18/10 FC Barcelona - Eibar

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt; en ting jeg lagde mærke til fra tilskuerpladserne, som man ikke rigtigt kan se fra sin sofa, er hvor god Bravo er til at hive forsvarsspillerne i ørerne. Han er ikke bange for at skælde Alves eller Piqué lidt ud, hvis de står og sover i en situation. Jeg er ret imponeret over, at han allerede på nuværende tidspunkt, lader til at have så godt styr på tingene, at det er ham der står og organiserer forsvaret, og ikke Piqué, der alt andet lige har været i klubben, i noget længere tid end Bravo har. Han virker umiddelbart som en stille lederskikkelse. Jeg tror det har været vigtigt at hente netop lederskikkelser. Folk der ikke er bange for at tage ansvar og træffe beslutninger på egen hånd, deraf indkøbene af spillere som Bravo og, især, Rakitic. Jeg håber og tror at de kommer til at spille en stor rolle i løbet af sæsonen. På den gode måde vel at mærke.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Blaugrana92 »

PS. Når jeg kommer hjem, har jeg lige et lækkert klip, fra det 17. (plus 14 sekunder, cirka) minut af første halvleg.

BarçaDK

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af BarçaDK »

Hvordan er udsynet egentlig derfra? Kunne du overhovedet se anden halvleg? Det hjælper måske, at det er så højt...?
Blaugrana92 skrev:Billede

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Lasse N »

Billede

Var også på stadion igår dog gik min tlf ud 1 time før kampstart hvor billedet er taget. Det jeg hæfter mig mest ved, ved kampen var at neymar spillede en rigtig god 1 halvleg især. Vores 2 halvleg var god. At Messi stadig brænder liiidt for meget og først rigtig liver op når han får scoret. Men det der glæder mit barca hjerte mest og efterlader det største indtryk fra kampen er Xavi! Her gik jeg og troede han efterhånden var en færdig mand, men hans præstation igår var et tydeligt bevis på at han stadig har kolossal indflydelse på holdet. Gad godt at se en statistik på hvor mange afleveringer og berøringer han havde, for han var godt nok med i meget. Den mand skinker langt væk af coolneshed og respekt. Selv under opvarmningen er det tydeligt det er ham der går forrest og svinger dirigentstokken. Så fedt at se den professionelisme han besidder. I øvrigt, er der nogen der fik fat i hvor mange mennesker der var på campen?

BarçaDK

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af BarçaDK »

108 boldbesiddelser og 86 succesfulde ud af 90 forsøgte afleveringer af Xavi.
75.546 tilskuere. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt; en ting jeg lagde mærke til fra tilskuerpladserne, som man ikke rigtigt kan se fra sin sofa, er hvor god Bravo er til at hive forsvarsspillerne i ørerne. Han er ikke bange for at skælde Alves eller Piqué lidt ud, hvis de står og sover i en situation. Jeg er ret imponeret over, at han allerede på nuværende tidspunkt, lader til at have så godt styr på tingene, at det er ham der står og organiserer forsvaret, og ikke Piqué, der alt andet lige har været i klubben, i noget længere tid end Bravo har. Han virker umiddelbart som en stille lederskikkelse. Jeg tror det har været vigtigt at hente netop lederskikkelser. Folk der ikke er bange for at tage ansvar og træffe beslutninger på egen hånd, deraf indkøbene af spillere som Bravo og, især, Rakitic. Jeg håber og tror at de kommer til at spille en stor rolle i løbet af sæsonen. På den gode måde vel at mærke.
Hvis det er bravo der organiserer forsvaret så skal han lige få fingeren ud og råbe lidt højere når vi møder real. Hvis forsvaret spiller som i går mod real så får vi tæsk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Ray-lights!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15030
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:PS. Når jeg kommer hjem, har jeg lige et lækkert klip, fra det 17. (plus 14 sekunder, cirka) minut af første halvleg.
Jeg har en hel samling af klip fra det 17:14. minut lol
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Hvordan er udsynet egentlig derfra? Kunne du overhovedet se anden halvleg? Det hjælper måske, at det er så højt...?
Blaugrana92 skrev:Billede
Det er ganske fint. Har siddet nærmest det samme sted, de sidste 3 gange jeg har været derinde. Det er rigtig fint, synes jeg. Man får super overblik over banen, men det er samtidig ikke så langt væk, at jeg ikke kan se hvem der har bolden. Det skal i øvrigt lige påpeges, at jeg ikke sad der hvor billedet er taget. Jeg sad helt nede på 2. række af den øverste ring.

BarçaDK

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af BarçaDK »

Ah, all right. Sad du på endetribunen eller på lateral'en?

Og btw, er "halvringen" øverste "ring", eller er det 3. ring fra bunden? Hvis du forstår... :oops:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20600
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1105 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Ah, all right. Sad du på endetribunen eller på lateral'en?

Og btw, er "halvringen" øverste "ring", eller er det 3. ring fra bunden? Hvis du forstår... :oops:
Endetribunen. Er jeg ret sikker på i hvert fald.

Det er 3. ring fra bunden, jeg snakker om. Altså ... den røde. Boca 417. Slå det op. Hvis man kan. Eller ... prøv vel? :D

BarçaDK

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af BarçaDK »

All right all right!

Okay, måske skal jeg prøve det engang så. Jeg bildte mig ellers ind, at man ikke rigtig kan se, hvad der sker i den modsatte ende, derfra. Ved ikke helt hvorfor. Eller jo, det ved jeg godt. Fordi det kan man ikke på TRE FOR Park 3-4 rækker fra plænen. Så må det vel være det samme på Camp Nou 50 rækker oppe? Yup. Giver mening. 'Nat.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Lular »

Jeg håber, at Xavi bliver sparet mod Ajax, og at han stiller op til start mod Madrid i stedet for Rakitic.

Jeg er glad nok for at vi har købt Rakitic, han har hurtigt faldet til, og han har mange kvaliteter:

Han er en bedre afslutter end Xavi uden for feltet.
Han er bedre defensivt, og har et større løbepensum rent defensivt.
Hans teknik er rigtig god.
Han har et godt blik for pasninger og er ret pasningssikker.

Xavi, however, er i en klasse for sig selv når han rammer sit topniveau, hvilket jeg synes han stort set gjorde mod Eibar ( i hvert fald i 2. halvleg). Nu hvor Xavi ikke skal passe landsholdet, og samtidig hviler på bænken i mange kampe (pga Rakitic), så er Xavi langt mere 'klar' i de minutter får, selvom han er ved at blive en ældre herre.

Xavi har en helt hjernedød boldsikkerhed. Når han har bolden på midtbanen er den stort set umulig at pille fra ham, hvilket skyldes hans: sumblime teknik/boldbehandling, hans lave tyngdepunkt, hans hurtige vendinger, hans intelligens.
Xavi kan dreje i hvilken som helst retning med bolden klistret til fødderne. Det kan Rakitic ikke pga. hans anderledes kropsbygning.

Xavi har desuden et fantastisk blik for spillet, er et par niveau bedre i pasningsspillet end Raktic (uhyre sikker).

Og meget vigtigt: Xavi er klogere imo. Det er tydeligt i løbet af flere kampe. Xavi ved hvilke rum han skal søge for at skabe den nødvendige plads for ham selv eller for andre. Rakitic har ikke samme forståelse som Xavi har.

Så jeg håber på Rakitic mod Ajax og Xavi mod Madrid. Iniesta og Bussen er self selvskrevne.

neymarJR

Re: 18/10 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af neymarJR »

jeg ville spille med mash på den defensive midtbane mod madrid,i stedet for busquests.Det ville jeg fordi han er hurtigere og kæmper mere. :smile:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster