11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er sikker på at du godt kan finde dem hvis du leder lidt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Nói NPO »

Som emo siger... Rød tråd! Forventer på ingen måde pepsk spil (alting var så perfekt dengang han overtog holdet, Pique, puyol, abi, ini, xavi, dani var alle i deres livs form, og med Busi, Messi og pedro der slog igennem kunne det ikke blive meget bedre.... Har faktisk lavet et indlæg om det..)

Men synes ikke rigtig at jeg på noget tidspunkt rigtig har set hvad han ville. I starten af sæsonen snakkede man om presspillet... Virker det?
Og ja der har været små glimt af storhed, men på intet tidspunkt konsistent som et hold.
Det eneste LE har rigtig formået er at skabe en vild trio i front og en fin defensiv (nok mere piques skyld...)
Jeg har ikke rigtig nogle navne hvad angår hvem der erstatte ham, men ser bare ikke hvad det er han vil udvikle over det næste års tid. Vi kan købe løs, men det løser altså ikke vores problemer, for det er holdet der skal præstere.

Derudover synes jeg på ingen måde han har givet vores talenter (udover Rafinha) nok chancer. Her tænker jeg specielt på Batra som har gjordt det virkelig godt hver gang han har fået chancen. Derudover synes jeg også at spillere som Adama og specielt samper har fortjent noget mere fra LE's side.
Er for doven til at skrive mere.....



Sent from my iPhone using Tapatalk
Den lille ananas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Piquénbauer skrev:
zqa skrev:Man vinder 20 ud af 23 ved at have vores tre forreste. Det tror jeg de fleste ville formå.
Jeg bryder mig virkelig ikke om at negligere trænerens arbejde på den måde. Der var mange som mente at det ikke ville kunne fungere. Desuden svarer det lidt til at sige at de fleste ville formå at vinde med Messi, iniesta og xavi på deres hold som pep gjorde.
Det var selvfølgelig meget kantet sat op.
Men det er nu en gang min mening omkring hvad der foregår pt. Spil bolden til en af de tre forreste, og så lad dem vinde kampen for dig. Det virker alt andet end lige som Enriques gameplan.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

zqa skrev:
Piquénbauer skrev:
zqa skrev:Man vinder 20 ud af 23 ved at have vores tre forreste. Det tror jeg de fleste ville formå.
Jeg bryder mig virkelig ikke om at negligere trænerens arbejde på den måde. Der var mange som mente at det ikke ville kunne fungere. Desuden svarer det lidt til at sige at de fleste ville formå at vinde med Messi, iniesta og xavi på deres hold som pep gjorde.
Det var selvfølgelig meget kantet sat op.
Men det er nu en gang min mening omkring hvad der foregår pt. Spil bolden til en af de tre forreste, og så lad dem vinde kampen for dig. Det virker alt andet end lige som Enriques gameplan.
Det kan jeg som sådan godt følge dig i. Og Luchos ide har netop været at gøre os mere uforudsigelige og direkte. Dette betyder dog også at vi for ofte (og for direkte) opsøger de spillere som kan bringe det uforudsigelige. Men samtidig er det imo helt naturligt at man forsøger at udnytte holdets styrker og her er vores trio i front helt vanvittig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Vi bliver nok aldrig enige, men for mig at se, så er det slet ikke Enriques gameplan i kampen i lørdags, kampen mod Real eller helt generelt. Desværre er det ofte det der virker.

Egentlig underligt, at det som virker er spillernes fortjeneste. Det som ikke virker, det er trænerens skyld. Som minimum vil jeg mene, at det er en kombination.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:Egentlig underligt, at det som virker er spillernes fortjeneste. Det som ikke virker, det er trænerens skyld. Som minimum vil jeg mene, at det er en kombination.
Præcis!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Jeg er sikker på at du godt kan finde dem hvis du leder lidt.
Muligvis, men lyd på dig som om du havde læst nogle, og dermed kunne linje dem.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Har desværre ikke lige nogen på hånden pt. Men har set en del taktiske analyser af kampe vi spiller. Og af luchos arbejde generelt. Er sikker på at google nok skal hjælpe med at finde dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:
Mkj 77 skrev:
Piquénbauer skrev:
emo skrev:
ladislau skrev:Jamen, vi havde jo netop kontrol i 38 min. Emo. Vi har bare ikke holdet til 90 min kontrol. Hvad vil du så have?

For mig at se, så prøver han at løse problemet.
Vi har styr på dem i 38 minutter, fordi de er passive som bare fanden. Ligeså snart de kom frem i banen opgave vi alt, og høvlede bolde frem til Lui og de forreste, i stedet for at prøve at presse dem tilbage igen, ved at have bolden og ved at have kontrollen. Det er bare det jeg vil have, det vi har vist vi kunne, det vi også viste at vi kunne under Tata faktisk.
Hvornår viste vi at vi kunne det under tata? Jeg husker det som om vi var sindssygt nemme at presse. Og det var vi til tider også under tito. Vi blev pressede af et sygt godt hold i lørdags. Lucho så det og prøvede at gøre noget ved det men det virkede ikke. Hvad mere skulle han gøre?
Han skulle læse kampen- jeg kunne se med det samme at det var en dum disposition.
Vi skulle netop have beholdt neymar inde og måske skiftet iniesta med masch
Det gjorde han jo også. Han kunne se at vi var ved at blive løbet over ende. At det så ikke virkede er hvad det er men han prøvede at genetablere kontrol ved at få xavi ind på midten og få en mere boldsikker spiller ud på kanten.
i min optik var det tydeligt vi havde brug for en leder, noget gejst en der kunne bryde spillet, samt læse det- masch kunne have gjort en forskel

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Er xavi ikke en leder? Vi havde allerede en som kunne bryde spillet. Og problemet var ikke så meget det at bryde spillet. Problemet var at vi ikke kunne holde i bolden!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Problemet var at vi blev overløbet i anden halvleg. Rakitic var malplaceret konstant. Masch havde været gud at få ind.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeebus jeg giver op. Jeg gider ikke den kamp mere. Det var et fint resultat og det er ikke jordens undergang. Videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Nej, slet ikke et skidt resultat, og langtfra jordens undergang. Men det er jo trods alt ikke det vi taler om, og det vi kritiserer.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej folk mener at vi ikke havde kontrol på midten (og at man ikke spiller dominerende som tidligere) og så vil man have masche ind i stedet for rak. Man finder vel ikke en mere anti-pep'sk udskiftning end denne?

Rak er muligvis ikke en tiki taka spiller men det er masche godt nok heller ikke. Og masche ville på ingen måder give os mere kontrol da han er sløv på bolden. At smide xavi ind var helt logisk når man tænker på at vi ikke holdte godt nok i bolden og det var faktisk en meget pep'sk indskiftning. Men det var heller ikke godt nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Vi havde ikke kontrol, det er korrekt. At Xavi kommer ind er kun logisk, han har hjernen på plads. Rakitic var død, han kunne ikke løbe, han haltede efter, ha var uduelig i anden halvleg.

Sevilla begyndte at presse, eneste mand vi havde som kunne købe var Busquets, så er det fanme klart og selv en blind høre ville have smidt Mascherano ind, for at løbe og bryde spillet. Busquets er en sindssyg pasningspiller og han kunne så få frihed til at holde midten med Xavi.

Det er det jeg forventede, det som jeg så burde gøres. Desuden, i så en svær kamp så skal Masch ind, ikke alene hans spil men også hans gejst og piskning af de andre er essentiel.

Han er den fødte anfører, og havde man ikke sådan en spansk regel om at dem med længst tid skal være anfører burde han helt klart have været det.

Det er mit syn!
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster