22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

El Clasico. Intet mindre. Vi har kæmpet hele sæsonen for at være i denne position, og nu skal et vigtigt stød sættes ind i kampen om ligaen.

-----------Bravo-----------
Alves--Piqué--Masch--Alba
--------Busquets-----------
------Iniesta----Rakitic------
Messi---------------Neymar
-----------Suarez-----------

Bænk: Ter Stegen, Adriano, Mathieu, Rafinha, Roberto, Xavi, Pedro
Fravalgt: Masip, Montoya, Douglas, Bartra, Munir, Sandro
Skadet: Vermalen

Det er uhyre vigtigt at vi har Alves med igen. Det bliver især hans opgave at passe på Ronaldo. Som altid er det en stor hjælp hvis man sørger for han ikke bliver retvendt med bolden. Får han først muligheden for at drible har vi balladen. I hovedspillet i boksen er det vigtigt at Alves får hjælp. På den anden back skal Alba passe på Bale. Alba skal naturligvis drage fordel af sin hurtighed og lukke ham ned. Så er der Benzema, der ikke skal levnes meget plads. Piqué fortsætter forhåbentlig de gode takter, og så har vi med lidt held Masch tilbage i forsvaret som general. Jeg forudsætter Busquets bliver klar igen. Hvis vi kan spille som vi har gjort på det seneste blot med Busquets tilbage i startopstillingen, så kan vores spil blive endnu bedre. Han fylder mere defensivt på midtbanen end Masch og så fordeler han boldene bedre. Iniesta og Rakitic med forhåbentlig opladet energi efter kampen mod PSG. De havde en god kamp og kan forhåbentlig tage det med. De får dog nok en endnu mere defensiv rolle mod RM. Endelig er der den hellige trident i front. Neymar kan godt lide at spille mod RM som han før har været afgørende mod. Jeg glæder mig især til at se Suarez sætte RMs midterforsvar under pres med hans kontante, fysiske tilstedeværelse. Som jeg kan se det, er han ved at nå storform. Sidst, men ikke mindst er der Messi, som er i spille humør.

RM ankommer i dårlig form. De har smidt point i tre ud af de seneste fire kampe. Det er umiddelbart et godt tidpunkt at møde dem. Omvendt er formen sjælden afgørende i kampe som disse. De har spillere, der på egen hånd kan være afgørende. Til gengæld virker det til at RM har en svækket selvtillid. Dette kan godt få en stor betydning. I min tid som Barca-fan synes jeg ofte, selvom det lyder banalt, at Clasicos bliver afgjort af hvem der vil det mest. Når det ene hold har vundet meget, bliver det mageligt at mister lidt af motivationen. Jeg fornemmer det er os, som vil det her mest. Vi vandt ikke noget sidste år og vi er derfor sultne igen.

----------Casillas-------------
Carvahal--Pepe--Ramos--Marcelo
---------Modric---Kroos-------
Bale---------Isco--------Ronaldo
-------------Benzema----------

Ramos og Modric er lige kommet tilbage fra skader. Vi ved at RM elsker omstillingsspil. De spiller bolden hurtigt op til deres angribere. Vi skal være påpasselig over for Bale og Ronaldo som begge kræver plads for at angribe. Den plads skal vi kvæle lynhurtigt. Carvahal og Marcelo kommer i overlap og vil slå indlæg - formentlig til fjerneste stolpe som den modsatte kant vil angribe. Isco er i storform. Når de er boldbesiddende er det ofte ham det opbyggende, offensive spil går gennem. Vi skal derfor holde meget øje med ham.

Hvis vi taber denne kamp, kommer vi to point bagud. Og med et hårdere program for den resterende liga, bliver det meget svært at blive mestre. En uafgjort kan vi leve med, da vi stadig vil være et point foran, og i stand til at afgøre ligaen selv. Hvis vi vinder er vi fire point fri og vejen til at vinde mesterskabet tilbage står os lige for.

Det her er en kamp som vil besvare mange spørgsmål om klubbernes styrkeforhold i denne sæson. Hvor gode er vi i virkeligheden når det kommer til stykket? Hvor stærke er vi med Lucho? Der er blevet snakket nok. I morgen får vi svar.

PS: Hvad sker der for at Pepe ikke har fået ét eneste gult kort denne sæson?? Når man tænker på en spiller som Masch, der ikke er svinsk, nærmest ikke kan gå en kamp uden at få et kort. Noget kunne tyde på Pepe har lagt sin aggressive stil på hylden med Ancelotti?
Visca el Barca

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Vigtigste kamp i meget, meget lang tid. Og jeg skal sørge for ikke at blive beruset. Simpelthen så dårligt planlagt.

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Luis Enrique: "Busquets can play? Obviously he's not 100%, but he's available. He has been training with the group for three days now."
Luis Enrique: "Mathieu could play? Has the same options as others. He's performing at a high level, one of our great transfers." #fcblive
Luis Enrique: "Tomorrow my 250th game as coach? Let's see if you organize something... (smiles)"
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Jeg må ærligt indrømme at jeg sidste gang, var meget for at Mathieu skulle spille fremfor Alba, hvilket jo ikke gik specielt godt. Og til kampen i morgen har jeg overhovedet ikke samme mening, Mathieu har simpelthen ikke overbevist mig. Vi holdte Atletico fra fadet med hensyn til dødbolde, eller Piqúe gjorde. Er Busquets klar, så spil ham som DM, og Masch som CB.

Bravo - Alves - Piqúe - Mascherano - Alba - Rakitic - Busi - Iniesta - Messi - Suarez - Neymar. Rakitic er også langt bedre som Alves' babysitter end Xavi er. Alba skal nok stoppe Bale. Det er imo vores stærkeste opstilling til kampen i morgen.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Fuck man jeg er allerede vildt nervøs! Håber virkelig at samtlige spillere viser en løveattitude!!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

Min kæreste har lige set en skaldet, langhåret mand! Og det betyder held, det ved alle. Jeg spår en sejr!

Hvor er det egentlig vildt der er 4,7 i odds på en RM-sejr. Tænk at vi er så store favoritter.
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Khedira, Coentreo og James ikke med i Rm truppen til i morgen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg frygter virkelig kampen- Madrid har haft krammet på os og mon ikke de vil gøre alt for at smadre os.

Vi skal simpelthen være klar på alt hvad de har og spille vores spil, Neymar skal rejse sig nu og virkelig gøre peewee til grin.
Samtidig skal swarez lave en basse og Messi skal fortsætte med at være spilstyrende.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Ja, i denne sæson har de haft krammet på os. Sidste sæson havde vi dem sq!
Allez...

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Madbassen »

Til info så er banen knivskarp!

Vamos!!

Billede
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

Ny baggrund til mobilen til lige at komme i stemning. Selv tak!
Billede

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Muddi12345 »

Jeg synes kampen imorgen, er mere afgørende end vi lige tror. Fordi ærligt, så har Real spillet af lort i 2015 og resultaterne har været derefter. Men de har vigtige spillere som Modric og Ramos tilbage i truppen imorgen, og derfor er jeg sikker på, at hvis Real vinder imorgen, så vil det give dem et kæmpe rygstød og tro på tingene. Den selvtillid de har manglet vil de få, hvis de får et godt resultat.
Derfor er det simpelthen så VIGTIGT, at vi vinder kampen imorgen. For med 4 point ned til Real, så vil det have omvendte effekt og gøre dem demotiverede for de resterende kampe, og der kan sagtens komme et par dårlige resultater efterfølgende. Desuden er vi på hjemmebane og vi har noget at revanchere.

Jeg tror desuden, at Real vil være topmotiverede og har læst godt på lektien. Derfor håber jeg, at Lucho har gjort det samme og ikke er blevet overmodig. Nej, vi skal være fokuserede, aggressive i presspillet, hurtige pasninger og løbevillighed fra hele holdet. VAMOS!
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBSOCI »

PuyolErGud skrev:
FCBSOCI skrev:Hvor ville det være skønt at komme hjem fra Camp Nou med to sejre mod to store hold inden for samme uge. Tror det bliver tæt mod RM. Mon ikke CR7 vil gøre alt for at vise, at han er verdens bedste (selvom det er Messi). Han må være topmotiveret? En 2-0 sejr ville være perfekt, for så er vi også bedst indbyrdes og kan tillade os at smide fire point mere end RM i resten af sæsonen og alligevel blive mestre.
Udebanemål tæller vidst ikke i regnskabet mellem indbyrdes hold. Så 2-0 vil gøre, at det ved pointlighed er målscoren..
Tak, du har ret PuyolErGud. Så må vi jo bare håbe, at kommer det dertil, så har Barca den bedste målforskel. Glæder mig til at se den flotte tifo på Camp Nou, og forhåbentlig en fantastisk stemning, en superkamp og vigtigst af alt tre point...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

Bliv nu aften!! IHHHHH
Visca el Barca

gygfo

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af gygfo »

Vi dominerer fra start til slut. Kampen kommer til at ligne den mod City. Vi vinder med to basser.


No jinx

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster