 100% op i denne debat.

Taktikken til kampen mod Sevilla er jo klar og tydelig. Vi spille god bold i 38 minutter. To målsføringen gør os dog konforme, og selvom Lucho styrker midtbanen med Xavi, så formår spillerne ikke at gribe kampen igen.
Hvordan bliver det til; at Lucho har en vag taktik, eller negligerer midtbanen?

Indrømmer da gerne, at han da også har sit ansvar, men han kan jo ikke gøre spillerne så meget bedre end de er.
Det er bare ovre de dage, hvor vi har de absolut bedste midtbane folk i verden(minus Busquets), og det må Barcafans indse, ellers kan vi jo skifte træner hvert år(hvilket sagten kan blive fremtiden).

Villareal har også en klart defineret tiki-taka baseret taktik, men det betyder bare ikke, at de aldrig bliver nedspillet.
Der er nemlig en grænse for deres for deres formåen. Der er ligeledes en grænse for vores midtbanes formåen, og den ligger desværre ikke der, hvor fansene tror den er.

Med det i mente, så har vi pga vores andre kæder, og til tider relative gode spil faktisk gjort det rigtig godt i år. Det har Lucho så til gengæld også sit ansvar for.
Køber ikke den der;"med de tre forreste, så kan alle vinde".
Sagde Cruyff ikke, at bare Neymar og Messi i samme trup er en sprængfarlig cocktail for truppen? Så er det da ren nitroglycerin Lucho jonglerer med pt...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:
Piquénbauer skrev:Suarez tandløs? Neymar og messi i problemer? Du snakker om en trio som har lavet 62 mål og 29 assists. De har været aldeles fremragende i store dele af 2015.

Jeg kan sagtens se en taktik. Det er faktisk ikke så svært. Prøv at gense kampene igen. Du kan jo se at der ikke bliver fokuseret så meget på midtbanen så hvis du kigger lidt bedre efter så er jeg sikker på at der nok er andre taktiske dele som vil springe i øjnene på dig.

Og at feje det hele til siden som om lucho bare giver dem lov til at gøre hvad der passer dem for at messi eller en anden skal redde os er altså ikke korrekt. Det vinder man ikke 20 ud af 23 kampe på.

Jeg er helt med på at spillet ikke er det højeste niveau endnu. Men at bagatellisere luchos arbejde på den facon er fjollet. Fint du ikke kan lide måden vi spiller på men come on.
Neymar har været dårlig i en lang periode, suarez er ofte blevet beskyldt for ikke at score nok på de utallige chancer han har.

Nej netop- der bliver ikke fokuseret på midten, men når vi spiller godt, så er den med.
Det er det jeg mener med en utydelig taktik.

Og med de spillere vi har til rådighed- så har jeg en forventning om at vi vinder mere end hvad vi har gjort, eller ihvertfald præstere bedre
Neymar har haft et par sløje måneder. Men det ændre ikke på at han har spillet en stor sæson. Suarez har muligvis brændt chancer men i 2015 har han været ekstrem farlig.

Det er svært at præstere bedre end vi har gjort (resultatmæssigt): http://fcbarcelona.dk/Nyheder/luis-enri ... ktive.html. Spillet kan blive bedre men folk burde slå koldt vand i blodet og se hvad der sker med lucho. Ellers kan vi starte forfra næste sæson igen. Og sæsonen efter. Problemet er nemlig at alt bliver målt op mod peps barca hvilket er decideret retarderet da det var et historisk hold. 99% af alle hold vil se ringe ud hvis det er sammenligningsgrundlaget.

Vi skal have midtbanen med da det, som du siger, er her vi har spillet bedst. Jeg tror så bare at lucho har brug for en ny spiller centralt (pogba, verratti, koke) da de nuværende spillere bare ikke er på det niveau som flere mener at de er. Vi kan bare ikke spille som tidligere. Det må man snart indse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

En Pogba er også en boks til boks spiller, han vil næppe styrke den bold-bessidende midtbane. Det vil en Veratti, Koke, Pjanic...etc.

Men, hvorfor handlede LE ikke den ønskede midt i sommers, hvis det er midtbanen han gerne vil spille med og den er en væsentlig del af hans taktik.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Ariedo Braida var tilstede til Torino-Roma i går.

Han synede vel Pjanic og Darmian for LE.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:En Pogba er også en boks til boks spiller, han vil næppe styrke den bold-bessidende midtbane. Det vil en Veratti, Koke, Pjanic...etc.

Men, hvorfor handlede LE ikke den ønskede midt i sommers, hvis det er midtbanen han gerne vil spille med og den er en væsentlig del af hans taktik.
Der er ingen der har sagt at han vil spille tiki taka ala pep. Men der er andre måder hvorpå man kan dominere en midtbane. Og desuden prøvede barca at hente koke hele sommeren. Det lykkedes dog ikke.

Og nu er man igen ude efter en midtbane hvilket du jo nok er klar over. Det virker faktisk til at det er prioriteten denne sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Suarez85
Indlæg: 54
Tilmeldt: ons feb 18, 2015 5:33 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Suarez85 »

Må indrømme jeg bliver ldit sur over den her tendens til at sable træneren ned.

Jeg var selv klar med bål, fakler og heksebrænding efter Sociadad kampen men altså helt ærligt. Lucho har fået spillernes tillid, fået dem til at arbejde for holdet / fået vinderinstinktet tilbage og gjort dem farligere på nogle af de parametre som de seneste sæsoner har haltet (omstillinger / dødbolde).
Så vidt jeg husker udtalte Pep at han forlod Barca fordi han ikke kunne motivere dem mere. Det kunne Tito heller ikke og da slet ikke Tata.

Ja midtbanen kunne være bedre og der kunne være endnu mere kontrol som under Pep men som Piquenbauer nævner så er det sku unfair at forvente et hold skal præstere på det niveau. Vi er for helvede det bedste hold i europa pt, Neymar har haft et formdyk ja men haft en super sæson og spillede kanon godt imod Sevilla, Suarez er kommet igang på sin centrale plads efter start vanskeligheder, Messi har genfundet sig selv på højrekanten / off midt

De sidste to år spillede holdet 95% af deres pasninger tilbage eller fra side til side foran modstanderens felt. De vandt intet og der var slet ingen vilje for at give sig det ekstra for at vinde. At overtage et hold der har vundet alt og få dem til at spille for hinanden er i sig selv en stor præstation. Slå lige koldt vand i blodet, selvom vi har spillet nogle dårlige kampe imod Anders And cup hold så har vi hver gang det gælder leveret i både CL og de andre turneringer og vi er i en favorabel position imod historisk godt RMA hold.

Akkurat som imod Celta hjemme var det uskarphed / uheld der gjorde denne kamp ikke blev vundet krydret med personlige fejl fra 3 af sæsonens bedste spillere...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster