4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Jeg er stadig i chok over at der ikke blev dømt straffe og rødt kort... Især den sidste vinkel viser tydeligt at tono fælder Munir. Men hvad kan man efterhånden forvente når det er lahoz der har fløjten...
Du kan ikke dømme rødt kort, da han ikke har bolden under kontrol. Jeg vil i hvert fald påstå, at Rayo spilleren vil afvikle situationen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han har da bolden under kontrol? Den eneste grund til at han mister kontrollen er fordi målmanden, som bagerste mand, tager hans ben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Han har da bolden under kontrol? Den eneste grund til at han mister kontrollen er fordi målmanden, som bagerste mand, tager hans ben.
Ham Rayo spilleren der kommer løbende bagfra vil sandsynligvis gribe ind, hvortil der ikke er rødt kort i min bog.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi han ikke bruge sandsynligvis til så meget... Rayo spilleren er bag Munir (bolden) og Tono tager, som sidste mand, benene på Munir.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Bravo var vildt god igår!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Vi han ikke bruge sandsynligvis til så meget... Rayo spilleren er bag Munir (bolden) og Tono tager, som sidste mand, benene på Munir.
Sidste mand findes ikke i fodboldloven. Dommerobservatør Jan Carlsen om berøven af oplagt scoringsmulighed:
"Dommeren skal for det første vurdere, om der er tale om en berøven af oplagt scoringsmulighed (det, som i folkemunde stadig går under betegnelsen ”nødbremse” - meget malende, men ikke altid dækkende). Der er det obligatoriske sæt af kriterier, som dommeren skal vurdere. Intet af disse kriterier er i sig selv afgørende, men de bidrager alle til det totale billede og grundlaget for vurderingen. Hvor lang var afstanden til målet (for alt andet lige må man formode, at det hele bliver mindre oplagt, jo længere afstanden er)? Hvad var angriberens sandsynlighed for at bevare eller opnå kontrol over bolden? Hvordan så spilretningen ud (var det nogenlunde mod mål eller f.eks. ud mod siden)? Hvor mange forsvarsspillere var der - og hvordan var de placeret (ikke et spørgsmål om at være bageste mand eller ej - en anden typisk misforståelse - men om de ville kunne nå at gribe ind)? Når alt dette er tordnet gennem dommerens hjerne på under et sekund, kommer vi så til bundlinjen: hvad ville der mon være sket, hvis der nu ikke var begået en forseelse? Havde der foreligget en oplagt scoringsmulighed (ikke bare en mulighed, men en oplagt én), så har vi et rødt kort."

Kilde:
http://www.tipsbladet.dk/blog/carlsens- ... on-mod-bif

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Brombi skrev:Bravo var vildt god igår!
Samme var Bartra og Piqúe, især Bartra bliver jeg mere og mere glad for, for hver kamp han spiller. Når vi har 4 så gode spillere på CB pladsen, kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi bliver ved med at bruge Mascherano som CB. Håber kampen mod PSG var den sidste med ham som CB. Brug ham som DM.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

A$AP skrev:
Brombi skrev:Bravo var vildt god igår!
Samme var Bartra og Piqúe, især Bartra bliver jeg mere og mere glad for, for hver kamp han spiller. Når vi har 4 så gode spillere på CB pladsen, kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi bliver ved med at bruge Mascherano som CB. Håber kampen mod PSG var den sidste med ham som CB. Brug ham som DM.
Busquets spillede rigtig skidt i går, derfor vil jeg gerne prøve at se Masche på hans plads.

BarçaDK

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

What, jeg synes Busquets var god i går. Tredjebedst efter Piqué og Bravo umiddelbart.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Me2!
Allez...

BarçaDK

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

emo skrev:Me2!
Ja, du var også god!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Vi han ikke bruge sandsynligvis til så meget... Rayo spilleren er bag Munir (bolden) og Tono tager, som sidste mand, benene på Munir.
Sidste mand findes ikke i fodboldloven. Dommerobservatør Jan Carlsen om berøven af oplagt scoringsmulighed:
"Dommeren skal for det første vurdere, om der er tale om en berøven af oplagt scoringsmulighed (det, som i folkemunde stadig går under betegnelsen ”nødbremse” - meget malende, men ikke altid dækkende). Der er det obligatoriske sæt af kriterier, som dommeren skal vurdere. Intet af disse kriterier er i sig selv afgørende, men de bidrager alle til det totale billede og grundlaget for vurderingen. Hvor lang var afstanden til målet (for alt andet lige må man formode, at det hele bliver mindre oplagt, jo længere afstanden er)? Hvad var angriberens sandsynlighed for at bevare eller opnå kontrol over bolden? Hvordan så spilretningen ud (var det nogenlunde mod mål eller f.eks. ud mod siden)? Hvor mange forsvarsspillere var der - og hvordan var de placeret (ikke et spørgsmål om at være bageste mand eller ej - en anden typisk misforståelse - men om de ville kunne nå at gribe ind)? Når alt dette er tordnet gennem dommerens hjerne på under et sekund, kommer vi så til bundlinjen: hvad ville der mon være sket, hvis der nu ikke var begået en forseelse? Havde der foreligget en oplagt scoringsmulighed (ikke bare en mulighed, men en oplagt én), så har vi et rødt kort."

Kilde:
http://www.tipsbladet.dk/blog/carlsens- ... on-mod-bif
Ok men med den beskrivelse er jeg så bare endnu mere sikker på at der var rødt og straffespark.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Bager skrev:God kamp mod Rayo:

...

- Mathieu var en åbenbaring på venstre backen; han var her der og allevegne. Han viser at han er en intelligent spiller, der kan gå med i det opbyggende spil. Samtidig er han altså en væsentlig større tilstedeværelse defensivt end Alba. Forestil jer at have to backs som Mathieu på hver sin backplads sammen med to centerbacks der er gode i luften - vi ville aldrig lukke mål ind fra luftrummet. Jeg mener at en spiller med Mathieus fysiske attributer og evner bør være reference for vores backs. There, I said it. Ihvertfald mener jeg, at man bør overveje Mathieu som venstre back mod store hold samt i CL.

- Jeg har stadig optur over, at vi har både Messi og Neymar på vores hold. De to fortsætter med at udvikle deres samspil, og vil udgøre et utrolig seværdigt angrebspar de næste 4-5 år. Fanme fedt at blive forkælet som tilhænger. Så er der selvfølgelig Suarez om to kampe, hvilket bliver vanvittig spændende. Munir gjorde det fint igår, lige pånær episoden hvor han skulle have lagt bolden af til Neymar.

- Rigtig god kamp af Piqué. Det er en fornøjelse når han endelig spiller godt. Og når det sker, så skal det selvfølgelig også påpeges. God kamp af Bartra og Alves ligeså.
Helt enig, jeg håber VIRKELIG at LE har indset at forsvarskonstellationen imod PSG skal scrap'es, især på udebaner! Mathieu giver en Abidalsk sikkerhed på back pladsen og pondus ved dødbolde og så er han bedre offensivt end Rey Abi. Ja næsten lige så god som Alba :eek:

PIque bør spille fast, han er den bedste til at skabe spillet og en verdensklasse Barcaforsvarer når han er i form. Jeg tror at Lucho benytter sæsonstarten på at får spillere til at komme helt over skader og skavanker og så spille de nye ind. Bartra kan man også roligt spille. Nu håber jeg bare at Vermaelen får chancen når han er ovre sin skade som åbenbart lige er brudt ud igen.

I angrebet er jeg meget skuffet over Pedro. Hans work rate er utrolig god så jeg forstår godt hvorfor at man spiller ham, men han er SLET ikke farlig. Jeg elskede hans opportunistiske afslutning da han brød igennem, men nu ser man intet fra ham, andet end nogle dybdeløb engang i mellem som modstanderne for længst har opdaget.

Næste gang må vi godt lukke kampene til 3-0, alt andet gør mig nervøs.

Luchos disposition om at spille Mathieu på venstreback var klart weekendens Barcahøjdepunkt for mig og beviser at han er klar til at være konsekvent når noget ikke fungerer.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Kamptråd? :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 4/10 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hahahaha
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster