23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Kubala skrev:
rummenigge skrev:
Kubala skrev:Ja, den er virkelig hårfin. Desuden synes jeg, at det er linjedommerens opgave, hvis den skal vinkes, da han har en bedre udsigt. Min pointe var mere, at det er mere nærliggende at diskutere om der var offside eller ikke offside i situationen. Det andet er fuldkommen åndssvagt. Jeg mener, at der ikke var offside. Mht. Mallenco, så synes jeg, at det er modigt af ham at dømme tre straffespark på Berna eller i det hele taget i en så stor kamp, men ellers var han ikke særlig god. Mange spil afbrydelser, forkert dømt straffe mod Barca(man kunne have tabt kampen pga. dette) og ikke mindst det straffespark, som han ikke dømte til Neymar tidligere i kampen. Ja, Copa del rey finale bliver "spændende" og eventuelt også CL semifinale, hvis begge hold går videre fra kvartfinalen og trækker hinanden.


I øvrigt svigtede de rutinerede spillere Ancelotti og Real. Alonso og Ramos er klare syndebukke.
Rigtigt set. CR7 og Ramos bruger Mou metoder ifht den næste kamp ml de to klubber.

Tvivlen bør komme angriberen til gode. På tv billederne kan man sige at han var på linje. Igen, tvivlen bør komme angriberen til gode. Var det ikke med da man tweakede lidt på reglen om at man gerne måtte være på linje?

Neyos straffe er i mine øjne det klareste. Iniestas straffe sjældent dømt til Barcas fordel i og med man er så ofte i modstanderfeltet, men igen, angriberne bør få meget mere end der dømmes. Et frispark udenfor feltet er der ingen som brokker sig imod, men et straffe, ja så tolkes der på livet løs. Det mindste frisparket i feltet bør takseres til et straffe. Problemet med kulturen idag er bare at dommeren nærmest lynches af spillere og publikum hvis han giver straffespark og det ikke er et kæmpefrispark som ku ses fra månen.

Det angribende hold skal have en fordel ved at komme ind i målfeltet, så hjælper det ikke hvor stort eller lille frisparket er, længere er den ikke. Et ultra offensivt hold som Barca får for få straffespark tilkendt i forvejen. Det er en god defensiv som vinder de store title i moderne fodbold desværre, her burde offensiv bold tilgodeses i højere grad. Sådan kan vi få muget ud i destruktive trænere som Mou et al.

Jeg er enig i det meste, men deler ikke det samme synspunkt som dig omkring det; at man burde tilgodese offensive hold. Man burde ikke tilgodese hverken det ene hold eller det andet. Det burde være fair for alle. Mht. Ini, så er der straffe. Det var fuldkommen klodset lavet af en rutineret spiller som Alonso.
Alt med måde selvfølgelig og man skal dømme efter reglerne selvfølgelig. Dommerne idag vælger alt for ofte og næsten udelukkende det sikre i højprofil kampe (at dømme til fordel for forsvaret), og det er en skam. Dette skal der laves om på. At man tweakede offside reglen så den blev venligere ifht det angribende holde er en fordel. Kort sagt, man skal ha nosserne til at dømme angribernes vej ved tvivlstilfælde, og ikke kun forsvarets vej. Det skete til dels igår, at der blev dømt angribernes vej ved tvivl, hvilket var et frisk pust.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

rummenigge skrev:
Kubala skrev:
rummenigge skrev:
Kubala skrev:Ja, den er virkelig hårfin. Desuden synes jeg, at det er linjedommerens opgave, hvis den skal vinkes, da han har en bedre udsigt. Min pointe var mere, at det er mere nærliggende at diskutere om der var offside eller ikke offside i situationen. Det andet er fuldkommen åndssvagt. Jeg mener, at der ikke var offside. Mht. Mallenco, så synes jeg, at det er modigt af ham at dømme tre straffespark på Berna eller i det hele taget i en så stor kamp, men ellers var han ikke særlig god. Mange spil afbrydelser, forkert dømt straffe mod Barca(man kunne have tabt kampen pga. dette) og ikke mindst det straffespark, som han ikke dømte til Neymar tidligere i kampen. Ja, Copa del rey finale bliver "spændende" og eventuelt også CL semifinale, hvis begge hold går videre fra kvartfinalen og trækker hinanden.


I øvrigt svigtede de rutinerede spillere Ancelotti og Real. Alonso og Ramos er klare syndebukke.
Rigtigt set. CR7 og Ramos bruger Mou metoder ifht den næste kamp ml de to klubber.

Tvivlen bør komme angriberen til gode. På tv billederne kan man sige at han var på linje. Igen, tvivlen bør komme angriberen til gode. Var det ikke med da man tweakede lidt på reglen om at man gerne måtte være på linje?

Neyos straffe er i mine øjne det klareste. Iniestas straffe sjældent dømt til Barcas fordel i og med man er så ofte i modstanderfeltet, men igen, angriberne bør få meget mere end der dømmes. Et frispark udenfor feltet er der ingen som brokker sig imod, men et straffe, ja så tolkes der på livet løs. Det mindste frisparket i feltet bør takseres til et straffe. Problemet med kulturen idag er bare at dommeren nærmest lynches af spillere og publikum hvis han giver straffespark og det ikke er et kæmpefrispark som ku ses fra månen.

Det angribende hold skal have en fordel ved at komme ind i målfeltet, så hjælper det ikke hvor stort eller lille frisparket er, længere er den ikke. Et ultra offensivt hold som Barca får for få straffespark tilkendt i forvejen. Det er en god defensiv som vinder de store title i moderne fodbold desværre, her burde offensiv bold tilgodeses i højere grad. Sådan kan vi få muget ud i destruktive trænere som Mou et al.

Jeg er enig i det meste, men deler ikke det samme synspunkt som dig omkring det; at man burde tilgodese offensive hold. Man burde ikke tilgodese hverken det ene hold eller det andet. Det burde være fair for alle. Mht. Ini, så er der straffe. Det var fuldkommen klodset lavet af en rutineret spiller som Alonso.
Alt med måde selvfølgelig og man skal dømme efter reglerne selvfølgelig. Dommerne idag vælger alt for ofte og næsten udelukkende det sikre i højprofil kampe (at dømme til fordel for forsvaret), og det er en skam. Dette skal der laves om på. At man tweakede offside reglen så den blev venligere ifht det angribende holde er en fordel. Kort sagt, man skal ha nosserne til at dømme angribernes vej ved tvivlstilfælde, og ikke kun forsvarets vej. Det skete til dels igår, at der blev dømt angribernes vej ved tvivl, hvilket var et frisk pust.
Er stort set enig. Det skal være fair. Hverken forsvarsspillerne eller angriberne skal have særbehandlinger, men derimod skal man behandle begge parter lige.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Dagen derpå er følelsen den samme. Imponerende at holdet gang på gang formår at komme tilbage, stor ros til trænerteam og spillerne. Er mindre begejstret for den meget frit flagrende spillestil.

Alt er dog, som det plejer at være
Barca vinder over Real, fordi holdet ganske simpelt er bedst af de to. Real spillere kan dog ikke acceptere det, der går straks til angreb. Det er altid de velkendte aktører, Pepe der agerer hunden på banen og Cristiano og Ramos der tuder i pressen. De har dog gudskelov fået en træner som er deres tidligere træners modsætning, respekt for hans ageren. Samme kan siges om Marcelo. Under Mourinho var han slem til at begynde med, men det er som om, det gik op for ham, at manden hjernevaskede ham. Nu kommer han med fornuftige kommentarer. Synd andre ikke har kapacitet til at komme videre og se udover det.

Dernæst er det fans. Det er sjovt at folk der er tættere på Real, ikke har så meget imod nederlaget. Folk i DK er derimod gået i selvsving med Barca tilsvining. Det er både trættende og efterhånden også rimelig kedelig og stupid holdning at have.

Dernæst er der selvfølgelig de danske Man Utd fans, de prøver at gøre alt for at pille ved Barca sejr. De er mere ihærdig og insisterende end Real fans. Det er rimelig pinligt, de burde få sig et liv, og måske koncentrere sig om eget hold og ih og årh så fantastisk P.L.

Alt er som det plejer at være efter en Clasico hvor Barca besejrer Real. Eller næsten. Ingen slåskampe, ingen prikken i øjet, ikke noget forsøg på at jagte dommeren i parkeringkælder, ingen personlig angreb. Og så er medierne altså overraskende saglig i deres analyser.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, Visca. Der er selvfølgelig nogle United-fans herhjemme, der har ondt i røven, som f.eks. disse to her:

Der var i mit hoved ikke skyggen af straffe. Typisk Barca
3 straffespark og et rødt kort. Sådan er det efterhånden i alle El Clasico opgør.
Klamt så meget hjælp Barca altid får
Helt enig, men Barca får to, samt det røde til Ramos synes jeg også kan diskuteres..

Det var også en mere generel observation
Jeg er bestemt heller ikke fan af Spansk fodbold, netop af samme årsag..

Har dog et soft spot for Ronaldo kvag hans fortid hos os
Men der er selvfølgelig også fornuftige United-fans herhjemme.
Senest rettet af Kubala man mar 24, 2014 6:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tudekoret er ellers ved at komme igang på madridista. At man kan stille spørgsmålstegn ved de 2 straffespark til barca er imo uforståeligt. Neymar og iniesta filmer - bla bla bla. Kom nu ind i kampen retards! I havde alle chancer for at vinde men igen klatter i det væk da i hellere vil være aggressive end spille bold. Barca er bare bedre. Længere er den ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Episoden med Bussi & Pepe:

phpBB [video]

amirjanzel

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Viser ikke så meget andet end, at Iniesta er verdens mest sympatiske fodboldspiller, og formentlig er den eneste på banen, der bekymrer sig om Pepes velbefindende.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Nej ikke meget mere end det, hvilket også er nok. Derudover er det også godt at se det fra en anden vinkel. På det billede der før har været oppe, ligner det at Bussi træder Pepe på hovedet, men ud fra den video der, ligner det at han ''kun'' lige snitter Pepe's flotte krøller. Men det er også nok til at dø. Langsomt.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

amirjanzel skrev:Viser ikke så meget andet end, at Iniesta er verdens mest sympatiske fodboldspiller, og formentlig er den eneste på banen, der bekymrer sig om Pepes velbefindende.
Og Mezzi, den første han gik hen til da de lå ned var Pepe... snakkede også en del med Pepe under kampen, måske har han fået penge af "Pepe-klanen" for at omgås Pepe lidt på banen for at gør denne mere sympatisk for omverdenen ?
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg er stadig høj. Fantastisk sejr!
Senest rettet af Skydefinten man mar 24, 2014 8:25 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

FCBarcelonaChr skrev:Episoden med Bussi & Pepe:

phpBB [video]
Elsker denne episode :D
Tænk hvis Pepe var en zombie fra TWD og Busquets var ham her :ned:

Billede

:glad:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Jamial »

Nu har jeg ikke fulgt helt vildt med i tråden her, dog et par spørgsmål:

Forsvarer folk (her på forum) Busquets aktion?
Er vi enige om at Barca blev snydt for straffe i første halvleg (Neymar), samt Real fik straffe for noget begået uden for feltet?

Ellers en sindsygt spændende kamp, utroligt flot af Barca at komme tilbage efter at være bagud TO gange! :O

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Det er ikke gået op for mig endnu at vi scorede hele 4 mål på deres hjemmebane og udspillede dem totalt.
Jeg skal se kampen igen og juble endnu mere :)
MDCCCXCIX

amirjanzel

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Jamial skrev:Nu har jeg ikke fulgt helt vildt med i tråden her, dog et par spørgsmål:

Forsvarer folk (her på forum) Busquets aktion?
Er vi enige om at Barca blev snydt for straffe i første halvleg (Neymar), samt Real fik straffe for noget begået uden for feltet?

Ellers en sindsygt spændende kamp, utroligt flot af Barca at komme tilbage efter at være bagud TO gange! :O
Halvt. Jeg synes, det er svært at bedømme, hvor bevidst det var. Såfremt det virkelig var bevidst, burde han få 3-5 spilledages karantæne, hvis ikke af forbundet så af klubben.

Er splittet omkring situationen med Neymar og Pepe, eftersom det lignede, at sidstenævnte fik en sål på bolden, før han ramte Jr.

Og nej, Ronaldos straffe var korrekt dømt,

Billede

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Ronaldo er gennemsyret af professionalisme og ydmyghed
Próxima Estación.... Parallel!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster