9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Hovedparten af kritikken lander på Tata Martinos bord, og flere ting indikerer, at den argentinske træner er væk til sommer efter blot et år i spidsen for storklubben.

- Barcelona har ikke været Barcelona under Tata Martino. Han har været et vovet valg, men ledelsen i klubben har nu erkendt, at han ikke er den rigtige mand til klubben. Man er begyndt at lave en trænerliste for at forberede sig på at finde en ny træner til næste sæson, siger Joan Vehils, der er chefredaktør på Barcelona-avisen SPORT.
Håber det passer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så lad os da for pokker få en træner som ikke bare skal lege caretaker som tito og tata. En træner som må købe de spillere han vil have og spille god offensiv bold (behøver ikke være tiki taka).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det bliver nødt til at være Tiki-taka, medmindre man vil skille sig af med en del spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Argh... Tror sgu godt at vores spillere vil kunne spille et andet system. Desuden så skal vi skille os af med en del spillere. Ergo snakken om nyt blod osv...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det ville de, men ligesom de har gjort under Tito og Tata. Ikke verdens bedste hold, men lige under.
Senest rettet af Kubala tors apr 10, 2014 5:57 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Spillede vi ikke tiki taka under tito? Eller i peps sidste sæson for den sags skyld? Tiki taka har efterhånden ikke fungeret i lang tid. Om det så er systemet der er blevet læst eller om spillerne er for mætte/trætte skal jeg ikke kunne sig.

Jeg tror dog sagtens at vi vil kunne spille på en anden måde med de spillere vi har. Spillere som cesc, iniesta, neymar, alexis, messi kan sagtens spille en mere dynamisk form for bold. Det vil dog kræve at vores træner får lov til at gennemføre dette (nye spillere feks). Noget som hverken tito eller tata fik da det efterhånden har været samme trup 5 sæsoner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Så lad os da for pokker få en træner som ikke bare skal lege caretaker som tito og tata. En træner som må købe de spillere han vil have og spille god offensiv bold (behøver ikke være tiki taka).
Det skal være en træner, der går ind for Barca filosofi, både Tito, Tata er offensive trænere men har ikke lige den filosofi som det kræves i Barca.

Jeg er dog enig i, at vi skal hive en mand ind, som er mere sikker en caretaker. Jeg har også haft en mistanke om, at denne ledelse agerede mere som en typisk spansk ledelse (hvor præsdienten og Sportsdirektøren mere eller mindre bestemmer, hvem der skal købes), end Laportas ledelse. Jeg håber de har indset, at de må give lidt mere slip. Bartomeu virker i hvert fald til at være en mand, der gerne vil lytte og lade sin træner bestemme.

Min personlig favorit er Luis Enrique, efterfulgt af Frank de Boer.

Ja Luis Enrique har ikke vundet noget stort, det er efter mening ikke så betydningsfuldt, når det kommer til Barca. Jeg mener Barca er en meget speciel klub i hele dens setup, det kræver at man måske ikke få succes ved at gøre tingene som det normalt fungerer i fodboldens verden. Jeg mener en Barca træner skal have en vis tilknytning til klubben og selvfølgelig også talent. Både Enrique og de Boer har dette. Luis Enrique er nummer et hos mig, fordi han har et stort navn og stor historie i klubben.

Han har været vores anfører, han er respekteret i Katalonien, af både fans, journalister og sikkert også ledelsen. Han har karisma, han vil have spillertruppens opbakning og respekt.Qua hans fortid i Barca, har han fået Barca filosofi i sig, han forstår om nogen, hvad der skal til, hvad omgivelserne forventer, noget der kan være hårdt for en udefrakommende. Han er en lederskikkelse. Det er vigtigere end et CV med masser af titler, synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Nej, det gjorde man ikke. Man spillede med visse elementer af Tiki-taka, men ikke alle. Desuden skiftede man en del mellem det direkte spil og Tiki-taka.
Senest rettet af Kubala tors apr 10, 2014 4:38 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt passer Busi og Ini ikke inde i det direkte spil, noget som flere eksperter har skrevet/snakket om.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kunne ikke se den store forskel men ok. IMO kan 2 så kloge spillere som ini og bussi spille alle former for bold. Kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne spille en mere dynamisk form for bold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Kig på Argentina og Messi. Hvor lang tid har det taget Messi at tilpasse sig deres stil? Og han er stadig ikke lige så fantastisk, som han har været under Pep og Tiki-taka, men Messi er også en exceptionel spiller, så han kan omstille sig.
Senest rettet af Kubala tors apr 10, 2014 4:41 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Noget er, at du kan se det, men noget andet er, at det ikke har virket.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er det jo ikke fordi argentina har spillet det samme bold de sidste mange år. De har skiftet trænere konstant og derved også system. Men du får det til at lyde som om både tata og tito har har lavet markant om i systemet. Det har jeg ikke kunne se. Jeg ser de samme problemer nu som jeg så under pep i hans sidste sæson. Vi har bolden 65-75% af tiden men der er ingen bevægelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Nu er det jo ikke fordi argentina har spillet det samme bold de sidste mange år. De har skiftet trænere konstant og derved også system. Men du får det til at lyde som om både tata og tito har har lavet markant om i systemet. Det har jeg ikke kunne se. Jeg ser de samme problemer nu som jeg så under pep i hans sidste sæson. Vi har bolden 65-75% af tiden men der er ingen bevægelse.

Høj procent boldbesiddelse er ikke lige med Tiki-Taka, eller Barca filosofi.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Fordi man har fjernet elementære ting fra Tiki-taka, men at du ikke kan se det, kan jeg ikke forstå. Næsten alle eksperter snakker om det. Både her i DK, Spanien, England osv. Alle snakker om ændringer, men du kan ikke se det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster