21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Og det har stadigvæk ikke en døjt med engelsk fodbold at gøre. Det er ikke alle som er så optagede af det som dig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, det er bare two wrongs.
Jep hvor den ene er et direkte produkt af den anden. Forsvarsspilleren kan jo bare lade være. Så er det ikke overdrivelser men direkte film vi snakker om hvilket er en helt anden sag. Men nej de små frispark er bare en del af spillet og dem skal dommeren nok stoppe.
Og det har stadigvæk ikke en døjt med engelsk fodbold at gøre.
Jeg har meget svært ved at se samme fokus på overdrivelser hvis de danske medier var ligeså "inspireret" af spansk fodbold som de er af engelsk. PL er stort i skandinavien og derfor er det naturligt at tankegangen fra engelsk fodbold går igen i danmark.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Jep hvor den ene er et direkte produkt af den anden.
Ja, det er netop pointen i two wrongs don't make a right: At man ikke er berettiget i at besvare en urimelighed med en ny urimelighed. Det er i mine øjne et fint princip i stort set alle sammenhænge.
Piquénbauer skrev:Jeg har meget svært ved at se samme fokus på overdrivelser hvis de danske medier var ligeså "inspireret" af spansk fodbold som de er af engelsk. PL er stort i skandinavien og derfor er det naturligt at tankegangen fra engelsk fodbold går igen i danmark.
Det ved jeg ikke rigtig noget om. Jeg kan kun tale på egne vegne, og for mig handler det ikke om engelsk fodbold, men om ordentlig sportslig optræden, sportsånd, fair play, og alt den slags.

Men agree to disagree. :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

[quote="Flax_Generous"
Det bestemmer dommeren selvfølgelig. Ligesom han vurderer om en hånd på bolden er forsætlig eller ej, om bolden er inden for spilleafstand ved en skuldertackling, osv.[/quote]

Det er her, problemet ligger. Det viser sig jo, at dommerne ikke er så gode til at vurdere netop dette. Især når det gælder taklinger i feltet. Det sker næsten aldrig, at en dommer f.eks. dømmer straffe, uden at spilleren gør opmærksom på det. Jeg kan ikke komme i tanke om en episode, hvor det er sket.
Flax_Generous skrev:Hvis man kommer ud af balance af lidt kontakt og vælter eller taber boldbesiddelse eller bare momentum, så er der selvfølgelig frispark. Hvis man derimod bliver strejfet, men uden problemer kan blive stående eller spille videre, så bør man da gøre det (Messi-stilen). Hvis man alligevel smider sig, er det skuespil og i min bog usympatisk. Uanset hvad Neville siger. Bare fordi man bliver rørt, har man jo ikke nødvendigvis ret til et frispark. Ligesom der omvendt faktisk også kan være frispark, selvom der ikke er kontakt.
Men her kommer der jo en vurderingssag, det holder ikke synes jeg. Især for den spiller som holder sig på benene i feltet. Han vil aldrig får tilkendt straffespark. Hvis vi tager Messi som et eksempel, i de fleste tilfælde hvor han holder sig på benene, ville aldrig spile smide sig og får helt efter bogen, et frispark eller få tikendt sig straffe. Når Messi holder sig på benene, får han jo ikke rigtig en "belønning" fra dommeren. Vi har f.eks. set utallige gange, hvordan han er blevet snydt for et klokkeklart straffe, netop fordi han ikke går ned ved kontakt. Det er et problem, som Neville også tager op.

Jeg kan sige det på en anden måde. Hvis vi stiller to situationer op, hvor to spiller bliver taklet helt identisk. Den ene vælger at gå ned, den anden mister balancen og bolden ryger ud over sidelinjen. Hvad tror du der sker? Den første vil, helt efter bogen, får tildelt straffespark, den sidste som holder sig på benene men mister balancen og bolden ryger ud, vil ikke få noget som helst. Det er problemet, jeg tror det er derfor de fleste spillere smider sig.

Med det sagt, er jeg fuldstændig enig med dig i, at det kan være irriterende og usportslig, at man overdriver, smider sig og selv søger den kontakt, der skal til.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Tolquhon »

Ny kamptråd?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster