22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Utroligt enig Ladislau

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Jamial »

ladislau skrev:/snip

Problemet med vores midtbane pt, er ikke taktikken med individderne. De er ikke kontrollerende af natur, og så fristes de simpelthen for ofte til den direkte aflevering. Det er også en stor fristelse med de tre fyre på toppen.
Dernæst mangler der en general. Iniesta magter det simpelthen ikke. Rackitic på sigt, måske?
Det er en god observation. Jeg bed også mærke i at spillet var meget mere direkte for Barca, især i første halvleg. Det er efter min mening ikke udelukkende et dårligt element at få ind i spillet, men det er bare ikke det Barca-spil jeg har været vandt til at se de sidste mange år.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Det gør også, at der kommer flere omstillinger og at vi skal ud i flere fysisk krævende løbe/nærkamps-dueller, når vi ikke på samme måde forsvarer os ved at være i boldbesiddelse og i (store) dele af kampen "flytte" bolden rundt, også horisontalt på banen. Det er ikke lige der, vores midtbane har sin styrke - eller elementer, der notorisk har været del af "La Masia" stilen. Ja, Real har tre fantastiske typer på midten, som både kan småspillet og boks-til-boks spillet i Isco, Modric og Kroos. Det må man bare give dem. På et tidspunkt, om nogle år, ryger Messi formentlig ind på den centrale midtbane permanent - han kommer til at score færre mål, men det bliver det vildeste dikterende og play-makende midtbanespil vi nogenside har set, det tror jeg. Messis forståelse for spillet kommer til at være vanvittigt inde i det centrale maskinrum, hvis han samtidig ikke har hele mål-scoringspresset på sine skuldre.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Jeg vil meget gerne medgive Journalisten i, at det var primært held opfulgt af godt forsvarsspil, der holdte os inde i kampen under Reals vanvittige pres.
De satsede hele butikken, og brugte øjensynligt også kræfter, som de jo så ikke havde. Jeg sad faktisk, lidt som i Liverpool og MU kampen tidlere på dagen, og tænkte; det er nu eller aldrig.

De kører vores midtbane ned, og på den lange bane, så frygter jeg Kroos, Modric og Isco. Til gengæld, så tror jeg ikke et øjeblik på, at den manglende midtbane er Luchos taktik. Hvilket man ofte læser herinde.
Det var imo tydeligt fra start, at vi skulle prøve at spille, men de presser simpelthen midtbanen ned.

Problemet med vores midtbane pt, er ikke taktikken med individderne. De er ikke kontrollerende af natur, og så fristes de simpelthen for ofte til den direkte aflevering. Det er også en stor fristelse med de tre fyre på toppen.
Dernæst mangler der en general. Iniesta magter det simpelthen ikke. Rackitic på sigt, måske?
Jeg tror de færreste benægter at Barca havde held med at være på 1-1 efter førstehalvleg. Den kunne ha' stået 2-3 og vi kunne derefter ha' vundet kampen 6-3. Hvis Ronaldo havde scoret tl 0-1, eller hvis Neyo havde scoret til 2-0, eller hvis.... Vi kan altid gisne om hvad der skete. Journalistens argumenter var ekstremt søgte, derfor mødte han ikke meget sympati herinde. Det var dog flot at han mødte op efter en sejr til Barca, for de plejer at forsvinde fra dug fra solen når det går deres hold skidt.

Barca havde kontrol den først fjerdedel af kampen. RM domineret anden fjerdedel. Efter halvlegen stod der reelt Barca på den. At RM fik lov at dominere i en periode finder jeg helt logisk når vi lige er kommet fra en hård CHL kamp og at på midtbanen ikke havde en god dag og manglede ledelse.

For jeg er helt enig i dét med en leder på midtbanen. Busi og Xavi fik orden i sagerne, men indtil da var Iniesta og Rak ikke prangende. Hverken Rak eller Iniesta formåede at dirigere slagets gang og det skal der findes en løsning på.

Alt i alt er det for fedt at se at Barca havde det fysiske overskud til sidst og Luis Enrique fortsætter med at demonstrere hvordan man får sit hold til at peake i foråret!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

rummenigge skrev:fedt at se at Barca havde det fysiske overskud til sidst
Det var fantastisk rart. Det føles som om det er første gang længe, hvor vi har været Madrid overlegne på dette punkt. Man skal huske at rose LE, når det er på sin plads. Pragtfuldt at se hvor god form vores spillere lader til at være i.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster