16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15031
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1691 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Vodka
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Picture: Pitch invader asking Messi's shirt after the game.
Billede

Hahahahaha!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Ponte »

mozadreve skrev:
Ponte skrev:BTW, enig med dem der er rystet over at se hvordan der reageres på modgang herinde..
Vi kritisere i modgang og roser i medgang. Begge af kærlighed ikke af had. Man kan godt støtte klubben og samtidigt kritisere samtlige spillere, ledere og træner under en krise. Uden kritik, ingen fremgang.
Uden kritik ingen fremgang?

Kritisere i modgang og roser i medgang?

Køber ikke disse filosofier og finder dem ikke særlig loyale (sikkert det du kalder kærlighed), hverken overfor spillere, trænere, ledere eller klubben og dets værdier.

IMO handler det her om erkendelse og accept. Enig i der skal ændres på nogle ting, men kan man ikke se i øjnene at der er hold der spiller bedre end os og vi også kan have en trofæløs sæson, uden at påkalde bål og brænd, så har man nok ikke oplevet så meget modgang med denne klub før.

Selvfølgelig skal man have lov at være sur og skuffet, specielt efter et nederlag til vores rivaler, men én sæson ændrer ikke en hel historie, hverken den ene eller anden vej.
Senest rettet af Ponte tors apr 17, 2014 1:32 am, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Piquénbauer skrev:Var bales mål virkelig så godt som det bliver gjort til? Et langt træk og så fri bane mod mål hvor han laver kanal på igen elendig pinto. IMO var det mere elendigt forsvarsspil fremfor et godt mål. Det var generelt skræmmende hvor lidt der skulle til før real kom til chancer. En aflevering op gennem midten -> overtal og en stor chance. Jeebus det må ikke være så nemt.
'Et langt træk' synes jeg er at underspille den en smule. Jeg tror mange er imponerede over, at han formår at holde sig på benene efter Bartra's puf. Især taget kampens tidspunkt i betragtning.

Til selve kampen. Præcis samme historie som mod lillesøster sidste onsdag. På trods af at kommentatoren i dag var en decideret katastrofe, så har han ret, når han siger, at den gamle følelse af, at Barca ALTID kunne splitte et forsvar ad, den er mere og mere fraværende. Det er vel i den sammenhæng også sjovt, eller lad os kalde det symptomatisk, at jeres mål falder på en dødbold, der i øvrigt er suverænt headet ind i Bartra.

Jeg har svært ved at bedømme, hvorfor i spiller så skidt. Det taktiske oplæg er helt sikkert en aktør, men det virker også som om, at spillerne bare ikke har den samme gejst under Tata Martino. Den dukker op til slut i kampen, når i får scoret, og der viser i jo også noget af det spil, hvor i splitter forsvaret ad.

Personligt er jeg tilfreds med mit eget holds spil, omend jeg synes presset var lidt for sløvt i nogle tilfælde. I fik for meget ro på bolden, og det er kun grundet holdets nuværende forfatning, at jeg ikke tror, i udnyttede det.

Ydermere er jeg dybt uforståelig overfor de tonsvis af indlæg, som i smider ind i feltet. Et er, at Alves lægger nogle modbydeligt dårlig indlæg, men noget andet er, at truslerne i luften er minimale. Og når i så endelig rammer en (som i Messi i onsdags), så har spillerne ganske enkelt ikke hovedspillet til at være den afgørende faktor. Det er i den forbindelse også tydeligt, at både Atletico og Real i dag rigtig gerne ville have jer til at lave de indlæg. Der bliver givet meget plads til backsne, og i stedet for at presse dem, sørger man blot for, at der ikke kan blive spillet småspil.

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

Brombi skrev:
mozadreve skrev:
Brombi skrev:Du snakker som om det er en videnskab? Det er fint du har støttet holdet i 16 år, men hvis det er sandt (hvilket jeg i øvrigt tvivler på, grundet din panik-løsningsforslag, men det er også lige meget), så burde du også kende til gaspart tiden. Lad os ikke prøve at efterligne Dortmund, men i stedet holde os til det som vi er gode til, noget som har været årsag til klubbens største succestider siden 70'erne.
Det ikke videnskab. Det ren logik. Jo mere man vinder, jo mindre vil man vinde. Jo mindre man vinder, jo mere vil man vinde. Det er ikke for sjov at alverdens fodbod-eksperter snakker om et mættet Barcelona mandskab.
Ren Logik? Fodbold-eksperter? Er det de samme som mener at Messi ikke er i top 10? Fordi Barca vandt ALT i første sæson med Guardiola, betød det ikke at de tabte alt næste? Jeg er ikke dum og kender udemærket godt til metaltræthed, men i min optik vil det være at gå i den fuldstændig forkerte retning at ansætte en mand som Klopp. Jeg enig med dig i at der skal ske noget, posen skal rystes, men chill lige lidt med forandringer. Vores u19 hold har lige vundet deres respektive champions league. Lad os holde os til hvad vi er gode til; vores filosofi og La Masia. Dernæst kan man lave småjusteringer.
mozadreve skrev:Hvilken "panik-løsningsforslag"? At vi skal forstærke forsvaret, have ny mand i målet og ny træner der tør ændre på tingene? Det da en gammel historie. Vi skal ikke efterligne, men vi skal hellere ikke klæbe os fast i en gammel filosofi, mens resten af fodboldverdenen udvikler sig. Der skal være en balance mellem tradition og fornyelse. Den balance har ikke eksisteret i de seneste par år. Der skal fornyelse på bordet. Gamle mænd dør.
Synes ikke det er længe siden, at jeg læste et indlæg fra dig, hvor du krævede drastiske ændringer og massefyringer, blandt andet en Adriano fordi han ikke var høj. Endnu en ting som folk åbenbart tror er en videnskab; at høje forsvarsspillere er lig med gode forsvarsspillere.

Chill. Vi skal ikke have Klopp, vi skal ikke købe Mandzukic, Dzeko, Kompany, Thiago Silva (er han overhovedet høj (dvs god?) nok?). Som sagt har Barcelonas største succestider været under nogenlunde samme principper som Guardiola kørte med. Der skal kræftedeme ikke en nar af en tysker ind og lave om på vores stil. En mand som sågar tilsviner vores spillestil, ved at sige at han var begyndt til tennis hvis topholdene spillede sådan da han var knægt.
mozadreve skrev:Vi kritisere i modgang og roser i medgang
Visca? :roll:
Jeg har sendt dig en privat PB for meget at det du graver op der om hvad jeg har sagt og ikke har, hører ikke inde under denne tråd.

EDIT: ikke pb. lagt i Jurgen Klopp tråden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20611
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1109 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Netop vendt hjem fra Nordsjælland.. Ikke det resultat jeg havde håbet på, men har ikke set kampen, så kan ikke bedømme spillernes indsats.. Har kørt over 500 kilometer i dag, så er en anelse træt.. Kigger ind en gang imorgen..

Godnat gutter, op med hovedet &:

VISCA EL BARCA!!![emoji173]️[emoji173]️

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

Ponte skrev:
mozadreve skrev:
Ponte skrev:BTW, enig med dem der er rystet over at se hvordan der reageres på modgang herinde..
Vi kritisere i modgang og roser i medgang. Begge af kærlighed ikke af had. Man kan godt støtte klubben og samtidigt kritisere samtlige spillere, ledere og træner under en krise. Uden kritik, ingen fremgang.
Uden kritik ingen fremgang?

Kritisere i modgang og roser i medgang?

Køber ikke disse filosofier og finder dem ikke særlig loyale (sikkert det du kalder kærlighed), hverken overfor spillere, trænere, ledere eller klubben og dets værdier.

IMO handler det her om erkendelse og accept. Enig i der skal ændres på nogle ting, men kan man ikke se i øjnene at der er hold der spiller bedre end os og vi også kan have en trofæløs sæson, uden at påkalde bål og brænd, så har man nok ikke oplevet så meget modgang med denne klub før.

Selvfølgelig skal man have lov at være sur og skuffet, specielt efter et nederlag til vores rivaler, men én sæson ændrer ikke en hel historie, hverken den ene eller anden vej.
Jeg tror du har misforstået noget. Kritikken mod klubben er ikke baseret på manglende pokaler. Den er først og fremmest baseret på hvordan vi spiller. Kritikken var der i forvejen men er kun blevet understreget af de mange nederlag her i den afgørende fase. Og der er ikke kun i år men også sidste år, og delvist året inden. Som tophold kan man ikke sænke standarden og den aktuelle nu næsten 2-3 år lange krise skal standes asap. Ingen har sagt at det skal være nemt at være tophold, hverken for spillere, ledelse eller trænere. De skal presses og de skal presses. Vi skal forvente godt spil og skal aldrig gå ned med vores ambitioner. Og når vi gør det dårligt så kan det KUN forbedres gennem kritik fra alle der følger klubben. Fremgang komme ikke gennem erkendelse og accept af at vi ikke er verdens bedste hold. Hvad med at gøre noget mere konstruktivt end bare at acceptere vores position. Vi skal ikke være bange for at kritisere vores hold. Hvordan skal holdet nogensinde kunne blive bedre uden kritik først? Jeg syntes ikke at jantelov hører til topfodbold.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Michman »

FCBarcelonaChr skrev:Netop vendt hjem fra Nordsjælland.. Ikke det resultat jeg havde håbet på, men har ikke set kampen, så kan ikke bedømme spillernes indsats.. Har kørt over 500 kilometer i dag, så er en anelse træt.. Kigger ind en gang imorgen..

Godnat gutter, op med hovedet &:

VISCA EL BARCA!!![emoji173]️[emoji173]️
Tro mig du gik ikke glip af noget udover et mål af Bartra.. Og en stor chance til Neymar.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Det er vel forståeligt at folk er i dårligt humør, når tredje titel er spillet os af hænde inden for en uges tid.
Det er normalt med cyklus, hvor er hold skal reformeres efter en række år på toppen, med udskiftning i truppen til følge. Bare se på J.C.'s dream-team, Rijkaard -Pep, for eksempler. Det er ikke for sjov, at Pep var hjertet på Johans hold. Læg det sammen med at Pep udtalte, at han ikke så sig i stand til at motivere truppen længere. For mig at se er det en naturlig konsekvens, oven på skuffende resultater, at vi diskuterer udskiftning i trup/stab

Mærkeligt nok synes jeg vi spillede mindst lige op med Real i går. Vi har bare en målmand, der ikke er bedre, en højre back der er voldsomt over the hill, en Messi i bølgedal, og manglende marginaler. Det bliver et voldsont problem, når vi har en træner hvis ansvar er at finde modsvar og motivere, som med hænderne i lomnerne virker til at være overmatchet. Ja det er satme svært at overtage et hold, der har vundet alt. Så det er måske mere et fejlcast end Tatas skyld, men der skal ske noget. At hvile på laurbærrene er det værste, vi kan gøre

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

You said it, Guardiola.
Brænder irritationen og frustrationerne af med en lang løbetur nu.

Alba er forresten ude resten af sæsonen. Andriano holder vel 2-3 kampe endnu, max, inden han også krakalerer.

Glædelig påske på trods af nedturen.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7240
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Sakset fra Soccernews.com:


Barcelona coach Gerardo Martino insists it is too hard to change his team’s style as their under-par season continued on Wednesday.

The La Liga giants suffered a 2-1 loss to Real Madrid in the Copa del Rey final, increasing the chances of them finishing without a trophy this season.

In typical Barcelona fashion, Martino’s men had 65 per cent of the possession, but it meant nothing as Gareth Bale scored a stunning 85th-minute winner.

The under-fire Martino said changing Barcelona’s style was not an option.

“Barca have a way of playing that is hard to modify,” he told a news conference.

“There are no long balls for a pure number nine, we’re a team that passes the ball, elaborates plays and when we aren’t precise in finding space, the game becomes uncomfortable for us.

“When we don’t score first things get complicated.”

Angel Di Maria had given Real an 11th-minute lead at the Estadio de Mestalla, but Marc Bartra levelled for Barca midway through the second half.

Bale’s winner, which came after an explosive run down the left, saw Real to their win.

Despite the loss, Martino said it meant nothing in regards to his future – with Barca still chasing an unlikely La Liga title as they sit third and four points behind leaders Atletico Madrid.

“I feel a profound sorrow for the defeat and for the fans who have supported us,” he said.

“This team still has a long way to go and plenty of positive things to do.

“I feel how I have to in situations like this, bad, because I don’t think there are many ways the defeat can be more painful, but my future doesn’t depend on this result.”

Martino said Barcelona had an ‘obligation’ to their fans to continue fighting.

“We have to derive strength where there is none. We have the obligation to continue fighting until the final moment,” he said.
.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Michman »

Godmorgen, velkommen til vores dag.. Føles som om man er i helved.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Tag denne følelse og gang den med to, sådan havde madridistas det inden gårsdagens kamp. ;-)
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

Så tabte vi CdR-finalen. Tredje kamp i streg. På én uge har vi smidt alt væk. Jeg var ellers sikker på, at vi ville vinde kampen efter vi udlignende. Istedet scorer Bale, deres nye og dyreste spiller, der var blevet spået til at have sin sidste chance for at retfædiggøre sit prisskilt. Man må sige han gjorde lige præcis det. Han udstillede vores nye forsvarshåb Bartra, som få minutter inden tilmed scorede vores eneste scoring og således så ud til endelig at skulle gøre sin éntre på den store scene. Efter at have tabt to gange til os i denne sæson i ligaen, vandt Real Madrid over os i en finale. Uden Ronaldo. Dette er de sørgelige kendsgerninger. Hvor kan fodbold være ubarmhjertigt.

Når det er sagt, så var vi langtfra perfekte. Vi har store problemer i øjeblikket. Lige fra spillet på banen til ledelsen til nærmest alt der har noget med klubben at gøre. Hvis sæsonen ender uden en rigtig titel, hvilket unægteligt ser ud til at være realiteterne, så kan man kun betegne denne sæson som en mareridtssæson. Og det siger en del, når man tænker på situationerne med Abidal og Tito i de forrige sæsoner; Vi har brugt mange flere penge på Neymar end først antaget, vores præsident er gået af, en udemokratisk folkevalgt Bartomeu har taget over til 2016, vores ungdomsakademi har begået ulovligheder og klubben ser ud til at stå over for et transferforbud og sportsligt mister vi vores anfører og målmand, har store problemer med spilkonceptet mens vi på bare én uge har smidt CL, ligaen og CdR. Hvis nogen sagde til mig vi ville gennemgå de her ting inden sæsonen, ville jeg ikke have troet på dem. Jeg havde ikke i min værste fantasi kunnet forestille mig den situation vi som klub befinder os i nu.

Hvis man nogensinde kunne finde på at stoppe med at holde med en klub, så kunne nu meget vel være sådan et tidspunkt. Men på trods af alle de problemer og ugerninger klubben laver, så holder man med den alligevel. Det er lidt ligesom det dybt alkoholiserede og sølle familiemedlem man ikke kan lade vær' med at holde af. Man oplever ugerningerne, men man ved at dybt inden i gemmer der sig et hjerte af guld. Noget man ikke finder andre steder. Når jeg tænker over hvorfor jeg holder med Barca er det ikke historien, titlerne eller sågar personerne omkring og i klubben. Det handler udelukkende om den tilgang man har til at spille fodbold.

Selvom vi tabte igår, så var der momenter og kombinationer i vores spil der stadig virker besnærende på mig. Selv når vi spiller elendigt så spiller vi pænest af alle. Vi har vores egen veldefinerede spillestil, hvilket er fuldstændig uvurderligt. RM spiller jo bare som så mange andre klubber - direkte, kontrabaseret fodbold. De spiller den fodbod som er effektiv for de er resultatorienterede. De har bare lidt flere midler, så de gør det bedre end så mange andre. Havde de ikke midler ville deres spillestil være uigenkendelig. Kig på vores ungdomshold. De spiller på samme måde. Havde vi ingen midler ville vores førstehold spille på samme måde - måske ikke med samme hastighed, men stadig. Det giver os karakter. Det gør at selv når vi taber, så vinder vi. Når de vinder, så taber de. Ihvertfald i mine øjne, der givetvis er stærkt subjektive.

Men vi må på afvænning. Og så kommer vi tilbage. Måske næste år. Måske først i 2016. Men én ting er sikkert; hvis jeg ser et til billede af Sergi Roberto og Bartra sidde i et fly og smile med bambi-øjne som medlemmer af One Direction, så sætter jeg ild til mine barca-trøjer.

VISCA EL BARCA!
Visca el Barca

amirjanzel

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af amirjanzel »

Nåede ikke hjem i tide til at se kampen.

Så, hvor meget vandt vi?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster