8/3 Valladolid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

:roll:

amirjanzel

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Laudrup har endnu ikke vist, at han kan vende et hold i modgang, så ham ser jeg absolut ikke som en mulighed - især ikke den nuværende situation taget i betragtning. Og så har han bare heller ikke dét.

Enig med Visca i De Boer, Luis Enrique eller Martinez.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Luis Enrique, de Boer & Martinez er også mine klart foretrukne valg.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

FCBarcelonaChr skrev:Pep havde jo også kun et år som træner for klubbens B-hold på sit træner CV og se hvordan det gik. Man kan aldrig vide hvad der vil komme til at ske. Et sats at ansætte Pep, der endte med at blive en genistreg af historiske dimensioner.
Pep han kendte klubben inde fra.. Gjorde Tata ikke..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

gygfo

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Visca El Barca skrev:
gygfo skrev:
Piquénbauer skrev:The Barcelona Board will discuss Martino's situation tomorrow, there's a possibility he'll get sacked.

Nu ved jeg ikke om det er rigtigt at Rafael Hernández (RafaelH117) har kilder i barca men hvis det er sandt og man fyrer træneren nu så ville de imo være en katastrofe. Hvem ville kunne tage over nu og gøre et godt job? Så hellere give ham resten af sæsonen og så smid ham på porten. Så kan den nye træner få hele opstarten med.
Du glemmer det åbenlyse, Laudrup er arbejdsløs for tiden! :P
Laudrup i spidsen for Barca mandskab lyder meget romantisk i danske ører. Jeg er dog ikke så sikker på, at det er en god idé. Han har fortiden med sig, spillerne vil givetvis respektere ham. Vi har dog snakket meget om, at en Barca træner skal brænde for det, han skal ønske det her mere end alt andet. På det punkt har jeg mine tvivl omkring Laudrup. Jeg synes han er god træner, men omvendt har han gang på gang udtalt, at han ikke har det store behov for at træne et af de store hold. Det taler som minus, især hvis holdet skulle møde modstand.

Jeg vil mene at en mand som Luis Enrique er mere passende. De Boer er en anden mulighed. Martinez kunne også være god. Jeg kan komme på disse navne, hvor de i min optik vil udføre et godt job i Barca. Hvis man skal satse, så er navne som Villas-Boas og Rodgers også spændende, men det vil være et stort sats, hvis man ansætter nogle af de to. Fælles for alle de navne jeg har nævnt er, at de alle har ladet sig inspirere af Cruyff og Pep.

Jeg synes dog, at man lige skal give Tata chancen for at afslutte sæsonen. Han er muligvis ikke den rette til jobbet, men kan ikke se at en lappeløsning vil gavne holdet på længere sigt. Lad os forestille os, at vi ansætter en anden mand på en kortvarig kontrakt, det vil betyde usikkerhed, som kan sprede sig til hele institution.
Laudrup var egentlig bare for sjov. Jeg ser ham slet ikke som trænermateriale for Barca. Jeg synes egentlig bedst om martinez fra Everton. Det ville være et scoop.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Michman skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Pep havde jo også kun et år som træner for klubbens B-hold på sit træner CV og se hvordan det gik. Man kan aldrig vide hvad der vil komme til at ske. Et sats at ansætte Pep, der endte med at blive en genistreg af historiske dimensioner.
Pep han kendte klubben inde fra.. Gjorde Tata ikke..
Heller ikke det jeg ville sige. Man kan ikke altid dømme en træner ud fra hans CV. Selvom Pep kendte klubben, kunne han ligeså godt fejle, hvilket han heldigvis ikke gjorde.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Jeg ville gerne se Laudrup som træner i Barca, idet jeg er sikker på at han ville kunne få spillet til at hænge sammen igen. Om hvor vidt han er den rigtige til jobbet eller ej, er så straks en anden sag.

Visca siger et egentlig meget godt i sit indlæg og sætter også nogle navne på som jeg synes godt om. Luis Enrique havde jeg set som træner, da Pep smuttede og det syntes jeg ikke dengang ville have gjort det store. Valget faldt jo så i stedet på Tito og nu er vi så på Tata.

Potito, Potata ( :razz: )

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Martinez ville imo være et fremragende valg. Men tata skal stadig have resten af sæsonen. Mesterskabet er måske væk men vi har stadig CdR og CL.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Jeg har et ønske om enten Laudrup eller enrique.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Modsætningen mellem de kriterier, flere opstiller for eksempelvis nye spillerindkøb (direkte sammenligneligt er f.eks. vores nye midterforsvarer), og så de kriterier, folk opstiller for en ny manager, vedbliver at undre mig.

Luis Enrique har intet, absolut intet udrettet som manager. Ikke vundet noget som helst, han har aldrig klaret blot at vinde mere end halvdelen af sine kampe nogen steder. Han har aldrig bidt sig fast hos nogen klub af betydning, dokumenteret nogen evne til at styre en klub af en vis størrelse over en årrække, administrere og udvikle et koncept, endsige føre en fornuftig køb- og salgspolitik.

Roberto Martinez er marginalt bedre i den henseende, hans samlede kampstatistik fra Wigan er dog temmelig dårlig, og han rundede karrieren af dér med at rykke ned. De to foregående år gav to 16. pladser og en 15. plads. Ærlig talt: Før er der også tale om sekundaklubber, jeg gider slet ikke gennemgå resultater fra den næst- og tredjebedste engelske række, de er ikke en døjt værd for en Barca-manager. Og jo: Han har vundet en FA Cup-titel, hvor han slog Bournemouth (over to kampe!), Macclesfield, Huddersfield, Everton og Millwall undervejs til finalen. Lad Martinez bide sig fast hos Everton, vise noget og så kan han komme i betragtning om et par år.

Jeg vil slet ikke begynde på Michael Laudrup.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Luis enrique gjorde det ganske glimrende hos Barca b, fik dem til 'oprykning', med et hold som guardiola havde tømt for talenter. I Roma havde han reelt ikke en chance for at være træner, først og fremmest fordi Totti er der. Jeg vil mene at han gør et ganske glimrende stykke arbejde i celta.

Udover et russisk ophold har Laudrup og Hjort det fint, taget hold, økonomi og mandskab i betragtning

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique er i min optik et spændende navn, fordi jeg vægter andre ting højest end resultater. De senere år har vi netop demonstreret, at det er vigtigere at man finde den rette mand med den rette spilfilosofi og det rette spilkoncept, end en mand med store resultater bag sig. Hvad havde Rijkaard af resultater at fremvise f.eks.? Hvad med Josep Guardiola?

Man efterlyste jo en mand udefra. Man var bange for indavl, hvor man fuldstændig lukkede øjnene for, at den største succes i nyere tid var kommet i hus under "indavl" trænere. Den udefra, ikke Barca-DNA mand fik man i Tata, men problemerne var straks til at få øje på. Jeg vil mene at Luis Enrique er den bedste løsning af dem alle, fordi han har så indgående kendskab til klubben, han ved præcis hvilke knapper han skal trykke på. De Boers resultater snyder lidt, han er i en klub som styrkemæssigt er langtfra fordums styrke. Han har vunder mesterskaber i Holland, men det er også en meget meget svag liga. Jeg synes heller ikke han har udrettet det store i Europa, hans resultater i Europa er faktisk ret ordinære, hvor hans hold tit har fået bøllebank af andre storeklubber.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Visca El Barca skrev: De senere år har vi netop demonstreret, at det er vigtigere at man finde den rette mand med den rette spilfilosofi og det rette spilkoncept, end en mand med store resultater bag sig. Hvad havde Rijkaard af resultater at fremvise f.eks.? Hvad med Josep Guardiola?
Rijkaard havde været assistent på et hollandsk landshold, der blev nr. 4 ved VM 1998, og selv styret et hollandsk landshold - notorisk set et af verdens mest besværlige - til semifinalerne ved EM 2000. Jeg mener endog de var turneringens bedst spillende hold, faktisk både i 1998 og 2000, men det er jo en smagssag. Opholdet hos Sparta Rotterdam var dog en farce. Guardiola var - som nævnt på sidste side i tråden - unik. Der er ikke andre end de to at henvise til.

Det er noget af en tilsnigelse at påstå, at præcedensen dermed er stærk for at det koncept lykkes. Klubbens nyere historie (post 1971, den ved jeg noget om) er fyldt med meriterede trænere, der havde bevist noget først og havde noget ordentlig erfaring, før de fik ansvaret hos os. Det gælder Michels, Venables, Cruyff, Robson m.fl.
Visca El Barca skrev: De Boers resultater snyder lidt, han er i en klub som styrkemæssigt er langtfra fordums styrke. Han har vunder mesterskaber i Holland, men det er også en meget meget svag liga. Jeg synes heller ikke han har udrettet det store i Europa, hans resultater i Europa er faktisk ret ordinære, hvor hans hold tit har fået bøllebank af andre storeklubber.
Det er lige præcis den betragtningsmåde, der er så fantastisk mærkelig. Hvis det er din ærlige, uforfalskede og redelige sammenfatning af hvad de Boer har udrettet og kan, når du ser på hans karriere og profil, er det mig en gåde at du kan nå til den konklusion, at Luis Enrique så på nogen som helst måde kan egne sig som manager, når du betragter manifestationen af hvad han kan.

Og bare for opklaringens skyld: Luis Enrique var - som profilnavnet antyder - en fantastisk spiller. Men lad ham dokumentere noget sammenhængende over nogle år i en klub, så kan vi tale om det. En tre-fire års tid hos Celta, hvor tingene fungerer og der kommer en pokalsejr eller -finale og måske en europæisk kvalifikation. Så er der vægt bag den gode fornemmelse. Og ikke bare en total forvrængelse af perspektivet.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Tatas store problem har været, at han har skiftet mellem to stilarter hele sæsonen, og det begynder nu at kunne ses. Han skulle have satset fuldt ud på en af dem og så have forlangt af spillerne, at de gjorde tingene fuldt ud, ikke halvhjertet.

Sidste sæson med nederlagene til Bayern, så lavede Gary Lineker og nogle andre analyser af Barca kampe, hvor tingene ikke rigtigt gik deres veje, hvor de sagde, at en af de ting, som adskilte Tito og Pep, var, at Pep forlangte af spillerne, at de gjorde tingene efter Peps hoved. At de skulle udfylde deres roller fuldt ud, og hvis de ikke gjorde, så var Pep efter dem; uanset om det var Xavi, Ini osv.


Tata skulle have valgt at satse på en stilart og så have forlangt af spillerne, at de skulle have gjort de ting, som var essentielle for, at stilen kunne føres ud i livet.


Edit: Det her er ikke en glorificering af Pep eller noget, men kom bare i tanke om analyserne, og det slog mig, at det var meget rammende for Tata.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique, hvad er det mærkelige i min argumentation? Jeg har jo klart og tydeligt skrevet, at det i min optik ikke er så vigtigt hvad en træner har opnået af resultater. Andre ting vejer tungest efter min opfattelse. Jeg har ligeledes gjort rede for, hvorfor jeg synes Luis Enrique vil være et bedre valg end de Boer.

Grunden til jeg nævner de Boers resultater er, at du bliver ved med at det ser ud til, at du lægger stor vægt på det, ligesom du i sin tid var stor fortaler for at en udefra klubben burde være træner for Barca. Tata er et godt eksempel på, at det ikke altid er en god idé.

Du synes sikkert, Luis Enrique skal vise mere, fair nok, jeg synes derimod han har vist alle de kvaliteter, der skal til.
P.s. Bare rolig, du er ikke den eneste i verden eller herinde, der kender til Barca historie fra før 71.
Senest rettet af Visca El Barca søn mar 09, 2014 9:28 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster