22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mathi »

Journalisten skrev:Første halvleg var vores, anden var jeres. Vi bliver slået ud af jeres andet mål. Kynisk afsluttet af Suarez, men jeg begriber simpelthen ikke, at Casillas lægger vægten på sit venstre ben. Han skal ned til den bold.
Hans krop følger spilretningen, det er ganske normalt. Spillet er mod Casillas venstre side, og derfor vil han automatisk læne sig mere mod den side. Jeg synes ikke han kan klandres det mål. Om han så kunne, så redder han 4-5 kæmpe chancer på andre tidspunkter, så det er ikke der fingeren skal peges hen. RMA angrebet fik ikke lukket kampen i første halvleg, og det blev dyrt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:
Billede
Det er en meget fin detalje med billedet af Dani, der hænger over hans skab :)

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:Tror jeg skal se kampen igen hvor jeg kan slappe af, og hvor jeg ikke sidder og river mig selv i håret! Jeg har det lidt ambivalent med måden vi spiller fodbold på; jeg kan godt lide at vi har bolden og kontrollerer kampen, omvendt har vi nogle af verdens bedste omstillingsspillere og det skal vi måske udnytte.



Jeg var i øvrigt RIGTIG sur efter første halvleg. Vi spillede en form for fodbold som SLET ikke var Barca værdigt. Det var ned på alle fire, og bare forsvare. På hjemmebane!! Jeg har aldrig set Barca spille sådan. Anden halvleg var fuldstændig anderledes. Det var en holdindsats, og det var en helt anden attitude.

Man har med Luis Enrique ændret spillestilen til, at man er mere direkte, og at man spiller mere på omstillinger. Hele første halvleg bar præg af det(stort set hele kampen, faktisk). Ja, man har nogle af de bedste spillere mht. omstillingsfodbold, f.eks. Neymar og Suarez, men man har også spillere, der har virkelig vanskeligt ved det. Ini, Bussi, tildels Rakitic og så er der midterforsvarere, der kommer under pres pga. det. Man prøvede slet ikke at holde i bolden, i hvert fald ikke i går.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Tolquhon »

Er der nogen der ligger inde med nogle highlights - ikke bare målene? Brormand fortalte mig, at vi havde 4-5 100% chancer i 2. halvleg, men at vi (som sædvanlig - især Neymar og den obligatoriske Alba-afbrænder) ikke var skarpe nok i afslutningerne. Har det noget på sig? Jeg gav op efter 35 minutter med stop'n'go streams, slideshows og indlæsningsikoner... :mad:
Senest rettet af Tolquhon man mar 23, 2015 12:38 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

Såvidt jeg husker havde de 11 hjørnespark (ELLEVE! Gud velsigne mit skrøbelige hjerte) plus indlæg. Alligevel formåede de ikke, pånær CRs skud på overliggeren, at skabe noget farligt ud af luftrummet. Det må man sige er et område vi har forbedret rigtig meget. Det hjælp også at have to hovedstødsstærke centerforsvarer til at ekspedere det værste væk.
Visca el Barca

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

mathi skrev:
Journalisten skrev:Første halvleg var vores, anden var jeres. Vi bliver slået ud af jeres andet mål. Kynisk afsluttet af Suarez, men jeg begriber simpelthen ikke, at Casillas lægger vægten på sit venstre ben. Han skal ned til den bold.
Hans krop følger spilretningen, det er ganske normalt. Spillet er mod Casillas venstre side, og derfor vil han automatisk læne sig mere mod den side. Jeg synes ikke han kan klandres det mål. Om han så kunne, så redder han 4-5 kæmpe chancer på andre tidspunkter, så det er ikke der fingeren skal peges hen. RMA angrebet fik ikke lukket kampen i første halvleg, og det blev dyrt.
Jeg må erklære mig uenig, Mathi. Jeg synes netop, at han spilretning taler for, at ham vil sparke mod fjerneste. Hvorom altid er, så skal han i hvertfald ikke placere sig sådan, at et så snoldet spark skal kunne gå ind. Vi snakker trods alt om, at han næsten kun er kommet ind i feltet.

Jeg er ligeglad, om han redder chancerne til sidst. De kom kun på baggrund af kampens gang. Det var Suarez mål, der dræbte os!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Storken »

Jeg har lige genset kampen. Real Madrid skabte faktisk færre chancer i første halveg end jeg erindrede. De spiller klart bedst, men har vel kun Ronaldos skud på overliggeren og Bales skud efter klumspil ud over målet. Barca har reelt den største chancer, hvor Neymar brænder fra tæt hold.

I anden halveg har Barca til gengæld klart flest chancer. Real Madrid skabte en stor chance til Benzema kort efter pausen, men derfra stod der Barca på alle chancerne.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Sådan husker jeg det også. En ting som piner og irriterer mig er, både i denne kamp og i City kampen, vi kunne have lammetævet dem begge. Det er uhørt så meget vi er begyndt at brænde, igen, igen...
Allez...

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:Jeg har lige genset kampen. Real Madrid skabte faktisk færre chancer i første halveg end jeg erindrede. De spiller klart bedst, men har vel kun Ronaldos skud på overliggeren og Bales skud efter klumspil ud over målet. Barca har reelt den største chancer, hvor Neymar brænder fra tæt hold.

I anden halveg har Barca til gengæld klart flest chancer. Real Madrid skabte en stor chance til Benzema kort efter pausen, men derfra stod der Barca på alle chancerne.

Ja, Real skabte ikke mange store chancer i første halvleg. De havde to store chancer, udover deres mål, men de sad på spillet, og der var optakt til uro, hver gang de nærmede sig Barcas banehalvdel.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Tolquhon »

Storken skrev:Jeg har lige genset kampen.
Kom frisk med link? Så laver jeg en tønde kaffe og sætter mig til at se den...

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Havde Neymar scoret til 2-0, så havde man rundbarberet Real. Man scorede ikke, og Real fik udlignet og begyndte at sidde på kampen i første halvleg.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Dagens nøje udvalgte kaffekop:

Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kubala skrev:Havde Neymar scoret til 2-0, så havde man rundbarberet Real. Man scorede ikke, og Real fik udlignet og begyndte at sidde på kampen i første halvleg.
En monster chance der bare skulle prikkes ind, men ak ja.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:Havde Neymar scoret til 2-0, så havde man rundbarberet Real. Man scorede ikke, og Real fik udlignet og begyndte at sidde på kampen i første halvleg.
En monster chance der bare skulle prikkes ind, men ak ja.
Jep, det er mentalt. Jeg tror, at Zlatan i et interview, eller også var det en anden angriber, der sagde det, at når man kommer i en målkrise, så brænder man selv de simpleste chancer, og når det kører for en, så scorer man selv på de vanskeligste chancer. Derfor skal Neymar i gang igen. Det har ikke kostet indtil videre, fordi man har haft det fornødne held, man har producerede en helvedes masse chancer og andre har været kyniske, men det kan vende, og så vil det koste.
Senest rettet af Kubala man mar 23, 2015 1:27 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 22/3 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Tolquhon »

Haha - Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster