22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Brombi skrev:
Journalisten skrev:
Brombi skrev:Er Khedira stadig skadet? Forstår ikke hvorfor så mange Real fans hader ham, og jeg forstår for den sags skyld heller ikke al den Benzema hate. Det var forresten dejligt med en El Clasico uden Arbeloa. Men det er et eller andet sted lidt sygt at Real, REAL, har brug for mere bredde :D
Nej, Khedira er ikke skadet, men han er virkelig tung. Derudover så er han kontraktfri til sommer, og det synes jeg, at man har kunnet mærke. Han giver sig ikke fuldt ud.

Jeg synes heller ikke, at der hersker så meget hate på Benzen mere. Problemet er dog, at det lader til, at han har et motivationsproblem. I de helt store kampe, og i særdeleshed mod Barca, der spiller han jo som verdens bedste spilstation. Tager alt til sig, bruger sin styrke perfekt og lægger nogle fremragende afleveringer. Det er bare ikke den Benzema, som vi ser i størstedelen af de andre kampe.

Ja, Arbeloa er et svin. Men han ryger også til sommer, nu når vi får Danilo.
Vil i ikke hellere have Douglas? Så kan vi lige bytte xD
Jo, lad os. Og nu når vi er ved det, kan vi så også køre en Varene/Vermaelen? Vil gerne have en venstrebenet midterforsvar.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og så vil vi have Nacho, simpelthen bare fordi det er noget man kan spise!

Så kan i få Messi - Så er el clasicos også mere lige..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Det er mærkeligt, at alle dine argumenter er valide, men ikke vores.

Jeg har personligt været rigtig tilbageholdende over for dig, sådan prøvede at være overhøflig, fordi du er ny og fordi du holder med Real, så jeg vil ikke træde dig over tæerne, især fordi vi ikke debatterer ansigt til ansigt, men jeg er forundret over måden, du har debatteret på her i den her tråd. Nok om det.

Du bliver nødt til at indse, at Barca ikke bare scorede tilfældige mål, da du giver udtryk for dette. Mathieus mål og Suarez' mål var ikke tilfældige, selvom du har prøvet at give det billede af det. I begge tilfælde blev Reals forsvar udstillede, og det var nogle flotte afleveringer samt løb, som resulterede i målene. I Mathieus mål, var det Messi, der laver en rigtig god aflevering, og Mathieu, der tager et godt løb og udstiller Ramos. I Suarez' mål kommer der en aflevering fra Alves fra ca. 40-45 meter, som er både præcis og som viser, at Alves i situation har et flot overblik. Derudover udstilles Pepe og tildels Ramos(fordi der er mangel på kommunikation mellem de to), og at Suarez tager et rigtig godt dybdeløb i situation samt måden, han tæmmer bolden på og så hans afslutning, som er resolut og flot.

Til selve kampen: Ja, Barca startede rystende, men fik scoret, hvilket gjorde, at man skabte den efterfølgende chance til Neymar(hvis man tænker i hvis'er, kan jeg jo ligeledes sige, at havde man scoret der, havde man lukket kampen og muligvis rundbarberet Real, men det kan man ikke bruge til noget). Da Neymar ikke scorer, så resulterer det i en udligning, og deraf sidder Real rigtigt nok på første halvleg.

Havde Real flere 100% chancer end Barca i hele kampen? Nej, det havde de ikke, men os sige, at det også er ligegyldigt. Overordnet set, var det en fortjent sejr til Barca, selvom lokummet brændte på i perioder af kampen, men helt ærligt, det er El Clasico, så det er naturligt at sådanne ting ville forekomme.

I øvrigt synes jeg, at det er underligt, at midtugekampen mod City ingen relevans har, når nu argumentationer som: "Modric var træt, hvilket fik effekt på kampen", kan bruges, men ikke midtugekampen mod City. Fred være med det. Det er ikke sjovt at tabe til rivalen, og holdninger/meninger og synspunkter er i sidste ende altid subjektive, selvom man prøver at være objektiv omkring det.

God dag. :)

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af puyol83 »

Vedr. diskussionen om en erstatning for Iniesta (om et par år): Messi.
Han smider om sig med målgivende afleveringer, er farlig udefra og kan spille i de små rum ("nutmegs you in a telephone booth"). Ved siden af og lidt bag ham; Rakitic som både har et højt teknisk niveau og den fysiske tilstedeværelse til at lukke af sammen med Bussi. Så mangler vi bare en udpræget wing, men de er forhåbentlig lettere at støve op end Andrés-Messi typer :glad:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af zqa »

Jeg tror også, at Messi kommer til at få en midtbaneplads om nogle år.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

puyol83 skrev:Vedr. diskussionen om en erstatning for Iniesta (om et par år): Messi.
Han smider om sig med målgivende afleveringer, er farlig udefra og kan spille i de små rum ("nutmegs you in a telephone booth"). Ved siden af og lidt bag ham; Rakitic som både har et højt teknisk niveau og den fysiske tilstedeværelse til at lukke af sammen med Bussi. Så mangler vi bare en udpræget wing, men de er forhåbentlig lettere at støve op end Andrés-Messi typer :glad:
Det kan godt være at Iniesta ikke just er kendt for at rydde op på midtbanen, men hans defensive arbejde er immervæk meget mere end hvad Messi kommer til at bidrage med. Messi skal pludselig lave meget mere end bare at fordele bolden, han skal også arbejde rigtig, rigtig meget. Allerede nu kender vi ham som en, som ikke nødvendigvis løber med hjem når han mister bolden. Det er let nok for ham nu, at arbejde på midten, når Busquets/Masche, Iniesta og Rakitic/Xavi gør alt det oprydende arbejde :)

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af puyol83 »

Kan godt følge dig Brombi, men enten kunne wingeren kompensere for Messis manglende def. arbejde så Rak var mere dedikeret på midten (frem for på fløjen hvor han ofte render og dækker af for Messi nu), eller også kunne det indgå i Messis "nye rolle". Han kan jo godt når han sætter sig for det, den lille slyngel:-)

https://www.youtube.com/watch?v=yJzBvb5TcdQ
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nu er jeg bare vild med ex Basel spillere, så jeg foreslår en 23 årig Xherdan Shaqiri på Iniestas plads, hvis ikke Salah kan bruges og omskoles!

Og så ville jeg egentlig hellere se Rafinha spille på Rakitics plads
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skøn video!

phpBB [video]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:Nu er jeg bare vild med ex Basel spillere, så jeg foreslår en 23 årig Xherdan Shaqiri på Iniestas plads, hvis ikke Salah kan bruges og omskoles!

Og så ville jeg egentlig hellere se Rafinha spille på Rakitics plads
Vi køber Alexander Frei!

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Super fin video. Jeg synes, det virker som om, at Ramos og Pique er people pleasers! De fleste spanske spillere hilser fint på hinanden, men der bliver altid smilt ekstra meget, når spillerne siger hej til enten Ramos eller Pique.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Journalisten skrev:Super fin video. Jeg synes, det virker som om, at Ramos og Pique er people pleasers! De fleste spanske spillere hilser fint på hinanden, men der bliver altid smilt ekstra meget, når spillerne siger hej til enten Ramos eller Pique.
Der var en gang hvor VdB havde vildt svært efter El Clasicos, fordi der var så meget had mellem de to hold - nok mest pga Mourinho, det kan vi vist ikke lægge skjul på. Ancelotti er virkelig fodboldens gentleman.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Hvor er Pepe's love? :sad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blaugrana92 skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Nu er jeg bare vild med ex Basel spillere, så jeg foreslår en 23 årig Xherdan Shaqiri på Iniestas plads, hvis ikke Salah kan bruges og omskoles!

Og så ville jeg egentlig hellere se Rafinha spille på Rakitics plads
Vi køber Alexander Frei!

I said EX Basel spillere!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Jeg vil meget gerne medgive Journalisten i, at det var primært held opfulgt af godt forsvarsspil, der holdte os inde i kampen under Reals vanvittige pres.
De satsede hele butikken, og brugte øjensynligt også kræfter, som de jo så ikke havde. Jeg sad faktisk, lidt som i Liverpool og MU kampen tidlere på dagen, og tænkte; det er nu eller aldrig.

De kører vores midtbane ned, og på den lange bane, så frygter jeg Kroos, Modric og Isco. Til gengæld, så tror jeg ikke et øjeblik på, at den manglende midtbane er Luchos taktik. Hvilket man ofte læser herinde.
Det var imo tydeligt fra start, at vi skulle prøve at spille, men de presser simpelthen midtbanen ned.

Problemet med vores midtbane pt, er ikke taktikken med individderne. De er ikke kontrollerende af natur, og så fristes de simpelthen for ofte til den direkte aflevering. Det er også en stor fristelse med de tre fyre på toppen.
Dernæst mangler der en general. Iniesta magter det simpelthen ikke. Rackitic på sigt, måske?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster