22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Daluigi skrev:
Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.

Jeg har læst Lulars liste. Sagde mig ikke det store. Det var skældsord for det meste.
Men den var godt bygget op ;-) Var især vild med gentagelsen af f*ck Martino efter hvert "argument".
:lol:, ja.


Det skal siges, at jeg ikke vil forsvare Tata. Det har jeg også tidligere sagt til en anden bruger herinde(brombi). Jeg vil ikke forsvare ham, fordi han er ikke min type træner, men jeg vil heller ikke kritisere ham længere, for jeg har som sagt pointeret, hvad jeg mener ham tidligere. Ingen grund til at blive ved.
Helt fair! Jeg vil gerne vente med at dømme ham til at han har fået lov til at sætte sit præg ordentligt. Så næste sæson kommer til at være udslagsgivende for mig.
Jeg tror ikke, at jeg bliver en fan af ham, selvom han skulle gå hen og få succes; hvilket jeg tror, at han godt kan, når han har fået lov til at sætte sit præg på holdet og får købt de spillere, som han skal bruge, til at dette præg kan ses. Det er meget simpelt for mig; jeg ønsker at man spiller tiki taka a la Pep, hvilket jeg har tiltro til, mens andre vil prøve noget nyt(fordi de ikke længere har tiltro til Tiki taka; det er forældet).
Jep og der ser vi nemlig helt forskelligt på det. For mig er vi læst og skal udvikle os igen. Ikke at vi skal spille som chelski men der skal noget nyt til. Vi skal dog spille offensiv fodbold med mange mål. Det er imo barcas sjæl (den offensive fodbold)!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Er der ikkke en (eller flere) der er sød (eller søde) at skrive om det var fair at drengene tabte denne kamp? Var det fx en kæmpe fejl at starte uden Xavi, Cesc og Dani?

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

Rolig nu. Det var en meget svær kamp, og med 2. holdet. Alle hold taber, der er ingen grund til at råbe dommedag. Vi er stadigvæk med i 3 turneringer.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Real og atl kan selv afgøre ligaen, og de skal tabe en kamp mens vi vinder alle kampe, før vi kan komme på linje med dem.

Kan ikke se hvordan vi skal være rolige? Kampen var en spillemæssig skandale
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Ufatteligt.

Jeg har været overvejende positiv overfor Tata indtil videre, men igår knækker min film altså. Hvis man bare kender det mindste til Barca, så ved man at spillet halter gevaldigt når man skifter for meget ud. Når man så bruger to defensive midtbanespillere på midtbanen, så viser man jo bare man har misforstået barcelonas spillestil. For at Barca skal kunne praktisere et nogenlunde flydende spil, så skal der være en grad af normalitet på holdet; der skal fx være et antal stamspillere med. Hvis man piller for mange af dem ud, så piller man støttehjulene væk og så spiller vi dårligt. Sådan har det altid været. Det er nogle gange en kunst at have en balance at lave rotationer og samtidig bevare det flydende spil. Når der kommer for mange ændringer forplanter det sig til andre stedet på banen. Det var derfor de spillere som var i vores forsvar og angreb mod City og spillede godt der, spillede elendigt igår. Sådan ser jeg ihvertfald på det.
Selv en fucking abe kan se den startopstilling igår ikke ville gå. Xavi kunne tydeligvis se det ude fra bænken. Hvorfor er det at Tata ikke kan se det som alle andre kan se; nemlig at Busquets og Song gør de samme ting på en fodboldbane, de er naturlige DM'ere, de er ikke kreative og de gavner på ingen måde hinandens eller holdets spil når de begge er inde. Det er ikke raketvidenskab. Og så at gøre det på Anoeta, hvor vi ikke har vundet i 5 år. Hvad tænker Tata på? At han så vælger at blive smidt ud under kampen gør på ingen måde tingene bedre. En træner skal skabe de bedste betingelser for sit holds succes. Det forstod Tata ikke at gøre igår.

Hvad sker der også for at sætte Pedro og Montoya i den samme side? De har så uendelig lidt spilforståelse de to. Det er som at få en retarderet flodhest og en blind ræv til at diskutere Shakespeare - altså, det sker jo ikke. Montoya har ikke niveauet til at spille i klubben. Hvis man forlænger med ham er det en stor fejl, og viser at ungdomsarbejdet æder klubben op indefra. Montoya kan allerbedst agere reserve, og da han sikkert ikke er interesseret i en karriere som reservespiller bør vi sælger ham til højestbydende.

På den korte bane skal vi aldrig lave så mange rotationer på én gang i ligaen igen. Vi skal aldrig have to DM'ere på banen på samme tid. På den lange bane skal vi sælge Song, sælg Montoya og degradere Pedro til reserve. Nu hvor vi er ved det, så sælg Tello, Masch og Roberto også. Tata har vist han ikke forstår det her hold og den her klub. Hvis ikke han lærer af det her, så er det ud af vagten.

Jeg tror vi mere eller mindre smed ligaen her. Ét er resultatet. Et andet er at vi lige har smadret den opadgående formkurve jeg troede vi havde. Nu skal vi starte forfra igen. Vi kan teoretisk stadig afgøre det, men det kræver formentlig at vi vinder alle resterende kampe. Og med den kontinuitet - eller mangel på samme - som vi lægger for dagen, tror jeg ikke vi vinder ligaen.

Og hvor er det bare nedern nu at skulle heppe på Atletico Madrid i ligaen fordi man trods alt hellere vil have at de vinder end at Real Madrid gør.
Senest rettet af Bager søn feb 23, 2014 10:05 am, rettet i alt 1 gang.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvorfor skulle Pedro være interesseret i en reserve rolle hvis ikke Montoya er det? Dvs. så skal Pedro også sælges?

Montoya sælger vi næppe lige med det samme. Han kan smutte kvit og frit til sommer. Så enten det eller forlængelse.

Ikke kun Tata fejlede i går. Kig på spillerne, hvor var de henne? Ingen af dem leverede en indsats der var noget værd. Fejl af Song og Bartra koster to mål, deres sidste mål er fucking godt.

Messi var pinlig, tog ikke initiativ til en skid i går. Iniesta forsøgte en del, måske min bedste spiller i går for Barca, resten var ikke til stede.
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

emo skrev:Hvorfor skulle Pedro være interesseret i en reserve rolle hvis ikke Montoya er det? Dvs. så skal Pedro også sælges?

Montoya sælger vi næppe lige med det samme. Han kan smutte kvit og frit til sommer. Så enten det eller forlængelse.

Ikke kun Tata fejlede i går. Kig på spillerne, hvor var de henne? Ingen af dem leverede en indsats der var noget værd. Fejl af Song og Bartra koster to mål, deres sidste mål er fucking godt.

Messi var pinlig, tog ikke initiativ til en skid i går. Iniesta forsøgte en del, måske min bedste spiller i går for Barca, resten var ikke til stede.
Hvis ikke Pedro er interesseret i en reserverolle, så bør han sælges. Han er ikke god nok til at være starter for os. Han havde sin fantomsæson i 08/09, men ikke på den måde han spiller nu. Han giver simpelthen for lidt til holdet.

Så lad Montoya gå. Det bliver ikke et stort tab.

Tata smadrede et hold der legede rundt med City i midtugen. Han fik Piqué, Busquets, Iniesta og Messi til at se ordinære ud ved at sætte et hold der på ingen måde fungerer. De nævnte spillere bliver jo ikke dårligere fodboldspillere i løbet af få dage. De skal have hjælp og det tog Tata væk fra dem igår.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Nej, de er ikke dårlige. Udover Tatas fejl med midten (eneste fejl som jeg ser), så synes jeg også at det virkede på spillerne som om de var uovervindelige efter deres City kamp. De troede måske at en sejr var givet på forhånd, og der ikke skulle det store til. Når man så blev taget på sengen, jamen så var man så langsom i opfattelsen at man ikke evnede at svare igen.

Skidt på alle fronter. Mest skidt fordi vi mister første pladsen, havde vi haft et buffer ned til de andre var dette nederlag blot endnu et af dem "svær bane, plejer vi at tabe på".
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Han er ikke god nok til at være starter for os. Han havde sin fantomsæson i 08/09
http://www.transfermarkt.co.uk/en/pedro ... _2008.html

Det er altid Pedros skyld(han er i hvert fald en af syndebukkene) , når man taber. Så er han blind ræv, ingen spille forståelse har osv. I øvrigt, hvis Pedros fantom sæson var i 2008/2009 og han skal tilbage til det; altså i 2008/2009, så stemmer jeg for, at man sælger ham. Han har en rigtig god sæson(den igangværende), hvor han har slået sin egen rekord for mål og assist i ligaen. Den her sæson minder meget om sæsonen 2010/2011(fantom sæsonen) for Pedro.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/pedro ... _2010.html

http://www.transfermarkt.co.uk/en/pedro ... _2013.html

Tata fejler ikke alene på midten, som jeg ser det. Han fejler også i angrebet. Han skulle ikke have startet med Neymar.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Det var ikke en dårlig drøm...

Håbløs opstilling. Hvordan kan man ikke se at det ville koste point??
Håbløs indstilling. Håbløs forsvarsspil. Fuck, jeg er sur, skuffet og på arbejde...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skal aldrig opgive ligaen. Tre point er ikke en katastrofe, selvom det vanskeliggør tingene en del. Man kan sagtens ende med at vinde ligaen alligevel. Ligaen bliver dog afgjort via marginalerne i denne sæson, så det er vigtigt, at Barca lærer af denne kamp, og så ikke laver flere fejl.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Kubala skrev: Tata fejler ikke alene på midten, som jeg ser det. Han fejler også i angrebet. Han skulle ikke have startet med Neymar.
Kan du uddybe det? Hvorfor skulle evt. Alexis have startet istedet for Neymar? Han havde en uheldig kamp i går, som alle de andre, men mon ikke en anden på den plads også havde fået det.

Vi råber og skriger om Neymar, en del så ham endda gerne starte imod City. Som jeg ser det arbejder både Alexis og Neymar meget defensivt, hvilket er lækkert at se. Offensivt er Neymar mindre begrænset end Alexis (burde ikke være sådan, for Alexis har en af de bedste teknikker, men begrænser sig til nogle få indgreb). De begge løber i dybden, bevæger sig ind centralt som spids-angriber.

Jeg er mest sur over at hver gang vi gå på kompromis med Busquets position, så mister vi balancen i spillet. Han er ene og alene den spiller der kan spille DM i Barca for tiden, ingen andre kan det, og i går spillede Song DM mens Bussi var rykket mere frem.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vi skal bare vinde sidste 13 kampe i ligaen for at være mestre :razz:
Det kan sagtens lade sig gøre ;-)
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

emo skrev:
Kubala skrev: Tata fejler ikke alene på midten, som jeg ser det. Han fejler også i angrebet. Han skulle ikke have startet med Neymar.
Kan du uddybe det? Hvorfor skulle evt. Alexis have startet istedet for Neymar? Han havde en uheldig kamp i går, som alle de andre, men mon ikke en anden på den plads også havde fået det.

Vi råber og skriger om Neymar, en del så ham endda gerne starte imod City. Som jeg ser det arbejder både Alexis og Neymar meget defensivt, hvilket er lækkert at se. Offensivt er Neymar mindre begrænset end Alexis (burde ikke være sådan, for Alexis har en af de bedste teknikker, men begrænser sig til nogle få indgreb). De begge løber i dybden, bevæger sig ind centralt som spids-angriber.

Jeg er mest sur over at hver gang vi gå på kompromis med Busquets position, så mister vi balancen i spillet. Han er ene og alene den spiller der kan spille DM i Barca for tiden, ingen andre kan det, og i går spillede Song DM mens Bussi var rykket mere frem.

Hvorfor? Fordi han lige er vendt tilbage fra skaden. Det er som om, at man er virkelighedsfjern, som om, at det er et computerspil. Han scorer mod Rayo(man havde godt styr på dem, da han blev skiftet ind) og laver en assist mod City(de var i undertal, og Barca kontrollerede nogenlunde, da han kom ind); det er flot, men så tænker man, at det er nok. Han kan godt starte. Han har ikke spillet en hel kamp, så hvorfor smide ham mod Sociedad, på en bane, hvor man ikke har vundet de seneste mange år.
Senest rettet af Kubala søn feb 23, 2014 12:50 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ingen der kan gå amok over et nederlag som barcafans. FYR træneren, SÆLG spllerne, BRÆND camp nou ned, HENRET ledelsen!

Dagen derpå - alle begik fejl. Tata prøvede at være smart og spare spille. Han læste simpelthen kampen forkert hvilket han har indrømmet (som en mand og ikka ala pellegrini). Det hjalp så heller ikke at spillerne på banen var ELENDIGE. Vi blev overmatchet og det så flere gange ud som om la real var en mand i overtal.

Men en kamp afgør ikke mesterskabet. Real har fordelen lige nu men de har også svære udekampe (atl madrid, sevilla og sjovt nok la real). Vi skal op på hesten igen og videre. Og lad os håbe at tata har lært lidt mere til la liga. En ting er i hvert fald sikkert - man vinder ikke ude over la real med song på banen ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster