22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

amirjanzel

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

En større udskiftning i spillertruppen, ville forresten på ingen måde være af taktiske årsager, men udelukkende for at gøre op med mæthedsproblemet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

amirjanzel skrev:En større udskiftning i spillertruppen, ville forresten på ingen måde være af taktiske årsager, men udelukkende for at gøre op med mæthedsproblemet.
Men det ville nok ende med at man alligevel måtte lave lidt om i systemet. Det er feks svært at finde en spiller som xavi der kan dominere end midtbane på den måde som han har gjort.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det kommer an på, hvordan man ønsker at spille. Hvis man vil spille mere direkte og samtidig være godt organiseret(den defensive organisation; måde at forsvare på), så bliver man nødt til at hente nye spillere; ikke pga. mæthed, men simpelthen pga. at man ikke har spillermateriale til det slags system.
Senest rettet af Kubala søn feb 23, 2014 12:49 am, rettet i alt 1 gang.

amirjanzel

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Piquénbauer skrev:
amirjanzel skrev:En større udskiftning i spillertruppen, ville forresten på ingen måde være af taktiske årsager, men udelukkende for at gøre op med mæthedsproblemet.
Men det ville nok ende med at man alligevel måtte lave lidt om i systemet. Det er feks svært at finde en spiller som xavi der kan dominere end midtbane på den måde som han har gjort.
Naturligvis. Men det vil så kun være en mindre ændring, som ethvert køb af en ny spiller medfører, og ikke en decideret ændring i selve spilsystemet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Når i færdiger medat lege fodbold eksperter vil jeg megaget gerne skåååle med jer, ok :)
Eææer bare skååååååååål!! Dzuuuuujzzzuuuuuleejhaaaaa!!@ barcasdaa viscaa
Gut alæezz puta..madrodistar
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

klogfyr skrev:
Brombi skrev:Hvilke store udskiftninger lavede Pep da han skiftede til, er det ikke en mere relevant måde at se det på? Det er lidt ulogisk at sammenligne CL finalen i 2006 med 2009 for at konkludere om Pep havde lavet store udskiftninger. Faktum er at Pep ikke lavede de helt store udskifntinger, end at skifte spillere som 1) ikke var gode nok og 2) ikke var professionelle nok til at acceptere de nye metoder, eller som var for mætte (deco og ronaldinho eksempelvis)

I startopstillingen er der ca 2-3 forandringer: Alves, Pique og Busquets. Ofte spillede Pep med startopstillinger som mindede meget om FR's tid, hvilket vidner om en træner som kunne motivere selv de mest mætte spillere (og se Bayern). Men det er nu også en ligegyldig diskussion. Tata failer i Barcelona, og han har formået at forvandle et verdensklasse mandskab, til et middelmådigt spansk klubhold, som formår at toppe en gang i mellem - men det er ikke det som giver metal i sidste ende!

@Visca
Pep gik ind og fjernede de to (næsten) mest dominerende, Deco og Ronaldinho + en inkompetent højreback..
Vi talte om, om spillerne var mætte eller ej, så sagde du, at det var de også efter FR, men Pep fik dem forvandlet til verdens bedste hold. Det er den påstand, jeg anfægter. Jeg brugte, så 2006 CL finale og 2009 CL finale for at sige, at der var sket betydeligt mere udskiftning på holdet, og man derfor ikke kunne sige at Pep fik et mættet hold til at spille godt, men derimod fik et hold med forholdsvis stor udskiftning til at spille, som han gjorde.

og på de 2 finaler, så er der kun 3 gengangere, derfor var der ikke tale om et mættet hold, men et fornyet hold. Pep fortjener al den ros han får, for at få dem til at spille op til deres potentiale, men han havde også et ungt sultent hold at gøre godt med. I Peps sidste sæson havde han et mæt hold, hvilket han, som du sikkert husker, ikke kunne få til at vinde hverken ligaen eller CL. Det mætte hold overtog Tito, som han godt nok fik til at vinde ligaen, men som fik kæmpe klø af et ungt og sultent Bayern hold. Det mætte hold har Tata nu overtaget og selvom der er kommet lidt udskiftning, så er stammen stadig den samme, og det er den stamme, der ikke har den samme gejst længere, som de havde under Peps første sæson.
Jeg er halvlegs enig med dig, men jeg mener også at Pep overtog et mættet hold - jeg mener at det er relevant at sammenligne Peps hold i 08/09 med det som han overtog efter 07/08 sæsonen. Et hold som lige akkurat formåede at vinde Copa Catalunya.. Pep havde med nogenlunde de samme spillere at gøre godt med som Frank Rijkaard - næsten den samme start 11'er, pånær 3 spillere: Ronaldinho, Deco og Zambrotta.

I startopstillingen i Champions League finalen indgår kun 2 nye spillere, i forhold til FR's hold i 07/09 sæsonen (Pique og Busquets)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

According to the referee report, Martino was sent off at half-time after he called R.Sociedad's assistant "pelotudo", "bloody fool"

Nå men den må da så blive omstødt. Juanfran fik sit gule kort omstødt for at kalde en modspiller (eller dommer?) "hijo de puta". Men det var selvf inden en kamp mod os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Daluigi skrev:
Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.

Jeg har læst Lulars liste. Sagde mig ikke det store. Det var skældsord for det meste.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Daluigi skrev:
Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.

Jeg har læst Lulars liste. Sagde mig ikke det store. Det var skældsord for det meste.
Men den var godt bygget op ;-) Var især vild med gentagelsen af f*ck Martino efter hvert "argument".
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Brombi skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Billede

De har alle prøvet at tabe på Anoeta..
Det er jo ikke én kamp som gør udfaldet, i så fald var FR en genial træner, eftersom han vandt 0-2 på den bane.

Glad nok for du lige kom med den der.. Det hjælper da lidt på sorgen.. Selv om det stadigvæk er lort..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Daluigi skrev:
Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.

Jeg har læst Lulars liste. Sagde mig ikke det store. Det var skældsord for det meste.
Men den var godt bygget op ;-) Var især vild med gentagelsen af f*ck Martino efter hvert "argument".
:lol:, ja.


Det skal siges, at jeg ikke vil forsvare Tata. Det har jeg også tidligere sagt til en anden bruger herinde(brombi). Jeg vil ikke forsvare ham, fordi han er ikke min type træner(han går på kompromis med filosofien for at vinde), men jeg vil heller ikke kritisere ham længere, for jeg har som sagt pointeret, hvad jeg mener om ham, tidligere. Ingen grund til at blive ved.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Daluigi skrev:
Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.

Jeg har læst Lulars liste. Sagde mig ikke det store. Det var skældsord for det meste.
Men den var godt bygget op ;-) Var især vild med gentagelsen af f*ck Martino efter hvert "argument".
:lol:, ja.


Det skal siges, at jeg ikke vil forsvare Tata. Det har jeg også tidligere sagt til en anden bruger herinde(brombi). Jeg vil ikke forsvare ham, fordi han er ikke min type træner, men jeg vil heller ikke kritisere ham længere, for jeg har som sagt pointeret, hvad jeg mener ham tidligere. Ingen grund til at blive ved.
Helt fair! Jeg vil gerne vente med at dømme ham til at han har fået lov til at sætte sit præg ordentligt. Så næste sæson kommer til at være udslagsgivende for mig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Brombi skrev:[Jeg er halvlegs enig med dig, men jeg mener også at Pep overtog et mættet hold - jeg mener at det er relevant at sammenligne Peps hold i 08/09 med det som han overtog efter 07/08 sæsonen. Et hold som lige akkurat formåede at vinde Copa Catalunya.. Pep havde med nogenlunde de samme spillere at gøre godt med som Frank Rijkaard - næsten den samme start 11'er, pånær 3 spillere: Ronaldinho, Deco og Zambrotta.

I startopstillingen i Champions League finalen indgår kun 2 nye spillere, i forhold til FR's hold i 07/09 sæsonen (Pique og Busquets)
Men jeg er ikke uenig med dig i at FR underpræsterede voldsomt, og der generelt var et dårligt klima i klubben som Pep fik gjort op med, samt fik inspireret spillerne. Mit argument gik på om spillerne var mætte eller ej. Jeg mener ikke, at Pep overtog spillere, der var mætte, men spillere, der manglede en ordentlig træner/leder efter FR. Det fik Pep vendt. Jeg mener tilgengæld nu, at Pep har afleveret et hold, først til Tito, så til Tata, der er mætte og som trænger til udskiftning. Jeg mener, derfor ikke situationerne er den samme eller kan sammenlignes.

Situationen efter FR, kunne fikses med en god træner og de rigtige tilføjelser. Denne situation er, IMO, anderledes og er ikke kun et trænerproblem, men et generelt mæthedsproblem. Men vil da gerne agree to disagree, da vi nok ikke kommer nærmere hinanden end dette :)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Daluigi skrev:
Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballonen.


Jeg har dog aldrig brudt mig om spillet.
Læs folks konkrete kritikpunkter, Kubala. Der er lavet lister med hvad denne kamp indebar af fejl.

Jeg har læst Lulars liste. Sagde mig ikke det store. Det var skældsord for det meste.
Men den var godt bygget op ;-) Var især vild med gentagelsen af f*ck Martino efter hvert "argument".
:lol:, ja.


Det skal siges, at jeg ikke vil forsvare Tata. Det har jeg også tidligere sagt til en anden bruger herinde(brombi). Jeg vil ikke forsvare ham, fordi han er ikke min type træner, men jeg vil heller ikke kritisere ham længere, for jeg har som sagt pointeret, hvad jeg mener ham tidligere. Ingen grund til at blive ved.
Helt fair! Jeg vil gerne vente med at dømme ham til at han har fået lov til at sætte sit præg ordentligt. Så næste sæson kommer til at være udslagsgivende for mig.
Jeg tror ikke, at jeg bliver en fan af ham, selvom han skulle gå hen og få succes; hvilket jeg tror, at han godt kan, når han har fået lov til at sætte sit præg på holdet og får købt de spillere, som han skal bruge, til at dette præg kan ses. Det er meget simpelt for mig; jeg ønsker at man spiller tiki taka a la Pep, hvilket jeg har tiltro til, mens andre vil prøve noget nyt(fordi de ikke længere har tiltro til Tiki taka; det er forældet).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster