1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

Jah men inden for nogle rammer som ledelsen sætter. Det er virkelig naivt at tro at ledelsen ikke dikterer hvilken retning holdet skal spille - i vores tilfælde er det "direkte" fodbold som ønskes. Det sætter altså nogle specielle krav, især til en træner som Enrique, som har praktiseret "tiki-tika"-ligne fodbold med Barca B.
Men hvis de ville spille direkte fodbold hvorfor så ikke ansætte en klopp f.eks.? Vi ser nok anderledes på det og måske er jeg naiv men tror at ledelsen ansætter den træner som spiller den slags bold de vil se. De vil ikke ansætte en træner for at fortælle ham hvordan man skal spille. Så kunne de ligeså godt bare hyre en som spiller på den måde de vil have. Og når træneren så er blevet ansat så får denne ellers lov til at forme sit hold hvilket alt også tyder på at Lucho fik her til sommer med sine køb af spillere.

Vi glemmer også nogle gange at der er et valg der kommer tættere og tættere på og hvordan vinder man bedst det valg? Ved at spille god bold og vinde. Det vil derfor virke mærkelig imo hvis man henter en træner som ikke står for den bold som man vil spille, køber nogle spillere som ikke passer til trænerens stil og så ellers bare ser hvad der sker. Jeg er overbevist om at ledelsen virkelig har gjort deres bedste for at få et hold sat sammen som kan spille god bold og med en træner som de regnede med kunne levere dette.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

neymarJR

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af neymarJR »

Det var skidt,det var det :cry:
Det positive, nu kommer football manager 2015 snart,så skal jeg nok gøre barca til mestre. :smile:

Barca58
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors mar 27, 2014 1:33 am
Har takket: 45 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Barca58 »

Visca El Barca skrev:
Kubala skrev:
Visca El Barca skrev:
Kubala skrev:Jeg er også forundret over, at man er så begejstret for Suarez' indsats. Han havde virkelig mange dårlige aktioner, men jeg forstår det fuldt ud, da han lige skal i gang, men hvis man vil kritisere, så skal kritikken være over hele linjen.
Lige netop i aften var han meget uskarp, så den store ros er uforstående, ja. Han kæmpede, men oftest havde han alt for mange dårlige træk, han virkede ikke til at have overskud til at komme forbi sin modstander, mislykkedes med sine driblinger og virkede generelt uskarp. Det er en naturlig konsekvens af, at han ikke er i kampform, så han skal ikke kritiseres.
Alt det er jeg godt klar over, men nogle mennesker går i selvsving over Suarez og nærmest skamroser ham. Hvis du læser hele tråden igennem, så vil du se, hvordan Messi bliver gjort til skurken, fordi han ikke lige ramte dagen, men Suarez, ham var der intet galt med. Ja, man skal ikke være efter ham, men ret skal også være ret. Han var ikke god i dag, hvilket er i orden, som sagt, da han skal i kampform.
Problemet med Suarez er at han prøver at spille med messi. Han mangler selvtillid at gøre tingene på egen hånd. En anden ting er at han ikke spiller på sin plads.
Enig.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Lopezzz »

Brombi skrev:Spillere som Neymar og Suarez SKAL jo passe ind. Så dumt. I stedet for at købe spillere som passer ind, har man købt spillere og tilpasset taktikken efter dem.
@piquenbauer This :op:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af abx »

Jeg vågnede med gårsdagens kamp i tankerne som det første - mit ansigtsudtryk var somewhat:
Billede
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Storken »

Jeg så (heldigvis) ikke kampen i går, men jeg vil alligevel knytte en kommentar. Mit problem med Luis Enrique er, at jeg ikke ved hvad han egentlig vil. Hvordan vil han have os til at spille fodbold? Hvad er hans foretrukne startopstilling? Jeg er på en måde nervøs for, at han ikke selv kender svarene på disse spørgsmål.

1) Hvem er fremtidens målmand på holdet? I mine øjne virker det som om, at han har valgt Bravo, men ser Ter Stegen an. Det virker bare en smule kortsigtet, hvilket skaber usikkerhed.

2) Han prøver mange forskellige forsvarskombinationer, men har endnu ikke fundet sin favorit. Det giver ikke tryghed og stabilitet bagtil, da det kræver kontinuitet. Han er nødt til at finde sit bedste makkerpar i midterforsvaret.

3) Han skal finde ud af, hvordan han vil spille på backene. Alves og Alba virker ikke til at fungere sammen mod de store hold, men hvad skal man gøre i disse kampe? Det nytter ikke noget at smide Mathieu på backen i få vigtige kampe om året og håbe han klarer opgaven. Derudover skal vi have fundet en afløser til Alves. Hans spil har været nedadgående i over 2 år, men han spiller stadig hver uge.

4) Skal Mascherano eller Busquets spille defensiv midt? Derudover skal man overveje om Busquets skal overtage Xavis plads. Det vil tage lidt tid, men på sigt tror jeg egentlige godt, at han kunne spille centralt.

5) Hvad gør man med Neymar, Suarez og Messi i angrebet? Skal de spille som nu eller med Neymar og Suarez på toppen med Messi liggende bagved?

Vi har rigtig mange spørgsmål. Det er snart på tide, at Lucho får dem besvaret.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Lopezzz skrev:Op med humøret allesammen, det er ikke enden af verden ;-)
Yah, positive vibration!! ♡
Præcis Lopezzz! Enden af verden ville være hvis der ikke var flere O'ense pilsner

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Jesni »

Efter syv fede år kommer der syv magre. Kampe som sidste kommer i løbet af en sæson - no worries. Der hvor problemet ligger er, at vi ikke er gode nok defensivt mod de store hold. Som jeg også sagde inden vi mødte Real. Vores målscore i La liga har lullet os i søvn.

Og når vi ikke kan købe de nødvendige erstatninger, så må vi leve med, at vi ikke har et hold, der er i balance. Det kommer vi til at kunne se i Champions League. Kommer vi til semifinalen, så er det godt gået med det forsvar.

Derudover er mange af vores spillere over 30 år. Selvom der blev købt ind i sommer, så mangler der stadig et generationsskifte.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

Lopezzz skrev:
Brombi skrev:Spillere som Neymar og Suarez SKAL jo passe ind. Så dumt. I stedet for at købe spillere som passer ind, har man købt spillere og tilpasset taktikken efter dem.
@piquenbauer This :op:
Ja der står jo i deres kontrakt at de SKAL spille. Det ved alle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


De score på et målspark... Hvad laver Alves efter at han nemt bliver skubbet væk? Kigger på bolden i stedet for at løbe mod den helt frie mand der så bliver spillet fri og score. Han skal bare ind i kroppen på ham med det samme, der er INGEN bag ham, så han behøver ikke at dække af for nogen. Hvorfor er det ikke Busi der hopper op i den duel i stedet for Masch. Montoya kan fandme ikke være dårligere end Alves. Bartra og Montoya fortjener at spille, de giver alt hver kamp og de viser gejst og vilje.

Derudover er det ikke så meget det med at vi ikke får nogle mål der plager mig, det er det elendige spil vi ligger for dagen, der er intet flow i det overhovedet og det er overhovedet ikke sådan vi spiller. Jeg ved ikke hvad idéen var i går. Ja vi skaber mange chancer, men der var bare ingen sammenhæng. Rafinha rørte kun bolden 3 gange mere end Bravo... (24)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Brombi »

Er det ikke på tide at ter Stegen får en liga kamp?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af zqa »

Flot mål.

kom så United!
#jesuisSheep

gygfo

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af gygfo »

Slap af. Celta vigo er ikke noget dårligt hold, vi skal jo huske på, at krohnaldo er giftig

BarçaDK

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af BarçaDK »

Brombi skrev:Er det ikke på tide at ter Stegen får en liga kamp?
Når det er Bravos skyld, vi lukker mål ind, synes jeg.

neymarJR

Re: 1/11 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af neymarJR »

da pep forlod barca,begyndte nedturen for alvor.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster