11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Vi havde ikke kontrol, det er korrekt. At Xavi kommer ind er kun logisk, han har hjernen på plads. Rakitic var død, han kunne ikke løbe, han haltede efter, ha var uduelig i anden halvleg.

Sevilla begyndte at presse, eneste mand vi havde som kunne købe var Busquets, så er det fanme klart og selv en blind høre ville have smidt Mascherano ind, for at løbe og bryde spillet. Busquets er en sindssyg pasningspiller og han kunne så få frihed til at holde midten med Xavi.

Det er det jeg forventede, det som jeg så burde gøres. Desuden, i så en svær kamp så skal Masch ind, ikke alene hans spil men også hans gejst og piskning af de andre er essentiel.

Han er den fødte anfører, og havde man ikke sådan en spansk regel om at dem med længst tid skal være anfører burde han helt klart have været det.

Det er mit syn!
Du har brugt de sidste 5 sider på at fortælle os at vi ikke spiller tiki taka og ikke er dominerende nok. Og så vil du have masche ind sammen med bussi? Det er så anti-pep som noget kan være. Dobbelt pivote ville han ALDRIG spille med. Jeg har personligt intet imod dobbelt pivote og har selv skrevet det mange gange men at du nu vil have det giver imo ingen mening da det er så langt fra det som du kræver. Men du er måske villig til at gå på kompromis for at få point?

Du har dog helt ret i at masche skulle spille hvilket også var grunden til at jeg skrev:
Shit det er vildt at masche ikke starter! Den havde jeg ikke set komme...
Han ville have været guld at have på banen (i forsvaret). Jeg kan ydermere godt forstå de udskiftninger du nævner. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor du vil have når nu du er træt af vores midtbane og måden hvorpå lucho spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Igen, du forstår ikke pointen. Du har set dig blind på en ting og så negerer du alt andet.

Vi skal agere efter hvordan kampen har udviklet sig. Jeg vil have Masch ind så han kan afløse en Rakitic som dårligt nok kunne gå. Om det er tiki taka eller ej, er ligegyldigt. Det er en logisk indskiftning. En frisk spiller kan modstå presset og holde på bolden, det kan en færdig spiller ikke. Men du er sindssyg meget i forsvarsposition at det faktisk er trættende at diskutere med dig.

Så tag den videre med dig selv, eller nogen som har mod på dig.
Allez...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Anti Pepsk pro Pepsk, hvad fuck har Pep med noget at gøre. Den mand er færdig som træner i klubben, hans tid er over. Vi ser ham aldrig igen eller en stil som er lige hans. Jeg har ikke ævlet om Pep. Jeg har ævlet om spillestil og kontrol, og med Bussi kvaliteter er han ikke blot en del midt, han er en cm, som kan meget meget mere end blot bryde.

Det her er en del af indlægget oppe over. Kom til at poste for hurtigt.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Forsvarposition? Jeg kan bare ikke forstå din logik.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at de udskiftninger du fremstiller er forkerte. Skrev så sent som i sidste indlæg:
Jeg kan ydermere godt forstå de udskiftninger du nævner
Jeg kan bare ikke forstå hvordan du som er så meget imod måden vi spiller på vil have at vi skal spille med dobbelt pivote. For mig ville det give meget mere mening hvis du ville have pedro ind for neymar (bedre defensivt) og xavi ind for rak (mere kontrol). Og så kunne masche have startet i forsvaret. Det ville bevare vores system.

Jeg har ydermere over de sidste mange sider skrevet at vores midtbane ikke er på niveau med tidligere tiders. Det har du ikke skrevet noget om. Du hænger fast i at lucho har en anden ideologi (hvilket du understøtter med at han købte rak) men på intet tidspunkt har du taget midtbanens niveau med i overvejelserne. For mig er det helt naturligt at lucho ikke vil satse på en midtbane hvis niveau ærligt ikke er på det højeste niveau. Hvis han gjorde det ville vi tabe (hvilket vi har set i de sidste sæsoner) og det ville få endnu flere folk til at brokke sig. Og lucho ville blive fyret.

Men det var da hyggeligt at diskutere med dig. God aften.

Edit: Du snakker om en dominerede stil, tiki taka. Det er vel pep'sk? Det er derfor jeg nævner pep. Resten af svaret til hvorfor vi ikke kan spille sådan står skrevet ovenover.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:Er xavi ikke en leder? Vi havde allerede en som kunne bryde spillet. Og problemet var ikke så meget det at bryde spillet. Problemet var at vi ikke kunne holde i bolden!
Emo har sagt det- vi skulle have brugt midten i andre kampe, styre disse.
Men når vi møder et hold der løber ini og rak over, så må man tænke nyt.
Derfor ind med masch, bryd spillet, videre til bussi, videre til xavi/ini og dernæst MSN.

Man kan godt styre en kamp uden tiki-taka, det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:
Piquénbauer skrev:Er xavi ikke en leder? Vi havde allerede en som kunne bryde spillet. Og problemet var ikke så meget det at bryde spillet. Problemet var at vi ikke kunne holde i bolden!
Emo har sagt det- vi skulle have brugt midten i andre kampe, styre disse.
Men når vi møder et hold der løber ini og rak over, så må man tænke nyt.
Derfor ind med masch, bryd spillet, videre til bussi, videre til xavi/ini og dernæst MSN.

Man kan godt styre en kamp uden tiki-taka, det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet.
Hehe præcis! Det har jeg skrevet tusinde gange. Hele mit synspunkt er jo at vi ikke har spillerne til tiki taka mere (i de store kampe). Jeg skriver med emo fordi han lige netop er træt af at vi ikke spiller boldbesidende fodbold ala tiki taka. Og fordi jeg lige netop skriver at vi bliver nødt til at tænke nyt.

Så vi er faktisk enige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lige for at skære det helt ud i pap: Jeg kan sagtens forstå de udskiftninger i mener der skulle være lavet. Mit problem er bare at de udskiftninger typisk er nogle som lucho ville have lavet. Derfor synes jeg det er lidt dobbeltmoralsk at man er efter lucho pga sin manglende fokus på midtbanen for derefter at brokke sig over at han ikke laver nogle udskiftninger som han ellers har lavet mange gang.

ALLE trænere laver fejl. Lucho lavede sin del mod sevilla. Men så bank ham dog for dem. Ikke for hans måde at spille på generelt. Især når i selv vil have udskiftninger som er typisk lucho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:Lige for at skære det helt ud i pap: Jeg kan sagtens forstå de udskiftninger i mener der skulle være lavet. Mit problem er bare at de udskiftninger typisk er nogle som lucho ville have lavet. Derfor synes jeg det er lidt dobbeltmoralsk at man er efter lucho pga sin manglende fokus på midtbanen for derefter at brokke sig over at han ikke laver nogle udskiftninger som han ellers har lavet mange gang.

ALLE trænere laver fejl. Lucho lavede sin del mod sevilla. Men så bank ham dog for dem. Ikke for hans måde at spille på generelt. Især når i selv vil have udskiftninger som er typisk lucho.
Det er jo det generelle spil der frustrerer os- midtbanen er savnet og vi skal og kan stadig være styrende.
Personligt savner jeg ikke tiki taka men at vi er langt mere på og styrende i de fleste af spillets momenter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster