4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han skal enten ud eller have at vide at der skal ske noget. Hvis de her resultater kom fordi vi prøvede noget nyt så kunne jeg leve med det. Men når de kommer fordi vi slår indlæg og spiller suarez som targetman så holder det ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Syntes Van Gaal tiden bar præg af et hold, der niveaumæssigt ikke kunne sammenlignes med holdet vi har i dag. Der var alt for mange ordinære spillere og alt han vandt var takket være Rivaldo. Husker dog den tid som mere underholdende end det spil vi har set de sidste 3 år.

Måske misforstår jeg dig, men ærligt talt, så skal vi mere end 10 år tilbage, før jeg mindes så røvsyge kampe som dem vi ser i dag. Når jeg ser Atletico spille, så ser jeg ikke spillere, der holdes mere i snor end hos os. Vores koncept er nærmest bare at spille bolden til Messi og så se hvad han finder på. Atletico spiller som en enhed hvor alle kæmper for sagen. Præcis som i Pep tiden. Jeg tror den rette træner kan bringe det tilbage.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:Alexis brændte decideret frit mål flere gange.... Sorry to remind you.
... og alligevel scorede han på 26,087% af sine afslutninger i La Liga i første sæson (han endte aldrig på under 25,000% i sine tre sæsoner i La Liga). Luis Suárez ligger lige nu på stabile 13,636%. Det er ikke ret godt.
Alexis var ikke ude og pille fingre i 4 måneder, mens hele verdenen gjorde grin med ham og fortalte ham at han var et dyr. Alexis fik heller ikke pudset en psykolog på sig, som nærmest kastrerede ham.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Kunne Tata sparkes ud efter en sæson, kan LE også. Håber virkelig at han begynder at vise træner mentalitet, snarest. Super karismatisk person...
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:Alexis brændte decideret frit mål flere gange.... Sorry to remind you.
... og alligevel scorede han på 26,087% af sine afslutninger i La Liga i første sæson (han endte aldrig på under 25,000% i sine tre sæsoner i La Liga). Luis Suárez ligger lige nu på stabile 13,636%. Det er ikke ret godt.
Ligger Messi på 26%... For så lad os da konkludere at Alexis var bedre end Messi ;-)

Jeg elskede Alexis og mener salget af ham og dette køb er hovedrystende. Jeg vil dog bare nødigt, at man på baggrund af savn, ophøjer ham til noget han trods alt ikke var. Han havde lange perioder med ELENDIGT spil. Lad nu lige Suarez få mere end 3 måneder til at vise sit værd. Han har da trods alt sikret point i ligaen og været rigtig stærkt i CL.

Jeg synes det er træneren man skal have fokus på. Come on: Messi, Neymar og Suarez. Han formår ikke at skabe chancer med de spillere. Det er fanme da skandaløst!
Forumlegende

BarçaDK

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Daluigi skrev:
BarçaDK skrev:Skæv sammenligning med Alexis.

Ud over at Suárez er meget tung i 1-2-spillet, så har han også brændt frustrerende mange store chancer.

Enig i, at hans position på banen tit har været lidt fjollet, men det retfærdiggør ikke, at han er så uskarp.
Alexis brændte decideret frit mål flere gange.... Sorry to remind you.
Det er OK, husker ikke umiddelbart at det var flere gange decideret frit mål, men han var en elendig afslutter, ja.

Jeg mener alligevel, at det er skævt at sammenligne de to indkøb. Alexis var en 22-årig, god spiller for et midterhold/sub-tophold i Serie A. Suárez kom i sin bedste alder som Premier Leagues bedste spiller. Og for tre gange Alexis' pris.
Senest rettet af BarçaDK man jan 05, 2015 12:31 am, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
klogfyr skrev:Had chances? Hvilke chancer, vi har suarez alene med målmanden og det er vel det?

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Det var til gengæld også en enorm chance, som der bare skal laves mål på 10 ud af 10 gange. Godt vi betalte så mange penge, for sådan en verdensklasse angriber, der sikrer os vigtige point gang på gang.
Jeebus. Manden er helt ny i klubben og bliver spillet åndssvagt. Gå ind og se hvordan alexis gjorde det i starten.
Jeg er ærligt talt fløjtende ligeglad med, hvordan en 22-årig Alexis Sánchez gjorde det i starten, ligesom jeg også er ligeglad med hvordan Martín Cáceres spillede. Det her handler om Luis Suárez, ikke om nogen andre. Men hvis du vil snakke om Alexis, kan vi da godt snakke lidt om Alexis. Han var 22 år og var købt som en spiller, der ganske vidst skulle bidrage noget med det samme, men også skulle udvikle sig og blive en bedre spiller. Vi vidste forhåbentlig godt alle, at han ikke ville score 30 mål i sin første sæson. Det gjorde han heller ikke. Han scorede 15 mål, hvilket var 3 mere end i sin sidste sæson i Udinese. Han kostede en tredjedel af hvad Luis Suárez kostede. Luis Suárez er købt til at præstere nu. Lige nu. Ikke om 2 år, ikke om 3 år. Nej, han er købt til at præstere fra første fløjt. Og det har han bare ikke gjort og derfor giver jeg manden hug (i flertal).
Du kan ALDRIG forvente at en spiller leverer med det samme. Og så er det fuldstændig ligegyldigt hvor meget de har kostet. Ydermere har suarez leveret - han skaffede f.eks. 3 point mod almeria hvor vi væltede rundt som i dag. At han så efterfølgende har haft dårlige kampe er forståeligt når man ser på holdet. Der er jo ingen der spiller godt. Og når han så samtidigt bliver spillet så hovedrystende dumt så bliver det endnu mere forståeligt.

Med det sagt er jeg enig i at hans afleveringer og dårlige afslutninger ikke er gode nok. Håber og tror dog at det kommer efter tid.
Så lad os droppe 'med det samme'. Det er dog godt det samme, for det er altså noget tid siden at Suárez debuterede. Han har trænet med holdet i mange måneder efterhånden. Han fik sin første kamp for os i slutningen af oktober. Det er over 2 måneder siden. Han har næsten spillet 1000 minutters fodbold for os. Det er ikke for meget at forlange af ham, at han begynder at betale nogle af de mange penge vi har givet til ham tilbage. Lige nu er han nemlig ikke ret meget værd. I hvert fald under ingen omstændigheder 75 millioner pund.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Enig Brombi.

Nåh.. har lige kigget i krystalkuglen. Så et stort krøllet garn på sidelinjen i en ikke alt for fjern fremtid

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Alexis dummede sig ikke, derfor alt dette ikke var nødvendigt for ham. Han pillede ikke fingre, han trænede med, så boldbehandling burde ikke være fremmed for ham.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Kunne Tata sparkes ud efter en sæson, kan LE også. Håber virkelig at han begynder at vise træner mentalitet, snarest. Super karismatisk person...
Han laver jo intet på sidelinjen, han er så fucking opgivende at se på..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Kunne Tata sparkes ud efter en sæson, kan LE også. Håber virkelig at han begynder at vise træner mentalitet, snarest. Super karismatisk person...
Bestemt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

BarçaDK skrev:
Daluigi skrev:
BarçaDK skrev:Skæv sammenligning med Alexis.

Ud over at Suárez er meget tung i 1-2-spillet, så har han også brændt frustrerende mange store chancer.

Enig i, at hans position på banen tit har været lidt fjollet, men det retfærdiggør ikke, at han er så uskarp.
Alexis brændte decideret frit mål flere gange.... Sorry to remind you.
Det er OK, husker ikke umiddelbart at det var flere gange decideret frit mål, men han var en elendig afslutter, ja.

Jeg mener alligevel, at det er skævt at sammenligne de to indkøb. Alexis var en 22-årig, god spiller for et midterhold/sub-tophold i Serie A. Suárez kom i sin bedste alder som Premier Leagues bedste spiller. Og for tre gange Alexis' pris.
Til gengæld kom Alexis som serie A's bedste

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Brombi skrev:Jeg må være den eneste herinde som ikke maler fanden på væggen. Jeg er uenig med dig Visca men jeg kan godt se at det ikke ser for godt ud, men jeg er altså enig med Xavi. Synes at vi til tider spiller god fodbold, og det ofte bare er enten timing eller det sidste der mangler. Lad os huske på at hvis vi fik straffesparket, som vi egentlig havde fortjent, så havde det set anderledes ud.
For mig er det en kæmpe frustration over rent faktisk at få en chance for at ændre på tabellen - de kommer så sjældent og sjældent mere åbenlyst - og så forpurre den på denne måde. Når vi ved hvor svært det plejer at være på denne bane skal vores to bedste offensive selvfølgelig spille fra start. Vi får en gylden mulighed og vi sætter Messi og Neymar på bænken. Messi. For Munir/Pedro. Jeg kan næsten ikke holde det ud.
Det er åbenlyst at vores spil er en skygge af sig selv og at vi ofte må overleve på enkeltmandspræstationer. Så skal Munir bare ikke spille sådan en kamp fra start. Hvad er planen? Hvad er det vi sigter efter og hvordan vil vi opnå det? Jeg kan slet ikke få øje på noget, der beroliger mig ved dette projekt lige nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så lad os droppe 'med det samme'. Det er dog godt det samme, for det er altså noget tid siden at Suárez debuterede. Han har trænet med holdet i mange måneder efterhånden. Han fik sin første kamp for os i slutningen af oktober. Det er over 2 måneder siden. Han har næsten spillet 1000 minutters fodbold for os. Det er ikke for meget at forlange af ham, at han begynder at betale nogle af de mange penge vi har givet til ham tilbage. Lige nu er han nemlig ikke ret meget værd. I hvert fald under ingen omstændigheder 75 millioner pund.
Suarez var igennem en hård sommer som uden tvivl prægede ham psykisk. Desuden er det at træne med holdet er sgu ikke nok. Det er et nyt system og nye spillere. Stadig har han leveret fine stats og været afgørende. Men ja der har da været kampe hvor han har været ringe - præcis som messi, iniesta, neymar og andre. Men sjovt nok får de ikke bank.

Det store problem er systemet og Lucho. Før det kommer på plads kan vi ikke kræve at spillerne levere optimalt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 4/1 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Visca el Barca, kan godt forstå når i siger Simeone ikke passer til Barca. Men set udefra virker han så dygtig at jeg tror han ville kunne spille anderledes med vores spillere. Ikke tiki taka nødvendigvis, men få mere ud af vores spilleres styrker.

Jeg frygter det scenarie fra det nylige rygte om Laporta som præsident med Xavi som træner i 2016. Ikke Laporta, det så jeg gerne. Men den forestilling om at en Barca spiller med et stort navn altid vil få succes som træner.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster