22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Journalisten skrev: SpillerSomMessi: Ja. Det er også den positive ting, som jeg tager med mig fremover. Vores midtbanekonstellation ser rigtig god ud. Alle vores spillere med undtagelse af Modric bør kun blive bedre, mens det er lidt i omvendte fortegn hos jer. Jeg ved ikke, hvor gammel Rakitic er, men Xavi, Iniesta og tildels Busi har vel haft deres bedste dage. Eller?
IMO har Rakitic ikke nivauet til Barca, han passer simpelthen ikke ind i det hurtige pasningsspil. Xavi er 75% færdig og er historie efter sommer. Iniesta er også faldet i niveau og han spiller max op til 80% af 2009-2013 niveauet.

Jeg tror Busquets holder en del år på den position, og selvom der er formdyk etc. er han næsten altid den der bringer roen i spillet via hans timing og præcise pasninger.

Vi har brug for noget ala Salah/Hazard til at erstatte Iniesta.. og hvem der skal erstatte Xavi/Rakitic ved jeg ikke lige..

Hvad er din mening i øvrigt om Bale? Burde Real ikke score kassen til sommer og sælge en 30½ år gammel Ronaldo som er i fordyk men stadig kan sælges for en millard?
Derefter flytte Bale over på Ronaldos position, og lade James spille Bales position?

Og selvom Benzema er utrolig sympatisk og indimellem genial, så synes jeg at det er markant at Real Madrid ikke har en mere kynisk 9'er i truppen ala Costa, Zlatan.. eller hvad?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Salah eller hazard til den centrale midt? Det giver imo ingen mening. Vi har brug for en cm til at forstærke for cm. Ikke en kant.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Salah eller hazard til den centrale midt? Det giver imo ingen mening. Vi har brug for en cm til at forstærke for cm. Ikke en kant.
Men det er lettere imo at omskole Salah eller Hazard til CM end at finde en CM med deres kvaliteter, eller hvem tænker du på der kan det der skal til som spiller CM nu?

ISCO skal selvfølgelig overtage Iniestas plads så er den del af problemet løst, men ellers ved jeg ikke lige hvem det skal være?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Rafinha har meget af det rigtige til at kunne spille iniestas plads. Det kommer dog til at tage tid. Ellers kan spillere som verratti, pogba, koke og eriksen nævnes.

Kan godt nok ikke se salah, hazard eller for den sags skyld reus spille den centrale midt for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Først og fremmest synes jeg det er fedt at du gider at bruge lidt tid på at diskutere herinde, og at du ikke kun kommer herind når i vinder. Vi har haft tidligere brugere som kun kom og debaterede efter sejre :) Jeg har så ikke lige læst det indlæg som var et personligt angreb, men det er slettet, så den lader vi ligge - Kassow ville forresten ikke bruges som en joke herinde, hvis han var en aktiv bruger.
Journalisten skrev:Bestemt ikke valide nej. Mit indlæg er åbenbart blevet slettet, da det er et personligt angreb. Dette på trods af, at
Kassow-Rowning jokes dagligt bruges herinde, men nok om det.

Først og fremmest. Stop nu med den midterugekamp. I har haft fire hele dage, og kampen var bestemt ikke hård. Hele første halvleg var vel næsten en træningsøvelse, mens i skulle spille lidt mere til i anden halvleg. Selvfølgelig har det haft en minimal indflydelse, men så skal vi vist heller ikke hænge os mere i den kamp.

Jeg synes det er fair at snakke om, at disse spillere/atleter skal kunne præstere på dette niveau, men jeg bliver lidt provokeret når det er internetbrugere der siger "at det bare er en midtugekamp". Jeg mindes Pique efter kampen sige at det rent faktisk var rigtig hårdt at blive klar til kampen. Midtugekampen var en uhyre vigtig Champions League kamp mod Premier League's nummer 2, hvor ingen kræfter kunnes spares. Det er ikke bare overstået med et fingerknips!

Det er jo ikke underligt at begge vores fans ønsker lige vilkår til en El Clasico, jeg husker sågar en El Clasico, hvor Real Madrid fans gik "amok" over, at ugen inden vi skulle mødes skulle Barca spille lørdag og Real søndag, altså én dags forskel.

Journalisten skrev:Det samme med Busquets. Det er trods alt Mascherano, som i smed ind som erstatning. Han har også sine klare kvaliteter, som Busquets ikke besidder. Og så glemmer i vist en sjov lille pointe i den sammenhæng. Hvis Bussi havde været med, så havde jeres store franskmand været på bænken. Det var pudsigt nok ham, der scorede jeres mål på en dødbold.
Busquets er altafgørende for hvor godt Barcas spil flyder sammen, og det ved du også godt. Det ville glæde enhver modstander hvis han ikke var med, fordi han simpelthen er så dygtig til så mange ting - mange ting som Mascehrano fx ikke kan. Det er et luksus problem at have de to verdensklasse dm'ere, men imod et hold som Real ville det klart være fordelagtigt med Busquets.
Journalisten skrev:Messis position har intet med vores overtag at gøre i første halvleg. Vi erobrede bolden og stressede jer helt oppe på jeres banehalvdel. Desuden forsøgte Messi også at søge ned i banen i den periode, men hver eneste gang blev bolden erobret fra ham. Det er simpelthen for søgt at sige, at hvis bare han havde haft den position i første halvleg, så havde kampen ændret sig.
Her er jeg faktisk lidt enig. Der er nogle som prøver at gøre kampen op i hvor mange chancer man har haft, men jeg synes faktisk at Real havde hele første halvleg. Måske blev det "kun" til 2 store chancer, men ikke desto mindre var der jer som havde hele spillet. Og ja, jeg tror heller ikke nødvendigvis at det var pga Messi's position, men snarere en kombination af Real's vilde gåpåmod og Barca's ikke eksisterende midtbane. Det var et fuldstændig vanvittigt pres Real lagde i første halvleg (og jeg sagde i øvrigt til dem jeg så kampen med, at dét ville bide Real i røven fordi man ikke kan spille 90 minutter sådan), som naturligvis ikke kunne holdes i mere end 60 minutter.
Journalisten skrev:Vores træthed hænger jo mest af alt sammen med en Modric, der er ude af kampform. Han var sjovt nok – sammen med Kroos – primus motor på midtbanen i den kamp. Derfor gør det unægtelig en hel del, når han bliver træt. Dertil var målet en mavepuster, der slog troen ud af spillerne. Sådan virkede det i hvert fald til. Hvad angår dit Messi-pointe. Hvordan kan det så være, at vi dominerer de første 10 minutter af anden halvleg, selvom Messi har skiftet position?
Synes du virkelig, at i spillede så godt i anden halvleg? Kunne du ikke se, at i fik helt e n o r m t meget plads?

Hvis jeg skal være lidt kontroversiel så tror jeg lidt at problemet ligger hos jeres "leder" Ronaldo. Han var enormt livlig og pressede vildt meget, indtil han fik sit mål og så stemplede han ud af kampen - lidt et dårligt signal at sende til resten af holdet. Det er lidt unfair at lægge den hele over på Modric og sige at det var hans manglende kampform som var skyld i det. Det lignede mere at hele holdet bare slet ikke kunne opretholde det tempo de lagde ud, hvilket er forståeligt nok. Og når Messi derefter bliver puttet ind på midtbanen, hvor han kan agere spilposition i et område hvor Real i forevejen er blevet trætte, så går det galt. Når så Xavi og Busquets kommer ind med 15-20 minutter igen, så er kampen totalt i Barcas hænder.
Senest rettet af Anonymous tirs mar 24, 2015 2:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

SpillerSomMESSI skrev:
Journalisten skrev: SpillerSomMessi: Ja. Det er også den positive ting, som jeg tager med mig fremover. Vores midtbanekonstellation ser rigtig god ud. Alle vores spillere med undtagelse af Modric bør kun blive bedre, mens det er lidt i omvendte fortegn hos jer. Jeg ved ikke, hvor gammel Rakitic er, men Xavi, Iniesta og tildels Busi har vel haft deres bedste dage. Eller?
IMO har Rakitic ikke nivauet til Barca, han passer simpelthen ikke ind i det hurtige pasningsspil. Xavi er 75% færdig og er historie efter sommer. Iniesta er også faldet i niveau og han spiller max op til 80% af 2009-2013 niveauet.

Jeg tror Busquets holder en del år på den position, og selvom der er formdyk etc. er han næsten altid den der bringer roen i spillet via hans timing og præcise pasninger.

Vi har brug for noget ala Salah/Hazard til at erstatte Iniesta.. og hvem der skal erstatte Xavi/Rakitic ved jeg ikke lige..

Hvad er din mening i øvrigt om Bale? Burde Real ikke score kassen til sommer og sælge en 30½ år gammel Ronaldo som er i fordyk men stadig kan sælges for en millard?
Derefter flytte Bale over på Ronaldos position, og lade James spille Bales position?

Og selvom Benzema er utrolig sympatisk og indimellem genial, så synes jeg at det er markant at Real Madrid ikke har en mere kynisk 9'er i truppen ala Costa, Zlatan.. eller hvad?
Ja okay. Busquets har naturligvis en del år i sig endnu. Han bliver vel ved på topniveau i 4-5 år, så den tager jeg i mig igen.

Isco er jo skræddersyet til at være jeres nye Iniesta, men der var vi heldige. Hvad med sådan en som Koke? Ikke helt samme type, men kunne han ikke være spændende?

Hvad med Bale? Han skal ud. Sælges til sommer. Han er simpelthen fejlcastet i forhold til den spillestil, som man ønsker at besidde. Han er fantastisk med en motorvej foran sig, og det kan han få for Tottenham eller United, men der er simpelthen for lidt rum at spille på, når man spiller lidt mere boldbesiddende, som Real er begyndt på.

Han lignte jo en Serie 3 spiller i søndags. Hans førstegangsberøringer og spil i de små rum er simpelthen for dårlige. Én gang blev han spillet godt i dybden, hvor Pique tacklede ham, men det var også den eneste situation, hvor hans evner kom til sin plads. Desuden – og jeg ved ikke hvorfor – så afslutter han slet ikke nær så godt i Real, som han gjorde i Tottenham. Han scorede jo 16 langskudsmål (+ frispark) i hans sidste sæson i Tottenham. Han er virkelig uskarp i Real.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Rafinha har meget af det rigtige til at kunne spille iniestas plads. Det kommer dog til at tage tid. Ellers kan spillere som verratti, pogba, koke og eriksen nævnes.



Kan godt nok ikke se salah, hazard eller for den sags skyld reus spille den centrale midt for os.
Verratti, Pogba og Koke kan slet ikke sammenlignes med Iniestas touch og teknik og blik for spillet, de er meget mere fysiske anlagte og kan heller ikke indgå i det snævre pasningsspil vi gerne vil spille.. Der er Salah eller endda Saquiri er nogle der kunne spille den rolle.. med lidt omskoling etc.

Husk at Lahm spiller def. midt i Bayern indimellem.. kan han det?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Rafinha har meget af det rigtige til at kunne spille iniestas plads. Det kommer dog til at tage tid. Ellers kan spillere som verratti, pogba, koke og eriksen nævnes.



Kan godt nok ikke se salah, hazard eller for den sags skyld reus spille den centrale midt for os.
Verratti, Pogba og Koke kan slet ikke sammenlignes med Iniestas touch og teknik og blik for spillet, de er meget mere fysiske anlagte og kan heller ikke indgå i det snævre pasningsspil vi gerne vil spille.. Der er Salah eller endda Saquiri er nogle der kunne spille den rolle.. med lidt omskoling etc.

Husk at Lahm spiller def. midt i Bayern indimellem.. kan han det?
Men det er alle kantspillere du nævner? Ingen ved hvordan de ville gøre det. Desuden mener jeg sagtens at både verratti og pogba har teknikken til at spille vores spil. Især verratti. Pogba og koke ville gøre det rigtig godt i LE's system.

Der er forresten ingen der siger at den nye centrale midt skal være en kopi af iniesta. Og slet ikke hvis LE forsætter som træner. Iniesta kan tydeligvis ikke ramme sit niveau i det nuværende system.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Brombi skrev: Hvis jeg skal være lidt kontroversiel så tror jeg lidt at problemet ligger hos jeres "leder" Ronaldo. Han var enormt livlig og pressede vildt meget, indtil han fik sit mål og så stemplede han ud af kampen - lidt et dårligt signal at sende til resten af holdet. Det er lidt unfair at lægge den hele over på Modric og sige at det var hans manglende kampform som var skyld i det. Det lignede mere at hele holdet bare slet ikke kunne opretholde det tempo de lagde ud, hvilket er forståeligt nok. Og når Messi derefter bliver puttet ind på midtbanen, hvor han kan agere spilposition i et område hvor Real i forevejen er blevet trætte, så går det galt. Når så Xavi og Busquets kommer ind med 15-20 minutter igen, så er kampen totalt i Barcas hænder.
Jeg lagde ikke mærke til Ronaldo, men ovenstående kan sagtens være tilfældet. Men jo, især Xavi og Busquets betød en del. De betød endnu mere end normalt, fordi Real modsat ingen bænk havde. Havde vi haft en klar Jamés og en selvtillidsfyldt Illaramendi, så kunne man måske have håbet på, at vi ville skabe et par chancer, men da Jesé blev skiftet ind i stedet for Isco, der vidste jeg, at kampen var død. Vi skal have mere bredde til næste år.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Journalisten skrev:
Brombi skrev: Hvis jeg skal være lidt kontroversiel så tror jeg lidt at problemet ligger hos jeres "leder" Ronaldo. Han var enormt livlig og pressede vildt meget, indtil han fik sit mål og så stemplede han ud af kampen - lidt et dårligt signal at sende til resten af holdet. Det er lidt unfair at lægge den hele over på Modric og sige at det var hans manglende kampform som var skyld i det. Det lignede mere at hele holdet bare slet ikke kunne opretholde det tempo de lagde ud, hvilket er forståeligt nok. Og når Messi derefter bliver puttet ind på midtbanen, hvor han kan agere spilposition i et område hvor Real i forevejen er blevet trætte, så går det galt. Når så Xavi og Busquets kommer ind med 15-20 minutter igen, så er kampen totalt i Barcas hænder.
Jeg lagde ikke mærke til Ronaldo, men ovenstående kan sagtens være tilfældet. Men jo, især Xavi og Busquets betød en del. De betød endnu mere end normalt, fordi Real modsat ingen bænk havde. Havde vi haft en klar Jamés og en selvtillidsfyldt Illaramendi, så kunne man måske have håbet på, at vi ville skabe et par chancer, men da Jesé blev skiftet ind i stedet for Isco, der vidste jeg, at kampen var død. Vi skal have mere bredde til næste år.
Eller hente Casemiro tilbage og lade ham tage frisparkene i stedet for Ronaldo nu.. :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Er Khedira stadig skadet? Forstår ikke hvorfor så mange Real fans hader ham, og jeg forstår for den sags skyld heller ikke al den Benzema hate. Det var forresten dejligt med en El Clasico uden Arbeloa. Men det er et eller andet sted lidt sygt at Real, REAL, har brug for mere bredde :D

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Rafinha har meget af det rigtige til at kunne spille iniestas plads. Det kommer dog til at tage tid. Ellers kan spillere som verratti, pogba, koke og eriksen nævnes.



Kan godt nok ikke se salah, hazard eller for den sags skyld reus spille den centrale midt for os.
Verratti, Pogba og Koke kan slet ikke sammenlignes med Iniestas touch og teknik og blik for spillet, de er meget mere fysiske anlagte og kan heller ikke indgå i det snævre pasningsspil vi gerne vil spille.. Der er Salah eller endda Saquiri er nogle der kunne spille den rolle.. med lidt omskoling etc.

Husk at Lahm spiller def. midt i Bayern indimellem.. kan han det?
Men det er alle kantspillere du nævner? Ingen ved hvordan de ville gøre det. Desuden mener jeg sagtens at både verratti og pogba har teknikken til at spille vores spil. Især verratti. Pogba og koke ville gøre det rigtig godt i LE's system.

Der er forresten ingen der siger at den nye centrale midt skal være en kopi af iniesta. Og slet ikke hvis LE forsætter som træner. Iniesta kan tydeligvis ikke ramme sit niveau i det nuværende system.
Men sidder du, vi, ja os alle netop ikke og klager over at LE springer midtbanen over.. Så hvis du går efter mere fysik og mere fremadrettet fodbold uden at være dominerende i pasningspillet på midtbanen, så jo, så kan vi godt finde gode CM'er...

Men helt ærligt, hvem af os vil se os spille den gang fodbold? Vi vil da have tiki taka og den type spillere der mestrer det er ganske få... Isco, Thiago er oplagte, men ellers skal vi vel omskole en spiller ala Salah, Hazard, Shaquiri..

Hey, en def. midtbane spiller kan endda omskoles til at være verdensklasse CB.. Chefen, du ved!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Brombi skrev:Er Khedira stadig skadet? Forstår ikke hvorfor så mange Real fans hader ham, og jeg forstår for den sags skyld heller ikke al den Benzema hate. Det var forresten dejligt med en El Clasico uden Arbeloa. Men det er et eller andet sted lidt sygt at Real, REAL, har brug for mere bredde :D
Nej, Khedira er ikke skadet, men han er virkelig tung. Derudover så er han kontraktfri til sommer, og det synes jeg, at man har kunnet mærke. Han giver sig ikke fuldt ud.

Jeg synes heller ikke, at der hersker så meget hate på Benzen mere. Problemet er dog, at det lader til, at han har et motivationsproblem. I de helt store kampe, og i særdeleshed mod Barca, der spiller han jo som verdens bedste spilstation. Tager alt til sig, bruger sin styrke perfekt og lægger nogle fremragende afleveringer. Det er bare ikke den Benzema, som vi ser i størstedelen af de andre kampe.

Ja, Arbeloa er et svin. Men han ryger også til sommer, nu når vi får Danilo.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Veartti bliver bare bedre med alderen, og han er allerede vanvittig god nu! Hvis jeg stod for at hente spillere, var han klart min topprioritet. Hans touch, lidt aggressive spillespil, teknik og kreativitet passer perfekt til os.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Journalisten skrev:
Brombi skrev:Er Khedira stadig skadet? Forstår ikke hvorfor så mange Real fans hader ham, og jeg forstår for den sags skyld heller ikke al den Benzema hate. Det var forresten dejligt med en El Clasico uden Arbeloa. Men det er et eller andet sted lidt sygt at Real, REAL, har brug for mere bredde :D
Nej, Khedira er ikke skadet, men han er virkelig tung. Derudover så er han kontraktfri til sommer, og det synes jeg, at man har kunnet mærke. Han giver sig ikke fuldt ud.

Jeg synes heller ikke, at der hersker så meget hate på Benzen mere. Problemet er dog, at det lader til, at han har et motivationsproblem. I de helt store kampe, og i særdeleshed mod Barca, der spiller han jo som verdens bedste spilstation. Tager alt til sig, bruger sin styrke perfekt og lægger nogle fremragende afleveringer. Det er bare ikke den Benzema, som vi ser i størstedelen af de andre kampe.

Ja, Arbeloa er et svin. Men han ryger også til sommer, nu når vi får Danilo.

Vil i ikke hellere have Douglas? Så kan vi lige bytte xD

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster