11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

gygfo

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af gygfo »

På bold.dk undrer folk sig over, hvorfor Messi ikke bliver vist ud, og resten af Barca bliver kaldt små prinsesser. Forudsigeligt.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af emo »

Ja, haha. Messi stempler i brystet, aaaaah vel bold.dk?
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15033
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Visca El Barca skrev:Der er dog flere måder at oversætte Leos udtalelser på. Her er det Rafael Hernandez' version.
Messi: "I'm tired of people throwing shit at me from outside (Media). I haven't demanded anything from the club. All lies
Messi: "I'm tired. They picture me as the one that rules the club, I'm only another player. I don't make decisions nor do I demand them."
Messi: "They said I wanted to fire Luis Enrique, I'd never do that. There are people that want to damage the club, they're not from Madrid."
Messi: "I have heard everything, people said I had a bad relationship with Guardiola, Eto'o, Bojan, that I banished many. That's not true."
Messi: "It's hard for me this year (The Golden Ball), but I have my expectations. No matter who wins, it's deserved."
Og her er det Rafael Hernandez' syn på Leo udtalelser. Jeg synes han har flere gode pointer.
Messi came out, hit back the press that's been smearing him for ages and confirmed he's staying. God has spoken.
Now other club fans can go back to bash Messi, after all he's not going to the Premier League to prove himself. As if he needs that.
It takes a lot for Messi to come out and speak. He picked the perfect time that he picked to answer all the lies.
Messi has spoken and Barcelona destroyed Atlético Madrid in a unlikely turn of events. What a way to end this week.
This week I heard many things that worried me a lot, it's disappointing and above all revealing that it ended up being lies.
Barcelona, it's entorno (all that surrounds the club) has always been a mess of personal interests and mischief. Shouldn't be surprised.
Might as well admit something that in hindsight becomes funny. Friday night I was convinced Messi was gone at the end of the season. Ufff...
Barcelona's been a victim of third party interests for too long, can't say I can change the game but might as well try it. Coming soon...
Alt det medier skriver kan ende i blodbad ligesom det der skete i Paris.
Jeg kan ikke forstår folk som støtter og tror på det de skriver. Alt er ren provokation og mange liv bliv ødelagt på grund af mediernes propaganda.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nogen der har stats på hvor mang km Messi og iniesta løb i kampen??


Og hvor finder man sådan en stat?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Brombi »

Hvor er det bare en dejlig følelse her dagen efter. Forstår godt hvorfor JonasV kunne gå i seng med en retfærdighedsfølelse i maven, nemlig at det var os der fik de 3 helt vildt fortjente point! At dommeren var dårlig er efterhånden ikke nogen overraskelse længere, hvilket gør sejren ENDNU sødere, nemlig at vi kunne vinde med dommeren fraværende oppe i hovedet.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af emo »

Jeg tror langtfra at medierne har opdigtet alt det som er blevet sagt og skrevet... de har måske pyntet på noget af det. Men uden tvivl at der er sket noget inde i klubben.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af JonasV »

Daluigi skrev:
JonasV skrev:
Daluigi skrev:
JonasV skrev:Jeg går i seng med en følelse af retfærdighed. Elsker når Atleticos svineri bliver udstillet og de kan rejse hjem til deres dumme hovedstad med lige præcis 0 point på kontoen.
Sjovt, for jeg synes ikke der var noget som helst retfærdigt ved denne kamp. Ja, vi får da en sejr. Men når man ved, at Undiano dømmer endnu en Madrid kamp næste uge, så føler man sig magtesløs
Lad nu være at hive det jeg skriver ud af kontekst. Selfølgelig var dommeren en cunt.
Hvad hives ud af kontekst? Du siger, at du går i seng med med en retfærdighedsfølelse... Jeg siger, at det kan jeg ikke efter hvad der skete i kampen, og det ikke får konsekvenser...
Fint, fint. Vi ser forskelligt på det. Det jeg mener med hvad jeg skriver er, at det er retfærdigt at vi får 3 point og at Atletico får 0 point. Dommeren nævner jeg ikke. Men der er vi selvfølgelig også enige. Case closed.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af emo »

SpillerSomMESSI skrev:Nogen der har stats på hvor mang km Messi og iniesta løb i kampen??


Og hvor finder man sådan en stat?
Haha...

Tredje gang er måske lykkens gang. Kom i gang Blau!
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Brombi »

Lad os lige huske på en ting her. Vi hentede Enrique ind så han kunne få det bedste ud af spillerne, gøre dem mere aggressive og det lykkedes i går! Det er noget vi har efterlyst i nogle år nu, måske siden Guardiolas sidste år. Spillerne kender efterhånden hinanden så godt, at det taktiske ikke nødvendigvis er det vigtigste for at vinde - snarere virker det som at det er mentaliteten på banen som bliver afgørende. Jeg håber inderligt at denne attitude kan fortsætte resten af sæsonen, og at det ikke bare var én aften.


Alle snakkede om Messi, Suarez, Neymar, Pique, Busquets og Alba igår. Men her er spillere fra i går som ikke fik så meget opmærksomhed, men som gjorde det yderst fantastisk. Credit where credits due:
  • Bravo: Han var sublim med fødderne i går, og havde blandt andet en aktion hvor Mandzukic spillede den ind til Torres, hvor han læste den. Rigtig godt lavet af ham, at han stadig står og er vågen i 80. minut! Jeg kan altså godt forstå hvorfor det ser svært ud for ter Stegen, når Bravo gør det så godt. Uanset hvad så burde sådan nogle præsationer belønnes med spilletid. Det er selvfølgelig svært for ter Stegen at vise sit værd, når han kun får lov at spille mod de små i Copa, men nu får han chancen mod et af de store i Champions League snart. Vi har et luksusproblem på målmandsposten, så lad os bare være taknemmelige for det. Sidste sæson havde vi Pinto på mål.
  • Rakitic: Han ligner en som mangler lidt speed, og vi forventer enormt meget af ham. Han har ikke spillet så godt de sidste par måneder, men i går var han over det hele. Godt nok havde han vist kun 31 afleveringer, men det vidner måske om hvor han har prioriteret sit arbejde; nemlig det defensive. Han var rigtig god til at bryde Atleti's kontraangreb, noget som de har levet på i lang tid. Han var sparsom med afleveringer, men valgte at bruge dem hvor de var vigtige, blandt andet til 3-1 målet!
  • Dani Alves: I forhold til hvad han normalt lægger for dagen, spillede han rigtig godt igår. Selvfølgelig tabte han bolden en gang i mellem, sådan er det når man har en risky back, men han var ofte hurtig tilbage i forsvaret og fungerede rigtig godt offensivt. Normalt har vi set Alves konsekvent oppe foran, men det ligner at Enrique i går fik ham til at sætte lidt fokus på det defensive arbejde. Han havde nogle gode indlæg og var ofte nede og erobre bolde hjemme!


Jeg har læst lidt på twitter, at der er nogenlunde enighed om dommerpræstationen i går, blandt spanske kommentatorer:
  • Der skulle have været rødt til Gimenez
  • Der var ikke straffe til Atleti
  • Der var straffe til Barca, da Rakitic får en albue i hovedet

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Guardiola »

God kamp i går, godt spil, fantastisk indstilling - ikke mindst taget al uroen på sidelinjen i betragtning. En ting er, at vi vinder over et rigtig godt hold, men det mest glædelige var næsten, at se en Suarez med vildskab og tænding, en Neymar med driblinger, leg og kunster, og en Messi med smil, drive og aggressivitet, tilmed defensivt arbejde nede i eget felt. Der var noget, som modsat den seneste periode, så umådeligt rigtigt ud. Lad os håbe, det bliver vendepunktet. Utroligt man kan sidde med sådan en fornemmelse nu, blot en kamp efter at have været i kulkælderen. Midtbane, forsvar og målmand - alke var gode og udførte deres opgave fortrinligt.

Elendig dommerpræstation. Det er simpelthen ikke godt nok. Gimenez tilsidesatte flere gsnge hensynet til modspillerens helbred. Det skal en dommer gribe ind over for. Det må ikke kunne svare sig, atsave modstanderen ned på den måde, som han flere gange gjorde.

Fint indlæg Brombi. Er helt enig

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Guardiola »

emo skrev:Jeg tror langtfra at medierne har opdigtet alt det som er blevet sagt og skrevet... de har måske pyntet på noget af det. Men uden tvivl at der er sket noget inde i klubben.
Ja. Ellers fyrer man ikke en sportsdirektør og udskriver valg. Selvfølgelig har der været problemer, problemer som ikke er løst på en weekend. Omvendt er det helt sikkert også rigtigt, at visse medier har løbet med en fjer (ok, en høne). Håber reaktionen er, som man fik indtryk af i kampen mod ATM, at truppen står sammen og arbejder sig ud af problemerne.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8348
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Michman »

Det bedste ved kampen igår er at den skabte håb. Det er alt for længe siden vi har set vores hold spille sådan mod et andet storhold. Vi er langt fra ude af krisen men når det er sagt er det ihvertfald et skridt i den rigtige retning. Lad os få noget ro på de indre linjer og lad os begynde at håbe igen. Og vigtigst af alt, lad de store problemer med ledesen og de store beslutninger vente til sommer.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Bager »

Brombi skrev: Jeg har læst lidt på twitter, at der er nogenlunde enighed om dommerpræstationen i går, blandt spanske kommentatorer:
  • Der skulle have været rødt til Gimenez
  • Der var ikke straffe til Atleti
  • Der var straffe til Barca, da Rakitic får en albue i hovedet
Jeg er helt enig. Men hvis ret skal være ret, så havde Messi hånden på bolden ved Suarez' mål. Alt i alt var det en elendig kamp fra dommerens side, men det er hvad man kan forvente fra en spansk dommer.

Med hensyn til kampen, så var det en rigtig god kamp fra vores side. Vi spiller stadig på samme måde med midtbanespillere der trækker ud i siden og ligger milehvidt fra hinanden, forsvarsspillere der spiller hen over hovedet på midtbanen, undladelsen af at spille sig ud af fare nede fra forsvaret osv. Men igår virkede det til at konceptet fungerede, selvom jeg stadig ikke er tilhænger af det. Nu har Lucho og træneren fået så meget lort på det seneste, men så skal de også have et rygklap når det går godt. Jeg håber, vi kan bygge videre på kampen, og forhåbentlig spille med om pokaler i år.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af emo »

Men det er trods alt nemmere at spotte en ren stempling med strakt ben lige foran dig, end at vurdere om der evt. er en skulder/bryst på en bold, når du står bag spilleren.

Igen, Messis skulder/arm som stadig er svær at se selv i langsomgengivelse er et skøn som han eller linjedommeren tager.

Igen, Atl. slap for to røde kort, og fik tildelt et tyndt straffe og undgik at få dømt et straffe imod sig, mens vi fik Messis mulige skulder/arm med os. Så det er vel en milliard til Atl. imod en for os. De vinder overbevisende på dommertække ... ;)
Allez...

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af SirJonas »

Bager skrev:
Brombi skrev: Jeg har læst lidt på twitter, at der er nogenlunde enighed om dommerpræstationen i går, blandt spanske kommentatorer:
  • Der skulle have været rødt til Gimenez
  • Der var ikke straffe til Atleti
  • Der var straffe til Barca, da Rakitic får en albue i hovedet
Jeg er helt enig. Men hvis ret skal være ret, så havde Messi hånden på bolden ved Suarez' mål. Alt i alt var det en elendig kamp fra dommerens side, men det er hvad man kan forvente fra en spansk dommer.
Du kan ikke rigtigt bruge "ret skal være ret" her.. For i så fald skulle du komme med et statement til dommerens fordel (dommeren havde dårligt udsyn, eller at den var svær at vurdere) men at han også laver ENDNU en stor fejl ved Messi taler ikke ligefrem til hans fordel. At det var en kendelse, der gik vores vej, gør ikke dommeren mindre dårlig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster