22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:Jeg genser lige kampen med Sky Sports' kommentatorer. Er du gal, hvor har de travlt med at være efter Neymar og Suarez. Sjovt nok klarer Pepe indtil videre komplet frisag. Tag jer lige sammen.
Det er ikke underligt, at de engelske fans har sådan billede af vores hold. De æder alt det lort råt, som de engelske kommentatorer lukker ud.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Det er ret tydeligt at de sad med en forudindtaget vibe når det kommer til lige netop Suarez og Neymar. Lidt ligesom den Busi-tendens, der hersker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Efter at have læst lidt på madridista så må jeg hellere gense kampen. De skriver alle at de voldtog os fuldstændig i første halvleg. Jeg husker det mere som at vi i de sidste 10 min var pressede men at det indtil det var meget lige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Efter at have læst lidt på madridista så må jeg hellere gense kampen. De skriver alle at de voldtog os fuldstændig i første halvleg. Jeg husker det mere som at vi i de sidste 10 min var pressede men at det indtil det var meget lige.
De var klart bedst i første halveg, men de skabte slet ikke særlig mange chancer. Det er nu engang nødvendigt at ramme målet, hvis man vil score.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Piquénbauer skrev:Efter at have læst lidt på madridista så må jeg hellere gense kampen. De skriver alle at de voldtog os fuldstændig i første halvleg. Jeg husker det mere som at vi i de sidste 10 min var pressede men at det indtil det var meget lige.
Jeg husker også 1. halvleg (efter Neymars afbrænder) som MEGET Real domineret.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Jamial skrev:
Piquénbauer skrev:Efter at have læst lidt på madridista så må jeg hellere gense kampen. De skriver alle at de voldtog os fuldstændig i første halvleg. Jeg husker det mere som at vi i de sidste 10 min var pressede men at det indtil det var meget lige.
Jeg husker også 1. halvleg (efter Neymars afbrænder) som MEGET Real domineret.
Det var den bestemt også. Pique og Mathieu, og for så vidt også Bravo, gjorde det dog godt. Det var meget febrilsk for Barca til tider. Real var bedst i 1. Halvleg, men at sige at de 'voldtog os fuldstændig' siger mere om sprogbrug fra laveste socialklasse, end kampen. Om det så rent faktisk er deres ord, eller bare udlægningen, gider jeg ikke undersøge

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Guardiola skrev:
Jamial skrev:
Piquénbauer skrev:Efter at have læst lidt på madridista så må jeg hellere gense kampen. De skriver alle at de voldtog os fuldstændig i første halvleg. Jeg husker det mere som at vi i de sidste 10 min var pressede men at det indtil det var meget lige.
Jeg husker også 1. halvleg (efter Neymars afbrænder) som MEGET Real domineret.
Det var den bestemt også. Pique og Mathieu, og for så vidt også Bravo, gjorde det dog godt. Det var meget febrilsk for Barca til tider. Real var bedst i 1. Halvleg, men at sige at de 'voldtog os fuldstændig' siger mere om sprogbrug fra laveste socialklasse, end kampen. Om det så rent faktisk er deres ord, eller bare udlægningen, gider jeg ikke undersøge
Efter 1. Halvleg sagde jeg at det er Real der spiller tiki taka og os der spiller kontra, og selv boldbesiddelsen var på deres side. Det er meget uvant og voldsomt.

De var klart bedst i 1. Halvleg og havde Ronaldos skud på stolpen, hans langskud som Bravo reddede og målet som de scorede... Ellers husker jeg heller ikke andet målfarligt fra dem. Men det betyder ikke at de ikke var dominerende og spilstyrende for det var de. Men Messi blev heller ikke brugt som spilstation mere end en eller to gange i 1. Halvleg.

Chancemæssig havde vi ligeså store chancer som dem i 1. Halvleg, men havde slet ikke styr på kampen.

I 2. Halvleg havde de en halvstor chance i starten men derefter, selv før Suarez scorede mistede de fuldstændig grebet om kampen, i takt med at Messi skiftede position og stort set alt spil gik gennem ham i 2. Halvleg, og der kan man sige at vi havde dem presset så meget at det var den ene store chance efter den anden vi skabte.

Chancemæssig over hele kampen skal Real være heldig med at slippe med 2-1, med så store chancer som Neymar brændte.. Ronaldos stolpeskud burde også være gået ind.. Så det burde være endt 2-3 eller endda 2-4
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Voldtog os fuldstændigt, ved ikke hvad det dækker over. Hvis der menes, at de vadede i chancer, så er det forkert udlægning. Jeg hælder mere til den beskrivelse som Jamial og Guardiola har af kampen. Efter Neymars afbrænder var Real MEGET dominerende. De havde en chance før det, faktisk før vores mål (Cristianos skud på stolpen), men de spillede afventende. Det var dog ikke sådan at de vadede i chancer, de havde 2-3 i alt, inklusiv målet. De truede dog vores forsvar og kørte rundt med vores midtbane, hvilket var ikke-eksisterende. Pique, Mathieu (selvom der var nogle fejl hist og her), Bravo og tildels Dani og Alba reddede os. Pique var dog manden.

Hvis man ser på boldbesiddelse, så hed den også 50-50% i det 40. minut, mener jeg at huske.

I anden havleg var det så fuldstændig omvendt. Nu har jeg genset kampen, og vi kørte dem jo rundt. Jeg vil sige vi var meget dominerende i anden halvleg end Real var i første. Neymar og tildels Lui var de store synder, hvad angår misbrugte chancer. Alba havde også næsten friløber, Leo brændte også en klar chance. Læg dertil 2-3 kanon redninger fra Casillas, og så kan man danne sig et billede af, hvor dominerende vi var.

Jeg tror denne her reaktion fra Real fans, os og de neutrale skyldes mest af alt, at alle nærmest forventede en ren walkover, qua deres formnedgang og vores opadgående kurve. Real fans var decideret bange, vi var kæphøje og meget meget selvsikreog de neutrale troede vel også at vi ville pille dem fra hinanden, ligesom vi gjorde mod City og ligesom Manita kampen.

At Real var så godt med i første halvleg, gør så at alle de skeptiske og alle de kæphøje fik sig nærmest et chok. Derfor fremstår deres præstation meget mere imponerende, end det havde været normalt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:Det er ret tydeligt at de sad med en forudindtaget vibe når det kommer til lige netop Suarez og Neymar. Lidt ligesom den Busi-tendens, der hersker.
Ja, og det er ærlig talt meget trættende at skulle høre på. Jeg forventer at en kommentator og en såkaldt ekspert burde være i stand til at se lidt mere nuanceret på tingene, men det sker desværre ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Drake »

FCBSOCI skrev:Real Madrids centrale offensive/centrale midt med Modric, Isco, Kroos og James synes desværre både mere fremtidssikret (yngre) og mere dynamiske end vores; i hvert fald ind til de løb tør for kræfter i går. Er lidt bange for fremtiden, for hvem skal erstatte Inestia og Xavi? Det har været to af verdens bedste spillere i en lang årrække, men udløbsdatoen nærmer sig især for Xavi.
Jeg er også bange for fremtiden hvad angår midten. Jeg synes hverken Rakitic eller Rafinha er/kan blive gode nok til at overtage fra dem.

Jeg ser meget gerne Verratti være afløseren for Xavi, men det virker som om at LE bedre kan lide, de typer der kan drive bolden frem.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Billede

Hvad sker der i øvrigt for det her studie på Skysports, haha. Clichy og Song, var det de eneste to spillere de kunne få fat på? Nu mangler de bare Balotelli eller Diego Costa til næste gang, så er det en stensikker succes.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

A$AP skrev:Billede

Hvad sker der i øvrigt for det her studie på Skysports, haha. Clichy og Song, var det de eneste to spillere de kunne få fat på? Nu mangler de bare Balotelli eller Diego Costa til næste gang, så er det en stensikker succes.
Guillem balague opvejer det heldigvis. Han er meget klog på spansk fodbold.:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

SpillerSomMESSI skrev:
Guardiola skrev:
Jamial skrev:
Piquénbauer skrev:Efter at have læst lidt på madridista så må jeg hellere gense kampen. De skriver alle at de voldtog os fuldstændig i første halvleg. Jeg husker det mere som at vi i de sidste 10 min var pressede men at det indtil det var meget lige.
Jeg husker også 1. halvleg (efter Neymars afbrænder) som MEGET Real domineret.
Det var den bestemt også. Pique og Mathieu, og for så vidt også Bravo, gjorde det dog godt. Det var meget febrilsk for Barca til tider. Real var bedst i 1. Halvleg, men at sige at de 'voldtog os fuldstændig' siger mere om sprogbrug fra laveste socialklasse, end kampen. Om det så rent faktisk er deres ord, eller bare udlægningen, gider jeg ikke undersøge
Chancemæssig over hele kampen skal Real være heldig med at slippe med 2-1, med så store chancer som Neymar brændte.. Ronaldos stolpeskud burde også være gået ind.. Så det burde være endt 2-3 eller endda 2-4
Vi er fuldstændig enige om, at i vadede i chancer i slutningen af anden halvleg, men det er virkelig ikke en rigtig måde at måle det op på. Den eneste grund til, at i får alle de chancer til sidst, er jo, at vi jagter en udligning.

Jeg ved ikke, hvorfor vi falder sammen efter målet. Er det krafterne, der løber op? Er det troen på at vende kampen efter to mål ud af ingenting?

Nu skal jeg passe på, hvad jeg siger, for jeg er på fjendens territorie, men jeg synes, at i skal prise jer lykkelige over, at kampen endte, som den gjorde. I skaber reelt set ikke noget i første halvleg. Jo, i scorer på en dødbold og så har Neymar en stor chance efter en hamrende tilfældig episode. Vi spiller os alligevel frem til flere store chancer (målet, Ronaldo overligger og Benzemas chance i anden halvleg) + et utal af mega farlige situationer.

I får så endnu et mål ud af ingenting (flot sparket Suarez), og det er så der, at vi knækker. Derefter tager i kampen i jeres hånd, og så var det en magtdemonstration. Men før det, vil jeg virkelig argumenterer for, at i havde marginalerne med jer. Sådan er det dog i fodbold, og det havde vi jo også, da Casillas snupper Messis bold i oktober.

Held og lykke fremover!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Hvis, hvis og hvis. Sådan kan man blive ved. Hvad var der sket, hvis Neymar havde scoret? Ja, vi kan blive enige om, at man startede skidt, fik scoret og havde lige pludseligt overtag, som gjorde, at Neymar fik den der kæmpe chance, som han brændte, hvilket fik det resultat, at Real fik udlignet og sad på første halvleg derfra.

Real skal også prise sig lykkelige over, at Barca ikke scorede på de utallige af chancer, som Barca skabte i anden halvleg, for så havde Real fået sig en ordentlig snitter.

Hvad skete der ved Suarez' mål? Det der skete, var, at Alves lavede en super aflevering, Suarez tog et super løb og Pepe og Ramos blev udstillet. Det var ikke bare et tilfældigt mål, som du prøver at gøre det til, ligesom det første mål heller ikke var tilfældigt. Messi laver en rigtig god aflevering og Mathieu udstiller Ramos.


I øvrigt prøvede du på at klandre Casillas for Suarez' mål, men synderen var Pepe i samarbejde med Ramos. Det er der jeres fokus burde være, ikke på Casillas.

Ps. Jep, held og lykke fremover. :)
Senest rettet af Kubala tirs mar 24, 2015 5:03 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Mathieu's goal yesterday was Barcelona's first goal from a set piece in a Liga clasico since Puyol's goal at Bernabeu in 2008/2009 [via pn]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster