11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg køber ikke tesen, at vi ikke længere kan dominere modstanderen, fordi Xavi ikke er 30 længere og Ini ikke spiller, som han gjorde dengang. En stor grund til Ini ikke spiller, som dengang er netop, at vi spiller på en helt anden måde. Vi reagerer, vi spiller med næsten ingen midtbane, udover de navne der står på papiret. Man kan sagtens dominere et hold, et godt hold og en kamp, med det materiale man har. Det hele afhænger af, hvad træner-teamet vil.

Det er deres filosofi der afgør det. Dengang spillede Xavi og Ini f.eks. heller ikke alle kampe, men ikke desto mindre dominerede vi samtlige kampe. Også dem vi tabte, var det os i den dominerende rolle. Hvorfor? Fordi træner havde en klar filosofi, tro på egne evner og så formidlede han det videre til truppen.
Og jeg køber på ingen måder din tese.

Jeg tror ikke at Lucho har en bestemt filosofi som siger at vi skal spille uden midtbane. Han er pragmatiker og spiller på den måde hvorpå han ser os vinde. Hvis vores midtbane var ligeså god som for 2-3 år siden så ville det være helt logisk at fortsætte med denne dominerende måde at spille på. Det er den dog ikke mere og nej det er ikke kun pga luchos system. Xavi og ini har begge været faldende i niveau over nogle sæsoner efterhånden. Sidste sæson hvor tata knækkede halvvejs gennem sæson og begyndte at spille som pep kunne de heller ikke dominere som tidligere.

Et andet eksempel på dette var kampen i går hvor lucho faktisk prøvede at få kontrol ved at skifte xavi ind. Men det kunne vi ikke. Vi blev stadig løbet over ende. Man må indse at ini og xavi da de var på toppen var noget helt specielt og grunden til at vi var så gode. Men efter de er faldet i niveau (hvilket de uden tvivl er) så kan vi bare ikke spille som før da vi ikke har andre af samme type. Det er imo en helt naturlig ting. Og derfor prøver man at spille på andre styrker.
Lucho spiller på en helt anden måde, og de her 30-35, 40-45 minutters dominans vil helt sikkert skaffe os gode resultater på kort sigt, men jeg har hørt mange gode trænere sige (deriblandt Cruyff og Pep), at de hold der vil dominere, er dem der vil dominere fodbolden over en årrække. At spille resultatorienteret fodbold kan kun skaffe dig resultater på kort sigt, men du kan ikke være en dominerende faktor i fodboldens verden over en længere periode.
Ingen siger at Lucho er færdig med at udvikle måden vi spiller på. Selvom vi vandt the treble med pep i første sæson så var vi altså langt fra at være så gode som vi blev i de følgende sæsoner. Det er imo tydeligt at lucho stadig forsøger ting. Nogle fungere - andre gør ikke. Men man må ej forglemme at han har en fremragende pointhøst og at han har gjort os meget bedre defensivt og fysisk. Det var ting som folk var meget utilfredse over i de sidste sæsoner.
Det er efterhånden soleklart, at Lucho bare ikke har den profil, en Barca træner skal have. Derudover har han problemer med at skabe et godt bånd til truppen, ser det ud til. I går var det f.eks. Neymar, der viste sin utilfredshed. Det tror jeg altså ikke han havde gjort, hvis han havde haft et godt forhold til sin træner.

Jeg tror ikke Lucho er at finde i Barca efter sommeren, og det er kun godt for Barca på langt sigt. Og egentlig også for ham, tror jeg.
Synes stadig det er for tidligt at sige. Jeg er ikke selv kæmpe fan af ham (synes han har bragt gode såvel som dårlige ting med sig) men jeg har set et hold kæmpe røven ud af bukserne siden årsskiftet. Det betyder meget for mig efter at vi over de sidste år flere gange har set dem nærmest give op.
Lige nu er vi alt for afhængige af to ting. Først og fremmest at de tre forreste leverer på et højt niveau, kamp efter kamp. Dernæst er vi afhængige af, at Pique spiller på sit absolut højeste niveau i næsten hver kamp. Sker dette, er vi i stand til at få de resultater, der skal til. Det er dog ikke nok til, at få modstanderen til at føle, de næsten ingen chance har mod os.
Alle hold er afhængige af at deres bedste spillere spiller godt. Men ser det også ikke i en så voldsom grad som du gør det til. Vi har trods alt vundet 20 ud af de sidste 22 kampe. Det viser at der også er andet i det her hold.
Jeg kan huske for nogle år siden, hvor Laudrup i et interview sagde (dengang han var træner i Spanien), at selvom Real har et rigtig godt hold og en rigtig god træner, så føler holdene at de har en chance mod dem. Mod Barca har man følelse af, at der skal mirakler til, for at få point mod dem. Nu føler næsten samtlige hold, at de har en god chance mod os, det afspejler sig også i de udtalelser, man hører fra modstanderens spillere. Før i tiden var det, at vi skal spille op til vores bedste, samtidig skal vi bede til at Barca har en rigtig dårlig dag, og så har vi måske en lille chance. Nu har modstanderen selvtillid og tro på tingene, når de møder Barca. Om det er hjemme eller ude. Dette skyldes ikke alene Xavis alder, det skyldes i allerhøjeste grad at vores træner-team spiller resultatorienteret fodbold.
Og det er jeg bare ikke enig i. Vi er præcis ligeså frygtindgydende som før. Bare på andre måder. Og det viser Luchos stats fint. Han sejrsprocent siger alt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil forresten gerne understrege at ovenstående ikke er et forsvar af lucho. Der er mange ting der irriterer mig ved ham og jeg er heller ikke sikker på at han er den rette. Jeg ser det dog ikke helt så firkantet som andre idet jeg både ser positive og negative ting ved ham.

Den her er forresten spot on:

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Det positive er at han har bragt variation i angrebet, det vertikale spil som Tata snakkede om at han ville tilføre holdet. Men istedet for at bygge videre på vores fundament og tilføre det andet, har han nærmest startet fra bunden med sin egen ideologi, som bare ikke er super tiltalende for alle vores spillere (midtbanen).
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men er det hans ideologi eller fordi han mener at vores midtbane ikke er god nok til at bygge spillet op om den? Når man ser på vores spillere så kan jeg egentlig godt lidt forstå det: Xavi (gammel), Ini (svingende i flere sæsoner), Rafinha (ikke boldkontrolerende), Rak (boks til boks) og roberto (spiller mest på den defensive).

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at lucho ville satse mere på midtbanen hvis han kunne. Men vi har altså i flere sæsoner været skidt derinde (det er blevet værre og værre). En verratti eller koke vil dog kunne vende det og det er nok også derfor at de bliver rygtet til klubben.

Med det sagt så betyder det ikke at jeg tror at vi kommer til at spille som under pep. Lucho har nok en anden vision for spillet men jeg tror gerne han ville have midtbanen til at fylde mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men, han har på intet tidspunkt prøvet at spille det spil, vi har praktiseret i årevis. Lige fra han kom til har han lavet drastiske ændringer på den midt, Rakitic direkte ind Xavi direkte ud.

Han er for impulsiv, virker det til.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Mkj 77 skrev:
rummenigge skrev:
abx skrev:
Mkj 77 skrev:Nej madrid får det ikke nemt men de er pt meget bedre end os
Øhh, what?
Haha, typisk Barcafansyndrom. En 2-2 på Sanchez PIzjuan er et ok resultat især med deres form, og vupti RM bliver gjort til et bedre hold. Hvor er logikken!?
har du set os spille de sidste 3-4 kampe- eller mange andre i sæsonen.
Og nej det er ikke godt nok at smide en 2 måls føring væk....

barcafan logik eller realisme?
Det kan godt være, men at gøre RM bedre end Barca er useriøst efter min mening.

Vi havde dem i sækken indtil at vi lavede nogle fæle afbrændere både i første og anden halvleg, og npr et hold som Sevilla først lugter blod og vi ikke scorer på chancerne så bliver det svært, selv for et Barca anno 2010/11.

Nu skal vi reagere i mod PSG og Valencia og så er alt godt igen. RM kan meget vel smide point i Sevilla, jeg ville blive meget overraskede hvis de kom igennem de resterende kampe med maksimum point.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det har han gjort fordi han kunne se at vores midtbane ikke er hvad den har været. De fleste der har fulgt barca over de sidste år har kunne se det så selvfølgelig har lucho også kunne se det. Og alligevel prøvede han med den gamle midtbane i første kamp mod real. Og hvordan gik det?

Jeg siger stadig ikke at han ville spille som pep men der må være en grund til at han bruger midtbanen så lidt som han gør. Og imo kunne det være fordi den ikke er nær så god som tidligere.

Og synes slet ikke han er impulsiv. Han er derimod alt for bange og beregnende hvilket har betydet flere dumme udskiftninger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvordan kan han se at midtbanen ikke er hvad den har været uden at prøve den af? Har han set det til træning, hvordan kunne han udelukke en Xavi inden han så ham til den første træning.

Han er i den grad impulsiv, og det er absolut ment i en negativ facon.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Hvordan kan han se at midtbanen ikke er hvad den har været uden at prøve den af? Har han set det til træning, hvordan kunne han udelukke en Xavi inden han så ham til den første træning.

Han er i den grad impulsiv, og det er absolut ment i en negativ facon.
Ja det var jeg helt med på. Og der er jeg så uenig.

Han har jo prøvet den af? Og han har vel også set at den ikke har fungeret i nogle sæsoner efterhånden. IMO virker det en smule fjollet at folk stadig tror at xavi og iniesta kan dominere en kamp som tidligere. De er altså ikke på det samme niveau. Og det er helt forståeligt. Det var en af de bedste cm'er nogensinde og det de gjorde er ikke bare noget man gør nu med rak, rafinha og roberto som reserver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Igen, jeg forventer ikke det samme niveau, men jeg forventer at han prøver, og for fanden hvor har Xavi vist at han faktisk stadig godt kan. Xavi op 70 procent er en bedre cm end mange der findes derude.

At prøve i en halv kamp eller en kamp er ikke at prøve og slet ikke når du fra første dag af har gjort det klart at han er marginal spiller.

Vi har i Iniesta et kæmpe aktiv en afgørende spiller. Men ham kan han ikke finde ud af bruge.

Han har bragt gode ting til, løftet vores defensive spil, ham eller Unzue, men han har godt nok også smidt en del af vores identitet.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Igen, jeg forventer ikke det samme niveau, men jeg forventer at han prøver, og for fanden hvor har Xavi vist at han faktisk stadig godt kan. Xavi op 70 procent er en bedre cm end mange der findes derude.

At prøve i en halv kamp eller en kamp er ikke at prøve og slet ikke når du fra første dag af har gjort det klart at han er marginal spiller.

Vi har i Iniesta et kæmpe aktiv en afgørende spiller. Men ham kan han ikke finde ud af bruge.

Han har bragt gode ting til, løftet vores defensive spil, ham eller Unzue, men han har godt nok også smidt en del af vores identitet.
Iniesta var også skidt sidste sæson. Det er altså ikke kun pga luchos system at ini ikke spiller godt.

Og vi har i denne sæson spillet 4 kampe med ini og xavi fra start. Og tabt 2 af dem.

Xavi kan nu fordi det ikke længere er påkrævet at han dominerer midtbanen. I dette system er det ok at være mere direkte hvilket passer en ældre spiller som xavi fint da hans blik for spillet ikke er blevet dårligere imodsætning til hans løbepensum (og fart).

Jeg mener stadig at grunden til at systemet er blevet ændret er pga styrken på vores hold er blevet rykket til andre steder (især offensiven) mens vores midtbane er dårligere end i mange år. Det er derfor helt naturligt at man forsøger at udnytte styrkerne andre steder end at basere spillet på en del af banen hvor vi ikke er særligt stærke.

Og jeg gentager at det ikke er noget der behager mig. Jeg har bare forståelse for det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

De kunne have starter 20 kampe denne sæson sammen, men hvis instruksen fra LE ikke er at de skal spille kontrollerende med midten som styrepinden, så kan det være ligemeget.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er klart lucho som har ødelagt alt mens at ini og xavi nemt kunne kontrollere alle kampe.

Come on. Lucho satser ikke på midten men der er sgu nok en grund til det. Det ville være retarderet at se bort fra midtbanen hvis den kunne levere som tidligere. Og en mand som lucho som tydeligt vil vinde vil ikke se bort fra denne pga en ideologi.

Sidste sæson så vi tydeligt at midtbanen ikke kunne dominere og allerede i sæsonen inden var der også kæmpe problemer mod bayern. Jeg holder fast i at den manglende fokus på midtbanen er et produkt af en på nuværende tidspunkt svag trup når det kommer til cm. Hvis den havde været bedre havde vi set mere spil på midten. Nok ikke på samme måde som under pep men stadig mere spil derinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Synes sq ikke at det giver meget meningen at diskuttere det her med dig, vi kører konstant i ring.

Og så opdigteter du nogle ting som jeg ikke skriver. Jeg har ikke sagt at LE har ødelagt alt. Jeg siger at LE på intet tidspunkt helhjertet har givet instrukser til at spille "tiki-taka", sådan virker det udefra.

Grunden til det mener du er fordi at Xavi og Ini er faldet så meget i niveau at de ikke magter det. Hvorfor har han så ikke hentet spillere ind som kunne løfte det spil, istedet for en Raktic som ikke KAN spille det spil.

LE er ikke interesseret i at spille tiki-taka, han mener måske ikke at det er vejen frem. Men gang på gang bider det os i røven at vi ikke kan forsvar/kontrollere en tæt kamp hjem.

Sevilla var defensive indtil 2-0, det virkede fint for os, ligeså snart de kom op og pressede os, var vi lost og kunne ikke strikke 3-4 bolde sammen, og dette er kendetegnet for hele sæsonen.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lad os bare lukke den. Vi har begge vores overbevisninger for hvorfor vi spiller som vi gør. Jeg synes at de sidste sæsoner fint viser at vi ikke har niveauet på midten til at spille tiki taka hvorfor det derfor er naturligt at lucho prøver at gå andre veje. Her kunne kontrol gennem fysisk være noget han gerne vil hvilket kunne forklare købet af rak samt rygterne om pogba og koke.

Med det sagt så er det da irriterede at vi ikke kan tage kontrollen men i går hvor xavi kom ind fungerede det ikke. Og i de kampe hvor xavi og ini er startet sammen har det heller ikke været en succes. Så lucho må finde på noget nyt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster