18/2 Manchester City - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Haha, du hedder ikke Drake for ingenting ;-)

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Blach »

Som nogen andre nævner, så diskuter de fandme igen i dag det straffespark i studiet! Det er skam fair nok, og jeg synes de starter det helt godt... og så knækker filmen!

De starter med(ud fra hukommelsen) at introducere til episoden og gense situationen. Dernæst ser de avisoverskrifter fra udenlandske medier og får en situationsrapport fra Luna, der siger at alle dommere i England er enige om at dommeren intet sted i situationen - dvs. helt fra "frisparket til Navas" - bliver lavet nogle fejl fra den svenske dommer. Efter det, starter Jes med at fortælle at de også har snakket med danske dommere. De er enige med de engelske dommere. Og så knækker filmen, og de begynder at diskutere det!

De har forhelvede lige remset RIGTIGE eksperter indenfor det felt op og deres holdning, og når alle er enige er det vel ikke til diskussion?! Eller er det bare mig der mener det???? De er jo ikke gudsgaver i studiet og må også indse at danske og engelske topdommere nok skal sige til, hvis der er noget galt, men de er samstemmigt helt enige, så må man vel regne med de heller ikke kan se problemet?! Det her får jo subjektivitetten til at stråle ud af øjnene på dem!

Og så en ting de ikke har diskuteret: Har dommeren mulighed for, at se om den rent faktisk er ude af feltet, hvis dette er tilfældet? Han er trodsalt kun et menneske, hvilket også gælder de andre 4 dommere. Jeg vil helt sikkert ikke have set, at den var ude af feltet, hvis den overhovedet var, men jeg synes godt de også lige kunne tænke på den vinkel siden de vil lægge så mange kræfter i at snakke mundlort om en dom.

#stramopviasat
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nå brombi og drake... Der fik i os lige ned på jorden igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg tænker lidt; mon ikke de der eksperter(danske) læser lidt rundt omkring på internettet? Mon ikke, at de er lidt bitre? I øvrigt er jeg fløjtende ligeglad med deres mening, når dommere(de har den fornødne viden på området) rundt omkring siger, at man sagtens kunne dømme straffe, samt at de udenlandske eksperter også er enige i denne betragtning. Jeg ser også kampene på udenlandske kanaler, hvor dækningen er væsentlig bedre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Jeg sidder tilbage med en følelse af, at det mere var dommeren som var med til at række os en stor hånd, end at det var vores egen fortjeneste. Man (jeg) sidder stadig med en idé om, at Barca måske slet ikke havde vundet, hvis det var frispark de fik tildelt frem for straffe.
Come the fuck on, Brombi. Du ved jo godt bedre end som så. Vi scorer altså to regulære mål udover straffesparket efter udvisningen. Messi kunne også have scorer flere, hvis han havde været lidt mere beslutsom. Dani kunne også have scoret et mere. Havde vi været skarpere (hvilket ikke er noget nyt fænomen, overhovedet) kunne vi godt have scoret i hvert fald 2 mål mere, udover de 2 vi scorede efter straffesparket.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Kubala skrev: Jeg ser også kampene på udenlandske kanaler, hvor dækningen er væsentlig bedre.
Jeg er meget enig. Jeg ser som regel kampene med tysk deltagelse på tysk tv, og her er særligt ZDF og kommentatoren Béla Réthy lysår bedre end den danske dækning. Og der er endda stadig plads til forbedringer, Oliver Kahn er f.eks. ikke altid den mest interessante ekspert at lytte til - for nu at sige det pænt.

Det undrer mig lidt, at folk der skriver begavet om fodbold - Asker Hedegaard Boye og Søren Frank, f.eks. - ikke får chancen for hjælpe med at tage sporten alvorligt i fjernsynet. Men ingen af dem har selvfølgelig vundet det italienske mesterskab med Hellas Verona eller er blevet årets spiller i skotsk fodbold.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Jeg sidder tilbage med en følelse af, at det mere var dommeren som var med til at række os en stor hånd, end at det var vores egen fortjeneste. Man (jeg) sidder stadig med en idé om, at Barca måske slet ikke havde vundet, hvis det var frispark de fik tildelt frem for straffe.
Come the fuck on, Brombi. Du ved jo godt bedre end som så. Vi scorer altså to regulære mål udover straffesparket efter udvisningen. Messi kunne også have scorer flere, hvis han havde været lidt mere beslutsom. Dani kunne også have scoret et mere. Havde vi været skarpere (hvilket ikke er noget nyt fænomen, overhovedet) kunne vi godt have scoret i hvert fald 2 mål mere, udover de 2 vi scorede efter straffesparket.
Let's see. Det var som sagt en del bedre en normalt, og fortsætter udviklingen sådan, ser fremtiden meget god ud :)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Skydefinten skrev:Det er en fast ting, at de to gør det inden hver kamp i CL. Måske noget overtro?
Mange fede klip på youtube med Messi og Dani warmup. Dejligt Touch de har :lol:
Jeg stod ca 10 meter fra Messi i parken i november 2010 og da var det også Dani og ham der varmede op på fuldstændig samme måde som her, hvor de stod sådan som klippet viser.. bare i parken, altså.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Jeg sidder tilbage med en følelse af, at det mere var dommeren som var med til at række os en stor hånd, end at det var vores egen fortjeneste. Man (jeg) sidder stadig med en idé om, at Barca måske slet ikke havde vundet, hvis det var frispark de fik tildelt frem for straffe.
Come the fuck on, Brombi. Du ved jo godt bedre end som så. Vi scorer altså to regulære mål udover straffesparket efter udvisningen. Messi kunne også have scorer flere, hvis han havde været lidt mere beslutsom. Dani kunne også have scoret et mere. Havde vi været skarpere (hvilket ikke er noget nyt fænomen, overhovedet) kunne vi godt have scoret i hvert fald 2 mål mere, udover de 2 vi scorede efter straffesparket.
Let's see. Det var som sagt en del bedre en normalt, og fortsætter udviklingen sådan, ser fremtiden meget god ud :)
Udviklingen, i at dommerene forærer os kampen og point og avancement ? ;-)
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Comic: Reaction Madrid and Man City fans to Barcelona's 0-2 win against City pic.twitter.com/L59PL8bEXE [by @zezo_cartoons via @fitorockx]
Billede

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Jeg tænker bare at vi nogle gange kan blive for romantiske i forhold til at tænke tilbage på Pep. Han er skaffet os de største resultater ingen tvivl om det og det smukkeste spil jeg mindes, men selv i treble sæsonen var vi heldige med at få 1-1 imod Lyon på udebane. Der var andre eksempler hvor der bare var udfald og hvor vi spillede som en sæk potatooos - det må man acceptere. Lidt ligesom Valencia (en vigtig tabt kamp) eller Ajax (en ikke-vigtig tabt kamp) kampene i denne sæson.

Med Pep der spillede vi også mere og mere konservativt på udebane som modstanderen mere og mere begyndte at lukrere på kontra og spillerbusparkering på hjemmebane. Jeg husker kampene på Bernabeu hvor Alves knapt måtte krydse midterlinjen i faser.

Jeg har været utrolig imponeret over to udekampe, og det har været Celtic og City kampene. Begge kampe presses modstanderen til at få et rødt kort pga noget vi har gjort godt. Vi spiller sindsygt tålmodigt og holder modstanderen helt fra åbne chancer på baner med sub-optimale forhold og hjemmefans som agere tolvtemand.

Pointen er at man kan ikke spille drømmebold imod klassemodstandere som sætter sig i forsvaret på hjemmebane. Udover det, så nød jeg City kampen, der var så mange momenter af disciplin og ypperlig teknik at Bayern lignede et hold uden brod imod Arsenals 10 mand til sammenligning, ikke dermed sagt at Bayern er svage, måske de bare havde en mindre god dag med undtagelse af et par spillere. At vinde 0-2 over et af Europas farligste hold på udebane hvor Barca dominerer, kalder på respekt og bør nydes af fans.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

rummenigge skrev:Jeg tænker bare at vi nogle gange kan blive for romantiske i forhold til at tænke tilbage på Pep. Han er skaffet os de største resultater ingen tvivl om det og det smukkeste spil jeg mindes, men selv i treble sæsonen var vi heldige med at få 1-1 imod Lyon på udebane. Der var andre eksempler hvor der bare var udfald og hvor vi spillede som en sæk potatooos - det må man acceptere. Lidt ligesom Valencia (en vigtig tabt kamp) eller Ajax (en ikke-vigtig tabt kamp) kampene i denne sæson.

Med Pep der spillede vi også mere og mere konservativt på udebane som modstanderen mere og mere begyndte at lukrere på kontra og spillerbusparkering på hjemmebane. Jeg husker kampene på Bernabeu hvor Alves knapt måtte krydse midterlinjen i faser.

Jeg har været utrolig imponeret over to udekampe, og det har været Celtic og City kampene. Begge kampe presses modstanderen til at få et rødt kort pga noget vi har gjort godt. Vi spiller sindsygt tålmodigt og holder modstanderen helt fra åbne chancer på baner med sub-optimale forhold og hjemmefans som agere tolvtemand.

Pointen er at man kan ikke spille drømmebold imod klassemodstandere som sætter sig i forsvaret på hjemmebane. Udover det, så nød jeg City kampen, der var så mange momenter af disciplin og ypperlig teknik at Bayern lignede et hold uden brod imod Arsenals 10 mand til sammenligning, ikke dermed sagt at Bayern er svage, måske de bare havde en mindre god dag med undtagelse af et par spillere. At vinde 0-2 over et af Europas farligste hold på udebane hvor Barca dominerer, kalder på respekt og bør nydes af fans.
Præcis
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Fremragende skrevet Rummenigge. Lad os håbe, at spillet og reseultaterne kan samle Barca folket igen. Indtil videre i denne sæson, så har holdets og Tatas største modstander været egen presse og dele af egne fans...

Brugeravatar
Huddi
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: Odense
Blevet takket: 2 gange

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Huddi »

Ved ikke om i kender denne side: http://vimeo.com/user15681458 , men efter hver kamp uploades alle målene i HD.
Hele kampen mellem Man City- Barcelona er lige kommet op i HD. Man kan i øvrigt også gå ind under album og se målene fra tidligere sæsoner både CHL og La liga, og endda i HD.

Her City-Barca kampen i HD:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 18/2 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Kender godt hjemmesiden og der findes flere på nettet.
Dejligt at man kan i dag downloade næsten alle de store kampe i HD.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster