16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Tolquhon »

amirjanzel skrev:Alba er til gengæld muligvis klodens hurtigste forsvarsspiller.
...når han ikke er skadet. :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

:smile:
Billede
MDCCCXCIX

Barca58
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors mar 27, 2014 1:33 am
Har takket: 45 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barca58 »

amirjanzel skrev:
Piquénbauer skrev:Kan du ikke se at han "hakker" i sit løb? Synes det er tydeligt. Men ja der er da fin power i det løb men det er stadig kun en mand han løber forbi og pinto burde have gjort mere ved den afslutning.
Don't see it. Om det havde været én eller tre, er for den sags skyld ligegyldigt - jeg kan ikke se, nogen af vores spillere fange ham der. Det var bare fremragende. Pinto er som bekendt Pinto.

Jeg er dog stadig umådeligt glad for, at det var Neymar og ikke Bale, vi hentede.
Jeg kan ikke se noget special med målet. Bartra var skadet og kunne ikke løbe hurtigere men kunne sagtens takle bolden ud og Pinto? Han er en af de dårligste målmand jeg har set i hele mit liv. Med så sårbar forsvar, en dårlig målmand åbner spillet for modstanderne.

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

Tolquhon skrev:
mozadreve skrev:Små mirakler? Rolig nu. Det var et fint kontramål, men der var intet mirakuløst over det. Han holder balancen flot, men nu er han jo heller ikke nogen spinkel eller svagelig spiller. Hurtighed har altid været Bales helt store styrke, så der er som sådan heller ikke noget overraskende i, at han løber fra Bartra i en sprint fra midterlinjen.
Jeg syntes det var mere end bare et "fint" kontramål. Vi snakker om en solo-tur fra egen banehalvdel. Sidst jeg så det var Messi mod Getafe. Bliver skubbet ud af banen og løber udenom.. Vi skal ikke undervurdere målet bare fordi det er vores rivaler. Hvorfor komme ind på Bale's fremgragende egenskaber, skulle det gøre målet mindre mirakuløst? Jeg havde ihvertfald aldrig set den tur komme og det tror jeg hellere ikke at du havde. Så uanset om Bartra er ny og Bale er kendt for styrke og hurtighed så havde ingen forventet det mål. Pointen er bare at kontramål også kan være ligeså imponerende som Barcelona's tiki-taka.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af PuyolErGud »

mozadreve skrev:
Tolquhon skrev:
mozadreve skrev:Små mirakler? Rolig nu. Det var et fint kontramål, men der var intet mirakuløst over det. Han holder balancen flot, men nu er han jo heller ikke nogen spinkel eller svagelig spiller. Hurtighed har altid været Bales helt store styrke, så der er som sådan heller ikke noget overraskende i, at han løber fra Bartra i en sprint fra midterlinjen.
Jeg syntes det var mere end bare et "fint" kontramål. Vi snakker om en solo-tur fra egen banehalvdel. Sidst jeg så det var Messi mod Getafe. Bliver skubbet ud af banen og løber udenom.. Vi skal ikke undervurdere målet bare fordi det er vores rivaler. Hvorfor komme ind på Bale's fremgragende egenskaber, skulle det gøre målet mindre mirakuløst? Jeg havde ihvertfald aldrig set den tur komme og det tror jeg hellere ikke at du havde. Så uanset om Bartra er ny og Bale er kendt for styrke og hurtighed så havde ingen forventet det mål. Pointen er bare at kontramål også kan være ligeså imponerende som Barcelona's tiki-taka.
Sammenligner du seriøst Bales mål mod os i går med Messis mål mod Getafe? Altså helt seriøst?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Tager man kampens tidspunkt og omstændigheder i betragtning og at det var i går at de virkelig havde brug for Bale, så var det et rigtigt flot mål. Men bedre er det heller ikke, nok er det fra midten, men han gør jo ikke andet end at prikke bolden uden om Bartra for derefter løbe ned mod målet hvor han ellers let prikker den gennem benene på Pinto. Flot og typisk Bale mål, men ikke et mål JEG vil huske for dets kvalitet, men for at afgøre finalen.

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

PuyolErGud skrev:
mozadreve skrev:
Tolquhon skrev:
mozadreve skrev:Små mirakler? Rolig nu. Det var et fint kontramål, men der var intet mirakuløst over det. Han holder balancen flot, men nu er han jo heller ikke nogen spinkel eller svagelig spiller. Hurtighed har altid været Bales helt store styrke, så der er som sådan heller ikke noget overraskende i, at han løber fra Bartra i en sprint fra midterlinjen.
Jeg syntes det var mere end bare et "fint" kontramål. Vi snakker om en solo-tur fra egen banehalvdel. Sidst jeg så det var Messi mod Getafe. Bliver skubbet ud af banen og løber udenom.. Vi skal ikke undervurdere målet bare fordi det er vores rivaler. Hvorfor komme ind på Bale's fremgragende egenskaber, skulle det gøre målet mindre mirakuløst? Jeg havde ihvertfald aldrig set den tur komme og det tror jeg hellere ikke at du havde. Så uanset om Bartra er ny og Bale er kendt for styrke og hurtighed så havde ingen forventet det mål. Pointen er bare at kontramål også kan være ligeså imponerende som Barcelona's tiki-taka.
Sammenligner du seriøst Bales mål mod os i går med Messis mål mod Getafe? Altså helt seriøst?
Nej. Jeg sammenligner ikke men siger bare at Messi's mål var den seneste gang vi så et mål fra egen banehalvdel. Det er altid specielt når en spiller tager en solotur fra egen banehalvdel. Undskyldninger til side (Bartra skadet og urutineret, pinto.., ingen opbakning til Bartra).

Det var årets mål for mig. og jeg ville sige det samme hvis Messi have gjort det.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af PuyolErGud »

mozadreve skrev:
PuyolErGud skrev:
mozadreve skrev:
Tolquhon skrev:
mozadreve skrev:Små mirakler? Rolig nu. Det var et fint kontramål, men der var intet mirakuløst over det. Han holder balancen flot, men nu er han jo heller ikke nogen spinkel eller svagelig spiller. Hurtighed har altid været Bales helt store styrke, så der er som sådan heller ikke noget overraskende i, at han løber fra Bartra i en sprint fra midterlinjen.
Jeg syntes det var mere end bare et "fint" kontramål. Vi snakker om en solo-tur fra egen banehalvdel. Sidst jeg så det var Messi mod Getafe. Bliver skubbet ud af banen og løber udenom.. Vi skal ikke undervurdere målet bare fordi det er vores rivaler. Hvorfor komme ind på Bale's fremgragende egenskaber, skulle det gøre målet mindre mirakuløst? Jeg havde ihvertfald aldrig set den tur komme og det tror jeg hellere ikke at du havde. Så uanset om Bartra er ny og Bale er kendt for styrke og hurtighed så havde ingen forventet det mål. Pointen er bare at kontramål også kan være ligeså imponerende som Barcelona's tiki-taka.
Sammenligner du seriøst Bales mål mod os i går med Messis mål mod Getafe? Altså helt seriøst?
Nej. Jeg sammenligner ikke men siger bare at Messi's mål var den seneste gang vi så et mål fra egen banehalvdel. Det er altid specielt når en spiller tager en solotur fra egen banehalvdel. Undskyldninger til side (Bartra skadet og urutineret, pinto.., ingen opbakning til Bartra).

Det var årets mål for mig. og jeg ville sige det samme hvis Messi have gjort det.
Årets mål? Tror bare vi har nogle helt forskellige syn på hvordan et årets mål burde være. Ja, et sololøb fra egen havldel er imponerende, men der er forskel på at drible et par spillere på vejen, og så tage et langt træk og løbe forbi én spiller. Det er godt mål, men så heller ikke mere end det.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Håber godt nok at det alene er på distancen at du vurderer det. Bale sætter Bartra af, og med ingen tekniske træk. Messi, det er der ikke ord for. Mon ikke Blau kunne finde et par mål siden som er fra egen banehalvdel og mere vidunderlige end hans. Igen, fedt at han bliver på benene
Allez...

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

PuyolErGud skrev:Årets mål? Tror bare vi har nogle helt forskellige syn på hvordan et årets mål burde være. Ja, et sololøb fra egen havldel er imponerende, men der er forskel på at drible et par spillere på vejen, og så tage et langt træk og løbe forbi én spiller. Det er godt mål, men så heller ikke mere end det.
Ja jeg tror også vi har forskellige syn på hvad et godt mål er. Det vil selvfølgelig have været endnu flottere med flere forsvarsspillere, da også derfor at Messi's mål ikke kan sammenlignes med Bale's. Men det var nu også mere måden han gjorde det på som jeg tænkte på. Bliver skubbet 2 meter ud af Banen og i stedet for at lægge sig ned og tage frisparket, så samler han viljen til at løbe udenom, genvinder bolden, bevarer roen og laver sågar tunnel på målmanden. Det er for mig mere end bare at løbe og prikke bolden forbi en spiller.

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

emo skrev:Håber godt nok at det alene er på distancen at du vurderer det. Bale sætter Bartra af, og med ingen tekniske træk. Messi, det er der ikke ord for. Mon ikke Blau kunne finde et par mål siden som er fra egen banehalvdel og mere vidunderlige end hans. Igen, fedt at han bliver på benene
Det er på skubbet ud af banen, på distancen, på viljen, på styrken og på hurtigheden at jeg vurderer det. Jeg sammenligner ikke Messi's mål med hans. Så blasfemisk er jeg ikke.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Neymar også skadet 3-4 uger efter i går. Tja. I det mindste får Alexis spilletid.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Bales mål hypes udelukkende så meget, fordi det blev scoret mod Barca. Alle vil se Barca lide og sådan har det været i en årrække nu. Hvis nogen slår en prut mod os, så jubler presse, kommentatorer og eksperter. Nu lider barca, så det kunne jo være folk var lidt mere venligsindet næste sæson? Men jeg tvivler, da vi nemt kan komme stærkt igen med de rette indkøb.

Og kommer af med Pinto. Afløs ham med enhver anden målmand. Please

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Tolquhon »

mozadreve skrev: Hvorfor komme ind på Bale's fremgragende egenskaber, skulle det gøre målet mindre mirakuløst? Jeg havde ihvertfald aldrig set den tur komme og det tror jeg hellere ikke at du havde. Så uanset om Bartra er ny og Bale er kendt for styrke og hurtighed så havde ingen forventet det mål.
Det er netop Bales egenskaber (hurtighed og styrke) der gør ham til en fremragende omstillingsspiller og derfor hvad der gør målet "mindre mirakuløst". Medmindre du taler om ordet i religiøs forstand (dvs. guddommelig indgriben - og det har Maradona patent på i fodboldsammenhæng), så må der nødvendigvis være sket noget særdeles uventet, for at du med rette kan kalde det "mirakuløst". Enhver, der ikke havde forestillet sig, at Bale ville kunne løbe fra en forsvarsspiller fra midten og score sådan et "solomål", som du kalder det, kender ikke Bale godt nok.
Sjovt nok er det ofte manglende forståelse, der får folk til at udråbe begivenheder som mirakler, men det sker trods alt relativt sjældent i den vestlige verden nu om dage... :grin:

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

Tolquhon skrev:Det er netop Bales egenskaber (hurtighed og styrke) der gør ham til en fremragende omstillingsspiller og derfor hvad der gør målet "mindre mirakuløst". Medmindre du taler om ordet i religiøs forstand (dvs. guddommelig indgriben - og det har Maradona patent på i fodboldsammenhæng), så må der nødvendigvis være sket noget særdeles uventet, for at du med rette kan kalde det "mirakuløst". Enhver, der ikke havde forestillet sig, at Bale ville kunne løbe fra en forsvarsspiller fra midten og score sådan et "solomål", som du kalder det, kender ikke Bale godt nok.
Sjovt nok er det ofte manglende forståelse, der får folk til at udråbe begivenheder som mirakler, men det sker trods alt relativt sjældent i den vestlige verden nu om dage... :grin:
Du prøver at forklare at målet var forventet, men jeg er bare uenig. Selv en spillere som Bale, burde ikke kunne tage en sådan tur. Han burde kunne løbe forbi en forsvarsspiller. Men nu var det her hellere ikke bare et normalt løb han tog. Han bliver skubbet 2 meter UD af banen hvor de fleste giver op og løber alligevel udenom modstanderen. Det kan man ikke kun forklare med empiri, der skal noget ekstraordineret vilje og tro til fra Bale's side, for uden den vil han aldrig kunne have scoret det mål uanset hans talent. Det var ikke et normalt Bale mål.

Nu er mirakuløst også bare et sjovt ordvalg, der ikke nogen grund til blive fundamentalist og fokusere så meget på et enkelt ord. Kald det fantastisk og højst uventet hvis du bedre kan lide det ord. Og vi kender da alle Bale, men ingen havde set det mål komme for det er højst usandsynligt at en spiller når tilbage til bolden og scorer efter 50m spurt og efter at være skubbet 2 meter ud af banen. Selv for Bale og jo vi kender ham da. Selv ikke madridistas' havde set det komme omend de kender Bale mere end du og jeg. Det var ikke et normalt Bale mål. Mener du så også at Messi's mål mod Getafe var forventet fordi Messi er rigtig god til at drible?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster