13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Visca El Barca »

Nói NPO skrev:Nogen der har link til hele kampen? Gerne med Ray.....
Her;

phpBB [video]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Sv: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Tello »

Har lige fået set en masse video sammendrag, Raylights og generelle highlights. Jeg er fandme glad for det jeg ser!

Har slet ikke haft tid til at følge så meget med som tidligere grundet nyt job og flytning. Men det var satme en fornøjelse at se hvordan holdet spillede i går.

Hele holdet virker generelt mere disciplineret, spillet fungerer bedre, defensiven er bedre og Bravo har gjort et godkendt stykke arbejde so far. I modsætning til hvad jeg først havde troet, så kan jeg sgu godt lide Mathieu, Neymar er oppe på et højere niveau nu, Messi er bare majestic som altid, Rakitic imponerer mig stærkt og Munir er fremtidens mand. Desuden også fedt at se Suarez' reaktioner, glæder mig til at se ham i spil!

Uanset hvor meget RFEF, Fifa, UEFA og hvad de ellers hedder prøver at skyde os i sænk, så står vi stærkt! Visca Barca y Visca Catalunya!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af emo »

Vi spiller ret så vertikalt, ligesom under Tata. Der har jeg det ikke store imod, da Bilbao pressede os og det nok ikke helt var muligt at bare køre bolden rundt.

Men viber stadig mere Tatask end vi er Pepsk på den front, genpresset kan man ikke sætte en finger på.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Visca El Barca »

Der er meget lidt Tata over Luchos Barca, hvis overhovedet. Vi spillede også vertikalt under Pep, men boldbesiddelse var grundstenen. Det er også den samme tendens jeg ser på dette Barcas hold, noget som Lucho også kommer ind på under sit pressemøde.

Mekanismerne vi ser i spillet under Lucho er dem, vi så under Pep og det vi savnede i allerhøjeste grad under Tata Martino.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af emo »

Hvilke mekanismer er det, tager vi genpresset fra. Det er ikke en kritik fra min side. Men jeg har elsket at se os trille bolden rundt foran modstanderens felt, og længere tilbage, og køre dem møre på den måde.

Igen, det er ikke muligt i alle kampe, oftest kun i dem hvor modstanderen pakker sig, men pt. ser jeg altså ikke de store ændringer fra sidste sæson bortset fra genpresset og gejsten i spillerne.

Nuvel, vi har ingen mister Xavi til st styre spillet på den gammeldags måde som jeg er så vant til. Men at vi pt minder mere om Pep end Tata inde på banen er jeg ikke helt så overbevist om.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig emo!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Visca El Barca »

Førts og fremmest, genpres, hvilket er alfa omega. Det er noget vi så meget lidt til. Med den mekanisme re-etableret, følger de andre automatisk med. Vi er det hold, der tager initiativet, sådan har det virket i de kampe hidtil, og sådan bliver det nok under Lucho, bedømt på hans udtalelser. Det er en vigtig del a spillet, som Tata Martino gik bort fra.

At de forskellige kæder arbejder sammen, ikke kun via genpres, men også at man gør banen lille, er en anden mekanisme, som ikke var der under Tata Martino. At vi ikke losser bolden ud af kommunen, når vi i forsvaret men istedet lægger stor vægt på at bygge nedefra, er en anden. At vi siger til modstanderen, ligegyldigt hvor mange mand i sender i jeres genpres, vil vi bygge nede fra. Det kan virke risikabelt, men det er det oftest ikke, fordi man har trænet det. Igår så jeg flere eksempler på, at både Ini, Alba og tiltider Mathieu byggede nede fra, selvom Athletic sendte 2-3 mand i genpres. Vi byggede spillet op, med korte afleveringer. Det er det mod, som Tata Martino ikke fandt nødvendigt? sidste år.

På rigtig mange punkter minder Lucho om Pep. Pep spillede også vertikalt, hvis der var behov for det. Lucho minder faktisk slet ikke om Tata Martino, gudskelov for det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 13/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Førts og fremmest, genpres, hvilket er alfa omega. Det er noget vi så meget lidt til. Med den mekanisme re-etableret, følger de andre automatisk med. Vi er det hold, der tager initiativet, sådan har det virket i de kampe hidtil, og sådan bliver det nok under Lucho, bedømt på hans udtalelser. Det er en vigtig del a spillet, som Tata Martino gik bort fra.

At de forskellige kæder arbejder sammen, ikke kun via genpres, men også at man gør banen lille, er en anden mekanisme, som ikke var der under Tata Martino. At vi ikke losser bolden ud af kommunen, når vi i forsvaret men istedet lægger stor vægt på at bygge nedefra, er en anden. At vi siger til modstanderen, ligegyldigt hvor mange mand i sender i jeres genpres, vil vi bygge nede fra. Det kan virke risikabelt, men det er det oftest ikke, fordi man har trænet det. Igår så jeg flere eksempler på, at både Ini, Alba og tiltider Mathieu byggede nede fra, selvom Athletic sendte 2-3 mand i genpres. Vi byggede spillet op, med korte afleveringer. Det er det mod, som Tata Martino ikke fandt nødvendigt? sidste år.

På rigtig mange punkter minder Lucho om Pep. Pep spillede også vertikalt, hvis der var behov for det. Lucho minder faktisk slet ikke om Tata Martino, gudskelov for det.
Jeg synes heller ikke at der er den kæmpestore spillemæssige ændring. Nu synes jeg heller ikke at Tata fuldstændigt ændrede Barcastilen. Som du siger slækkede han på nogle ting som ikke var godt for holdets identitet i det lange løb.

Jeg tror nu også at defensiven har være i fokus, og langsomt og sikkert vil vi kunne se ændringerne i spillestilen. Hvis der formås at bygge fysikken op igennem hele sæsonen og samtidig bygge på med nye taktiske elementer helt indtil sæsonslut, så ser det virkelig godt ud. Tatas Barca stoppede fuldstændig udviklingen efter jul, sådan virkede det i hvert fald.

Spillerne synes at have mere fysisk overskud. Vores genpres er mere effektivt og holder hele kampen igennem. Det vigtigste har været psykologien. Forsvaret virker kontant men ikke panisk som under Tata. Spillerne virker til at ha' en anden tro på tingene og spiller helt uden frygt, lidt ligesom i de gode gamle Pep dage.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster