22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af mathi »

Hvis man skifter 4-5-6 spiller ud i stammen af holdet får det kæmpe konsekvenser. Det der har været bunden for det seneste årtis succes har jo været glidende overgange. Rutinerede dygtige spillere er hentet ind og de unge er hevet op et par af gangen og langsomt faset ind. Jeg ser ingen grund til at ændre på dette, andet end hvis talenterne simpelthen ikke er der, hvilket jeg ikke kender nok til talentarbejdet til at kunne udtale mig om. Det er dog ærgerligt at Tiago ikke er hos os mere, da det jo netop var ham der skulle ind og puffe Xavi ud som breddespiller.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

mathi skrev:Hvis man skifter 4-5-6 spiller ud i stammen af holdet får det kæmpe konsekvenser.
5-6 spillere er der vel heller ikke så mange som anbefaler? Valdés skal erstattes, det er én. Der er vistnok bred enighed om, at vi har brug for en ny midterforsvarer, det er to. Flere kunne godt tænke sig en god centerangriber med mere pondus, det er så tre. Lidt færre - mit indtryk - kunne tænke sig en ny midtbanespiller, enten i form af en "ny Xavi" eller en allround-spiller, det bliver så fire. Puyol er vel reelt set pillet ud som stamspiller, spørgsmålstegnene samler sig mere om Xavi. Jeg hører til dem der mener, at han må fraregnes stamspillerne fra næste sæson - både for hans egen og for holdets fremtids skyld.

Jeg har kun set et længere sammendrag af kampen mod Sociedad, og jeg synes hovedkritikken - for kritik er berettiget - er, dels at Martino/holdet som helhed kun så modvilligt lader sig omstille, dels at så mange ikke kan finde ud af at gribe chancen. Til det første kan det ikke passe, at vi ikke kan rokere lidt på nogle poster, uden at det hele så ikke fungerer. Masser af andre, stærke hold må rotere, dels af formhensyn, dels pga. skader. Tænk f.eks. på hvor mange skader Dortmund har haft i år. Til det andet er det sløvt, at - i hvert fald som jeg så det - ingen rigtig kan tage ansvar. Der er trods alt mange profiler i startopstillingen - det kan jo ikke være Messi hver gang. Holdet som helhed virker opgivende, mod- og motivationsløst; det går ikke, at der skal en brandkamp mod City til at folk er skarpe. Hver kamp tæller.

Det er set før, at klubben kan købe tre-fire spillere ind over en sommerpause, uden at det forstyrrer holdets rytme, nærmest tværtimod. I 2004 kom Larsson, Giuly, Deco og Eto'o (og Edmilson, Belletti og Sylvinho) til. I 2007 kom Henry, Touré og Abidal (og Milito) til. Jeg mener vi skal købe tilsvarende klogt ind til sommer, gerne fire spillere som skitseret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi skal huske på at rafinha og deulofeu kommer tilbage til sommer. De kan tage roberto og tellos pladser. Samper kan også snart tage den evigt elendige songs plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Bartra og adriano :roll:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Så gerne at der blev skiftet lidt ud; Pedro, Song, Adriano, Puyol ( :cry: ), Xavi (reservespiller), Montoya, Mascherano, Tello, Afellay, Dos Santos og Cuenca

Det lyder af mange, men de fleste af dem har enten været skadet (fraværende i forevejen), og ellers er der et par stamspillere. Et par spillere skal købes, ellers mener jeg faktisk at kvaliteten af B-holdet er godt nok, der er nogle meget gode spillere; Samper, Dongou, Adama, Bagnack osv. De kan i hvert fald fylde ud i reservespillerne, som bliver skiftet ud. Slutteligt mener jeg at der er brug for noget vildskab, attitude og kant (hvorfor jeg gerne vil beholde Alves), noget i stil med Stoichkov!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lular »

emo skrev:
Ikke kun Tata fejlede i går. Kig på spillerne, hvor var de henne? Ingen af dem leverede en indsats der var noget værd
Messi var pinlig, tog ikke initiativ til en skid i går.
Messi var ikke pinlig. Hvad vil du have at Messi skal gøre når:

- vores midtbane sejler (well played Martino og Song), og vi har svært ved at komme op igennem i midten. Vi har i det hele taget svært ved at modsvare Real's høje intense pres, da Song er usikker og elendig. Vi manglede Xavi i aften. Men Martino synes alligevel han skulle spares mod et af de dygtigste hjemmehold i ligaen. Fandme godt tænkt.

- vores backs kun laver 0-1 overlaps i hele kampen, hvilket gør det tæt på umuligt at skabe noget på kanterne.

- når Neymar smider bolden væk hver eneste gang han får den.

- når Pedro skaber absolut ingenting på en uvant position for ham.

Hvad er det så helt præcis du vil have at Messi skal gøre? Sorry to say, jeg synes du er idiotisk at høre på.

Messi savnede desuden helt generelt:

- de sikre pasninger fra Xavi,
- det geniale velkendte samspil med Alves,
- de geniale målfarlige afleveringer fra assistskongen Fabregas,
- og den altid farlige Alexis, der ofte kan skabe den nødvendige plads for Messi.

Alligevel formår Messi at lave et flot mål i går i samspil med Iniesta.

Vi tabte kampen i går alene på grund af Martino og hans fejldispositioner mod et af ligaens bedste hjemmehold. Længere er den ikke.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

For mig er Messi ikke blot en målscorer mere. Han er og skal være en motor for holdet. Når det går mindre godt så skal han gå forrest, vise gejst, tage bolden, drive spillet, forsøge noget. Ikke blot spille den tilbage, gå rundt og vente på et eller andet. Det virker ofte, men i en kamp hvor intet kører så ser jeg virkelig gerne en som ham tage fat, og det gjorde han ikke i går.

Det. Idiotisk fordi jeg kalder Messi for pinlig? Siger sq alt om dig, champ!
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du manglede et f*uck martino... Det var ellers fedt. Og jo den er skam lidt længere end hvad du påstår selvom jeg vil give dig ret i at tata fejlede med den opstilling.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Sv: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Du manglede et f*uck martino... Det var ellers fedt. Og jo den er skam lidt længere end hvad du påstår selvom jeg vil give dig ret i at tata fejlede med den opstilling.
Haha, oooh det er ham med det udtryk. Nåede slet ikke så langt i hans første indlæg til at læse det... Neymar for en kasse øl til Bif, var mere end rigeligt.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sv: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
Piquénbauer skrev:Du manglede et f*uck martino... Det var ellers fedt. Og jo den er skam lidt længere end hvad du påstår selvom jeg vil give dig ret i at tata fejlede med den opstilling.
Haha, oooh det er ham med det udtryk. Nåede slet ikke så langt i hans første indlæg til at læse det... Neymar for en kasse øl til Bif, var mere end rigeligt.
Hehe ja! Det var pisse skarpt... Det blev lidt sang agtigt med det "omkvæd"!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lular »

emo skrev:For mig er Messi ikke blot en målscorer mere.
Nå for søren, hold da ferie! For mig er han nemlig blot en målscorer. Alle de mange assists og chanceskabende afleveringer han generelt laver er ubetydelige for mig - jeg synes kun han gør det godt, når han scorer.
Han er og skal være en motor for holdet. Når det går mindre godt så skal han gå forrest, vise gejst, tage bolden, drive spillet, forsøge noget.
Hvem skulle han få bolden fra?

Song? Haha, god joke, no need to say more.
Neymar? Haha god joke, hver gang Neymar fik bolden mistede han den.

Som sagt et par gange efterhånden, så savnede Messi i ubegribelig grad: Xavi, Alves, Fabregas og Alexis. Klassespillere som alle var til rådighed, i god form, uden skader osv. Men som den geniale Martino alligevel valgte at spare i en af ligaens sværeste udebanekampe. Og det selvom vi først skal spille en, på papiret, ultra-let hjemmekamp mod Almeria om en hel uge. Godt arbejde, Martino.

Hvordan skal Messi drive spillet og forsøge noget? Skal han bare selv erobre bolden og så drible 5 dygtige forsvarspillere på udebane og så score? Seems legit.

Eller skal han bare spille bolden hen til Neymar? God joke.

Skal han spille den ud til Pedro på højrekanten, der sejler rundt? God joke.

Skal han spille den ud til vores backs som kommer i overlap? God joke, de kom aldrig i overlap.
Haha, oooh det er ham med det udtryk. Nåede slet ikke så langt i hans første indlæg til at læse det... Neymar for en kasse øl til Bif, var mere end rigeligt.
Sjov selvmodsigelse :-)

Neymar for en kasse øl til Bif er i øvrigt naturligvis ment 100% seriøst.
Det. Idiotisk fordi jeg kalder Messi for pinlig? Siger sq alt om dig, champ!
Dine barnagtige og uintelligente forsøg på at forsvare Martino er idiotiske, ja. Tror jeg de fleste herinde er enige om.
Du manglede et f*uck martino... Det var ellers fedt. Og jo den er skam lidt længere end hvad du påstår selvom jeg vil give dig ret i at tata fejlede med den opstilling.
Jeg takker og bukker.

Ja, den er da lidt længere :-) Kan dog godt lide at sætte tingene på spidsen på et online forum :-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tjah messi kunne i det mindste vise lidt gejst. Det kunne hele holdet forresten. Martino fejlede med opstillingen men det ændre ikke på at de spillere der fik chancen rendte rundt uden gejst og vilje.

Er "god joke" forresten din nye "f*uck martino"?
Senest rettet af Piquénbauer søn feb 23, 2014 9:33 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lular »

Piquénbauer skrev:Tjah messi kunne i det mindste vise lidt gejst. Det kunne hele holdet forresten. Martino fejlede med opstillingen men det ændre ikke på at de spillere der fik chancen rendte rundt uden gejst og vilje.
Selvfølgelig mister Messi og andre spillere gejst, når de ser hvordan vores midtbane - bestående af bl.a. Song -, den vigtigste brik på banen, sejler rundt. Det er da naturligt.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Lular skrev: Hvem skulle han få bolden fra?

Song? Haha, god joke, no need to say more.
Neymar? Haha god joke, hver gang Neymar fik bolden mistede han den.

Eller skal han bare spille bolden hen til Neymar? God joke.
Skal han spille den ud til Pedro på højrekanten, der sejler rundt? God joke.
Skal han spille den ud til vores backs som kommer i overlap? God joke, de kom aldrig i overlap.
Flot debat niveau du holder dig på. Bliv ved.
Lular skrev:Hvordan skal Messi drive spillet og forsøge noget? Skal han bare selv erobre bolden og så drible 5 dygtige forsvarspillere på udebane og så score? Seems legit.
Intet sted skriver jeg at han skal afdrible 5 gode forsvarspillere. Det ville være nok med at vise initiativ, gå forrest, slide for det mere end normalt, nu hvor alt gå skævt, du ved, almen leder-egenskabs-kvalitet. Bare generelt, gøre noget. Var udover sit mål, ret så passiv ligesom resten.
Lular skrev:Dine barnagtige og uintelligente forsøg på at forsvare Martino er idiotiske, ja. Tror jeg de fleste herinde er enige om.
Hvor har du læst at jeg "forsvare" Martino, for hans taktiske dispositioner i denne kamp? Vis mig det gerne. Det er IMO naivt at mene at en træner ene og alene er skyld i at 11 spillere spiller som en pose-nødder! Men det skal man måske have set mere fodbold til at kunne vide.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lular skrev:
Piquénbauer skrev:Tjah messi kunne i det mindste vise lidt gejst. Det kunne hele holdet forresten. Martino fejlede med opstillingen men det ændre ikke på at de spillere der fik chancen rendte rundt uden gejst og vilje.
Selvfølgelig mister Messi og andre spillere gejst, når de ser hvordan vores midtbane - bestående af bl.a. Song -, den vigtigste brik på banen, sejler rundt. Det er da naturligt.
Nej det er det ikke. Jeg kan ikke fordrage song men fordi han (og midtbanen) har en skidt kamp så betyder det ikke at resten af holdet er "fritaget". Desuden var både bussi og iniesta på den midt... Så helt skidt var det ikke (selvom song trækker en del ned).

Det var en skidt kamp af holdet og tata men der er ingen grund til at svine alt og alle. Nogle gange vinder man og andre gange taber man. Vi tabte på en bane hvor vi altid har det svært. Længere er den ikke. Og nu skal vi videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster