9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg ved ikke hvor smart det er, at man fra klubbens side laver de her fankonkurrence for evnesvage børn og præmierer dem med en plads i startopstillingen til en kvartfinale i CL (undskyld til evnesvage folk). Ting:

- Ugidelig kamp fra Messi. Tog mig selv i flere gange at tænke efter han mistede bolden; "Så løber du krafteddermame for at få den tilbage, din lille dværg mand!". Jeg ved godt vi skylder ham meget, men ingen er over klubben. Jeg køber ikke den der med at han skal spare sig for at have energi til at kunne lave sine offensive aktioner. Hvad med den psykologiske effekt det giver at erobre bolden tilbage fra modstanderen? Hvad med den gejst det giver holdet at se Messi kæmpe røven ud af bukserne? Han arbejder for lidt og det smitter formentlig af på holdet.
- Cesc er simpelthen så pivelendig i øjeblikket. Jeg synes faktisk også Busquets var ringe. Det er jo et kæmpe problem at have den ene spiller er god den ene dag, men elendig den næste. Så er der jo noget galt! Det sker jo overalt på banen hele tiden. Den ene uge scorer Messi hattrick mod RM, den næste er han anonym, den ene dag bosser Busquets den defensive midtbane, den næste er han bambi på glatis. Der er ingen kontinuitet i vores spilleres præstationer. Idag var vores nye spiller, Neymar, faktisk den mest inspirerede spiller fra vores hold. Han virkede som om at han kæmpede for hver bold og havde lyst til at have bolden.
- Der er noget fuldstændig galt med det taktiske oplæg, når halvdelen af vores angreb sker i form af et indlæg fra Dani Alves. Disse lader virkelig meget tilbage at ønske. Det er jo absurd. For det første er han evnesvag til at slå indlæg, for det andet, så har vi et hold bestående af dværge - endda i stærkt undertal inde i boksen. Altså, det er jo logik. Det virker ikke til der er en klar idé om hvordan man ønsker at spille inde på midten. Derfor ender bolden ofte ude ved Alves, der ofte ender med at blive manden i overtal efter vores spil på midtbanen. Alves skal så tage initiativ, hvilket 99/100 er ganske ufarligt. Når han så mister bolden er der et kæmpe rum bag ham modstanderen kan spille i.
- Vi kunne slet ikke spille sammen igår. Vores pasningsrate er den laveste nogensinde nærmest. Det var som om hver Atletico-spiller fyldte det dobbelte af normalt. Vi lader os presse, vi lader os lukke inde fordi vores afleveringer er for upræcise og for langsomme. Tata er ikke opfostret med Tiki taka, så han kan ikke give os redskaberne til at udfolde det. Og for guds skyld så skal man sqda aldrig nogensinde tage Iniesta ud i sådan en kamp. Hvis der er nogen, der har evnerne og overblikket til at finde pladsen i AMs bagerste kæder, så er det sqda ham! Jeg forstår ikke Tata. Pedro behandler bolden som var den et stykke sæbe i et brusebad.
- Så skriger det til himlen at Pinto skal væk til sommer. Han er vores stærkeste argument mod FIFA om at få transferforbudet ophævet; "I kan ikke seriøst mene vi skal have den her målmand hele næste sæson, FIFA...? Det er jo ikke fair play". Hans graverende usikkerhed forplanter sig til forsvaret.

Så er vi ude af CL. Tillykke til Atletico som har gjort sig fortjent til at gå videre. Nu skal vi se om vi ikke kan nuppe pokalturneringen mod RM på Mestalla og se om vi kan ryste ligaen ud af hænderne på Madrid-klubberne. Så må vi håbe vi kan få lov til at handle til sommer, så vi kan få en god sæson næste år. Jeg aner simpelthen ikke hvilken træner er bedst for os, hvilke spillere vil være gode, men jeg er overbevist om at der er rigtig mange ting galt med vores klub i øjeblikket. Og vejen til succes starter ikke nødvendigvis med en ny træner eller nye spillere. Det starter med et præsidentvalg.
Visca el Barca

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Nói NPO »

j´♥ le foot skrev:
Kubala skrev:Det er mekanismerne i konceptet så, som er forkerte. Du skrev koncept, hvilket forvirrede mig.
Jeg skrev at han mangler koncepter, ja. Fordi man benytter flere koncepter i en taktik. F.eks. at spille med en mand mellem linjerne, at bruge fri man- konceptet eller at spille på den 3 mand...

Her er et eksempel på den sidste koncept, som Guardiola brugte meget: "at spille på den tredje man" eller third man run som kommentatoren siger :smile:

http://goo.gl/f5GThk

simpelt men genialt- Med 3 mod 7, kom man til en kæmpe chance.

Man plejer at rose Alexis for sine løbe i dybden fordi man ikke kigger på hele spille-situationer. Allexis e genial når vi bruger "tredje man- konceptet"

Tata bruger ikke sådan noget lort :grin:


At spille på tredje mand er virkelig godt sammen med tiki-taka. En lidt mere direkte måde at få skabt chancer via dybdeløb. Det eksempel du kommer med i videoen ovenover er rigtig godt. Og som du også pointerer passer det super godt til netop Alexis. Pedro passer også godt til det. Desuden er det en nem ting at tilføje.
Den lille ananas

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af maba »

Der er bare ikke plads til en spiller (Messi) der ikke vil yde i en europæisk top kamp. Så er det lige meget hvor gode de andre 10 er. Det kan gå i den spanske liga pga. niveauet er piv ringe.

Jeg glemmer aldrig kampen mod Bayern sidste sæson - Jeg havde aldrig i den vildeste fantasi troet man kunne få Robben og Ribery til en fuld spurt når bolden var tabt enten af dem eller deres hold kammerater.

Den løbevillighed og vilje ser du ikke i Barcelona mere.

Messi har fået alt for meget på hans præmisser. Ved godt han er verdens bedste og har lovet evig troskab til klubben og klubben har gjort alt for ham. Jeg tror pinto var blevet skiftet ud for længst, hvis han ikke havde været bedste venner med messi -det samme med mash (selvom han dækker mange pladser)

der skal ske noget nu hvis vi fortsat vil være med europæisk. eller bliver de næste par sæsoner kedelige. heldigvis kan jeg ikke se hvem som kan presse os i Spanien udover de to Madrid hold.

sælg nu forhelvede nogle spillere mens klubberne vil give penge for dem: Alves (paris og city 150-250 mil), mach (Napoli 100 mil), tello (Liverpool 70 mil) Montoya (inter og liverpool 50 mil) cuenca ( flere klubber under pep)
nu står vi med nogle spillere som mindst er faldet halvdelen af det de var værd for 1-2 sæsoner siden.

som om klubben ikke ser ud i fremtiden - du skal ikke fortælle mig barca ikke vidste for et år siden de ikke vidste de ville købe neymar i år - hvorfor ikke sælge tello til en høj pris. nu kan vi få nul og nix for ham og han før ikke spille tid næste år hvis deulofeu kommer retur.

sur sur sur på alle i barca disse dage:)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fritte skrev:Jeg vil blot lige påpege at de to måneder tidligere på sæsonnen, hvor Messi var skadet, dér klarede holdet sig vanvittig godt.

Nogle gange er det okay at holdets bedste spiller sidder udenfor. Vi spillede jo nærmest kun med 10 mand i går. :roll:
Tja, men han gjorde det nu også OK mod Real Madrid i 4-3 sejren for nogle uger siden. Tre mål og en assist.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dagen derpå har jeg det præcis som jeg havde det lige efter kampen... Jeg er lidt lettet. Jeg vil meget hellere ryge ud til atl end real og chelski. Og som vores hold er pt uden struktur i forsvaret (bla pga skader) og uden gejst (hele holdet) så havde vi imo ikke en chance for at vinde cl. Selvfølgelig er det ikke optimalt allerede at ryge ud i kvart men efter vi igen er med i kampen om ligaen så vægter dette meget højere for mig end både cl (bonus) og cdr (plastik cup). Og man kunne frygte at 2 svære kampe i cl ville koste os point i ligaen. Point som jeg nu tror atl kommer til at smide.

Selve kampen i går var ikke god. Men vi skal ikke glemme de kæmpe chancer vi kom frem til (messi hovedstød, messi skud efter aflevering fra neymar, cesc over mål, neymar hovedstød). Vi kunne sagtens med lidt mere held have lavet en kasse og så tror jeg vi var gået videre. Atl kunne så også med lidt mere held have lavet 3 mål indenfor de første 20 min. Men det der afgjorde den var atl's gejst. De ville hellere dø på banen end ryge ud. Vi var nok bare mere bange for at blive skadet og misse vm (messi).

Alt i alt vil jeg dog fokusere på det positive som dette nederlag bringer. Igen får ledelsen et kæmpe bevis på at der skal nyt blod til. Vi har efterhånden spillet med det samme hold i 5-6 år uden de store udskiftninger. Det holder simpelthen ikke mere. Vi har brug for nyt blod - ny gejst. Ydermere så kommer der nu endnu mere pres på en smal trup som atl's med 2 svære semifinaler. Det må simpelthen føre til pointtab hvilket forhåbentligt vil gøre at vi er foran dem i ligaen når vi mødes på campen. Noget som vil være ekstremt vigtigt da de er et helt andet hold når de skal frem på banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

mange af vores problemer skyldes også en enorm arrogance fra vores side. Både hos spillerne, men især også hos ledelsen. Vi har set nu, at det her hold har været nedadgående i 3 sæsoner og at i de vigtigste kampe, så har de gode hold vidst, hvordan de skulle spille os, men vi har stadigvæk ikke ændret noget som helst i de 3 år. Forsvaret sejler stadig, Xavi er blevet en boldflytter, spillerne gider ikke løbe så meget i genpres og når tingene ikke kører, så er der en tendens til at stå stille. plus vi har stadig ingen plan b. Men gang på gang har svaret været, "vi er verdens bedste hold og de andre var bare heldige og stod godt/dommeren var imod os/banen var ikke til at spille på". Ledelsen skulle have grebet ind tidligere og skiftet ud på centrale positioner, selvom det ville have medført kritik. Nu får vi måske karantæne i de næste 2 transfervinduer (tror det dog ikke) og det ville være et kæmpe problem. Vi ville stadig kæmpe med om ligaen, fordi det skal trods alt stadig ikke lyde, som om vi er et midterhold, men uden chancer i CL.

Ny målmand, ny midterforsvarer, ny højreback, ny playmaker og ny angriber (som indskifter). Hvis vi får købt de rette spillere og Tata/en anden får losset de her spillere i røven til at kæmpe for hver en meter plus indfører lidt mindre tweaks til systemet, så ville vi være nået et godt stykke.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Tata Martino:
We were brave in that we tried to play like Barça have for the past decade. Playing like this is brave.”
Det er jo sandhed med modifikationer.
“the flow of the game was what they (Atlético) were looking for” and “it’s not that we didn’t match their intensity, it’s that we were unable to string 4-5 passes together like we wanted to. Atlético kept a lot of players near their penalty area, they did that very well and that made it hard for us to find space.”
Man matchede ikke deres intensitet, som man heller ikke gjorde på Campen.
“Results happen for a reason. When Atlético were the better side, they scored their goal. We had our chances after Atlético had taken the lead, they had chances too, but if we could have scored it would have been a different game,” said Martino, who added that “all of the games against Atlético have been similar. They score the first goal because they were more intense than us.”

Lidt selvmodsigende, da man først siger: "It's not that we didn't match their intensity", men lige bagefter siger: "They score the first goal because they were more intense than us".
“Today we were not interested in Leo participating in a lot of the play, rather that he looked for the one-on-ones with his defender on the right.”
It’s questionable that the team’s and world’s best player be asked to curtail his influence. That was justified with: “because of the special [man-marking] he’s always subjected to by Atlético, it was better to have Cesc as the false-nine and Messi on the wings. For sure, he participated little, but he had two very good opportunities. We didn’t base our whole game plan on Messi’s position, we also had Cesc, Neymar and Iniesta.”
Hm.. forklarer det vel meget godt. Messi har brug for, at der skabes rum til ham, hvilket man ikke har set mod Atleti i alle de fem kampe indtil videre. Desuden var man ikke interesserede i, at Messi skulle deltage i meget af spillet.

amirjanzel

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Decideret latterligt attitude Messi lagde for dagen i går. Jeg er normalt ikke meget for at sammenligne dem, men jeg tror aldrig, jeg har set Ronaldo med så doven en indsats i en turneringskamp.

amirjanzel

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Når man nyder en stjernestatus som Lionel Messi, så er forventningerne tilsvarende høje i de største kampe.

Men FC Barcelonas argentinske superstjerne kunne slet ikke leve op til sit ry, da catalonierne onsdag aften tabte 1-0 til Atletico Madrid i Champions League-kvartfinalen.

Her var manden, der fire gange er kåret til verdens bedste spiller, nærmest usynlig.

Fire afslutninger - heraf tre udenfor rammen - blev det til, ligesom han blot havde rette adresse på 27 afleveringer ud af 45.
Willy Sagnol om gårsdagens kamp:
- Messi behandlede alle som idioter i aften. Når man mister bolden, kan man ikke bare spadsere tilbage. Han snød alle, lød det uforsonligt fra den tidligere franske landsholdsback, der til gengæld er fuld af lovord overfor Ateltico-træneren Diego Simeones kampvilje.

- Jeg har spillet mod ham, han var en køter på banen, roste Sagnol.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Tata vedr. holdmoralen. Ikke særlig opmuntrende, da man har vigtige kampe her rundt om hjørnet.
“The team isn’t doing well now. We will move forward in the Liga and the Cup. The most important thing is to continue competing, we have a decisive game in Granada and next Wednesday we have the Cup final.”

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Alba however didn’t seem pleased with Gerardo Martino’s statement that this was a “failure”, saying “everyone has their own opinion, we gave it our all“.

gygfo

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Man bliver sgu lidt træt af at være så magtesløs som en simpel fan. Jeg synes ikke, det er slemt vi er røget ud af CHL, vi kunne ikke vinde alligevel. Men for fanden en attitude en attitude de lægger for dagen. Sagnol har jo ret mht. Messi.. Barcelona er blevet en parkeringsplads for spillere der ikke orker at vinde titler længere, og derfor kæmper de ikke med alt hvad de har, men de vil sagtens hæve flere millioner om ugen på trods af det. De lever på tidligere bedrifter.
De spillere der tilgengæld har fightervilje, de får meget sparsom spilletid. De bedste eksempler er vel Alexis og Bartra. Bartra spillede igår fordi Pique er ude, men ellers havde han ikke fået så meget som 1 sekund spilletid, men han var vores bedste spiller. Alexis havde svære vilkår igår, men han viste da løb og vilje. Alexis bliver fravalgt til alle de store kampe, på trods af han var en af vores bedste spillere i efteråret, hvor Messi var ude. Hvor må det være demoraliserende for ham.



Hvordan kan spillere som Masch, Alves, Xavi osv. retfærdiggøre, at de stadig spiller i en klub som bestræber sig på at være verdens bedste, og så bare laller rundt?

Jeg ved ikke hvad jeg prøver at sige AAAARRGHH

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Jeg blev i det mindste positivt overrasket over Neymar, han vidste at han er klar til at tage når Messi ikke gider, så godt som Neymar nu kan tage over. Hans lagde en super god arbejdsindsats for dagen og var samtidig vores farligste spiller. Vi har været hårde ved ham på det sidste og det har også været på sin plads, men jeg er optimistisk omkring Neymar.

Det samme gælder også Bartra, han er fremtidens mand.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Som vanligt - afventede jeg at skrive - i frygt for mega subjektiv tone.

Men dagen derpå er jeg sgu stadig rystet.. Der er virkelig alt for mange facetter af spillet der ikke fungerer.

Pinto er en joke med fødderne - men holder os faktisk inde i kampen med flotte målmandsredninger.

Forsvaret - Dani Alves spiller måske sit livs dårligeste kamp - fejlafleveringer på fejlaflevering - og ganske elendig defensivt.

Mascherano falder endnu engang totalt igennem - uanset hvordan bolden spilles frem imod ham, har han problemer, luften, jorden, fysisk duel, forudseendehed, placeringsevne, hovedstødsdueller, timing - ja - den er egentlig gal hele vejen rundt.
Hans dårlige aktioner i går kan ikke tælles på to hænder - imens de gode kan være på en. Det straffes på det her niveau.

Alba og Bartra kan være deres indsats bekendt.

Busquets spiller også en forfærdelig kamp! Det er dels hans egen - men også holdkammeraternes skyld.. De spiller ham under enormt pres - og han har forfærdeligt mange boldtab.. Og på hans position - selvfølgelig dybt kritiske steder.
Vitalt for kampen i går.

Xavi - har respekt for manden - men han er blevet boldtriller - slår ikke de pres-aftagende baller mere, og finder ikke rummene - de små ryk som gjorde ham spilbar under Pep - foretager han sig ikke mere, og har ikke plads til dybdeløbene i sin kondition.
Tata har også trukket veksler på ham. Skidt kamp i går. Trods presset holder han en pasningsprocent på 100% :eek: på 100 afleveringer - men siger lidt om den risiko han spiller med - nærmest ingen.

Iniesta - forsøgte og forsøgte i går.. Blandt vores bedre - men havde det svært i samarbejdet centralt.

Den offensive konstellation forstår jeg ganske enkelt ikke.
Vi piller det gode ud af kantspillerne - og lad dem være statiske på kanten - savner virkelig Pep tiden og vores kanter.
Her hvor Villa løb diogonalt langs forsvarslinjen - med øje på en dyb stikning.
Her blev kanterne brugt som angribere. De angreb dybden konstant og gav ikke modstanderen ro i den defensive linje en eneste gang - i går står de som statiske kantspillere - hvilket ville fungere hvis der eksempeltvis lå en Ibra på midten! Men Godin og Miranda vandt jo samtlige dueller ved indlæg.
Når kanterne står og "venter" på afleveringen i fødderne - så bliver spillet ALT for statisk og forudsigeligt = nemt at dæmme op for.

Og Cesc i midten - jeg begriber det ganske enkelt ikke. Kan ikke lure hvad det smarte skal være her.

Og jeg begræder virkelig vores indstilling - kig på den anden side af kampen i går og lær!
De ville virkelig videre - ville presse og stresse os (så længe kræfterne rakte) - vi løber små frustreret rundt og "gider"/magter det ikke.
Virkelig en skuffende kamp - og de her løbestats hvor Messi topper bunden med 6.5 km., er under al kritik. Ingen over holdet..
Man kan have en teknisk og spillemæssig off-day - men man kan altid kompensere med en god gammeldags fight..
Virkelig skuffende indstilling til tingene i går!

Vi holder os inde i kampen så længe - pga træværk og uskarphed hos Atl. Madrid - vi kunne have været sendt ud efter 20 minutter - og det er i sig selv ekstremt skuffende. :cry: :cry: :cry:
Senest rettet af Champione tors apr 10, 2014 2:44 pm, rettet i alt 1 gang.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 9/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Nói NPO »

Batra er for sure fremtidens mand! den dag Tata beslutter at skrotte Masch til fordel for Batra bliver starten på et nyt forsvar!
Den lille ananas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster