25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Kommer vi foran til at starte med? I call bullshit! :i
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Bale bliver ikke klar, Ramos er med fra start.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Billede

Ancelotti har åbenbart bekræftet at det er sådan her de stiller op på lørdagi et interview med Cadena Cope. Pepe fik åbenbart et slag igår og det eneste der stadig er usikkert er om det bliver ham eller Varane. Ingen rigtig DM på deres hold, interessant.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den midtbane burde vi kunne kontrollere. Og vigtigst - hvem skal vinde bolden tilbage for dem?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Jep, der er også rimelig stor forskel på denne her midtbane og den de havde i copa del rey finalen, med Alonso - Modric og Di Maria. Jeg tror at vi vil få nemmer at komme om bag deres midtbane og finde huller, men vi skal være rigtig gode til genpresset så Kroos og Modric ikke får meget tid på bolden til at starte kontraer. Måske en grund til at Rakitic skal være med, Xavi kommer ikke til at jagte Ronaldo, det vil Rakitic være bedre til.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Journalisten »

Piquénbauer skrev:Den midtbane burde vi kunne kontrollere. Og vigtigst - hvem skal vinde bolden tilbage for dem?
Modric, Kroos, Isco og Jamés er per definition offensivt indstillede spillere, men det er altså ikke 4 Özils, der render rundt. De har et enormt løbepensum og især James og Isco har overrasket mange Real Madrid fans i den sidste tid, da de faktisk har arbejdet rigtig meget til i defensive og tilmed gjort det godt.

Især Isco har faktisk en sans for det, vil jeg mene. Han er ekstremt god til at forudsige modstanderens træk, og det resultater rent faktisk tit i bolderobringer. Han havde et par gode i kampen mod Liverpool, og så kan du sikkert også godt huske, at han snuppede bolden fra Alves sidste sæson :-)

Men det er korrekt, at midtbanen synes lige lovlig teknisk. Havde gerne set Illara på midten, men Ancelotti viste jo sidste sæson, at han i den grad knækkede koden mod de boldbesiddende hold, så jeg stoler på, at han ved hvad han har gang i.

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at vi kommer til at forsvare i 4-4-2 og angribe i 4-3-3.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

men Ancelotti viste jo sidste sæson, at han i den grad knækkede koden mod de boldbesiddende hold, så jeg stoler på, at han ved hvad han har gang i.
Ja mod bayern. Mod barca var det en anden snak.

Og når det kommer til de spillere på den centrale midt så ændre det ikke på at det er spillere som er bedst med bolden. Iniesta kan også løbe og presse men der er immervæk stor forskel på ham når han har bolden ved sin fødder og når han ikke har den. Men det kan jo være at real sætter sig på boldbesiddelsen... Hvem ved?

Et andet problem der opstår med den opstilling er rummet mellem midtbane og forsvaret. Altså det område hvor messi er bedst. Her vil real virkelig komme på røven hvis de ikke får en til at hold godt øje med det. Og de kan ikke have at forsvaret presser for meget op eller at en af cb'erne gør det da det vil efterlade en masse plads til neymar og suarez. Så imo er det endnu et søm i kisten til den ovenstående taktik. Man bliver simpelthen nødt til at spille med en form for defensiv midt.

Når snakken falder på om det skal være xavi eller rak der spiller så må jeg indrømme at jeg ikke er i tvivl. Xavi har ikke løbe pensummet mere til at hjælpe med at dække højresiden. Det kan gå an mod mindre hold eller når vi skal holde på bolden ligemeget hvad men det går ikke mod real hvor vi alle ved hvem der løber rundt derude. Vi har derfor virkelig brug for rak til at komme ud og støtte/dække alves. Jeg kunne endda godt tænke mig at vi spillede med både masche og busi så den ene kunne være lidt låst til at double teame ronalde sammen med alves.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.barcablaugranes.com/2014/10/ ... al-preview

En fin lille taktisk optakt til kampen i morgen!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Journalisten »

Også mod Barca, jo. Den første kamp 'gælder ikke' - holdet var ikke sammenspillet, opstillingen var ikke fundet. Den anden kamp var bare mærkelig. Vanvittige (i dårlig forstand) forsvarspræstationer fra begge lejre. Men i CdR finalen fandt man dag om noget koden til at bryde Barcelona ned. Det kan du vel ikke benægte?

Jeg kan sagtens følge dig i dine tanker om den manglende CDM. Kroos kommer højest sandsynligt til at varetage den plads, men jeg frygter også, at han ikke har formatet til at lukke Messi ned. Nu må vi se.

Spændende bliver det. Desværre har jeg ikke den bedste mavefornemmelse, så jeg har smidt et par tusind + min kærestes Michael Kors ur på en Barca sejr. Visca El Barca!!!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg er allerede alt alt for nervøs.
Senest rettet af Skydefinten fre okt 24, 2014 11:43 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Sjovt, det kun er den ene kamp, hvor RM vandt, som tæller i din bog ;-)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2810
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Tag jer sammen drenge, hvorfor er i så negative.
Vi har ikke rigtig haft sådan en kamp af dette niveau i lang tid, jeg tror at vores drenge kommer til at overraske. Husk på at det er LE's første el Clasico, han vil gøre alt for at vinde den. Husk at de fra sidste sæson har mistet meget gode og centrale spillere(Alonso, di Maria især).
Bale er heller ikke med.
Ronaldo har kunnet kører Glen Johnson og Alberto moreno rundt. Men det vi har på holdet er en anden kaliber.
Desuden håber jeg at vi får lidt mere plads denne gang for at se neymar og Messi sprudle.
Jeg tror at vi tager den på lørdag. Alvorlig grimt endda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Journalisten »

Heartbreaker skrev:Sjovt, det kun er den ene kamp, hvor RM vandt, som tæller i din bog ;-)
Det var jo så også den eneste kamp mod Barca, hvor man praktiserede den defensive stil (4-4-2), som man indførte i slutningen af sidste sæson, og som man med sikkerhed også vil se på lørdag. Så lige i det henseende, ser jeg kun på den sidste kamp.

Men bare rolig, jeg glemmer ikke de to nederlag ;)

neymarJR

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af neymarJR »

øh hvem vandt i april i madrid? hallo gutter ingen troede på det dengang,men vi vandt,det kan gøres igen.Jeg vælger at være optimist. :smile:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

El Clasico! Hell....YEAH!

Jeg er glad så længe at Mathieu spiller Albas plads. Barca skal spille sit spil og være aggressive i genpresset og ikke miste bolde på midten. Som modstander ville jeg frygte Messi, Neyo og Suarez.

Bra
Alv-Piq/Bar-Mas-Mat
Rak-Bus-Ini
Sua-Mes-Ney

Vamos! :)
Senest rettet af rummenigge fre okt 24, 2014 1:03 pm, rettet i alt 2 gange.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster