9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af mathi »

CONFIRMED: FC Barcelona: Fin De Ciclo (2008-2014), Part II

http://www.barcablaugranes.com/2014/4/1 ... l-cardenas

Rafael Hernandez:
Fans and Journalists attacking Messi, saying he's undergoing the transformation into Ronaldinho without any drive to do anything.
This is insulting to Messi. He gave the club over 20 titles, bunch of ingrates and opportunists that dream of selling him for €250m.
I cannot stand this kind of ungratefulness, a bloody disgrace and people should be ashamed.
If/When Messi leaves and start doing even better in England or Germany, these imbeciles will look back with regret and shame.
If Messi is to be treated like this by pseudo Barcelona fans and the "thing" that we call the Spanish press, he's better off leaving.
The Board, these ingrates and a sector of the press are doing their best to attack Messi. Yes, I think now there's a slim chance of leaving.
Més que un club, valors, all of it getting trampled by these people.
For people that aren't accompanying the reality of the club daily with the correct information, Barcelona seems fine, but it's far from it.
Anyway, to wake up and start to rant isn't the best way to begin a new day… I worry for the club's future.
Det er imponerende hvordan Messi kan gå fra udødelig gud for hans præstation på Bernabeu til hadeoffer #3 (efter Alves og Masch) på et par uger. Messi kom frem til flere chancer på en dårlig aften end resten af holdet til sammen. At han så brændte er jo bare ærgerligt. Men det var jo ikke grunden til nederlaget. Vi burde have været bagud 3-0 på daværende tidspunkt. Hele taktikken og setuppet var forfejlet. Hele klubben har fejlet, lige fra de vælger ikke at hente en forsvarsspiller til ansættelsen af Tata der simpelthen ikke har format til en klub af barcas størrelse (og ikke et ondt ord om Tata, han er bare ikke dygtig nok). Synes den artikel jeg linker til i starter summere meget godt op. Og så hellere ryge ud til Atletico i kvarten end Real, Bayern eller, gud forbude det, Mourinho i semi.

Visca el Barca, vi kommer videre når vi får en ny ledelse.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

“Today we were not interested in Leo participating in a lot of the play, rather that he looked for the one-on-ones with his defender on the right.”

it’s questionable that the team’s and world’s best player be asked to curtail his influence. That was justified with:

“Because of the special [man-marking] he’s always subjected to by Atlético, it was better to have Cesc as the false-nine and Messi on the wings. For sure, he participated little, but he had two very good opportunities. We didn’t base our whole game plan on Messi’s position, we also had Cesc, Neymar and Iniesta.”
Problemet er Neymar, Cesc og Messi. Ja, Messi spillede en dårlig kamp; ikke pga. at han ikke kom til særlig meget, og når han gjorde, så var han ikke skarp nok, men mere pga. at han var alt for opgivende(det var som om, at det var psyken den var galt med). Desuden skal man undre sig over Tatas udtalelser omkring Messi. Hvis det forholdte sig sådan, som han siger, så burde Tata også klandres for den måde, han har grebet kampen an på; altså den rolle, Messi havde fået tildelt i går. I alle de kampe man har spillet mod Atleti i denne sæson og kampen på Campen mod Real, har Messis rolle været forkert. Det har virket som om, at holdet skulle iscenesætte Neymar frem for Messi, og derfor har Neymar også været den, der har haft nogle afgørende aftryk på kampene. I El Clasicos og Supercuppen.
Senest rettet af Kubala tors apr 10, 2014 3:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

mathi skrev:Det er imponerende hvordan Messi kan gå fra udødelig gud for hans præstation på Bernabeu til hadeoffer #3 (efter Alves og Masch) på et par uger.
Det er vel ret simpelt? Når man udviser sådan en ligegyldighed som Messi gjorde i går, så beder man altså også selv om kritikken. Hvis nu Messi havde vist tænder, i stedet for at hænge med hovedet, ville jeg slet ikke være efter ham. Så ville jeg sagtens kunne leve med at han brænder et par chancer, for så sidder man i det mindste med en følelse af at han rent faktisk prøvede og at han rent faktisk gav sit ypperste. Lige nu sidder jeg i stedet med en følelse af, at Messi var helt og aldeles ligeglad. Det tvivler jeg på at han var; nej, det ved jeg at han ikke var, for han er et enormt stort konkurrence-menneske. Så derfor undrer det mig bare endnu mere, hvorfor han virkede så uoplagt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Balagues udtalelser om El Clasico på Berna i år.
Messi's talents are wasted in a team that doesn't give him the ball, that doesn't open up space, that doesn't run in behind the defenders, that doesn't pressure and steal the ball early.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Åh, men så lad os da fyre Tata. Jeg er snart ligeglad, bare vi kan komme videre herfra.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

amirjanzel skrev:Decideret latterligt attitude Messi lagde for dagen i går. Jeg er normalt ikke meget for at sammenligne dem, men jeg tror aldrig, jeg har set Ronaldo med så doven en indsats i en turneringskamp.
Han lignede desværre en mand, der allerede har vundet CL et par gange og nu har fokus på VM.

Du er nok nødt til at se nogle flere (dårlige) kampe med Ronaldo. Når han spiller en dårlig kamp, er det også ofte adjektiver som "ugidelig" og "opgivende", som RM-fans klistrer på ham...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Blau, det handler ikke om at fyre Tata; i hvert fald ikke for mit vedkommende. Jeg er sådan set ligeglad med om han bliver eller ej, selvom jeg ville være imod hans fodboldfilosofi og det taktiske oplæg, men mere det, at han også bærer skylden for den måde, man har grebet kampen an på; og omkring Messis rolle.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Kunne jo også være Messi + andres indstilling i går - var påvirket af Tata - hans oplæg og indstilling til tingene.
Vi virkede ikke til vi anede hvad vi skulle stille op..

EDIT: På trods af at Atletico kom til kampen som forventet.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, men læs dog hans(Tata) udtalelser.
“Today we were not interested in Leo participating in a lot of the play, rather that he looked for the one-on-ones with his defender on the right.”
Messi havde nærmest fået carte blanche i går.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Kubala skrev:Ja, men læs dog hans(Tata) udtalelser.
“Today we were not interested in Leo participating in a lot of the play, rather that he looked for the one-on-ones with his defender on the right.”
Messi havde nærmest fået carte blanche i går.
Men giver ham også frihed til at miste bolden og slå op i banen - til trods for at bolden er 2 meter fra ham?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Champione skrev:
Kubala skrev:Ja, men læs dog hans(Tata) udtalelser.
“Today we were not interested in Leo participating in a lot of the play, rather that he looked for the one-on-ones with his defender on the right.”
Messi havde nærmest fået carte blanche i går.
Men giver ham også frihed til at miste bolden og slå op i banen - til trods for at bolden er 2 meter fra ham?
Nej, men han skulle ikke deltage i meget af spillet. Messi skulle ikke deltage i meget af spillet? Lyder det ikke helt forkert? Især når man tænker over, at Messi har næsten altid deltaget i næsten alt de seneste mange år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tw Alba: "Big blow yesterday but new challenges await us and we have to get up
Billede

Præcis Alba! Vi skal videre!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Jo - er helt enig.

Kampene bliver skabt af Messi jo. Både afleveringer, afslutninger og driblinger..
Han iscenesætter oftest kanterne..

Og måske kan vi finde forklaringen på Messis attitude og holdninger i går hér.. Tror ikke han umiddelbart er enig i at han IKKE skulle deltage i spillet.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg mener bare, at man ikke isoleret set kan kigge på nederlaget; give skylden til de enkelte spillere, ligesom man heller ikke kan give træneren hele skylden(selvom det altid falder på træneren, fordi han står for taktikken; rimeligt eller urimeligt, det kan man så diskutere). Messi er ikke uden skyld, men det virker i høj grad til, at det taktiske oplæg har hæmmet de enkelte spillere, heriblandt Messi også.
Senest rettet af Kubala tors apr 10, 2014 3:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

Hahaha... det er sjovt fordi, at det er "sandt":

http://heltnormalt.dk/vildtsporty/2014/04/10/090000
Genopbygning status: færdig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst