24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Belitime »

Storken skrev:Straffespark bliver scoret på 78% af gangene. Derudover er der faktisk ingen hold, der på langt sigt har kunne overgå dette tal.
Har du nogen beviser der bakker den påstand op ? Jeg tror i hver fald at Chelsea ligger godt over, Hazard er mester 100% og før ham havde de Lampard. Eller Real Madrid med Ronaldo, Ruud van Nistelrooy og Zidane/Figo.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Storken skrev:Straffespark bliver scoret på 78% af gangene. Derudover er der faktisk ingen hold, der på langt sigt har kunne overgå dette tal. Der er herved meget lidt skill involveret i det at sparke straffespark.
Kuriosum: Siden 1982 har Tyskland/Vesttyskland sparket 24 straffespark i VM/EM-straffesparkskonkurrencer og brændt 1 (ét - i 1982, hvor de i øvrigt vandt alligevel). Det er en ganske præsentabel procentsats, der siger noget om, hvordan det skal gøres.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Storken skrev:Straffespark bliver scoret på 78% af gangene. Derudover er der faktisk ingen hold, der på langt sigt har kunne overgå dette tal. Der er herved meget lidt skill involveret i det at sparke straffespark.

Messi burde dog lære at sparke hårdt, fladt og i en af siderne. Det er sjældent, at de spark bliver reddet.
Det giver ingen mening at konkludere, at der er lidt skill involveret i straffespark ud fra ovenstående (selv hvis din påstand kan bakkes op). Det giver kun mening, at sammenligne spillere individuelt. Der er til gengæld muligvis så meget varians involveret i straffespark, at det er de færreste spillere, der sparker nok af dem til, at man kan konkludere ret meget fra det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Haha kom lige i tanke om Mølbys "MAtS bliver ikke til noget" i går. Så nu ved vi at vi har at gøre med en spiller som bliver verdensklasse! Ufatteligt at man kan konkludere det i en kamp hvor mandens enste "fejl" var ikke at gribe et blødt skud.
Barcelona advanced in all 8 previous CL knockout ties in which they won the first leg away
Men ellers er humøret meget bedre i dag. Vi fik et fremragende resultat og det brændte straffespark må give messi endnu mere blod på tanden for at straffe dem i næste kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Haha kom lige i tanke om Mølbys "MAtS bliver ikke til noget" i går. Så nu ved vi at vi har at gøre med en spiller som bliver verdensklasse! Ufatteligt at man kan konkludere det i en kamp hvor mandens enste "fejl" var ikke at gribe et blødt skud.
Barcelona advanced in all 8 previous CL knockout ties in which they won the first leg away
Men ellers er humøret meget bedre i dag. Vi fik et fremragende resultat og det brændte straffespark må give messi endnu mere blod på tanden for at straffe dem i næste kamp.
Sagde han virkelig det? Hvilken kraftidiot. Ter Stegen stod fremragende og var meget rolig i sit spil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Efter det skud fra aguero hvor han skød forbi. Noget med at han var usikker og aldrig blev til noget. IMO gjorde han det helt fint. Han er 22 år og spiller en kæmpe kamp med så meget ro. Det er sgu imponerende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Er der nogen der ved, hvor jeg kan få billetter til returkampen mod City? Uden det koster meeeega meget.
Hvis jeg prøver på deres egen hjemmeside får jeg at vide, at jeg skal skrive mig op, så jeg får besked hvis der kommer flere til salg. Nogle andre sider?
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Muddi12345 skrev:Er der nogen der ved, hvor jeg kan få billetter til returkampen mod City? Uden det koster meeeega meget.
Hvis jeg prøver på deres egen hjemmeside får jeg at vide, at jeg skal skrive mig op, så jeg får besked hvis der kommer flere til salg. Nogle andre sider?
3 umiddelbare muligheder:

1) skriv dig op
2) køb dem nede i billetbutikken foran stadion
3) køb dem fra en tredjepart, fx viagogo.

Hvornår rejser du derned? Rejs gerne derned en uge før kampstart, så burde det være muligt at købe dem nede i billetbutikken.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.totalbarca.com/2015/matches/ ... ge-earned/

Jeg er meget enig i hvad der bliver skrevet i denne artikel. Vi burde have fået et bedre resultat og vores anden halvleg var ikke god nok. Men stadig et fint resultat.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Brombi skrev:
Muddi12345 skrev:Er der nogen der ved, hvor jeg kan få billetter til returkampen mod City? Uden det koster meeeega meget.
Hvis jeg prøver på deres egen hjemmeside får jeg at vide, at jeg skal skrive mig op, så jeg får besked hvis der kommer flere til salg. Nogle andre sider?
3 umiddelbare muligheder:

1) skriv dig op
2) køb dem nede i billetbutikken foran stadion
3) køb dem fra en tredjepart, fx viagogo.

Hvornår rejser du derned? Rejs gerne derned en uge før kampstart, så burde det være muligt at købe dem nede i billetbutikken.
Jeg kan kun hive nogle dage ud af kalenderen, så det bliver nok dagen før.. Jeg tjekker lige Viagogo. Tak :-)
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Efter at have set to gange Real Madrid mod Liverpool og nu Barca mod Manchester City kan ingen mene, at Premier League er bedre end La Liga.

Det er en myte, at den nederste halvdel af Premier League er så stærk. Hvad bygger man det på?

I øvrigt må en ligas styrke vel skulle vurderes på de bedste holds niveau. Andet ville da være absurd.

Nå, sidste input i debatten herfra: Tre af de seneste fire vindere af Europa League er fra La Liga.

Jeg fornemmer, at der er rigtigt mange, som ikke aner, hvor stærke Atletico, Valencia, Sevilla, Villarreal m. fl. i virkeligheden er.
Morten Bruun efter kampen i går. Det er især sjovt at læse hvad folk skriver til disse bemærkninger. Problemet er at folk ikke kender til de "dårligere" hold og kun bedømmer dem ud fra deres kampe hvor de bliver voldtaget af barca og real (og så glemmer det når de får resultater).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Så lige en gut fra min Facebook havde skrevet følgende:

Messi har brændt 13 ud af 59 staffe, og brændt 5 ud af de sidste 10.
Ronaldo har brændt 5 ud af 59.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

B-Freak skrev:Så lige en gut fra min Facebook havde skrevet følgende:

Messi har brændt 13 ud af 59 staffe, og brændt 5 ud af de sidste 10.
Ronaldo har brændt 5 ud af 59.
Det er en god røver.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

ulrich skrev:
B-Freak skrev:Så lige en gut fra min Facebook havde skrevet følgende:

Messi har brændt 13 ud af 59 staffe, og brændt 5 ud af de sidste 10.
Ronaldo har brændt 5 ud af 59.
Det er en god røver.
Aner ikke hvor meget hold der er i det, nogen der har andre facts?
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 24/2 - Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

phpBB [video]


Her er en video fra 2014 med mere end 5.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster