17/9 FC Barcelona - APOEL

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Piquénbauer »

Argh... Selvom jeg er enig så er Goal ikke den bedste kilde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af BarçaDK »

Roberto var lort. Adriano var tæt på lort, men han er også lige vendt tilbage. Munir var lort. Neymar var tæt på lort. Jeg synes egentlig, at Messi gjorde det fint, men angrebet var ikke rigtigt på samme hold i dag. Messi satte utallige gange en mand, men rendte hele tiden ind i blindgyder. Ingen spilmuligheder, helt omringet.

Ini spillede 30 perfekte minutter. To stærke bolderobringer og fremragende på bolden. Man of the match er dog uden tvivl Samper. Ikke fordi han er ny, ung og hyped, men fordi han var fucking god. Hans korte afleveringer er på niveau med de bedste i verden, og han er ufatteligt koncentreret i kampen. Uanset hvor spillet var, løb Samper sig i position, og hver gang han pludseligt fik den, havde han overblikket til at sende den i sikkerhed. Han er vist for real.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

"Du betaler for den assist i badet senere boy!"
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Jurij »

Adrianos dårligste kamp i Barca trøjen.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Bager »

Samper ER for real. Mange af dem der har fulgt ham på b-holdet, inklusivt mig selv, har aldrig været i tvivl om at han var noget specielt. Det var ikke et spørgsmål om hvis, men et spørgsmål om hvornår han skulle tilføjes førsteholdet. Når det er sagt, så synes jeg han var middel igår. Han spillede atypisk nervøst og tog flere dårlige valg end normalt. Dette er naturligvis ikke noget at sige til, da det er en kæmpe scene pludselig at stå på. Han kommer til at blive en del af vores hold i rigtig mange år. Omvendt har han også plads til forbedring; det første der springer i øjenen er, at han skal arbejde med sin fysik.

Hvad angår kampen, så virkede det som en typisk CdR-kamp, hvor vi nærmest har skiftet ud på alle pladser undtagen Messi, og spillet af den grund ikke kører i højeste gear. Vi havde jo også skiftet ud på en masse pladser igår. Efter min mening for meget. Jeg synes LE var en anelse for kæphøj ved at spille en helt ny midtbane i en CL-kamp. Men heldigvis gik det.
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Skydefinten »

emo skrev:Måske vi skulle have overladt initiativet til Apoel i små dele af kampen. Fået trukket dem vertikalt, og så prøvet at stikke mellem deres kæder. Kom så LE, gennemskue bussen.
Ja, sad under kampen og tænkte over, hvordan man får modstanderens bus i gear?
Vi har set det så mange gange før hjemme i ligaen og CL, hvor vi, ofte modsat RM, får presset modstanderen ned i to modbydelige tætte rækker foran deres felt, som vi ikke kan gennemspille. Overlade initiativet? Hvordan gør man det bedst? Droppe genpresset? :eek:

Apoel havde ikke lyst til at komme frem - og håbede på den enkelte dødbold, som gav dem udligningen. Forståelig taktik, men belastende. De burde desuden være reduceret til 10 mænd. Svinestreg.

Nå, 9 nye spillere modsat Athletic kampen. Det er alligevel også en sjat.
Da jeg så opstillingen - forventede jeg altså heller ingen fyrværkeri. LE havde efter min mening skiftet for mange ud, men det gik så lige alligevel.

Samper var herlig - dejlig boldomgang og fight. Kommende stjerne på holdet.
Billede

What to do?
Billede

4. clean sheet skal da også medtages!

Glædelig torsdag - ps. har weekend om præcis 5½ time.
Senest rettet af Skydefinten tors sep 18, 2014 9:09 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Bager »

Skydefinten skrev:
emo skrev:Måske vi skulle have overladt initiativet til Apoel i små dele af kampen. Fået trukket dem vertikalt, og så prøvet at stikke mellem deres kæder. Kom så LE, gennemskue bussen.
Ja, sad egentligt og tænkte over - hvordan man får modstanderens bus i gear?
Vi har set det så mange gange før hjemme i ligaen og CL, hvor vi, ofte modsat RM, får presset modstanderen ned i to modbydelige tætte rækker foran deres felt, som vi ikke kan gennemspille. Overlade initiativet? Hvordan gør man det bedst? Droppe genpresset? :eek:
Der er ikke noget let svar, men jeg kan huske i de bedste perioder under Guardiola, hvor vi fik presset modstanderen i bund i store dele af kampene. Vi stod med forsvarskæden helt oppe ved midterlinjen. Når vi mistede bolden var rummene mellem vores kæder så små, at man lynhurtigt kunne genpresse boldholderen, så vi ofte endte med at genvinde bolden med det samme. På den måde kunne man opretholde presset på modstanderen. Modstanderen spillede jo i virkeligheden powerplay i store dele af kampe, hvilket sled rigtig meget på dem. Det eneste tidspunkt, hvor vi skulle arbejde hårdt, var når vi skulle genvinde bolden. Ellers kunne vi koncentrere os om hurtig boldcirkulation. Det er denne form for fodbold jeg håber vi bevæger os hen imod. Det der med at overlade initiativet til modstanderen forbinder jeg med hold, der ikke ved hvad de skal gøre med bolden. Det er taberhold der gør og det er ikke os! /sagt med Sly-stemme
Visca el Barca

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af theKing1988 »

Kampen mindede om de værste kampe fra vores side i løbet af de sidste to sæsoner.

Men i det mindste fik vi 3 point. Lad os håbe præstationen ikke gentager sig i ligaen eller mod PSG.

ETA: Jeg var lidt chokeret over hvor usammenhængende Xavi's spil var :cry:

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af SirJonas »

theKing1988 skrev:Kampen mindede om de værste kampe fra vores side i løbet af de sidste to sæsoner.

Men i det mindste fik vi 3 point. Lad os håbe præstationen ikke gentager sig i ligaen eller mod PSG.

ETA: Jeg var lidt chokeret over hvor usammenhængende Xavi's spil var :cry:
Xavi har "den" ikke længere. Ganske enkelt. Han er en middelmådig spansk fodboldspiller. Dog har han vel stadig autoritet blandt truppen. Men en stamplads ligger han meget meget langt fra pt.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af Drake »

Jeg håbede og troede enlig at vi ville vinde 3-1, men ved nærmere eftertanke i løbet af dagen, så havde virkelig på fornemmeren at det ville bliver en af DEN slags kampe. Det var virkelig en kedelig og dårlig kamp!

Det kan godt være at der var skiftet meget ud, men vi kan stadig ikke helt åbne bussen. Denne her kamp mindede alt for meget om sidste sæson, kun bedre genpres ellers igen ændring.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af emo »

At give initiativet er ikke nødvendigvis at give afkald på bolden. Min tanke er at strække den kompakte modstander vertikalt, når vi via kombinationer ikke kan spille os i gennem.

Strække dem ud, og så søge de huller de skaber. Et slags, kun naive modstander hopper på den, men lad os prøve chance, indtil vi rammer niveauet hvor vi via hurtigt spil og kombinationer kan komme derind hvor det gør ondt på dem.
Allez...

BarçaDK

Re: 17/9 FC Barcelona - APOEL

Indlæg af BarçaDK »

Min opfattelse var, at Barça gang på gang forsøgte den afgørende aflevering for tidligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster